Zobacz temat - [214i]Rodzaj silnika krokowego?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214i]Rodzaj silnika krokowego?

face2 - Sob Lut 25, 2012 13:45
Temat postu: [214i]Rodzaj silnika krokowego?
Witajcie. Żeby się usprawiedliwić, szukałem podobnego tematu na forum, ale nie znalazłem. Chodzi mi mianowicie o to, czy jeśli włożę do swojego 1,4 8v silniczek krokowy od 1,4 16v, to wszystko będzie ok ?.

Pytam dlatego, że mój "żuku" ma spory apetyt na LPG. Wyobraźcie sobie, że jego norma w lecie to 12,5 L/100 km. Ostatnio troszkę padłem na kolana, ponieważ przy tankowaniu wyszło 16,5 L/100km. Byłem u Gaz mistrza, ten zamontował mi jakąś śmieszną śrubkę na wężu dolotowym od gazu. Nic to raczej nie dało. Czasami zmuli mi się auto na trójce i nie ma mocy. Gazownik powiedział, że jeśli tak będzie to trzeba odkręcać śrubkę, aż przestanie mulic. Mi się wydaje, że już ją odkręciłem na maxa. Powiedział też, że jeśli to nie pomoże, trzeba będzie wymienić sondę lub silniczek. Robiłem test sondy i pracuje poprawnie. więc pozostała mi wymiana silniczka. Stąd moje pytanie. Czy będzie jakaś różnica pomiędzy tym z 16v a 8v.?

leszczu - Sob Lut 25, 2012 13:51

face2 napisał/a:
Chodzi mi mianowicie o to, czy jeśli włożę do swojego 1,4 8v silniczek krokowy od 1,4 16v, to wszystko będzie ok ?.

Będzie dobrze, to są te same silniczki krokowe. :wink: Ale powiem ci, że wątpię aby miał on coś wspólnego z wysokim spalaniem. Jak u ciebie zachowują się obroty jałowe ?? Wszystko w porządku ??

face2 - Sob Lut 25, 2012 18:57

Tak wszystko ok. Ssanko na 1500, ciepły na 750. Tylko podczas puszczania gazu zawsze się obrotomierz na chwilkę zatrzyma na 1000 i zaraz spada na normalną wartość 750 obr.
leszczu - Nie Lut 26, 2012 11:08

face2 napisał/a:
Tak wszystko ok. Ssanko na 1500, ciepły na 750.

No to nie ok :/ Chyba, że pomyliłeś wartości na liczniku, bo powinno być 1100 na ssaniu, a po rozgrzaniu 850. :wink:
face2 napisał/a:
Tylko podczas puszczania gazu zawsze się obrotomierz na chwilkę zatrzyma na 1000 i zaraz spada na normalną wartość 750 obr.

To jest normalne dla tych silników, bo wtedy silniczek krokowy reguluje tak obroty, aby silnik się nie zdusił i po pewnym czasie obroty wracają na swój normalny porządek. :wink:

face2 - Nie Lut 26, 2012 13:58

wiec jesli mówisz ze moje obroty są nie koniecznie w porządku, co co twoim zdaniem powinen msprawdzić bądź wymienić ?
leszczu - Nie Lut 26, 2012 14:05

face2 napisał/a:
wiec jesli mówisz ze moje obroty są nie koniecznie w porządku, co co twoim zdaniem powinen msprawdzić bądź wymienić ?

Nie twierdze, że masz źle, tylko czy dobrze odczytujesz je z licznika. Tutaj masz obrazek jak powinna zachowywać się wskazówka w przypadku zimnego silnika i ciepłego. Masz tak samo ??

face2 - Pon Lut 27, 2012 09:53

No to tak jest. Moja pomyłka. Wracając do tematu, masz może jakieś propozycje co do mojego problemu ?
leszczu - Pon Lut 27, 2012 12:37

A jak u ciebie z spalaniem benzyny ??
face2 - Wto Lut 28, 2012 15:21

nie wiem, bo po to kupiłem auto na lpg :) zeby jeździć na lpg. Nigduy nie zrobiłem na benzynie więcej niz 2km na stację benzynową po gaz
leszczu - Wto Lut 28, 2012 15:24

face2, ja myślę, że to będzie wina złego ustawiania gazu, ale mogę się mylić. Niech ktoś jeszcze się wypowie na ten temat.
face2 - Czw Mar 01, 2012 12:32

Gaz mam już ustawiany przez czterech magików i zawsze jest tak samo. Powiedz mi proszę, czy twoim zdaniem spalanie w wysokości 12,5 litra LPG na tym silniku(1,4 8v 75 KM) jest twoim zdaniem "normalna"? Wydaje mi się, że jest to o wiele za dużo. Jednak mogę się mylić. Doda tylko, że poszła mi uszczelka pod głowicą. Ta wygięła się dość sporo, bo trzeba byłą ja planować o 11 mm. To bardzo dużo jak pewnie wiesz. Myślisz, że właśnie ten zabieg mógł spowodować takie spalanie? Dodam tylko, że wcześniej przed defektem było bardzo podobnie.
leszczu - Czw Mar 01, 2012 12:42

face2 napisał/a:
bo trzeba byłą ja planować o 11 mm

:shock: Z tego co wiem to max to 2mm. :shock:
A co do spalania, to ja na gazie za bardzo się nie znam. Poszukaj na forum, na pewno coś znajdziesz. :wink:

kangaroo69 - Sob Mar 03, 2012 22:05

Splanować tak tej głowicy się nie da, kanały olejowe i wodne by się zwiększyły :wink:
Takie ilości są normalne jesli masz starą instalację ,tzn.drugiego typu.
Pozdrawiam :smile:

[ Dodano: Sob Mar 03, 2012 22:05 ]
a propo silniczka krokowego o ktorym temat jest :)widzieliscie gdzies moze koledzy taki nowy ale nie za 500 pln? Szukałem po roznych katalogach ale nigdzie nic nie ma :/

leszczu - Nie Mar 04, 2012 17:11

kangaroo69 napisał/a:
a propo silniczka krokowego o ktorym temat jest :)widzieliscie gdzies moze koledzy taki nowy ale nie za 500 pln? Szukałem po roznych katalogach ale nigdzie nic nie ma :/

Na angielskim ebay patrzyłeś ??

PTE - Pon Mar 05, 2012 09:11

leszczu napisał/a:
face2 napisał/a:
bo trzeba byłą ja planować o 11 mm

:shock: Z tego co wiem to max to 2mm. :shock:


0,2 mm ;) Po zdjęciu 11 mm ta głowica nie nadawałaby się do montażu. Zresztą i przy 1,1 mm ciężko by było... Chyba że podkładkę założono.


face2 napisał/a:
a propo silniczka krokowego o ktorym temat jest :)widzieliscie gdzies moze koledzy taki nowy ale nie za 500 pln? Szukałem po roznych katalogach ale nigdzie nic nie ma


Tutaj będzie chyba najtaniej. Około 340 zł plus porto (do Twojego będzie pasować S1). Kupowałem u nich kiedyś krokowca.

kangaroo69 - Pon Mar 05, 2012 19:10

No to faktycznie taniej :smile: DZIĘKI PTE :grin: Kurcze tak myślałem o jakimś ze szrotu no ale to nie psuje się co dzień :???: No nic zobaczymy :wink: