Zobacz temat - [rover 45 2000r. 1.8 117kM] szarpie na zimno
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [rover 45 2000r. 1.8 117kM] szarpie na zimno

dawidek126 - Sob Lut 18, 2012 14:33
Temat postu: [rover 45 2000r. 1.8 117kM] szarpie na zimno
witam!!!
Mam problem z roverem 45. Otóż na zimno szarpie w momencie gdy chce ruszyć a jak wciskam sprzęgło żeby włożyć 2 bieg to obroty wariują . dzieje się tak przez około 200 metrów, czasami tak szarpie ze potrafi zgasnąć, na biegu jałowym jest ok, problem występuje tylko po dłuższym postoju 5-8 godzin. wymieniłem świece, przewody, podmieniałem cewki, wymieniłem listwę wtryskową z wtryskiwaczami, sprawdzałem na oscyloskopie czujnik WK i wałka rozrządu. Również sprawdzałem potencjometr przepustnicy. Co radzicie??
Dodam ze w innym temacie ktoś miał takie same objawy i odpiął wtyczkę od "pochłaniacza par paliwa" i jemu pomogło. Ja to dziś robiłem i kiszka jest jak było??? co teraz mogę sprawdzić . Zamiast świec platynowych zastosowałem NGK przewody również NGK .

[ Dodano: Sob Lut 18, 2012 14:33 ]
Dodam ze sprawdzałem ciśnienie paliwa. na biegu jałowym jest około 4 bar i w czasie jazdy prawie się to nie zmienia. To znaczy spada czasami do 3,8 - 4,0 tak oscyluje. po wyłączeniu silnika i obserwacji manometru po około 4 godzin na manometrze robi się 2,8-3,1 bara. A po włączeniu zapłonu znowu prawie 4 bary.

Adrian - Sob Lut 18, 2012 15:48

Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego. Tutaj masz lina z prawidłowymi odczytami przy danej temperaturze: http://www.lame-delegation.de/mgfcar.de/sensor/
dawidek126 - Sob Lut 18, 2012 21:37

ciekawe co z tym czujnikiem.... jak go odpinałem to chyba sterownik powinien przyjąć wartość
jaką ma w trybie awaryjnym, to znaczy jak czujnik się uszkodzi to przyjmuje jakiś algorytm.... jak go odpiąłem i się przejechałem to było bez zmian nadal szarpał .... więc chyba jest sprawny ale sprawdzę jeszcze multimetrem dla pewności .

wieczor1 - Sob Lut 18, 2012 22:40

Mi po wymianie "pochłaniacza par paliwa" ustąpiło szarpanie podczas jazdy przy rozgrzanym silniku w okolicach 2 tys. obrotów. Ale takie szarpanie na zimnym zostało. Czasem to boję się, żeby brodą w kierownicę nie walnąć :P a jak płyn chłodniczy, nie ubywa go?
Adrian - Nie Lut 19, 2012 11:34

dawidek126,
Czy po odpięciu tego czujnika włączyły Ci się wentylatory?

dawidek126 - Nie Lut 19, 2012 13:19

tak jak wypnę czujnik to od razy wentylator się włącza. Bo tam sa dwa czujniki... jeden na deskę a drugi na ECU silnika??