Zobacz temat - [R75] Zamek (kluczyk) kręci się o 360 stopni
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zamek (kluczyk) kręci się o 360 stopni

Matty - Pon Lut 20, 2012 09:50
Temat postu: [R75] Zamek (kluczyk) kręci się o 360 stopni
Witam
mam problem z zamkiem w samochodzie (sedan) a mianowicie dzisiaj z rana podchodzę wkładam kluczyk przekręcam żeby otworzyć i kluczyk zaczął kręcić się wkoło. Nawet nie było żadnego oporu. Więc zakładam że coś przymarzło i jak chciałem otworzyć to po prostu się urwało. I teraz pytanie czy można jakoś z pod maski otworzyć drzwi? Czy lepiej rozszerzać drzwi kierowcy i próbować dostać się do klamki? Do maski mam nadzieje że się dostanę z opisów na forum. Samochód jest zamykany tylko kluczykiem więc alarm nie działa.

wojtekhan - Pon Lut 20, 2012 10:33

Witam
Nie przychodzi mi nic do głowy jak otworzyć auto od strony silnika:)

Z kluczykiem dostaniesz się do bagażnika- później przez kanapę do środka. Nie pamiętam tylko czy kanapę otworzysz od strony bagażnika - ale podejrzewam, że powinno się dać rady. Jak nie to to proponuję wybić szybkę małą z tyłu(lub którąkolwiek inną), rozłożyć siedzenie i wejść przez bagażnik do środka.

Pozdrawiam
Wojtek

trawis25 - Pon Lut 20, 2012 10:39

Poprostu otwórz bagarznik,następnie otwórz przelot na narty i jakimś zagiętym drutem pociągnij za klamkę.
Matty - Pon Lut 20, 2012 10:42

Z wejściem do bagażnika będzie problem gdyż mam tam inny zamek do którego nie mam kluczyka ale nawet jak bym się dostał to i tak kanapa otwiera się od środka. A nie wiesz czy jak się odepnie akumulator i podłączy to coś ruszy? Sprawdzam narazie tropy a po pracy będę działał
sknerko - Pon Lut 20, 2012 11:13

alarm działa jak zamkniesz kluczykiem (o ile jest w aucie a nie został wycięty) tylko nie wszystkie funkcje ochrony sa włączone. Niestety nie wiem czy po zamknięciu kluczykiem odłącza klamki wewnątrz bo jak tak to jesteś w czarnej d...ie bo przyciskiem na środkowej konsoli tez nie otworzysz

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 11:13 ]
a po zakluczeniu mrugała dioda w zegarach? albo czy mruga teraz?

Matty - Pon Lut 20, 2012 11:26

Dioda mruga tak jak zawsze. Sprawdzę jeszcze po 17 jak będę przy aucie. No właśnie ciekawe czy po zamknięciu kluczykiem odłącza klamki. Będę próbował dostać się za pomocą klinów przez przednie drzwi - mojemu bratu tak otwierał spec w211 i tam klamka działała.
sknerko - Pon Lut 20, 2012 11:38

jak dioda miga to masz alarm w aucie i dupa zbita.
Poszedłem sprawdzić do auta i jak zakluczysz kluczem to nie odcina klamek ale po otwarciu klamka z wewnątrz alarm wyje (masz trochę szczęścia jednak), nie da się otworzyć z wewnątrz guzikiem na konsoli włącza się tylko alarm

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 11:38 ]
w naszych roverkach klamki odcina jak zamkniesz pilotem i spece nie daja rady otworzyć awaryjnie auta klinami jak w W211.

Matty - Pon Lut 20, 2012 11:47

sknerko dzięki za sprawdzenie. Później sprawdzę co i jak i mam nadzieje że uda mi się otworzyć. Tak myślałem że w211 ma daleko do R75 hehe
sknerko - Pon Lut 20, 2012 11:51

Proszę bardzo w ramach podziekowań klikamy pomógł :mrgreen:
Matty - Wto Lut 21, 2012 08:38

Już się wszystko wyjaśniło. Wracam po pracy wkładam kluczyk i kręci się wkoło ale jak się powoli pokręci to się otwiera samochód i zamyka - tylko jak się to zrobi szybko to można kręcić i kręcić. Tak więc do samochodu się dostałem. Tylko teraz pewnie trzeba coś z tym zamkiem zrobić. Wymieniać na nowy czy kombinować coś ze starym?
kranik01 - Pon Cze 09, 2014 17:15

podpinam się pod temat bo mam ten sam problem... kluczyk kręci się o 360 stopni. Samochód mam otwarty, zdjąłem boczek ale nie bardzo widzę jaka może być przyczyna problemu.
Matty, jak sobie poradziłeś z tym zamkiem?

doubledeck - Sob Lut 06, 2016 13:00

Cześć,
ponieważ u mnie wystąpił ten sam problem, czyli kluczyk w zamku kręci się bez końca i nic z tego nie wynika proszę o podpowiedź, czy możecie polecić kogoś w Krakowie lub okolicach, kto mógłby się tym tematem zająć. Dodatkowo chcę naprawić otwieranie z pilota, bo również nie działa. Byłem już u dwóch fachowców od zamków i na nic się to zdało, więc proszę Was o wsparcie w tym temacie.

Z góry dzięki za pomoc!

longer86 - Sob Lut 06, 2016 13:15

Zamykanie z pilota nie działa od zakupu auta czy przestalo działać później?
MaReK - Sob Lut 06, 2016 14:44

doubledeck napisał/a:
Cześć,
ponieważ u mnie wystąpił ten sam problem, czyli kluczyk w zamku kręci się bez końca i nic z tego nie wynika proszę o podpowiedź, czy możecie polecić kogoś w Krakowie lub okolicach, kto mógłby się tym tematem zająć. Dodatkowo chcę naprawić otwieranie z pilota, bo również nie działa. Byłem już u dwóch fachowców od zamków i na nic się to zdało, więc proszę Was o wsparcie w tym temacie.

W Krakowie masz p. Midowicza - chyba najlepiej ogarnia tematy związane z R75/ZT.

A co do problemu:

Zakładam, że Twój samochód to wersja europejska.

Zamek masz zamontowany z wersji europejskiej? Czy może jest to używany z anglika? Jeśli to drugie, to fizycznie nie ma możliwości połączyć bębenek z centralnym. Dlatego wkładka kręci się dookoła. Jeśli jednak zamek jest europejski, to musiał wypaść metalowy łącznik pomiędzy bębenkiem a zamkiem.

A co do działania centralnego z pilota, napisz nam więcej szczegółów. Pilot nie zamyka i nie otwiera? Przyczyn może być kilka:

- uszkodzony pilot (rozładowana bateria, uszkodzone przyciski, uszkodzona elektronika)
- odbiornik sygnału z pilota - ugnił, rozłączył się
- moduł komfortu - uszkodzony lub wymieniony na inny bez pilotów (nie zna Twojego pilota)
- bezpieczniki za schowkiem nad nogami pasażera
- centralny zamek w drzwiach kierowcy powoduje jakieś zakłócenia

longer86 - Sob Lut 06, 2016 15:25

MaReK napisał/a:
Zamek masz zamontowany z wersji europejskiej? Czy może jest to używany z anglika? Jeśli to drugie, to fizycznie nie ma możliwości połączyć bębenek z centralnym. Dlatego wkładka kręci się dookoła. Jeśli jednak zamek jest europejski, to musiał wypaść metalowy łącznik pomiędzy bębenkiem a zamkiem


Z tym sie nie zgodzę, zamek mam europejski, posiadam łącznik pomiędzy wkładką a zamkiem, uszkodzony jest w środku mechanizm przenoszący ruch kluczyka w dół do tego łącznika i dalej zamka, to kluczyk mimo wszystko od pozycji wyjściowej obraca sie maksymalnie 90 st. W lewo lub w prawo. Wiec jesli kreci się dookoła to w bębenku zamka jest już rzeźnia.

doubledeck - Sob Lut 06, 2016 15:31

Dziękuje za odpowiedzi.
Spieszę z doprecyzowaniem....

Jeżeli chodzi o otwieranie z pilota, to po zakupie auta wszystko działało, aż do pewnego dnia, kiedy to nie mogłem ani otwierać, ani zamykać auta z pilota. Baterie wymienione i nic. Akumulator odłączany, próby programowania metodami z forum i też nic.... Kluczyki mam dwa i z żaden nie daje rady. Bezpieczniki też sprawdzone i wszystkie ok. Na dzisiaj jedyne zamykanie i otwieranie auta, to przycisk centralnego w środku pojazdu (działa bez zarzutu).

Co do zamka, to jest to wersja europejska. Wszystko działało, aczkolwiek były momenty, kiedy klucz się przycinał. Delikatnie w lewo, w prawo i zawsze się udawało. I tak jak w przypadku otwierania z pilota, w jednym momencie się nie udało. klucz zaczął sie obracać w zamku do okoła. Od czasu do czasu zaskakiwał i zamykał drzwi, ale ich nie otwierał. Teraz już się tylko kręci w koło. Rozebrałem dzisiaj tapicerkę drzwi od strony kierowcy, odchyliłem wygłuszenie i zacząłem oglądać, czy nic nie odpadło, nie urwało się, itd. Ale, że się nie wyznałem na temacie, to chyba czeka mnie fachowiec.

Jeżeli macie jakieś pomysły lub uwagi to będę wdzięczny.

MaReK - Sob Lut 06, 2016 16:45

Zdejmij boczek i na wysokości klamki/wkładki poszukaj od wewnątrz metalowego łącznika. Jak to wygląda masz na załączonym obrazku. Może sam zamek się uszkodził.

Możesz też odłączyć na chwilę centralny zamek - odpiąć wtyczkę. Zamknąć drzwi i sprawdzić czy działa zamykanie z pilota. Jeśli nie, to musisz sprawdzić czy nie zmarł odbiornik pilota (receiver). Mógł ugnić. Nie wiem z którego rocznika masz auto, ale ten element występował za zegarami lub pod tunelem środkowym. Zdarza im się gnić. Musisz sprawdzić, naprawić lub wymienić.

Pozdrawiam,

longer86 - Sob Lut 06, 2016 17:57

W starszych rocznikach byl pod tunelem środkowym odbiornik.

Co do łącznika to nie do konca na wysokości klamki ;)

Łącznik jest tak jak na zdjęciu na górnej krawędzi zamka, na pewno poniżej klamki. Od klamki w dol w stronę zamka odchodzi mechanizm/przekladnia w czarnej plastikowej obudowie.

MaReK - Sob Lut 06, 2016 18:04

longer86 napisał/a:
Od klamki w dol w stronę zamka odchodzi mechanizm/przekladnia w czarnej plastikowej obudowie.

I właśnie ten fragment musi prześledzić okiem... gdzieś coś mogło się posypać.

sTERYD - Sob Lut 06, 2016 19:42

albo po prostu uszkodził się bębenek. Nie wiem czy wiecie, ale jak się włoży niepasujący klucz, to można obracać w kółko zamkiem w naszych autach...
MaReK - Sob Lut 06, 2016 19:44

sTERYD napisał/a:
Nie wiem czy wiecie, ale jak się włoży niepasujący klucz, to można obracać w kółko zamkiem w naszych autach...

Nie wiemy ;)
U mnie jak włożysz obcy kluczyk, skutkuje brakiem możliwości przekręcenia...

longer86 - Sob Lut 06, 2016 19:51

sTERYD napisał/a:
Nie wiem czy wiecie, ale jak się włoży niepasujący klucz, to można obracać w kółko zamkiem w naszych autach...


To dość ważna informacja

sTERYD - Sob Lut 06, 2016 19:56

MaReK, tylko dopóki nie przesadzisz, ale jak dasz radę obrócić, to będzie się obracać w kółko, ale zamek się nie otworzy. Po włożeniu pasownego kluczyka znowu będzie działać. To wygląda na zabezpieczenie przed łamaniem. Widziałem to właśnie jak "szpec od otwierania" próbował wyłamać zamek w celu otworzenia.
MaReK - Sob Lut 06, 2016 23:04

sTERYD napisał/a:
MaReK, tylko dopóki nie przesadzisz,

Tzn. z czym? Biorę Twój kluczyk, wkładam do siebie i dupa... nie mogę przekręcić nawet na siłę. Chciałem kiedyś pokazać pewnemu panu jak ma otwierać/zamykać szyby i przez przypadek włożyłem do niego swój klucz. Zamek ani drgnął, więc mówię mu, że coś ma nie tak. Okazało się, że wkładam swój kluczyk do jego zamka. Może to tylko w przypadku odpowiedniego ułożenia zapadek?

sTERYD - Sob Lut 06, 2016 23:18

Właśnie chodzi o siłę. Gościu wsadził łamak, skręcił bębenek i tyle. Obracało się w kółko. Przy kluczyku masz trochę krótką dźwignię, więc pewnie trzeba by było trochę bardziej się przyłożyć.
MaReK - Nie Lut 07, 2016 01:35

sTERYD napisał/a:
Przy kluczyku masz trochę krótką dźwignię, więc pewnie trzeba by było trochę bardziej się przyłożyć.

No dobra. Jeśli zamek jest sprawny i kluczyk nie jest od auta, to musisz się przyłożyć i użyć większej siły. Mniemam, że w przypadku kolegi, zamek obraca się bez użycia siły - tak jakby po prostu nie było połączenia między zamkiem a bębenkiem ;)

longer86 - Nie Lut 07, 2016 10:05

Niekoniecznie, bo ja mam ten pręcik pomiędzy klamka za zamkiem, ale jest cos uszkodzone i ruch kluczyka nie jest przekazywany na zamek, a mimo to bębenek kreci sie od pozycji wyjściowej tylko o 90 st w lewo lub 90 stopni w prawo. Jesli kreci przy prawidłowo działającym bębenku nie ma prawa obracać sie dookoła
AdaskoC - Nie Lut 07, 2016 12:06

longer86 napisał/a:
Niekoniecznie, bo ja mam ten pręcik pomiędzy klamka za zamkiem, ale jest cos uszkodzone i ruch kluczyka nie jest przekazywany na zamek, a mimo to bębenek kreci sie od pozycji wyjściowej tylko o 90 st w lewo lub 90 stopni w prawo.


Masz uszkodzone elementy które bezpośrednio stykają się z bębenkiem. Dość typowa usterka. Wystarczy kupic za kilka zl kasetę klamki kierowcy EU i śmiga.

doubledeck - Nie Lut 07, 2016 22:50

Dziękuje Wszystkim za podpowiedzi.
Może ktoś przesłać link do kasety klamki? Szukam na necie i nie mogę odszukać żadnej oferty.

MaReK - Pon Lut 08, 2016 00:03

Napisz bezpośrednio do AdaskoC może ma coś ciekawego na zbyciu :P
Ozi546 - Czw Mar 28, 2019 18:03
Temat postu: [R75] Zamek (kluczyk) kręci się o 360 stopni
Odkopie temat.
Posiada ktoś jakiś rysunek ewentualnie wymiary tego łącznika między bębenkiem a centralnym? A może ktoś wie czy można kupić sam ten łącznik bez całego zamka?

AdaskoC - Pią Mar 29, 2019 05:41

Ozi546, u mnie