Zobacz temat - [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]

Kamil79 - Wto Lut 14, 2012 17:21
Temat postu: [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]
Pewne rozwiązanie problemu szarpania (wypadania zapłonów) silnika podczas przyśpieszania z wolnych obrotów lub przy pełnym obciążeniu silnika:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=249752

U mnie też zaczął poszarpywać, wymieniłem przepustnicę czujnik maf, przewody- bez efektu. Następnie zrobiłem to co napisał autor wpisu z mgrover.org -
wyczyściłem aluminiowe styki i sprężynki znajdujące się w cewkach zapłonowych (po ściągnięciu gumowych rurek). U mnie pomogło auto przestało przerywać - występuje tylko pojedyncze szarpnięcie przy maksymalnym dodaniu gazu z obrotów jałowych (wcześniej przerywał w całym zakresie). Jutro do dopracuje ;)

Może komuś przyda się ta informacja bo wiem że problem jest dość powszechny.






Pozdrawiam

amigo30 - Czw Kwi 05, 2012 19:16

dobrze wiedzieć bo u mnie trochę szarpie i tez z tym walczyłem
w jaki sposób czyściłeś, papierem ściernym?

hvil - Czw Kwi 05, 2012 20:57

U mnie jak sie pojawia szarpanie, cewki od tomiego i jedziemy dalej:-) Na nowych cewkach plus świece znika całkowicie;-) po ok 20-30 tys problem zaczyna byc powoli odczuwalny, po 40 już jest znowu taki sam i wowczas znowu ten sam zabieg zyli nowe cewki;-0
Kamil79 - Czw Kwi 05, 2012 21:02

Trzeba zdjąć gumkę z cewki, widoczne będą sprężynki .Zrolowałem papier ścierny i po zdjęciu sprężynek z cewek czyściłem je od środka oraz ich podstawy. Następnie czyściłem te metalowe końcówki cewek z osadu.

Ale...

po jakimś czasie szarpanie zaczęło delikatnie powracać, wiec czytając angielskie fora o szarpaniu 1,8 wszyscy rozwiązywali ten problem poprzez wymianę cewki na nową. Kupiłem więc na allegro cewkę używaną za 25 zł, założyłem zamiast pierwszej i moje problemy skończyły się ;)
Teraz nawet przy 40 km/h i wrzuceniu 4 biegu (oczywiście tylko w ramach testu) po naciśnięciu gazu do oporu auto przyspiesza nie szarpiąc.
Generalnie szarpanie to problem zapłonu, więc zacząłbym od czyszczenia cewek, jeśli nie pomoże to proponuję zakup używanych cewek na allegro- ceny są naprawdę śmieszne .

amigo30 - Czw Kwi 05, 2012 21:14

Pomaga też wymiana przewodów wysokiego napięcia.To są śmieszne ceny więc można sobie pozwolić. Nie zgodzę się z opinią, że potrzebna jest wymiana świec co 30-40tys. co tyle wymienia się zwykłe świece, w do tych aut montuje się droższe platynowe świece, które wytrzymują do 80 tys. Muszę wyczyścić te sprężynki i styki to akurat nic nie zaszkodzi :lol:
Kamil79 - Czw Kwi 05, 2012 21:18

amigo30 napisał/a:
Pomaga też wymiana przewodów wysokiego napięcia.To są śmieszne ceny więc można sobie pozwolić. Nie zgodzę się z opinią, że potrzebna jest wymiana świec co 30-40tys. co tyle wymienia się zwykłe świece, w do tych aut montuje się droższe platynowe świece, które wytrzymują do 80 tys. Muszę wyczyścić te sprężynki i styki to akurat nic nie zaszkodzi :lol:


Przerabiałem to, kupiłem nowe przewody NGK i w moim przypadku bez rezultatu- przerywało tak samo więc zająłem się cewkami.

hvil - Czw Kwi 05, 2012 21:20

na pewno jest to wina cewki,a ze swiece tanie to wymieniam zawwsze z cewkami 2 x w sumie robilem to:)
amigo30 - Czw Kwi 05, 2012 21:25

wymieniasz cewki na nowe czy używane??
Napisałeś,ze nowe sorki, a jaka cena nowej cewki??

hvil - Czw Kwi 05, 2012 22:32

na nowe, uważam że elementy które okresowo się mienia ze względu na ich naturalne zużywanie się, kupować używane to jak samemu strzelać sobie w plecy:-)
wschodni - Sob Kwi 07, 2012 12:37

Mam prośbę. Czy mógłby ktoś wystawić krok po kroku fajnie by było ze zdjęciami gdzie odkręcić i co ściągnąć żeby się do tej cewki dostać. Ew. jak ją czyścić żeby jej nie uszkodzić?
hvil - Sob Kwi 07, 2012 19:12

4 śruby na plastikowej pokrywe tej co widzisz u mnie w awatarze, pod nią są kable i 2 cewki:-)
amigo30 - Sob Kwi 07, 2012 21:06

hvil mała poprawka na pokrywie są 3 śruby :razz:
Kamil79 twoja rada była strzałem w 10
wczoraj czyściłem sprężynki i styki na palcu cewki.Było mnóstwo śniedzi więc przetarłem papierem skręciłem z powrotem i jest poprawa delikatne szarpanie znikło :lol:

wschodni - Sob Maj 26, 2012 20:38

Prawda prawda. Wymieniłem cewki + przewody + świece.
Koszt 500 zł - radość z jazdy...bezcenna :D

davidlive - Wto Mar 26, 2013 19:11

Ruszę ten temat bo nie chce zakładać nowego choć temat jest inny niz wszystkie .

a mianowicie , auto wkręca sie super na obroty (co prawda mocy dla mnie za mało ale nie w tym problem).

Problem jest tego typu że autem strasznie szarpie przy zmienianiu biegów, i tylko w tedy, dwu masy nie słychać , nic sie nie tłucze , poduszki sa sztywne , wszystkie jak nowe.

Szarpie tylko przy zmianie biegów, im wyższy bieg trym mniej szarpie , ale z 1 na 2 to juz katorga, nie zależnie czy dostaje w piz...de czy jade spokojnie i tak szarpie .

Dowiadywałem sie że może być to tarcza sprzęgła, że niby jest przypalona i przez to szarpie .

co wy na to?

Adsik - Wto Mar 26, 2013 22:30

Mam identyczne objawy. Również sądzę że to tarcza sprzęgła. Ale jeśli na razie działa, to niech tak zostanie i nie będę wymieniał.
davidlive - Sro Mar 27, 2013 12:28

No tak ale rozwali ci poduszki i uszkodzi skrzynie, może tez szybciej wybić zawieszenie, o braku komfortu nie wspominając
GrzesiekM - Nie Kwi 10, 2016 08:48
Temat postu: Re: [R75] Szarpanie silnika - 1.8 [SOLVED]
Panowie rozwiązanie opisane przez Kamil79 trochę pomogło tzn. na paliwie szarpanie ustąpiło ale na gazie dalej minimalne występowało problem wyeliminowała dopiero zmiana cewek na zupełnie nowe NGK koszt 2x po 94zł ale było warto :) bo teraz samochód idealnie pracuje zarówno na paliwie jak i na gazie :)

Pozdrawiam
GrzesiekM


Kamil79 napisał/a:
Pewne rozwiązanie problemu szarpania (wypadania zapłonów) silnika podczas przyśpieszania z wolnych obrotów lub przy pełnym obciążeniu silnika:

http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=249752

U mnie też zaczął poszarpywać, wymieniłem przepustnicę czujnik maf, przewody- bez efektu. Następnie zrobiłem to co napisał autor wpisu z mgrover.org -
wyczyściłem aluminiowe styki i sprężynki znajdujące się w cewkach zapłonowych (po ściągnięciu gumowych rurek). U mnie pomogło auto przestało przerywać - występuje tylko pojedyncze szarpnięcie przy maksymalnym dodaniu gazu z obrotów jałowych (wcześniej przerywał w całym zakresie). Jutro do dopracuje ;)

Może komuś przyda się ta informacja bo wiem że problem jest dość powszechny.






Pozdrawiam