Zobacz temat - Kozik - Rover 200Vi (147KM/168Nm) - Sierściuch ;)
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - Kozik - Rover 200Vi (147KM/168Nm) - Sierściuch ;)

Kozik - Pią Lut 24, 2012 09:10
Temat postu: Kozik - Rover 200Vi (147KM/168Nm) - Sierściuch ;)
Witam wszystkich.
Jako, że w tym dziale jeszcze mnie nie było to zakładam temat i tutaj ;)



Przedstawiam Wam mojego dopieszczonego Roverka 200 Vi którego już niektórzy znają.
Historia zaczyna się w lutym 2007 roku to już 5 lat jak kupiłem swój pierwszy samochód (wcześniej był 126Bis ;) ).
Szukałem auta ładnego, nie oklepanego jak golfy III czy Astry I, nie drogiego i nie za słabego (wymaganiem podstawowym był silnik nie mniejszy niż 1,4) ale mającego to coś...

Po pół roku poszukiwań znalazłem takie coś...
http://www.roverki.pl/

Rover 200 1,4 16V

Spodobał mi się od razu bo widziałem takiego samego tylko niebieskiego w Sanoku, stwierdziłem, ładne alufelgi i będzie super :)

Samochód nie odpalał niestety, coś się z nim w transporcie porobiło, jako że właściciel komisu stwierdził że auto jeździło i niemożliwe żeby teraz nie odpalało to z wujkiem mechanikiem zaczęliśmy dłubać. Okazało się, że świece są w kiepskim stanie, mieliśmy w samochodzie wymienione świece z berlingo po przebiegu 30tys km. Pasowały ;) Auto zapaliło ale się nie zbierało zbytnio.
Zajechaliśmy na kanał okazało się, że auto wygląda jak nowe pod spodem.
Czas na przejażdżkę, wsiadłem do niego i po rozgrzaniu docisnąłem auto się dławiło na początku z powodu źle dobranych świec ale przy 4000 obr/min łapało dobrze zapłon i wyrywało do przodu, stwierdziłem, że ten silnik jest strasznie mocny jak na 1.4 (wcześniej jeździłem cordobą 1.4 60KM),
Wróciłem do domu i na internet czytanie co to za silnik i dlaczego taki mocny. Wtedy trafiłem na forum pierwszy raz... od razu się zarejestrowałem, poczytałem informacje o moim przyszłym aucie gdyż o marce nie wiedziałem nic.

www.roverki.pl

Dowiedziałem się wtedy, że były dwie wersje 1.4, 8 i 16 zaworowa i stwierdziłem że mój to jest 16zaworowy i ma 103KM :) spodobało mi się.

Kupiłem

Pierwszy zakup jaki uczyniłem ;) to alufelgi 14"



i od tego momentu się zaczęło...

przez parę lat dopieszczałem moje autko i do tego momentu zrobiłem sporo.

z grubszych rzeczy to SWAP na który bym się nie zdecydował gdyby nie dwie osoby...
mój kuzyn który przez długi czas mi tłukł do głowy że swap na 1,6 to bez sensu, jeśli robić swapa to na najmocniejszy motor - miał rację :)
Wykonał on prace mechaniczne - firma MAXKAR

oraz paru osobom na forum znany Hubert z firmy MAXISERVICE, który podjął się przeróbek elektrycznych jak i modyfikacji mojej instalacji gazowej. U niego także korzystam z hamowni podwoziowej V-Tech, do ostatniego hamowania udało mi się osiągnąć 145KM i 166Nm.
www.maxiservice.pl

Gdyby nie te dwie firmy to pewnie w tamtym roku mój Roverek miałby innego właściciela, rok temu dostał nowe życie :) nowe serduszko i "głębsze płuca".

opis swapa znajduje się tutaj jakby ktoś miał ochotę poczytać jakie problemy były do ogarnięcia i jakie efekty z tego były :) http://forum.roverki.eu/v...hlight=swap+vvc

więcej rzeczy opiszę w postach poniżej, bo modyfikacji i opowieści nie koniec ;)



Kolejne modyfikacje są zrobione dzięki uprzejmości kolegi Tomi_114 z Pilzna od którego nabywam w atrakcyjnych cenach części które przedstawię później :)

frydrys - Pią Lut 24, 2012 10:40

:cwaniak: ładnie widac odrazu sympatie do auta oby tak dalej
Kozik - Pią Lut 24, 2012 11:01

co myślicie by tak przerobić?



tył przerobiłem na taki, tylko blenda chromowa nad rejestracją idzie do wywalenia i będzie jak w starej klapie:


alu oczywiście zostają srebrne

tylni zderzak jest z R25 z czujnikami parkowania, ma plastikowe nakładki zamiast srebrnych listew

leszczu - Pią Lut 24, 2012 11:04

I o to chodzi. :ok: Nie dość, że autko ładne to i mocne. Powodzenia w następnych modyfikacjach. :wink:
A propo modyfikacji. Masz już coś w planach ??

[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 11:04 ]
Kozik napisał/a:
co myślicie by tak przerobić?

Nie wiem, ale jakoś dziwnie to wygląda. :neutral:

Kozik - Pią Lut 24, 2012 11:05

leszczu, pod maską mam zwitek kabli z komputerem, jeśli do czwartku napiszą w AC program to będzie przyspieszacz zapłonu do LPG, celem jest osiągnięcie wyższej mocy na LPG niż na PB 98.
greg-si - Pią Lut 24, 2012 12:21

Wiadomo, autko bardzo fajne, dopieszczone.
Szczególne brawa za swap i dążenie do coraz większych cyferek :)

Kozik napisał/a:
co myślicie by tak przerobić?

Zderzak rzecz jasna pójdzie w kolor auta a nie czarny mat?
Bez tych listewek zderzak wygląda strasznie blado. Nic się nie dzieje. Myślałeś nad halogenami?

leszczu - Pią Lut 24, 2012 12:25

greg-si napisał/a:
Bez tych listewek zderzak wygląda strasznie blado. Nic się nie dzieje. Myślałeś nad halogenami?

No właśnie mam takie same zdanie. Halogeny mogłyby trochę poprawić wygląda zderzaka. Sam myślę nad założeniem ich, ale na razie brak kaski, a za nie trochę trzeba zapłacić. :neutral:

Kozik - Pią Lut 24, 2012 12:30

greg-si napisał/a:
Zderzak rzecz jasna pójdzie w kolor auta a nie czarny mat?
Bez tych listewek zderzak wygląda strasznie blado. Nic się nie dzieje. Myślałeś nad halogenami?


Halogeny zawsze można dołożyć, zderzak docelowo w kolor nadwozia, to jest tylko VT ;)

greg-si napisał/a:
Bez tych listewek zderzak wygląda strasznie blado. Nic się nie dzieje.


Myślałem żeby wsadzić tam jakieś plastikowe listwy podobne jak są w zderzaku tylnym ale nie mam pomysłu z czego :(

greg-si napisał/a:
Szczególne brawa za swap i dążenie do coraz większych cyferek :)


Filmiki kolegów z IDT inspirują mnie żeby wrzucić ECU MASTER ale to się jeszcze zobaczy, póki co muszę znaleźć pracę w Krakowie ;)

[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 12:30 ]
leszczu, dumałem też nad zegarami z MG ZR Ty masz chyba takie...

leszczu - Pią Lut 24, 2012 12:36

Kozik napisał/a:
leszczu, dumałem też nad zegarami z MG ZR Ty masz chyba takie...

:tak: Jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w roverku. :grin:

greg-si - Pią Lut 24, 2012 12:41

Kozik, teraz dopiero zauważyłem
Będziesz likwidował tylko listewki czy też to przetłoczenie nad nimi które idzie przez cały zderzak?
Jeśli tylko listewki i dojdą halogeny moim zdaniem powinno to mieć ręce i nogi :)

Kozik napisał/a:
Myślałem żeby wsadzić tam jakieś plastikowe listwy podobne jak są w zderzaku tylnym ale nie mam pomysłu z czego :(

A może wyrwać takie ze zderzaka tylnego i wrzucić na przód? Ciekawe jakby to wyglądało.

Remigiusz - Pią Lut 24, 2012 13:53

Bryka jest rewelka :D Szkoda ze nie ma fot środka bo pięknie teraz wygląda z tymi boczkami od 25 oraz Karbonem czarnym :wink:

Jednak ten zderzak bez tej listwy by lepiej się prezentował na czarnym jak by było gładkie :wink:

Kozik - Pią Lut 24, 2012 17:15

greg-si napisał/a:
A może wyrwać takie ze zderzaka tylnego i wrzucić na przód? Ciekawe jakby to wyglądało.


tak myślałem tyle że te listwy z przodu powinny być nieco krótsze ;/

greg-si napisał/a:
Będziesz likwidował tylko listewki czy też to przetłoczenie nad nimi które idzie przez cały zderzak?


jak nie będzie tych listew to przetłoczenie wygląda bez sensu ;/

Remigiusz napisał/a:
Szkoda ze nie ma fot środka bo pięknie teraz wygląda z tymi boczkami od 25 oraz Karbonem czarnym :wink:


foty niedługo będą ;)

[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 17:15 ]
leszczu napisał/a:
Kozik napisał/a:
leszczu, dumałem też nad zegarami z MG ZR Ty masz chyba takie...

:tak: Jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w roverku. :grin:


jaki potrzebuję dokładnie licznik i co potrzebuję przy nim zrobić?

leszczu - Pią Lut 24, 2012 19:15

Kozik napisał/a:
[ Dodano: Pią Lut 24, 2012 17:15 ]
leszczu napisał/a:
Kozik napisał/a:
leszczu, dumałem też nad zegarami z MG ZR Ty masz chyba takie...

:tak: Jeden z lepszych modów jakie zrobiłem w roverku. :grin:


jaki potrzebuję dokładnie licznik i co potrzebuję przy nim zrobić?

W tym temacie znajdziesz wszystko co ci potrzeba. Jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania pisz śmiało. :grin:
http://forum.roverki.eu/v...r=asc&start=100
Kozik napisał/a:
Remigiusz napisał/a:
Szkoda ze nie ma fot środka bo pięknie teraz wygląda z tymi boczkami od 25 oraz Karbonem czarnym :wink:


foty niedługo będą ;)

Też czekam na fotki wnętrza. Chciałbym zobaczyć jak u ciebie prezentuje się oklejony panel od regulacji nawiewu i ozdobna listwa. :grin: Od razu zapytam czy ciężko było to okleić ??

Harry - Pią Lut 24, 2012 20:03

bardzo fajne autko. Wrażenia na rajdzie na zlocie :wink:
żeberka grilla możesz pomalować na czarno, sądzę że fajnie by wyglądał

Kozik - Pią Lut 24, 2012 20:41

Cytat:
:grin: Od razu zapytam czy ciężko było to okleić ??


bardzo łatwo, bez żadnego doświadczenia nawet z suszarką do włosów da radę :)

Markzo - Sob Lut 25, 2012 00:09

zacny powóz Milordzie :ok: a tak serio mega doinwestowany samochodzik, zapomniałeś opisac mody zawiasu i hamulcowni :D bardzo fajnie to to przyśpiesza i skręca, jak plany wypalą będzie dosłownie kieszonkowa rakieta :D niech moc bedzie z Toba Andrzeju :D
Kozik - Sob Lut 25, 2012 07:51

Markzo napisał/a:
zapomniałeś opisac mody zawiasu i hamulcowni :D


hamulce póki co to takie jak mają być w Vi także seria, fakt faktem że miałem przód lite a tył bębny, założyłem:
na przód wentylowane tarcze 262 - Tarcze Mikoda GT (nacinane nawiercane), klocki Ferodo FDB613 - klocki te dużo lepiej hamują od zwykłych
na tył niewentylowane tarcze chyba 240 - Tarcze Textar (nacinane), klocki TRW

do tego wyciągnąłem korektor siły hamowania i teraz zaczęło mi auto hamować ;)
Hamulce się mocno poprawiły ale w planach jest przekładka hamulców z ZR 160 lub ZS 180 ;)

leszczu - Sob Lut 25, 2012 11:22

Kozik napisał/a:
Cytat:
:grin: Od razu zapytam czy ciężko było to okleić ??


bardzo łatwo, bez żadnego doświadczenia nawet z suszarką do włosów da radę :)

No to chyba się pokuszę na oklejenie. :grin:

Markzo - Nie Lut 26, 2012 12:09

kurde podoba mi się ten gładki przodzik ;) tylko faktycznie, halogeny dorzucić i była by malinka ;)
Kozik - Nie Lut 26, 2012 12:12

Markzo napisał/a:
kurde podoba mi się ten gładki przodzik ;) tylko faktycznie, halogeny dorzucić i była by malinka ;)


bo sam zrobiłeś, nie rozumiem tylko dlaczego halogenów nie dorzuciłeś i grilla czarnego nie zrobiłeś :P

Berg - Nie Lut 26, 2012 13:32

Jeśli chodzi VT to zderzak zrobiłeś za bardzo na gładko. Idealny moim zdaniem jest tutaj
Kozik - Nie Lut 26, 2012 13:42

Berg, ale ja nie będę miał dokładki z ZR bo nie chce obniżać auta, z dokładką ta kreska wygląda w miarę, bez wygląda dziwnie

[ Dodano: Nie Lut 26, 2012 13:42 ]
chociaż sam nie wiem :bezradny:

może najpierw dam kumplowi żeby mi naspawał same listwy, pomaluję czarnym matem, jak mi się nie będzie podobać to zrobię całość ;)

leszczu - Nie Lut 26, 2012 18:52

Kozik napisał/a:
Berg, ale ja nie będę miał dokładki z ZR bo nie chce obniżać auta, z dokładką ta kreska wygląda w miarę, bez wygląda dziwnie

No to tutaj masz autko bez dokładki i bez listew, ale za to z kreską. :wink:

Kozik - Nie Lut 26, 2012 19:37

Mój nadworny grafik Markzo spłodził...



flapjck1 - Nie Lut 26, 2012 20:37

imho, zupelnie gladki jest paskudny
Kozik - Nie Lut 26, 2012 20:49

chyba jednak faktycznie trzeba będzie tą listewkę zostawić ;)
Markzo - Nie Lut 26, 2012 23:00

mi właśnie bardziej siada całkiem gładki, robi się taki okrąglaczek zacny ;)
leszczu - Pon Lut 27, 2012 12:59

Jak dla mnie opcja zostawieniem tej kreski jest najlepsza. Zamontować jeszcze halogeny i jest :ok:

[ Dodano: Pon Lut 27, 2012 12:59 ]
Kozik, a nie myślałeś jeszcze wywalić te listewki co są przy tej dużej siatce na dole ??

Kozik - Pon Lut 27, 2012 13:11

leszczu napisał/a:
Kozik, a nie myślałeś jeszcze wywalić te listewki co są przy tej dużej siatce na dole ??


jak dla mnie przede wszystkim funkcjonalność, w przypadku wywalenia listewek może tam koń lub kot wpaść i uszkodzić chłodnice a tak to może trafi w listewkę ;)

leszczu - Pon Lut 27, 2012 13:14

Kozik napisał/a:
w przypadku wywalenia listewek może tam koń lub kot wpaść i uszkodzić chłodnice a tak to może trafi w listewkę ;)

W tym przypadku to i nawet te listewki, by nie uchroniły przed uszkodzeniem chłodnicy. :wink:

Brt - Pon Lut 27, 2012 13:23

bez listewek lepiej wygląda ... na swoim testowałem. Tylko trzeba by było wzmocnić zderzak trochę i proponujęlepsze mocowanie dla tego "siatexu" wtedu zrobić i będzie git. PS. Werska z paskiem ładniejsza moim zdaniem ;)
Kozik - Pon Lut 27, 2012 15:34

No i jest bez listewek (5min w paincie ;) )

leszczu - Pon Lut 27, 2012 15:36

Kozik napisał/a:
No i jest bez listewek (5min w paincie ;) )
Obrazek Obrazek

No i git. :ok:

greg-si - Pon Lut 27, 2012 19:40

Kozik, tylko Panie halogeny koniecznie :)
leszczu - Pon Lut 27, 2012 20:04

greg-si napisał/a:
Kozik, tylko Panie halogeny koniecznie :)

Tak jest. Bez halogenów nawet nie pokazuj się z przerobionym zderzakiem. :mrgreen: :razz:

Kozik - Pon Lut 27, 2012 20:43

greg-si napisał/a:
Kozik, tylko Panie halogeny koniecznie :)


przed halogenami będę musiał poważnie z Tobą porozmawiać... też o rzeczach na H ;)

greg-si - Pon Lut 27, 2012 21:00

Kozik napisał/a:
przed halogenami będę musiał poważnie z Tobą porozmawiać... też o rzeczach na H ;)

Spoko. Mam nadzieje że będzie okazja w Biłgoraju. Kręćcie tam coś na kwiecień :) A jak nie to na zlocie :)

Kozik - Wto Lut 28, 2012 11:58

Będąc zdenerwowanym kolegami z IDT, mając roveromanię i delirkę z tego powodu zakupiłem przed chwilą skrzynię ori z VVC, może ugram coś na niej w walce z IDT...
imejdz - Wto Lut 28, 2012 12:29

Widzę że od początku Twoje prace nad Roverkiem idą w dobrym kierunku :) bez zbędnych wodotrysków :) Podoba mi się że autko wygląda niepozornie, a może zaskoczyć niejednego :) Zderzak na + , ale fakt halogeny do pełni szczęścia są potrzebne :) mam pytanie odnośnie lamp. w Porównaniu z ori lampami, jest różnica w świeceniu na +?
Kozik - Wto Lut 28, 2012 13:15

imejdz napisał/a:
Porównaniu z ori lampami, jest różnica w świeceniu na +?


jest taka różnica: zauważyć w porę dziurę przy mijaniu się z innym autem lub nie zauważyć ;) dla mnie to jest ważne, przy naszych drogach jest sporym wyczynem unikać dziur i innych rzeczy na drodze.

światła długie mimo że mam mostek krótkie/długie przy włączeniu na długie to świecą porównywalnie z ori lampami, za to krótkie są dużo jaśniejsze (ja miałem lampy z 99r) nie wiem czy nowe lampy oryginalne i nowe lampy EA wypadły by podobnie, być może.

nie założyłem je dla tuningu tylko dla świecenia, świecą inaczej ale też lepiej.

[ Dodano: Wto Lut 28, 2012 13:15 ]
Niestety jest problem z wyregulowaniem ich tak jak należy ale da się

Markzo - Wto Lut 28, 2012 14:27

oj będziemy się ganiać w tym sezonie :D zimo idź precz!
imejdz - Sro Lut 29, 2012 00:56

Kozik napisał/a:
jest taka różnica: zauważyć w porę dziurę przy mijaniu się z innym autem lub nie zauważyć dla mnie to jest ważne, przy naszych drogach jest sporym wyczynem unikać dziur i innych rzeczy na drodze.


o to mi chodziło :) pytam bo moje lampki fatalnie świecą. Dlatego szukam jakieś alternatywy która poprawi mi widoczność w nocy. Jakiś czas temu prawie wjechałem w palete leżącą na drodze. w ostatniej chwili ją zauważyłem. Eh.. to teraz kwestia na ile mnie skasuje mechanik i zaczynam rozważać na poważnie zakup nowych oczek ;)

a w zawieszeniu co ciekawego grzebnąłeś? zestaw z Vi? :wink:

Kozik - Sro Lut 29, 2012 07:09

imejdz napisał/a:
a w zawieszeniu co ciekawego grzebnąłeś? zestaw z Vi? :wink:


zestaw z Vi sprężyny Eibach czerwone do tego dokupiłem amortyzatory Kayaba Excell G
prowadzi się świetnie
P.S. jak znajdę pracę to niedługo będę sprzedawał i kupował coś innego ;)

[ Dodano: Sro Lut 29, 2012 07:09 ]
imejdz napisał/a:
Jakiś czas temu prawie wjechałem w palete leżącą na drodze. w ostatniej chwili ją zauważyłem. Eh.. to teraz kwestia na ile mnie skasuje mechanik i zaczynam rozważać na poważnie zakup nowych oczek ;)


warunek, że musisz je ustawić w jednej linii świecenia czyli tak jak ma być wtedy jest super, żarówki które są w standardzie są beznadziejne polecam philipsy +30 lub +50 ewentualnie osram night breaker (teraz takie mam)

Harry - Sro Lut 29, 2012 08:51

wrzuć jeszcze na klape 211 214i :razz:
Kozik - Sro Lut 29, 2012 08:57

Harry napisał/a:

wrzuć jeszcze na klape 211 214i :razz:


już za późno, tył mam z 25 ;) znaczek 25 usunąłem

leszczu - Sro Lut 29, 2012 17:34

Harry napisał/a:
wrzuć jeszcze na klape 211 214i :razz:

Harry, i tak mało kto się spodziewa, że takie autko będzie miało tyle mocy. :mrgreen:

Kozik - Nie Mar 25, 2012 09:12

żeby nie było, że wszystkie mody jakie zrobiłem są całkowicie idealne ;)

Termostat PRT, który mam od około pół roku ma też minusy.
Przy -20stopniach na zewnątrz, w trasie przy delikatnym traktowaniu gazu z nawiewów przestaje lecieć ciepłe powietrze ;/ zastanawiam się czy przy takich mrozach nie stosować kartoniku przed chłodnicę ;)

[ Dodano: Pon Mar 19, 2012 12:22 ]
Kolejna rzecz, zmierzyłem przepustnicę i zdecydowanie nie mam tej z MG ZR 160 czyli 52mm, przepustnicę mam mniejszą ;/

Pomiary na hamowni robiłem jak miałem wydech o mniejszej średnicy, po założeniu wydechu z MG ZR 160 przebieg momentu i mocy minimalnie się zmienił.
Teraz mnie zastanawia jaka jest zależność pomiędzy wydech - dolot
Jak mierzyłem na hamowni przepustnicę 48/56 (52mm wydawało mi się że mam) różnica była


teraz mam nieco luźniejszy wydech więc przepustnica 56 mogłaby się teoretycznie sprawdzić...

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 09:12 ]
Elastyczność na V i na IV biegu z oryginalną skrzynią z VVC na LPG


V bieg elastyczność ;)


a teraz nieco żwawiej IV bieg ;)

Remigiusz - Nie Mar 25, 2012 14:03

Idzie ładnie na A4 :mrgreen: To ty możesz licznik zamknąć na 5. biegu :shock: :lol:

Kozik - Nie Mar 25, 2012 15:27

w tamtym roku jechałem coś koło 7mm poza licznik ;)
Markzo - Sro Mar 28, 2012 01:43

widziałem spy-foty... Jest bestia a teraz będzie do tego piękna ;) w dobrym kierunku idziesz ;)
Kozik - Sro Mar 28, 2012 08:41

Markzo, pewnie foty wrzucę dopiero w przyszłym tygodniu bo jest zalecenie żeby za szybko nie myć ;)
Markzo - Sro Mar 28, 2012 09:36

czekam z niecierpliwością :) robi się NAJ 200tka w klubie ;)
Kozik - Sro Mar 28, 2012 18:58

tutaj fotki w trakcie malowania, sama baza jeszcze nie ma lakieru...



a tutaj z innej beczki ;) nowe gumiaczki :) moje Michalinki :)


leszczu - Sro Mar 28, 2012 19:02

Już nie mogę się doczekać nowych fot. Przy okazji pocykaj również fotki z wnętrza. :grin:
greg-si - Sro Mar 28, 2012 19:59

Czyżby kompleksowe malowanko :)
Kozik - Sro Mar 28, 2012 20:22

greg-si, maska i zderzak były do malowania bo przez przebieg moich ponad 100tys km trochę kamieni na nie spadło, błotnik także, o dziwo błotnik od strony pobocza nie był zmasakrowany więc nie malowałem, zaprawiałem również głębsze odpryski lakieru poniżej listew na drzwiach, no i przy okazji pomalowałem grilla i lotkę w kolor
jak już tyle władowałem w auto to niech chociaż wygląda lepiej a nie taki rumun :lol:
a przy okazji zaspawałem listwy w zderzaku żeby mi bardziej przedni pasował do tylnego z R25
niestety zapowiadają się kolejne modyfikacje i koszta... podsumowując wszystkie modyfikacje i koszt zakupu auta to za tą kasę mógłbym już dobre audi S6 kupić ;/ ale cóż człowiek chory...

KNA - Sro Mar 28, 2012 21:04

No właśnie, a ja tak czytając to wszystko, chciałem zapytać jaki jest sens wkładania takich pieniędzy do takiego auta, ale wychodzi na to, że to czysta pasja, pozostaje tylko pogratulować autu właściciela. :mrgreen:
Kozik - Sro Mar 28, 2012 21:25

KNA napisał/a:
No właśnie, a ja tak czytając to wszystko, chciałem zapytać jaki jest sens wkładania takich pieniędzy do takiego auta, ale wychodzi na to, że to czysta pasja, pozostaje tylko pogratulować autu właściciela. :mrgreen:


fakt motoryzacja to moja pasja, ciekawiło mnie to od zawsze. Pamiętam, jak byłem gówniarzem tak max 8lat mój tato miał dużego fiata, w zimie na placu pokręcił trochę bączki od wtedy pokochałem motoryzację ;) nawet jak z mamą jechałem jakimś autem to jak wpadła w poślizg i autem zamiatało po drodze to ja się cieszyłem (czego nie pamiętam ;) )
ehh droga pasja ale w końcu jesteśmy na forum MIŁOŚNIKÓW marki MG i Rover ;)

Markzo - Czw Mar 29, 2012 07:03

seryjne auta są dla bab :mrgreen: motaj go dalej, na prawde super fura :)
bociannielot - Czw Mar 29, 2012 10:55

Markzo napisał/a:
seryjne auta są dla bab
dlatego u mnie po powiecie śmiga klientka najnowszym seryjnym STi w sedanie :razz:
slax - Czw Mar 29, 2012 11:14

bociannielot napisał/a:
dlatego u mnie po powiecie śmiga klientka najnowszym seryjnym STi w sedanie
uu żeby STi utrzymac to trzeba mieć portfel bez dna :mrgreen:
Markzo - Czw Mar 29, 2012 14:42

widziałem na żywo... rwie suty :D mega kot z wyglądu, groźne i bardzo wkur*one spojżenie :D środeczek też malinka ;) ogólnie całość zrobiona ze smakiem, bez wioski i z dużą starannością ;) jak dla mnie NAJ 200tka w Klubie ;) tak 3maj!
Kozik - Czw Mar 29, 2012 22:13

zdjątka z dzisiejszego spota

imejdz - Czw Mar 29, 2012 23:53

Pięknie :) Jeszcze tylko halogenki:) a myslales o hokeju? :P czy za nisko będzie?;P

ja na razie wstrzymuje się ze zmianami ... za dużo wydatków na głowie;/

Kozik - Pią Mar 30, 2012 09:32

imejdz napisał/a:
a myslales o hokeju? :P


ja jeżdżę samochodem a nie patrzę się na niego więc przede wszystkim funkcjonalność, a jeśli chodzi o dokładkę to podoba mi się tylko ta z ZRa ale nie chcę robić z niego ZRa więc zostanie jak jest ;)

leszczu - Pią Mar 30, 2012 20:07

Kozik napisał/a:
zdjątka z dzisiejszego spota

Ale bestyjka się zrobiła.
PS: Mam na myśli czerwoną strzałę. :mrgreen: A tak na serio bardzo ładnie to wyszło. Jeszcze tylko halogeny i będzie :ok:

Kozik - Pią Mar 30, 2012 20:28

czerwoną strzałą jeździłem :) i nadal jestem w stanie złapać ręką za próg siedząc w środku :D
poza tym strzała ma zamontowany mój stary fotel kierowcy z R200

greg-si - Pią Mar 30, 2012 20:49

Grill mi się nie podoba. Jakimś oplem zajeżdża...
Tak czy inaczej jest lepiej niż było :)
Halogen o będzie po zabawie ;)

Kozik - Pią Mar 30, 2012 20:55

greg-si napisał/a:
Grill mi się nie podoba. Jakimś oplem zajeżdża...


no niestety auto teraz wygląda na 190-240KM a jest 145 więc coś trzeba z tym zrobić albo moc albo wygląd ;)

greg-si - Pią Mar 30, 2012 21:18

Kozik napisał/a:
no niestety auto teraz wygląda na 190-240KM a jest 145 więc coś trzeba z tym zrobić albo moc albo wygląd ;)

Dobre podejście :) Więc czekam aż pod maską konie się oźrebią :)

Markzo - Pią Mar 30, 2012 23:57

Moje czerwone pędzikółko daje rade :D Andrzeju nie ma sie co ociągać, czas krzesać kunie mechaniczne :D
leszczu - Sob Mar 31, 2012 14:10

Kozik napisał/a:
no niestety auto teraz wygląda na 190-240KM a jest 145 więc coś trzeba z tym zrobić albo moc albo wygląd ;)

Może 2.0T ??

Kozik - Sob Mar 31, 2012 18:34

leszczu napisał/a:
Może 2.0T ??


nie stać mnie na kolejnego swapa

tasior214 - Nie Kwi 01, 2012 12:24

a ile ci wyszło za wczesniejszego ?? ?
Berg - Pon Kwi 02, 2012 22:31

Na drugiej focie wygląda lux :cfaniak:
Kozik - Sob Kwi 07, 2012 11:44

dzisiaj hamowałem swojego po przedmuchaniu wydechu końcowego z diesla :)

sprawdzanie i regulacja LPG, 6 czy 7 pomiarów takich na ostro na hamowni dzisiaj zrobiłem 70km ;)

ale wyniki dość ciekawe testowałem jeszcze raz przepustnicę z poloneza i dalej lipa mimo luźniejszego wydechu:

Przepustnica z poloneza 56mm:
PB98 - 143KM/164Nm (przy mniejszej przepustnicy jestem w stanie tyle na gazie wycisnąć)
LPG - 137KM/155Nm o ile dobrze pamiętam

Potem założyłem ori przepustnicę 48mm:
PB98 147KM/168Nm :mrgreen:
LPG 142KM/164Nm

testy po wymianie wszystkich filtrów ;)

różnica mocy LPG/PB98 - 3,4% więc super
różnica w momencie obrotowym LPG/PB98 - 2,48% więc jeszcze lepiej


[ Dodano: Sob Kwi 07, 2012 11:44 ]
vidio z hamowania i regulacji, jakby ktoś chciał zobaczyć jak to wygląda, przepraszam za brudnego R ;)


farek - Sob Kwi 07, 2012 12:22

ładnie to wszystko wygląda od kuchni ;)

ale solidny pstryczek w cymbał za to, że tak sobie tam swobodnie beztrosko manewrowałeś wokół pojazdu, przede wszystkim przed!!!! Coś poszłoby nie tak, i nie miałby kto tego posta już napisać, a wiemy, że takie wypadki sie zdarzają i ta lina z tyłu niewiele by pomogła!! :mad:

Kozik - Sob Kwi 07, 2012 12:57

farek napisał/a:
Coś poszłoby nie tak, i nie miałby kto tego posta już napisać, a wiemy, że takie wypadki sie zdarzają i ta lina z tyłu niewiele by pomogła!! :mad:


tego może nie widać ale auto było zapięte dwoma pasami z przodu, jednym z tyłu który praktycznie już nie był potrzebny.

największe zagrożenie to jakby się coś urwało w samochodzie ;)

ale cóż duży jestem i to było na moją odpowiedzialność ;) normalny klient nie jest wpuszczany nawet w pobliże auta, ogląda wszystko przez szybkę ;)

leszczu - Sob Kwi 07, 2012 13:15

No i mit z przepustnica od Poldka znowu obalony. :grin:
Kozik, nie myślałeś nad wstawianiem tylnych lamp od ZR ??

Markzo - Sob Kwi 07, 2012 13:23

Chłostaj go gazem :twisted: ale sie to maleństwo pięknie drze :D aj lajk yt :D
ArO - Sob Kwi 07, 2012 14:32

Kozik, sam robiles grill bez znaczka?
Kozik - Sob Kwi 07, 2012 18:04

leszczu napisał/a:
Kozik, nie myślałeś nad wstawianiem tylnych lamp od ZR ??


nie wiem czym się różnią ale niektóre osoby twierdziły że mam z ZRa więc już sam nie wiem

[ Dodano: Sob Kwi 07, 2012 18:04 ]
ArO napisał/a:
Kozik, sam robiles grill bez znaczka?


tak sam robiłem, za chwilę wrzucę fotki bo robiłem dzisiaj mojemu R i na zewnątrz i w środku, umyłem wypucowałem po 10min zaczął padać deszcz więc chociaż foty mam ;)

imejdz - Sob Kwi 07, 2012 18:15

Kozik napisał/a:
nie wiem czym się różnią ale niektóre osoby twierdziły że mam z ZRa więc już sam nie wiem


lampy z ZR'a mają białe kierunki i lampki cofania, natomiast r200/25 ma przydymione tak jak u Ciebie ;)

Kozik - Sob Kwi 07, 2012 18:30

imejdz napisał/a:
lampy z ZR'a mają białe kierunki i lampki cofania, natomiast r200/25 ma przydymione tak jak u Ciebie ;)


bardzo możliwe ;) ale wymienię na te ZRowe jak dostanę je za darmo ;)

a tak mój Sierściuch wygląda :D znowu mi się podoba :) choć nad przodem się zastanawiam czy oryginalnego griila nie wstawić albo coś na tą siatkę nalepić...

zdjęcia robione patefonem także nie przyczepiać się, że złe :P



greg-si - Sob Kwi 07, 2012 18:40

Zarzuć halogen.
Wtedy zobaczymy co z grillem zrobić :)
A zderzak przedni wygląda jak oryginał :)

Kozik - Sob Kwi 07, 2012 18:44

greg-si napisał/a:
A zderzak przedni wygląda jak oryginał :)


strasznie dużo pracy to kosztowało żeby to tak wyprowadzić ale mimo to nie jest do końca idealnie jest parę dziurek, ale to mocno trzeba się przypatrzeć i wiedzieć gdzie patrzeć ;)

[ Dodano: Sob Kwi 07, 2012 18:44 ]
greg-si napisał/a:
Zarzuć halogen.


zastanawiałem się czy by nie wsadzić tych świateł do jazdy dziennej bo taniej wyjdzie

greg-si - Sob Kwi 07, 2012 18:50

mogą być i dzienne. Ważne żeby coś tam było bo teraz jest pusto.
Kozik - Pon Kwi 09, 2012 09:13

bonus89, miałem sprawdzaną przepustnicę kiedyś dawno temu na t4 i był tylko problem bo coś w połowie gazu wartości były nieco odbiegające od normy, na hamowni gaz wciska się w podłogę a przy max gazie wszystko jest ok,
czujnika nie trzeba przekładać, po to jest adaptacja żeby dostroić przepustnicę do silnika

kolejny test przepustnicy zrobiłem bo założyłem luźniejszy wydech z ZR 160, myślałem że coś się zmieni z większą przepustnicą ale w dalszym ciągu nic

(dla tych co pytają na PW) to drewno zastąpiłem folią carbonową 3M, łatwość oklejania opisuje bardzo dobrze Remigiusz w temacie o swoim aucie, a nie wiem czy nie ma też w moim trochę wyżej ;)
grill zrobiłem sam
najpierw trzeba go z chromu oskubać, pocięte palce itp
potem wyłamałem te listewki pionowe pozostałości listewek zeszlifowałem na równo
trzeba rozkręcić grilla
wyciąłem brzeszczotem poprzeczkę tą gdzie znaczek
za pomocą poksipola i kawałków plastiku ulepiłem na równo z naddatkiem ok 3mm tą wyciętą dziurę, można to zrobić spawarką do plastiku jeśli masz możliwość
potem zeszlifowałem na równo
szpachlówka
matowanie
podkład wyrównujący w sprayu
papierem szlifowanie na ideał
potem malowanie bazą
malowanie lakierem

wyschnięcie 2 dni
montaż siatki i gotowe ;)

[ Dodano: Pon Kwi 09, 2012 09:13 ]
bonus89, skoro wiesz jak to zrobić żeby więcej kuni było na polonezowskiej przepustnicy to zakładaj temat i opisuj ale zarzuć też dowody a nie stwierdzenie "bo mnie lepiej we fotel wgniata".

Wg mnie na przepustnicy polonezowskiej niezależnie czy z ori tpsem czy z przełożonym roverowskim więcej kuni może być tylko i wyłącznie po strojeniu auta lub wymianie wtrysków co też pewne nie jest że będzie więcej ;)

leszczu - Pon Kwi 09, 2012 13:47

Kozik napisał/a:
bardzo możliwe ;) ale wymienię na te ZRowe jak dostanę je za darmo ;)

Na pewno jest tak jak pisze imejdz i ciężko będzie je dostać za darmola, chyba, że się ma znajomości. :mrgreen:
Bardzo ładnie w środku wygląda, trochę fotel kierowcy nadawałby się na odnowienie, ale nie jest źle. :wink:
A jeśli chodzi o tą przepustnicę, to ja też przez jakiś czas miałem ją założona. Ogólnie po moich odczuciach, auto lepiej wkręcało się na obrotu. Niestety na żadnej hamowni tego nie sprawdziłem, czy parametry silnika się poprawiły. :neutral:

Harry - Wto Kwi 10, 2012 18:57

tylny zderzak i boczne listwy teraz mi nie pasują do przedniego zderzaka
Kozik - Wto Kwi 10, 2012 20:50

jakby była kasa to by się zrobiło jak się wymyśli ;)
ArO - Sro Kwi 11, 2012 20:18

Z innej beczki Kozik ;D boczki w drzwiach podeszly od roverka 25 bez problemu? plug&play? ;) Strasznie mi sie podobaja :D
Kozik - Sro Kwi 11, 2012 20:27

ArO napisał/a:
Z innej beczki Kozik ;D boczki w drzwiach podeszly od roverka 25 bez problemu? plug&play? ;) Strasznie mi sie podobaja :D


sam nie montowałem, z tego co wypatrzyłem to trzeba wymieniać cięgna i klamki, oryginalne uchwyty niezbyt pasują trzeba przerabiać inaczej boczek odstaje od dołu, z tyłu był problem bo były to boczki z elektrycznymi szybami ja miałem manualne więc dziurki po włącznikach szyb trzeba było zaślepić a zrobić dziury na korbki, poza tym chyba niezbyt dużo problemów,

greg-si - Sro Kwi 11, 2012 21:17

Wydzieliłem gadanine o TPS do nowego tematu:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=77942

leszczu - Czw Kwi 12, 2012 13:25

ArO, niedawno ktoś na forum założył temat odnośnie tej zmiany i ładnie w nim wszystko opisał. :wink:
Kozik - Czw Kwi 12, 2012 20:31

Kolejne wykresiki


Remigiusz - Czw Kwi 12, 2012 20:47

Ładne wykresy i moc masz dobra prawie jak idt :) :mrgreen:
Kozik - Czw Kwi 12, 2012 21:36

Remigiusz napisał/a:
Ładne wykresy i moc masz dobra prawie jak idt :) :mrgreen:


niestety mocno mi nie wystarcza ;/ strasznie zachłanny jestem ;)

ArO - Czw Kwi 12, 2012 22:50

1.8 T ? :lol:
leszczu - Pią Kwi 13, 2012 11:12

Ja taka mocą byłbym już usatysfakcjonowany. :grin: Ale Kozik, działaj, działaj. :wink:
Kozik - Pią Kwi 13, 2012 17:04

leszczu napisał/a:
Ja taka mocą byłbym już usatysfakcjonowany. :grin: Ale Kozik, działaj, działaj. :wink:


niedługo jak się odkuję to motur będzie do sprzedania ;) w poniedziałek lub wtorek powinienem dostać umowę o pracę ;)

bociannielot - Pią Kwi 13, 2012 17:12

Kozik, to Ty te wszystkie mody jako bezrobotny zrobiłeś :?: to co to dopiero będzie teraz jak zaczniesz zarabiać :mrgreen:
Kozik - Nie Kwi 22, 2012 12:12

bociannielot napisał/a:
Kozik, to Ty te wszystkie mody jako bezrobotny zrobiłeś :?: to co to dopiero będzie teraz jak zaczniesz zarabiać :mrgreen:


hehe nie aż tak, do końca tamtego roku pracowałem a dopiero od 1 stycznia byłem bezrobotny, trochę oszczędności miałem więc jakoś przeżyłem na bezrobociu ;)

teraz muszę się odkuć bo miałem w planach być max 3 miesiące na bezrobociu ;)
mody jak się robi własnymi rencami ;) to nie wychodzą wcale tak drogo :D

myślę, że VVC będę sprzedawał tak mniej więcej za miesiąc lub dwa ;) a pod machę jeszcze nie wiem co pójdzie, może jakieś 3.0 z alfy ;)

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 12:12 ]
mały upp

nowy aluminowy wkład podłokietnika od hellboyy ;)







i zegary produkcja własna ;)

leszczu - Nie Kwi 22, 2012 13:45

Taki pojemnik w podłokietniku powinien być w oryginale, znaczy w niektórych wersjach była na kasety, ale i też spotykało się puste. :grin:
Harry - Nie Kwi 22, 2012 18:20

co zrobiłeś,że masz tak ładnie podświetlone ?
Kozik - Wto Maj 01, 2012 11:02

Harry napisał/a:
co zrobiłeś,że masz tak ładnie podświetlone ?


Zegary:
1. lakier do paznokci czerwony
2. farbka fluorescencyjna zółta
3. farbka fluorescencyjna pomarańczowa
4. folia do przyciemniania szyb
Zegarek vacuum:
1. drukarka laserowa
2. maszynka do laminowania ;)

[ Dodano: Wto Maj 01, 2012 11:02 ]
no i przedni zderzak nie jest już taki piękny i nowy :( młoda kierowniczka w Roverze 25 wycofała mi w niego na stacji benzynowej ;/

ten weekend nie należy do najszczęśliwszych dla mojego portfela, robiłem uszczelkę pod głowicą w sobotę ;/
czas operacyjny
7-9 - głowica na wierzchu
9-11 dojazdy, planowanie głowicy
11-14 docieranie zaworów, składanie itp
14-18 grill :D
18-24 kończenie roboty

leszczu - Wto Maj 01, 2012 12:06

Kozik napisał/a:
robiłem uszczelkę pod głowicą w sobotę ;/
czas operacyjny

Czyli ten termostat PRT to tylko taki pic na wodę. :neutral:

Kozik - Wto Maj 01, 2012 12:58

leszczu, ja prt założyłem dopiero coś koło listopada, wcześniej go nie miałem, mój kuzyn powiedział że jakbym nie miał tego termostatu to uszczelka padłaby szybciej
leszczu - Wto Maj 01, 2012 13:34

A jaką wcześniej uszczelkę miałeś założoną ??
Kozik - Wto Maj 01, 2012 13:46

leszczu, ja jej nie zakładałem ale była podwójna, kupiłem silnik i nic praktycznie w nim nie robiłem tylko jeździłem, zrobiłem na tym silniku 32tys km i uszczelka się wysrała, ale teraz jest zrobione super,
wymieniłem wszystkie uszczelki które były rozbierane, uszczelniacze zaworowe, dotarte idealnie zawory itd

Markzo - Sro Maj 02, 2012 08:50

dawaj go na rolki :D
Kozik - Sro Maj 02, 2012 13:38

Markzo, teraz to nie wiem kiedy będę w domu także z rolkami też kiepsko, nie wiem czy to lipa czy prawda ale wydaje mi się że mi się spalanie zmniejszyło :shock: nie wiem czy docieranie zaworów miałoby aż taki wpływ?

Zobaczymy na dłuższym dystansie

[ Dodano: Sro Maj 02, 2012 13:38 ]
aaa i jeszcze jedna rzecz, sprawdzałem ciśnienie na cylindrach wychodziło mi na wszystkich 4 garach między 13,2-13,5 czy to dobrze? bo sam nie wiem, w sumie to ciśnienie powinienem mieć w dupie bo motor jest bardzo mocny jak na swój wiek ;) ale ciekawi mnie to

flapjck1 - Sro Maj 02, 2012 16:37

cisnienie masz ok, takie powinno byc
Kozik - Sro Maj 02, 2012 20:42

flapjck1, hehe na Ciebie zawsze można liczyć, miałem dzwonić z tym pytaniem ale nie chciałem Ci głowy pierdołami zawracać ;) jeszcze raz dzięki za help desk przez telefon ;)
neo88 - Wto Cze 19, 2012 16:51

Cytat:
Kozik
jakie graty instalacji LPG posiadasz?
Kozik - Wto Cze 19, 2012 18:04

2x parownik alaska
listwa taurus
komp dt gas system gas tech 704s

neo88 - Wto Cze 19, 2012 18:09

Kozik napisał/a:
2x parownik alaska
dlaczego 2x parownik alaska, nie lepiej 1x ac-r01 ?
Markzo - Wto Cze 19, 2012 19:07

2 parowniki daja po 1,6 bara chyba i na bank sa wydajniejsze niz 1 :)
Kozik - Wto Cze 19, 2012 19:37

Markzo napisał/a:
2 parowniki daja po 1,6 bara chyba i na bank sa wydajniejsze niz 1 :)


teraz prawie 1,9bara ;) 1,5bara na jednym było przy 1,4 16V

neo88 - Wto Cze 19, 2012 19:46

Markzo napisał/a:
2 parowniki daja po 1,6 bara chyba i na bank sa wydajniejsze niz 1 :)

Ciśnienie można wyregulować, poza tym ciśnienie 1,6 bara nie jest na pewno zdrowe dla wtrysków.
Zwykły AC-r01 katalogowo do 150km w praktyce do 180km :
http://allegro.pl/redukto...2427795724.html
AC-r01 czerwony katalogowo do 250km :
http://allegro.pl/r49-red...2420457249.html
2 alaski ogarną moc do 150km, dla mnie 2 reduktory do 90km to strata miejsca pod maska oraz więcej płynu chłodniczego.
Kozik jakie masz spadki ciśnienia przy max bucie?

[ Dodano: Wto Cze 19, 2012 19:46 ]
Kozik napisał/a:
teraz prawie 1,9bara

Kolega wie że węże PARKERA wytrzymują do 2.0 bara? Tu nie chodzi o to żeby mieć jak najwyższe ciśnienie tylko aby ciśnienie przy max bucie nie spadało. Np. ciśnienie 1.2 bara przy max bucie nie może spaść do 0,8 ponieważ zacznie się robić uboga mieszanka gazu a co za tym idzie w przypadku silników serii K przyśpiesza HGF.

Kozik - Wto Cze 19, 2012 20:08

neo88 napisał/a:
Np. ciśnienie 1.2 bara przy max bucie nie może spaść do 0,8 ponieważ zacznie się robić uboga mieszanka gazu a co za tym idzie w przypadku silników serii K przyśpiesza HGF.


no właśnie ;)

powiem Ci, że wwiertki władowałem o ile dobrze pamiętam 2.2 na pewno a nie wiem czy czasami nie 2.4 bo wtryski mi się zaczynały zapętlać i była kicha, po podciągnięciu ciśnienia jest super co widać na wykresie, przy ciśnieniu 1.4 auto było słabe.

neo88 napisał/a:
Ciśnienie można wyregulować, poza tym ciśnienie 1,6 bara nie jest na pewno zdrowe dla wtrysków.


to prawda dlatego już drugiego taurusa mam (poprzedni przejechał ok 100tys km ale co dziwne cewka jedna z ośmiu się spaliła a nie wypluło gumek ;) )

przy tym taurusie mam problem taki że jeśli zostawię to ciśnienie w wężach to z rana mi auto zalewa i ciężko odpala dlatego zamontowałem sobie przycisk którym wyłączam cewki w parownikach i dopalam gaz, spada do 0,8 bara i się przełącza na benzynę, wtedy nie mam problemów z zapalaniem z rana.

założyłbym sobie chętnie hanki ale niestety istnieje realne podejrzenie że komp DT tego nie wytrzyma bo były takie które nie wytrzymywały.

ciśnienie niestety musi zostać tak wysokie bo
1. wtryski mi się nie zapętlają
2. sonda nie "sadzi" na ubogo nawet przy rozpędzaniu auta na 4 biegu od 80 do 190 gdzie przy 1.6bara po paru sekundach to następowało

neo88 napisał/a:
Tu nie chodzi o to żeby mieć jak najwyższe ciśnienie tylko aby ciśnienie przy max bucie nie spadało.


ja wiem bo ciśnienie może być wyższe ale z chęcią wolałbym niższe wtedy mniej problemów i dłużej wytrzymują wtryski

neo88 napisał/a:
Kolega wie że węże PARKERA wytrzymują do 2.0 bara?


nie powiem teraz dokładnie jakie mam węże ale któreś były semperit z tego co pamiętam, wycieków gazu nie mam, na tych wężach przy takim ciśnieniu jeżdżę już ponad rok

neo88 napisał/a:
Kozik jakie masz spadki ciśnienia przy max bucie?


na początku ciśnienie wariuje przy bucie i buja z tego co pamiętam miedzy 2.2 a 1.8 potem trzyma się na 1,7 - 1,8 ale sonda pokazuje "orajt" więc nie panikuję ;)

hehe jakbym nie przyspieszał intensywnie pod spore góry to nie byłoby problemu bo problemy ze spadkami ciśnienia pojawiają się przy przyspieszaniu bardzo długim pod góry

neo88 napisał/a:
2 alaski ogarną moc do 150km, dla mnie 2 reduktory do 90km to strata miejsca miejsca pod maska oraz więcej płynu chłodniczego


dumam żeby założyć jeden konkretny reduktor, myślałem o KME ale kumpel który montuje je stwierdził po przejściach ze mną ;) że silver może nie wystarczyć a gold ma identyczną budowę wewnętrzną tylko dwa wyloty

[ Dodano: Wto Cze 19, 2012 20:08 ]
jak robiłem swapa to każda złotówka się liczyła a alaska druga kosztowała mnie 120zł

neo88 - Wto Cze 19, 2012 20:17

Kozik napisał/a:
dumam żeby założyć jeden konkretny reduktor, myślałem o KME ale kumpel który montuje je stwierdził po przejściach ze mną ;) że silver może nie wystarczyć a gold ma identyczną budowę wewnętrzną tylko dwa wyloty

Jeśli chcesz uderzyć w moc to ac-r01 czerwony spokojnie wystarczy.
Gdy pętli to potrzebna korekta po obrotach a nie aż tak wysokie ciśnienie, nie wiem czy DT GAS SYSTEM posiada taką korektę. Polecam stag 300 isaII lub LPGtech.
Jeżeli chodzi o wtryski to polecam hanki sam posiadam i są najbardziej precyzyjne.
Najlepiej wystroić auto po afr i wtedy na pewno mieszanka będzie idealna.

Kozik - Nie Wrz 09, 2012 13:58

neo88 napisał/a:
Gdy pętli to potrzebna korekta po obrotach a nie aż tak wysokie ciśnienie, nie wiem czy DT GAS SYSTEM posiada taką korektę.


posiada ale brakowało regulacji bo regulacja nic nie dawała :(

neo88 napisał/a:
Jeżeli chodzi o wtryski to polecam hanki sam posiadam i są najbardziej precyzyjne.


to też wiem w projekcie mam kolejnego swapa więc instalację chyba w całości będę wymieniał nie z powodu, że nie działa tylko z powodu tego że hanek nie mogę założyć

nad parownikiem się zastanawiam może wydębię na testy jakiś ;)

[ Dodano: Nie Wrz 09, 2012 13:58 ]
Kolejna inwestycja już za mną, hamulczyki :)
Zrezygnowałem z nacinanych/nawiercanych tarcz z przodu i z nacinanych z tyłu na rzecz mocniejszego zestawu.


Przód - Tarcze 282QH , klocki RH
Tył - Tarcze 240TRW, klocki ATE
płyn ATE SL

zestaw hamuje poprawnie, narazie docieram, ale już widać że Roverek mniej się męczy przy hamowaniu no i dzięki temu że mam gładkie tarcze jest cisza przy hamowaniu ;)

zrezygnowałem również z czerwonego koloru zacisków, wyczyszczone i pomalowane na czarny mat

greg-si - Nie Wrz 09, 2012 18:21

To już praktycznie nie masz co robić przy samochodzie :)
Czy jednak są jakieś plany?

Kozik - Nie Wrz 09, 2012 20:45

greg-si napisał/a:
To już praktycznie nie masz co robić przy samochodzie :)
Czy jednak są jakieś plany?


jak dobrze pomyśleć to zawsze się coś znajdzie... ;)

a tak z grubszych rzeczy to może jakiś swapik czegoś...

ale zastanawiam się grubo bo nie mam ABSu a im większa prędkość tym bardziej by się przydał, jakoś sobie radzę bez ABSu ale nie ukrywam że powyżej 140km/h na śliskim jakby była awaryjna sytuacja to nie wiem czy by mi umiejętności wystarczyło ;) do tej pory umiejętności/rozsądek się sprawdzały :)

greg-si - Nie Wrz 09, 2012 22:29

Cytat:
ale zastanawiam się grubo bo nie mam ABSu a im większa prędkość tym bardziej by się przydał, jakoś sobie radzę bez ABSu ale nie ukrywam że powyżej 140km/h na śliskim jakby była awaryjna sytuacja to nie wiem czy by mi umiejętności wystarczyło ;) do tej pory umiejętności/rozsądek się sprawdzały :)

Ciężki temat. Sporo roboty z dorabianiem wężyków i instalacji elektrycznej.
No ale do odważnych świat należy :)

A ze swapem to nie przesadzajcie. Dajcie reszcie polski się wykazać :)

bociannielot - Pon Wrz 10, 2012 12:30

greg-si napisał/a:
A ze swapem to nie przesadzajcie. Dajcie reszcie polski się wykazać
greg nie wstrzymuj kolegi ;)
Kozik, to co 1.8T :D ?

Markzo - Pon Wrz 10, 2012 12:42

bociannielot napisał/a:
Kozik, to co 1.8T ?

nie uprzedzajmy faktów, ale w Koziku odezwał się chyba dość stanowczy głos, mówiący "chce więcej niż 1.8T" :D

Pływak - Pon Wrz 10, 2012 12:52

bociannielot napisał/a:

Kozik, to co 1.8T :D ?

Imho to by był swap z cyklu "zamienił stryjek siekierkę na kijek" ;) Po samym swapie miał by w najlepszym wypadku tyle samo mocy tylko trochę więcej NM. Niby turbo podatniejsze są na mody ale na dobrą sprawę nikt u nas nie szedł w grubsze mody tego silnika wiec to jedna wielka niewiadoma, może się okazać, ze po grubym nakładzie kasy nie ugra jakiś sensownych wyników oscylujących >200KM. No chyba, ze piszesz o 1.8T z vaginy hehe ;)

P.S kozik zamiast SL przy następnej wymianie polecam TYP 200 też od ATE. Wyższa temp. wrzenia plus istotna rzecz to taka, ze SL wymiana max co rok, a TYP 200 co 3 lata wg ATE.

Remigiusz - Pon Wrz 10, 2012 13:03



Chyba ze Kozik chce kompresor do VVC w tedy uciągnie 210KM :mrgreen:

Harry - Pon Wrz 10, 2012 13:09

zawsze może się pobawić w polerkę i zmianę wałków, ale swap byl by lepszy
Kozik - Pon Wrz 10, 2012 18:45

Cytat:
P.S kozik zamiast SL przy następnej wymianie polecam TYP 200 też od ATE. Wyższa temp. wrzenia plus istotna rzecz to taka, ze SL wymiana max co rok, a TYP 200 co 3 lata wg ATE.


Miałem ATE Super Blue Racing dwa razy i praktycznie co max 1,5 roku trzeba wymieniać, jakiegoś kosmosu w hamowaniu nie było
Teraz przy ATE SL też szału nie ma ale hamowanie jest w porządku, po prostu jest lepiej bo jest większy hebel ;)

Zobaczymy co będzie przy następnej wymianie, póki co testuję ten

Pływak napisał/a:
Imho to by był swap z cyklu "zamienił stryjek siekierkę na kijek"


też tak pomyślałem więc wstrzymałem, muszę przemyśleć wszystkie za i przeciw

Remigiusz napisał/a:
Chyba ze Kozik chce kompresor do VVC w tedy uciągnie 210KM :mrgreen:


jakby to było weekendowe auto to już dawno turbiłbym vvc ale jeżdżę nim dużo i praktycznie codziennie więc nie mogę sobie pozwolić na częste awarie (pomijam już kwestie finansowe)


greg-si napisał/a:
A ze swapem to nie przesadzajcie. Dajcie reszcie polski się wykazać :)


może faktycznie ktoś uturbi vvc u nas :)

Pływak - Pon Wrz 10, 2012 19:02

ATE Typ 200 "na papierze" ma takie same parametry jak ten blue racing, a jest tańszy bo koło 30zł chyba za butelkę 1l kosztuje. Wiadomo sam płyn jakiegoś szału nie robi gdy jest regularnie zmieniany ale u mnie ATE typ 200 ma 2 lata i różnicy jak na razie nie widzę, a jako, ze jakiś gigantycznych przebiegów nie robię rzędu kilkudziesięciu tysięcy rocznie to pewnie zmienię go zgodnie z zaleceniami ATE :)

Tu zestawienie płynów ATE

http://atmil.pl/user/images/ATE%20plyn.jpg

Ronald - Wto Wrz 11, 2012 11:52

Kozik, myślę że 200vi + turbo nie ma większego sensu. Po pierwsze 200 vi seria leci z predkościa maxymalna 220 (wg zegarów) przy 6250 rpm. Trzeba by wdłużyć skrzynię. Swoją drogą, jechałes kiedyś R200 z prędkościa 200 km/h dłużej niż kilka minut? Strach w oczach :D

Jak już jesteśmy przy skrzyni biegów. Da radę wsadzić do 200vi inna skrzynię? Mam na myśli jakąś 6 biegową, lub inna ale bardzo długą. Były w ogóle w Roverach 6 biegowe skrzynie? Te co masz na YT od R620 nie jest dużo dłuższa...

ADI-mistrzu - Wto Wrz 11, 2012 12:00

Ja to zastanawiam się na wstawieniem kolektora zmiennej długości, ciekaw jestem efektów i różnicy.
Kozik - Wto Wrz 11, 2012 18:18

Ronald napisał/a:
Jak już jesteśmy przy skrzyni biegów. Da radę wsadzić do 200vi inna skrzynię?


jeździłem na skrzyni z 620Ti przez parę miesięcy ale na miasto męka, na trasę super ale o dziwo prędkość maksymalna na skrzyni z Vi jest większa bo silnik przy tych wyższych prędkościach ma problem z przełamaniem 5tys obr na 5 biegu a na krótkiej skrzyni z VVC praktycznie do odcinki dochodzi na 5 biegu

ADI-mistrzu - Wto Wrz 11, 2012 18:31

To jak skrzynia z T serii pasuje do K serii to może samą 5 przełożyć by dało radę, wtedy w mieście fajnie się jeździ a w trasie ciut ciszej :wink:
flapjck1 - Wto Wrz 11, 2012 18:46

niekoniecznie by sie dalo, choinka to nie tylko 5tka, ale i inne biegi, z tym ze nie wiem jaka jest roznica z przelozeniami
ADI-mistrzu - Wto Wrz 11, 2012 18:53

Tu się nie wypowiem bo to tylko moje gdybanie, nie rozbierałem nigdy skrzyni ani głębiej się w jej budowę zagłębiał, myślałem że zębatki są nakładane i wystarczy podmienić, ale widzę że nie jest to raczej tak proste.
Ronald - Sro Wrz 12, 2012 21:11

A czy bedzie pasować do 200vi skrzynia np od BMW m3? 6 biegów, krótkie przełożenia. Niech ktoś się wypowie :)
Adrian - Sro Wrz 12, 2012 21:42

Ronald, tak na chłopski rozum... Pomyśl... :wink:
Kozik - Sro Wrz 12, 2012 22:23

ADI-mistrzu napisał/a:
To jak skrzynia z T serii pasuje do K serii to może samą 5 przełożyć by dało radę, wtedy w mieście fajnie się jeździ a w trasie ciut ciszej :wink:


ja przełożyłem dzwon z T do K

Ronald napisał/a:
A czy bedzie pasować do 200vi skrzynia np od BMW m3? 6 biegów, krótkie przełożenia. Niech ktoś się wypowie :)


jak z jednego modelu R do drugiego nie pasuje a Ty chcesz markę inną wsadzić? poza tym myślę że z m3 skrzynia będzie dużo cieższa inne łączenie z silnikiem i tylny napęd

jest podobno dostępna skrzynia 6 biegów ale tylko nowa no i kosztuje więcej niż są warte nasze auta

flapjck1 - Sro Wrz 12, 2012 22:43

oo ten pan np. http://www.jackknight.co....List%202011.pdf
Kozik - Sro Wrz 19, 2012 20:21

Sierściuch otrzymał nowy magiel z R25 i kołyskę z MG ZR
7Tomi - Czw Wrz 20, 2012 21:26

Kozik napisał/a:
Sierściuch otrzymał nowy magiel z R25 i kołyskę z MG ZR

wszysttko "pług and młot" made by fhu delta ;)

Obrazek


Zaraz Zaraz... Ja was zostawiłem na godzinę z "lisicą" wracam a tu 20cm kw. podłogi nie ma :P ważne że pasuje i działa jak należy ;)

Kozik - Czw Lis 15, 2012 21:21

koła zimowe założone, wygląda na to że MG ZR ma inne nadkola bo kółka mi obcierają a wyciągnięte z MG ZR

195/50R15 ET35 VS 195/60R15 ET45
kółka vs pontony


greg-si - Czw Lis 15, 2012 21:26

Pewnie przez magiel który w ZR ma większy promień skrętu.
Kozik - Czw Lis 15, 2012 21:29

greg-si, magiel jest z R25 bo nie chciałem tego z mniejszym skrętem z ZRa przy max skręcie ok przyciera ale nie zawsze, ale motyw jest taki że z tyłu obciera przy większym obciążeniu przy jednoczesnym ostrzejszym wchodzeniu w zakręt

sprężyny pochodzą z rovera silverstone

greg-si - Czw Lis 15, 2012 21:33

to z przodem jak u mnie, przy max skręcie czasem coś słychać

z tyłu myślałem że luźno jest

ps. u mnie w tym sezonie też jest stal 15' z tym że inny balon ;) mi się bardzo podobają samochody na stalówkach :)

leszczu - Pią Lis 16, 2012 15:57

Jaki rozmiar oponki zimowej siedzi ??
greg-si - Pią Lis 16, 2012 16:31

leszczu napisał/a:
Jaki rozmiar oponki zimowej siedzi ??

Kozik napisał/a:
195/60R15 ET45

leszczu - Pią Lis 16, 2012 16:37

Kurde, nie zauważyłem. :mrgreen:
Kozik - Nie Gru 30, 2012 20:15

Niestety musiałem zmienić kółka na mniejsze by nic nie tarło, świeżo po wymianie, na oponach nie zrobione ani pół km ;) taka fotka na której nie wiadomo co jest pierwszym planem ;)
Opony do sprzedania goodyear ultragrip 7 195/60R15 2009R wg mnie na dwie zimy by były.

foto się podoba czy nie, przyjmę krytykę na klatę ;) ale uprzedzam jestem amatorem


leszczu - Nie Gru 30, 2012 20:18

U cóż moje piękne oczy widza w dolnym prawym roku. Czyżby szykował się kolejny swapik ?? ;>
Kozik - Nie Gru 30, 2012 20:24

leszczu, póki co to fundusze nie pozwalają :( ale korci mnie a w koło mnie tyle ciekawych projektów się dzieje ;) jak się poprawi sytuacja to będzie coś mocniejszego, a ten motur do sprzedania to 2.0 bez T ;)
leszczu - Nie Gru 30, 2012 20:32

Szkoda. :(
Kozik - Nie Gru 30, 2012 20:43

leszczu, ale jak chcesz swapa zrobić to chętnie poczytam o problemach do rozwiązania przy swapie na coś mocniejszego,
leszczu - Nie Gru 30, 2012 20:50

Kozik napisał/a:
leszczu, ale jak chcesz swapa zrobić to chętnie poczytam o problemach do rozwiązania przy swapie na coś mocniejszego,

Korci mnie to od dłuższego czasu. Tylko niemam warunków i dobrego mechanika, aby mi pomógł.

Remigiusz - Nie Gru 30, 2012 21:20

WOw fota warta kalendarza jest genialna :mrgreen: Mi się zarąbiście podoba :wink: Podeślij mi ja jak masz w większej rozdzielczości pójdzie umnie n a pulpit.
rafalmis1 - Nie Gru 30, 2012 22:36

Remigiusz napisał/a:
Podeślij mi ja jak masz w większej rozdzielczości

ja tez poproszę, fota jest odjazdowa :mrgreen:

Kozik - Nie Gru 30, 2012 23:34

oto fota w pełnej rozdziałce http://www.kozik.info/rover/rov_gar_hd.jpg widać dokładnie, że auto bardzo brudne ;)
Kamel - Nie Gru 30, 2012 23:41

Fotka mistrzostwo, kradne na pulpit :D
Remigiusz - Nie Gru 30, 2012 23:44

U mnie już na pulpicie siedzi :mrgreen: Dziękuje jeszcze raz ;-)

Brudne nie jest takie ma być, cały flair w tym jest :wink:

Kamel - Nie Gru 30, 2012 23:58

Aż mi się przypomniał pewien cytat z magazynu motoryzacyjnego:

"Każdy szanujący się mężczyzna powinien mieć takie miejsce gdzie będzie mógł spędzać czas sam na sam ze swoją ukochaną... Będzie mógł ją tam rozbierać... dopieszczać każdą jej najmniejszą część... takie miejsce gdzie tylko on i jego... ukochana bryka. Jak dobrze jest mieć własny garaż"

idealnie pasuje do zdjęcia :D

Markzo - Wto Sty 01, 2013 22:22

Zacnie milordzie :D
tronsek - Wto Sty 01, 2013 22:42

Kamel napisał/a:
"Każdy szanujący się mężczyzna powinien mieć takie miejsce gdzie będzie mógł spędzać czas sam na sam ze swoją ukochaną... Będzie mógł ją tam rozbierać... dopieszczać każdą jej najmniejszą część... takie miejsce gdzie tylko on i jego... ukochana bryka. Jak dobrze jest mieć własny garaż"
Święte słowa :d
Wojtek88 - Wto Sty 01, 2013 23:59

Bardzo fajna fota!
Markzo - Sro Sty 02, 2013 09:18

Teraz trzeba tylko 2,0T wsadzić pod maskę :P
ArO - Sro Sty 02, 2013 13:55

u mnie tez siedzi na pulpicie :D
bociannielot - Sro Sty 02, 2013 14:48

u mnie nie, ale bardzo zacne foto :)
Kozik - Sro Sty 02, 2013 17:27

Markzo napisał/a:
Teraz trzeba tylko 2,0T wsadzić pod maskę :P


ehhh budżet spory jest potrzebny ;/

Markzo - Sro Sty 02, 2013 17:33

Kozik napisał/a:
ehhh budżet spory jest potrzebny

ale za to jaki el banano na twarzy ;) pozatym buda super, środek malinowy, zwiecha też, PG1 jest, szpera jest.... aż grzech nie wykorzystać :twisted:

dzieju - Wto Mar 26, 2013 01:07

Ale piekna fura :D nie spodziewalem sie po r200 takiego cos :D

I fotka zajebista :P do kalendarza :P KONIECZNIE

Sabz - Nie Kwi 07, 2013 10:36

Po wywaleniu listewek z przedniego zderzaka jakoś łatałeś dziury po niej, czy jak to zrobiłeś? Nigdzie nie mogłem napotkać się na taki zderzak, a w lato planowałem coś podobnego wstawić.
Kozik - Nie Kwi 07, 2013 10:40

Sabzu napisał/a:
Po wywaleniu listewek z przedniego zderzaka jakoś łatałeś dziury po niej, czy jak to zrobiłeś?


wywalenie listewek -> dokładne obspawanie plastikiem -> szpachla elastyczna do plastiku -> szpachla wykończeniowa -> malowanie

dziury można tylko zaszpachlować ale to na krótką metę bo będzie pękać, zderzak miał na sobie dwa auta (nie z mojej winy) i jest jeszcze cały mimo że lakier popękał

Sabz - Nie Kwi 07, 2013 10:52

Ile Cię impreza z tym zderzakiem kosztowała? :)
Kozik - Nie Kwi 07, 2013 11:38

prawie nic bo spawał kumpel a malował ojciec chrzestny i wszystko sam sobie przygotowałem, więc koszt tylko elektrod i farby, ostatnio brałem zderzak do tego kumpla do przerobienia to kolega zapłacił coś 150zł za przespawanie zderzaka ale u niego było więcej roboty
tuners - Nie Kwi 07, 2013 19:50

Nom sporo więcej i w Krakowie powiedzieli za to od 350-500 więc duże miasta - duża cenka :-)
Kozik - Pon Cze 24, 2013 12:01

Rover będzie do sprzedania, opis ze zdjęciami i ceną niebawem.
ArO - Pon Cze 24, 2013 15:46

Na co wymieniasz? :)
Kozik - Pon Cze 24, 2013 15:49

ArO, na większe a co to się okaże ;)
Markzo - Pon Cze 24, 2013 17:01

Jedna z najładniejszych 200 w PL ;) jak nie najładniejsza! :D mega doinwestowane autko, szkoda, że idzie pod młotek :(
tuners - Pon Cze 24, 2013 18:35

Lepszy młotek niż żyletki jak większość 200 kończy :-)

Dobra zbawię wszystkich i opowiem o planach kozika
Kupno r75 cdti
Swap z bmw 535d
Dmouchawy z najnowszej 535 i 350-400 koni na biturbo :-)
I zrobienie cabrio w kombi

bociannielot - Czw Cze 27, 2013 10:16

Markzo, zawsze możesz odkupić, coś pisałeś kiedyś że młodej ta buda się podoba ;-) .
DENIZOTAC - Pon Lip 01, 2013 19:23

Jak wystawisz Zapodaj Linka ;)
Kozik - Pon Lip 01, 2013 21:31

DENIZOTAC, ok

jutro pewnie spłodzę aukcje a dzisiaj foty robiłem ;)

tutaj wszystkie a poniżej próbka ;) https://plus.google.com/photos/104407483919469860661/albums/5895685089832477121?authkey=CJfNh-D5ieSpQg



tuners - Wto Lip 02, 2013 05:51

Zdjęcia kiepskie :-P na żywo dużo lepiej wygląda :-)
Markzo - Wto Lip 02, 2013 08:37

Za duzo HDR Koziku :) on bez tego jest serio ładniejszy ;)
Jeszcze z starym frontem:



Kozik - Sro Lip 10, 2013 17:04

auto zostało wystawione na allegro i na forum w dziale giełda

[ Dodano: Sro Lip 10, 2013 17:04 ]
prawdopodobnie ostatnie dni Roverka :(

strasznie mi smutno ale może Sierściuch będzie miał godnego następcę...

MatiNitro - Sro Lip 10, 2013 17:14

Znam ten ból :P Mojego R nie widziałem jak odjeżdżał z podwórka bo w pracy byłem jak się sprzedał, ale po powrocie taka pustka była :P :D
Kozik - Sro Lip 10, 2013 17:22

MatiNitro, teraz co 10 minut wyglądam przez okno i patrzę na niego :(
leszczu - Sro Lip 10, 2013 17:42

Kozik napisał/a:
MatiNitro, teraz co 10 minut wyglądam przez okno i patrzę na niego

Patrz bo jeszcze zdanie zmienisz. :mrgreen:

Sabz - Sro Lip 10, 2013 17:58

Oby śniło Ci się to po nocach brutalu! :D
Kamel - Sro Lip 10, 2013 18:17

Kozik będzie płakał przy sprzedaży :D
bociannielot - Czw Lip 11, 2013 07:49

Zamiast sobie fote w ramce postawic, nie bedziesz musial przez okno wygladac :) .
Kozik - Pią Lip 12, 2013 10:23

bociannielot napisał/a:
Zamiast sobie fote w ramce postawic, nie bedziesz musial przez okno wygladac :) .


już nie muszę wyglądać przez okno :(

Kamel napisał/a:
Kozik będzie płakał przy sprzedaży :D


Parę łez pociekło i nie tylko mi ;(

Sierściuch sprzedany ;(

Mam nadzieję, że w dobre ręce. Kupujący zapewnił, że będzie o niego dbał.
Sierściuch jest tak na prawdę żyjącą istotą, podczas oględzin zablokował bagażnik, a bagażnik nigdy się nie blokował!
Paweł bo tak ma na imię nowy właściciel zapewnił również, że na forum się pojawi i na spoty warszawskie będzie przyjeżdżał. Rover pojechał do Łącka.
Niech mu służy jak mi służył.

MatiNitro - Pią Lip 12, 2013 10:37

hehe :D w moim R też się bagażnik zablokował jak go oglądali kupujący :P :D a nigdy nie było problemu :P Jakiś urok tych aut :P
tuners - Pią Lip 12, 2013 16:46

Kozik ty wiesz, moje kondolencje.
greg-si - Pią Lip 12, 2013 20:17

W takim razie historię kończymy w tym miejscu chyba że ujawni się nowy właściciel i zechce kontynuować temat.