Zobacz temat - [R75] Automatyczna skrzynia biegów - awaria, szarpie
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Automatyczna skrzynia biegów - awaria, szarpie

Jamal - Sro Lut 15, 2012 01:36
Temat postu: [R75] Automatyczna skrzynia biegów - awaria, szarpie
Wiem że tematy podobne się przewijały aczkolwiek objawy inne niż te co już były omówione.

Otóż u mnie wczoraj po krótkim postoju kiedy odpaliłem silnik i wrzuciłem bieg "D" szarpnęło do przodu. Potem jak już ruszyłem to przy zmianie na drugi bieg ponownie szarpnęło kolejne biegi wchodziły normalnie.

Zdarzyło mi się także wjeżdżając pod nie wielkie wzniesienie że skrzynia miała problem z redukcją a potem z wejściem na wyższe biegi a poza tym coś w skrzyni postukało lekko.
Jak już się wtoczyłem na wzniesienie jechał normalnie.

Niestety szarpie nadal po wrzuceniu na jaki kolwiek bieg do przodu i szarpie podczas jazdy przy zmianie z jedynki na dwójkę.

Czy wiecie czego to objawy? Czy to już wymiana potrzebna ?

SeniorA - Sro Lut 15, 2012 08:20

Jamal, zacznij od sprawdzeni silnika przez podłączenie do komputera diagnostycznego . Kilka czujników sterowania silnikiem, może wpływać na takie działanie skrzyni np. czujnik położenia wału , położenia pedału gazu, temperatury, VIS , MAP. Jak silnik będzie OK,to sprawdzić połączenia elektryczne skrzyni i oporność czujników w skrzyni, olej w skrzyni.Miałeś zalany silnik olejem to może trzeba wyczyścić wtyczki/gniazda przewodów el. od skrzyni.
Jamal napisał/a:
Czy to już wymiana potrzebna ?
prawidłowo eksploatowane i zadbane skrzynie żyją dłużej od manualnych.
Jamal - Sro Lut 15, 2012 09:43

ok, dzięki za podpowiedź...
SeniorA - Sro Lut 15, 2012 10:22

Jamal napisał/a:
Czy wiecie czego to objawy?
moim zdaniem sinik ma za wysokie obroty do wymaganych przy zmianie biegu. Nie zdziwiłbym się gdyby wyszły błędy P1844 i P1605.
Jamal - Czw Maj 31, 2012 15:32

Witam po dłuższej przerwie.

Auto wreszcie kończy się naprawiać na warsztacie ASO.

Ze skrzynią był problem taki, że doszło do pęknięcia kosza i kilku tarczek - spec od automatów za regeneracje krzyknął od 4 tys. do 5 tys i zbladłem wtedy.
Udało mi się zakupić używaną skrzynię z gwarancją ponieważ nie mogłem pozwolić sobie na tak kosztowną regenrację zwłaszcza że musiałem dłubać jeszcze z silnikiem (prawie HGF z tego wyszedł)