Zobacz temat - [Rover 216 GTi `93] Szarpie mocno !!!
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [Rover 216 GTi `93] Szarpie mocno !!!


wojtas133 - Pią Lut 17, 2012 12:36
Temat postu: [Rover 216 GTi `93] Szarpie mocno !!!
Witam wszystkich, moi drodzy mam problem z moim Roverem, odpalam rano jak jest zimny to falują obroty w zakresie od 200-1300, jak trochę złapie temp. to obroty są powiedzmy stabilne, natomiast jak ruszam na zimnym silniku bardzo mocno szarpie jak się zagrzeje jest lepiej ale do ideału mu brakuje, pomóżcie bo już mi ręce opadają.
sobrus - Pią Lut 17, 2012 13:29

A co już sprawidzłeś/naprawiałeś/wymieniłeś?
wojtas133 - Pią Lut 17, 2012 13:51

wymieniłem filtr paliwa, sprawdziłem pompę paliwa jest ok dalej nie wiem , słyszałem że mogą mieć jeszcze wpływ świece i moduł zapłonowy ale tylko tak słyszałem...
sobrus - Pią Lut 17, 2012 14:27

Cały układ zapłonowy jest też podejrzany.
Swiece, kable WN, kopułka, palec , cewka (nie wiem dokładnie co będzie u Ciebie, bo masz prawdopodobnie silnik Hondy).

Te elementy się po prostu zużywają i silnik może pracować nierówno, szarpać itp,bo czasem któryś cylinder (lub kilka) nie odpali - a wtedy oczywiście obroty również mogą falować, będzie mieć mniejszą moc lub nawet zgaśnie.

Na początek sprawdź więc w jakim stanie są świece i przewody WN, albo kiedy były ostatnio zmieniane. Jeżeli są stare to wymiana nie zaszkodzi.

wojtas133 - Pią Lut 17, 2012 14:29

odczytałem takie coś na tabliczce : LAV 1.6V5F016-90 być może po tych symbolach będziemy wiedzieć co to za motor.
sobrus - Pią Lut 17, 2012 14:32

Nie wiem dokładnie co to znaczy, ale na pewno zjawi sie ktoś bardziej zorientowany w Hondach. Sądząc po roczniku i modelu na 90% masz silnik tej firmy, bo 1.6 od Rovera pojawiły sie około roku 1995.
wojtas133 - Pią Lut 17, 2012 14:38

No to już coś jeszcze 10%, natomiast tak: przewody wyglądają na nowe ale... wyglądać mogą, nie wiem jak je sprawdzić, co do świec jutro podjadę i kupię klucz bo niestety tym co mam nie odkręcę gdyż wpust jest dość wąski a świece bardzo nisko obsadzone między wałkami.
Gekus - Pią Lut 17, 2012 14:39

Tak, to jest silnik Hondy. Kod D16A8/A9 - zależy czy masz katalizator(A8) czy nie(A9).
wojtas133 - Pią Lut 17, 2012 14:41

tak mam sprawny i działający przy okazji. A jutro po pracy jadę do garażu i będę się bawił przy aucie ew. relację zdam już po... a A tak przy okazji jeśli z wrocka są jacyś miłośnicy tych aut i są klubowiczami to chętnie mogę pomóc w kwestii dachu nad głową dla auta przy ewentualnych naprawach - to tak na marginesie :roll:
kzrr - Pią Lut 17, 2012 18:55

wojtas133 napisał/a:
A tak przy okazji jeśli z wrocka są jacyś miłośnicy tych aut i są klubowiczami to chętnie mogę pomóc w kwestii dachu nad głową dla auta przy ewentualnych naprawach - to tak na marginesie :roll:
\

Są są miłośnicy, zapraszamy na spoty :) Więcej w dziale spotów lokalnych.

A jak nie uda Ci się rozwiązania znaleźć to polecam -> http://roverki.pl/czci-i-...2Id=174&start=0

wojtas133 - Pon Lut 20, 2012 07:58

Niedziela minęła w garażu tj: wymieniłem filtr powietrza, sprawdziłęm świece, wyczyściłem styki w aparacie zapłonowym, wyczyściłem przepustnicę i dalej szarpie, choć jest delikatniej żwawszy, ale... już opadam z sił i tak mi się wydaje że może to jednak być pompa paliwa lub coś co ma związek z zasilaniem paliwa, bo na zakrętach przy większym przechyle pojazdu zachowuje się tak jakby nie dostawał paliwa. Co Wy na to?