Zobacz temat - [420] Problem ze sterownikiem świec żarowych.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [420] Problem ze sterownikiem świec żarowych.

kmiloo - Czw Lut 09, 2012 12:53
Temat postu: [420] Problem ze sterownikiem świec żarowych.
Witam. mam problem z odpalaniem w dzisiejsze mrozy mojego ROVERka, problem tkwi w tym że po przekreceniu stacyji (zapala sie kontrolka od swiec) wydaje mi sie ze do świec nie dochodzi prąd bo nie ma żadnej róznicy czy podgrzeje je 2/3 razy czy od razu krece. świece były wymieniane jakiś czas temu wiec powinny być dobre.
Gdzie znajduje sie strownik który doprowadza prąd do świec??
Czy w kieszeni z bezpiecznikami znajduje sie bezpiecznik do sterownika świec??

prosze o pomoc..

szoso - Czw Lut 09, 2012 13:06

bezpiecznik od świec jest przy akumulatorze na błotniku w takim gnieździe siedzi, ma 50-60A
przekaźnik od świec jest na grodzi za filtrem paliwa, w sumie są tam trzy ale pierwszy od lewej jak stoisz przed maską jest właśnie od świec, sprawdź czy do jego gniazda dochodzi prąd właśnie z tego bezpiecznika
walczyłem z tym przedwczoraj w 400sdi tyle że nie swojej, auto nie odpalało a jak dałem bezpośrednio plus z akumulatora do świec na 15s to odpalał, winny był nadpalony bezpiecznik, miernik niby pokazywał że prąd do przekaźnika dochodził ale widocznie ginął pod obciążeniem świec, wizualnie bezpiecznik był cały

kmiloo - Czw Lut 09, 2012 13:46
Temat postu: [420] Problem ze sterownikiem świec żarowych.
ostatnio sprawdzałęm dotykajac koncówki świecy kablem z żarówką czy po przekreceniu stacyjki zapali sie...zero reakcji ...wiec wniosek taki ze prąd gdzieś musi sie gubić... teraz kwestia gdzie moze być przerwany przesył prądu .... 2 wyjścia - bezpiecznik lub sterownik Czy może być jeszcze z czym jakiś problem ze świece nieodpalają??
Świece są połączone szeregowo czy równolegle??

szoso - Czw Lut 09, 2012 13:56

jest jeszcze czujnik temperatury, który decyduje o długości grzania świec, to jest ten sam co od ecu
kmiloo napisał/a:
Świece są połączone szeregowo czy równolegle??

równolegle, szeregowo łączysz plus z minusem itd. co jest rzeczą raczej niemożliwą z powodu minusa na masie świecy

kmiloo - Czw Lut 09, 2012 14:22
Temat postu: [420] Problem ze sterownikiem świec żarowych.
ten czujnik ECU znajduje sie miedzy obudową silnika a filtrem powietrza??
Posprawdzam bezpieczniki, sterownik i ten czujnik i moze cos sie dowiem...co go boli :)
dzieki za parę wskazówek .

szoso - Czw Lut 09, 2012 14:46

słychać jak pyka przekaźnik? znaczyło by że sterowanie ma
czujnik masz z lewej strony zaraz nad pompą wspomagania, dwupinowy, kostka wpięta od góry
ale to na bank nie wina tego czujnika

kmiloo - Czw Lut 09, 2012 15:11

slychać jak pyka tak po ok 10s... no to jesli nie czujnik to co może byc...
szoso - Czw Lut 09, 2012 15:28

trzeba wykluczyć świece, daj plus na nie prosto z akumulatora przewodem na około 15-20s i odpalaj, jeśli zagada to szukamy dalej
ile masz świec? 3 czy 4?

kmiloo - Czw Lut 09, 2012 15:52

mam 4 świece....tylko (3 sprawne) 4 znajduje sie za pompą wiec nie udało mi sie jej wymienic ale jesli 3 byly by sprawne to tylko by przy starcie nie równo odpalal ....
spróbuje na ostro dać prąd na świece i zobacze co sie bedzie dzialo...

beny3 - Sob Lut 11, 2012 20:30
Temat postu: [45 2,0itd] proffesor
u mojego roverka jak sprawdzałem prad zasilajacy swiece zaroweczką :mrgreen: ,to sie okazało ,że świece grzeją również po odpaleniu autka jeszcze dobrą minute. Niewiem czy to normalne zjawisko :roll: ale póki co moja 45 fruwa :razz:
kmiloo - Pią Lut 17, 2012 18:40

przepraszam ze tak pozno odpisuje ale byłem na wyjezdzie....
podałem bezpośrednio plusa na świece z aku na ok 15s i odpalil....(teraz a kazdym razem przed odpalaniem tak robie)..... Przekaznik pyka, bezpieczniki sprawne....
Pytanie... czy przekaznik moze być przepalony/nadpalony i niepodaje odpowiedniego prądu??

praktis - Sob Lut 18, 2012 19:33

Skoro świece grzeją i bezpiecznik cały, to problemem jest przekaźnik.