Zobacz temat - [R75] Silnik gaśnie podczas jazdy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik gaśnie podczas jazdy

szymon61 - Sob Lut 04, 2012 13:22
Temat postu: [R75] Silnik gaśnie podczas jazdy
To moze od poczatku. Problem wystapił 2 razy. I- podczas bardzo dynamicznej jazdy na autostradzie silnik padł a z rury wielka smuga białego dymu. Wbijamy na parking krecimy rozrusznikem z tyłu sie dymi nie odpala... (czujnik połozenia wałka rozrzadu był juz wymieniany) Dobra laweta sciagamy go do domu na drugi dzien wchodze do garazu i odpala..... Przez jakies 10 minut dymi strasznie na biało. I od tego czasu chodził przez miesiac.
Wczoraj na rozgrzanym silniku dynamicznie przyspieszam i znowu to samo. Krece rozrusznikiem z tył biały dym, wracam po trzech godzinach znowu nie odpalił (tez dymi) Po całej nocy wracamy z naładowanym aku i nie odpala. Jedziemy na stacje podłaczaja komputer brak cisnienia na listwie..(wtryski niby bez błedu) Mechanik sciaga przelewy pojawiły sie malutkie kropeczki ale nic po za tym i własnie w tym momencie silnik zaczał łapac i odpaliło gowno heh. I znowu 15 minut białego dymu ze drogi nie było z tyłu widac I jest wsszystko ok chodzi jak w zegarku.Co może być przyczyną??

automechanik - Sob Lut 04, 2012 17:47

Złej jakości paliwo, wytrąca się parafina, która przytyka filtr paliwa. Podgrzanie filtra(to nocowanie w garażu )spowodowało rozpuszczenie parafiny i silnik znowu dostawał paliwo.
Spróbuj zastosować depresator oczywiście zanim parafina się wytrąci. Depresator obniża temperaturę w ktorej dochodzi do zestalania się parafiny ale jej nie rozpuszcza.
Zima się opóżniła i dostawy zimowego paliwa też :smile:

szymon61 - Sob Lut 04, 2012 19:03

No tak tylko że pierwszy raz zrobił takie coś jak było +10 stopni
automechanik - Sob Lut 04, 2012 19:30

No fakt miesiąc temu było trochę cieplej.
Kiedy był wymieniany filtr paliwa?

szymon61 - Sob Lut 04, 2012 20:04

Witam nie mam pojęcia gdyż samochód kupiłem 2msc temu
automechanik - Sob Lut 04, 2012 20:26

Czasem niepotrzebnie szuka się przyczyn w pozostałych elementach instalacji paliwowej np. wtryski,zawór wysokiego ciśnienia, pompa niskiego ciśnienia gdy tymczasem należałoby zacząć od sprawy najprostszej czyli wymiany filtra.
szymon61 - Sro Lut 08, 2012 16:31

A czy przyczyną tego zachowania może być chip box podpięty pod listwę??
automechanik - Sro Lut 08, 2012 18:51

Nie, chip może powodować lekkie kopcenie na czarno podczas dynamicznego przyśpieszania.
szymon61 - Sro Lut 08, 2012 22:00

No tak tylko on nie jest chipowany przez komputer tylko ma włożone takie coś:http://allegro.pl/chip-tuning-box-rover-75-2-0-cdi-cdti-i2093610267.html
automechanik - Sro Lut 08, 2012 22:26

Jeśli masz wątpliwości co do chipa to odłącz go na próbę
domel-x - Sro Lut 08, 2012 23:09

szymon61, wywal tego BOXA szkoda tylko auta :wink: niema on nic wspulnego z chip tuningiem oszukuje tylko ciśnienie na listwie w danym momecie
szymon61 - Czw Lut 09, 2012 20:44

Narazie chip jest odłączany i jest dobrze dodam że obydwa incydenty miały miejsce przy dynamicznej jeździe
I)150KM minimalna predkość 160km/h do 230km/h samochód zgasł przy wyprzedzaniu ok 190km/h
II)dynamiczne przyspieszenie za rondem do 100km/h

Jak sądzicie czy to może powodować ten chip czy może dawać za duże ciśnienie i czy wtrysk może lać?? dodam że na komputerze pokazało brak ciśnienia na listwie

Rowan - Czw Lut 09, 2012 21:15

szymon61, yyym, chyba sugestie o zaworze już były. Jak wyglądały odchyłki wtryskiwaczy na komputerze?
szymon61 - Czw Lut 09, 2012 21:39

a możesz przypomnieć??
sash997 - Czw Lut 09, 2012 23:06

szymon61 napisał/a:
dodam że na komputerze pokazało brak ciśnienia na listwie

to było z podłączonym boxem? bo sygnał z czujnika na listwie leci przez powerbox do ECU i to może jego wina ??

Rowan - Czw Lut 09, 2012 23:23

sash997, ale na brak by raczej zareagował odcinką cały czas. A tutaj zdarza się czasem.
sash997 - Pią Lut 10, 2012 07:15

to może komputer błędnie odczytuje ten parametr?? te uniwersalne kompy czasem pokazują kosmos :grin: no chyba że to był T4
Rowan - Pią Lut 10, 2012 20:09

sash997, KTS silnik zdiagnozuje w 100%, ale raczej nic po za tym, ew. błędy ABS-u sprawdzi.
sash997 - Pią Lut 10, 2012 20:14

ale kolega chyba nienapisał , że to był kts?
szymon61 - Pią Lut 10, 2012 21:09

a czy przyczyną może być czujnik pompy wysokiego cisnienia
Rowan - Sob Lut 11, 2012 00:14

szymon61, który? Ten na listwie?
henryk - Nie Lut 12, 2012 15:14

szymon61 napisał/a:
predkość 160km/h do 230km/h
jeżeli się nie mylę, to R75 ma ogranicznik prędkości do 192km/h. Na liczniku jest wtedy trochę więcej - około 210km/h. Ale jednak nie 230km/h, co sugerowałoby, że komputer już został "zawirusowany" i przy okazji ściągnięty limiter prędkości. Box'y z zasady dodaje się do aut, w których chip nie był robiony. Być może dodałeś box do chipowanego auta i to trochę za dużo na raz.
szymon61 - Pon Lut 13, 2012 19:13

Tak ten na listwie
Rowan - Pon Lut 13, 2012 19:26

szymon61, teoretycznie... Aczkolwiek w praktyce przynajmniej ja się z takim problemem nie spotkałem.
sobekmistrz - Czw Lip 17, 2014 17:13
Temat postu: Mam Podobnie
Silnik mi gasnie jak sie nagrzeje , na kompie wywala mi ( Czujnik połozenia wałka rozrzadu ) wiec wymienilem i nadal to samo raz po raz tez nie chce odpalic w ogole ;( Nie wiem co mam juz robic ;( Pojawia sie chcek engine i znaczek kontroli trakcji . Postoje 10 min i znowu odpali na 5 i tak caly czas jak jest rozgrzany . Byl tez przepalony bezpiecznik od tego czujnika ;(
Co nastepne byscie proponowali do sprawdzenia panowie ?

[ Dodano: Czw Lip 17, 2014 17:13 ]
Czy filtr paliwa wywoła check engine ?

wellman - Czw Lip 17, 2014 19:16

Czy po wymianie czujnika wałka rozrządu błąd już nie wraca? Wymieniłeś na nowy czujnik czy na "sprawną używkę"? :-)

Dziwne by było, gdyby świecił się check engine i jednocześnie nie było żadnych błędów.

sobekmistrz - Czw Lip 17, 2014 20:02
Temat postu: wraca
Po wymianie czujnika blad wraca . ten sam co byl .P0340 taki bład

[ Dodano: Czw Lip 17, 2014 19:41 ]
i jescze takie błedy p0483 , p1472

[ Dodano: Czw Lip 17, 2014 20:02 ]
P0482 -Cooling Fan 3 Control Circuit Malfunction
P0340 Camshaft Position Sensor Circuit Malfunction
p1472-Variuable intake butterffy valve always open

wellman - Czw Lip 17, 2014 21:14

Skoro czujnik wymieniłeś, zakładam że na 100% sprawny (można to chyba sprawdzić multimetrem - nawet jeśli jest nowy ale chiński zamiennik to podobno cuda się dzieją), to P0340 może sugerować inny elektryczny problem na tym obwodzie. Mówisz, że wymieniałeś też bezpiecznik. Sprawdzałeś, czy ten nowy jeszcze trzyma? Sprawdź ciągłość obwodu na przewodach z czujnika i czy przewody z czujnika i wiązka, z której przychodzą się gdzieś nie przetarła.
sobekmistrz - Czw Lip 17, 2014 21:38
Temat postu: ok
Dobry pomysl ( czujnik 100% nowy nsc 110 630 m )