Zobacz temat - [R45] światła do jazdy dziennej
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45] światła do jazdy dziennej

marek501 - Sro Lut 29, 2012 10:24
Temat postu: [R45] światła do jazdy dziennej
Witam!!! Potrzebuję małej porady -gdzie ,pod który bezpiecznik podpiąć dzienne? Tak żeby zapalały się po włączeniu zapłonu. Może ktoś z kolegów przerabiał już ten temat w 45 . Będę wdzięczny za sugestię.
pozdr.

mirwin - Sro Lut 29, 2012 12:38

A propos świateł do jazdy dziennej, to ostatnio widzę sporo aut z takimi światłami. Ale większość to ma włączone te światła z przodu, a z tyłu nic nie świeci.
szoso - Sro Lut 29, 2012 12:48

mirwin, bo z tyłu ma nie świecić
walkie - Sro Lut 29, 2012 13:00

fantastyczna sprawa, zwłaszcza jak większość zapomina po zmroku przełączyć te światła... ja nie wiem co za pozorna oszczędność i co to daje
marek501 - Sro Lut 29, 2012 13:25

W toku "usilnych poszukiwań" trafiłem na coś takiego (wg zdjęcia) - kto wie od czego są te przewody? Napięcie pojawia się na nich po przekręceniu kluczyka a i podłączeni w tym miejscu nie sprawiło by kłopotu.
BoloSr - Sro Lut 29, 2012 13:50
Temat postu: Re: [R45] światła do jazdy dziennej
marek501 napisał/a:
Witam!!! Potrzebuję małej porady -gdzie ,pod który bezpiecznik podpiąć dzienne? Tak żeby zapalały się po włączeniu zapłonu. Może ktoś z kolegów przerabiał już ten temat w 45 . Będę wdzięczny za sugestię.
pozdr.


jakie i gdzie je zapodajesz ?? ?

szoso - Sro Lut 29, 2012 14:04

marek501, musisz jeszcze zapodać jakiś włącznik bo zapalając światła mijania dzienne mają gasnąć
marek501 - Sro Lut 29, 2012 14:28

Chcę podłączyć coś takiego:

http://moto.allegro.pl/sw...2159428258.html

szoso - Sro Lut 29, 2012 14:40

niezły patent, ciekawe tylko czy policja nie będzie się czepiać bo to wygląda jakby się jechało na postojowych, będą tłumaczenia podczas kontroli i pewnie skończy się pouczeniem lub mandatem
gacek189 - Sro Lut 29, 2012 17:08

No i oczywiście światła dzienne muszą mieć homologację :mrgreen:
leszczu - Sro Lut 29, 2012 17:21

Gdzieś czytałem, że te światła do jazdy dziennej są nieopłacalne, że bardziej opłaca się jeździć na mijaniach. Ogólnie to większość nie patrzy na oszczędności, tylko chodzi im bardziej o poprawę wyglądu auta. :grin:
gacek189 - Sro Lut 29, 2012 17:25

leszczu napisał/a:
Gdzieś czytałem, że te światła do jazdy dziennej są nieopłacalne, że bardziej opłaca się jeździć na mijaniach


No właśnie nie wiem zawsze to ledy mniejszy pobór prądu i mniej cierpią żarówki :?:

leszczu - Sro Lut 29, 2012 17:30

gacek189 napisał/a:
No właśnie nie wiem zawsze to ledy mniejszy pobór prądu i mniej cierpią żarówki :?:

Nie wiem. Ja to wyczytałem z jednaj z motoryzacyjnych gazet. Nie wiem ile w tym prawdy. :wink:

gacek189 - Sro Lut 29, 2012 19:00

Tutaj np piszą że się opłaca ciekawe jak to naprawdę jest :bezradny:
BoloSr - Sro Lut 29, 2012 19:08

marek501 napisał/a:
Chcę podłączyć coś takiego:

http://moto.allegro.pl/sw...2159428258.html


jak dla mnie to jakies cudo :(

marcin316 - Sro Lut 29, 2012 20:44

Nie ma co wydawać kasy na taką kostkę gdyż zakładając LEDy wystarczy jeden przekaźnik do sterowania. Zasilanie można pobrać w sumie z dowolnego kabla na którym pojawia się prąd po przekręceniu stacyjki. Ja w jednym aucie podłączyłem się do kabelka od radia. Zasilanie trzeba puścić przez bezpiecznik, np. 0,5A oraz przekaźnik który rozwiera się po pojawieniu się napięcia na zacisku sterującym. Zasilanie sterowania przekaźnika podłączamy pod pozycję. Dzięki temu po przekręceniu kluczyka włączają się światła dzienne (pobór prądu przez LEDy nic akumulatorowi nie zrobi i nie osłabi jego zdolności rozruchowych) a po włączeniu pozycji czy innych świateł automatycznie się wyłączą. Koszt przekaźnika to 5-10zł.
bizon - Sro Lut 29, 2012 21:37

marcin316 napisał/a:
Koszt przekaźnika to 5-10zł.

Ja bym nawet powiedzial 2,50.

Tre wszystkie ekstra wlaczniki z allegro to nic innego jak zwykly przekaznik podejrzewam

marek501 - Sro Lut 29, 2012 21:59

Nie chodzi o koszty tylko o wygląd .Przymiarki z ledami robiłem wcześniej ale w 45-tce na moje krzywe oko gdzie by te ledy nie podczepić to wyjdzie albo wiocha, albo miejsce montażu minie się z przepisami . Jedyna sensowna możliwość to w miejsce halogenów w zderzaku .A tych mi szkoda bo ze dwa ,trzy razy w roku "ratują mi życie". Światła drogowe jako dzienne stosowali z powodzeniem niektórzy producenci w seryjnych autach (przed epoką ledów)i było ok.



P.S. kiedyś miałem taki projekt ale po konsultacjach okazało się nie spełnia norm określonych w przepisach.

greg-si - Sro Lut 29, 2012 22:06

Skoro już jesteśmy przy światłach do jazdy dziennej.
Mam halogeny uruchamiane bez świateł mijania.
Czy policjant może mi cokolwiek zrobić jeśli będę jechał na światłach przeciwmgielnych (oryginalne) ale powiem że są to światła do jazdy dziennej?
Pomijamy tu kwestie wymiarów.

marcin316 - Sro Lut 29, 2012 22:45

Może, gdyż światła te nie mają homologacji jako światła dzienne. Homologacja napisana jest na szkle.
aa66 - Czw Mar 01, 2012 14:20

Ja mam w 45 światła dzienne założone po bokach w okolicach przedniej rejestracji, co prawda żeby było wszystko zgodnie z przepisami to brakuje 2cm odstępu miedzy nimi ale od pół roku i 5 kontroli nikt się nie przyczepił sprawdzali tylko czy są prawidłowo podłączone

http://allegro.pl/swiatla...2148823392.html

(świeci sam przód, i po włączeniu mijania gasną) montaż banalnie prosty a "automat" po prawidłowym podłączeniu zgodnie z instrukcja sam je "wyłącza".

Jak znajdę chwilkę to zrobię zdjęcia.

greg-si - Czw Mar 01, 2012 20:42

marcin316 napisał/a:
Może, gdyż światła te nie mają homologacji jako światła dzienne. Homologacja napisana jest na szkle.

Podaj mi tą homologację.
Żadnego automatu kupować nie trzeba. Dwa przekaźniki wystarczy podłączyć i wszystko będzie świeciło malinowo tak jak przepisy nakazują. Koszt to kilka złotych.

Edit:
Znalazłem odpowiedź na moje pytanie.
Halogeny w R mają standardowe oznaczenie jak dla świateł przeciwmgielnych czyli B na kloszu. Światła do jazdy dziennej powinny mieć RL. Chyba będzie trzeba sobie kupić coś do grawerowania :)

marcin316 - Czw Mar 01, 2012 21:32

Światła do jazdy dziennej muszą mieć oznaczenie RL
http://www.dana-express.pl/1.htm
http://pl.wikipedia.org/w..._jazdy_dziennej
Trochę informacji można znaleźć też tutaj:
http://dadrl.pl/dzienne

bizon - Czw Mar 01, 2012 21:41

aa66 napisał/a:
sprawdzali tylko czy są prawidłowo podłączone

Jak to rozumiec?? A nie mozna miec normalnego wlacznika i sobie go samemu wlaczac i wylaczac gdy chce sie jechac na mijania?? Czy musza byc na automacie??

KNA - Czw Mar 01, 2012 21:57

Po co kupować jakiś automat czy przekaźnik jak można się bez tego obejść. Do 200 kupiłem światełka już z wbudowanym automatem, podłączyłem i jest git. Jak kupowałem do 45 nie zwróciłem na to uwagi i kupiłem same bez automatu, więc pokombinowałem i działa tak jak z automatem, ale bez niego. A teraz do rzeczy, wystarczy podpiąć czerwony kabel z lampek do jakiegokolwiek kabla w którym pokazuje się plus po przekręceniu stacyjki, a drugi czyli czarny minusowy koniecznie do kabla podającego PLUS na postojówki i działa tak jak ma być, po przekręceniu zapłonu zapalają się, a po przełączeniu na postojówki i dalej, gasną.

bizon w ustawie jest, że światła do jazdy dziennej mają się włączać automatycznie po przekeceniu zapłonu i gasnąć po właczeniu innych świateł. Dużo osób zauważyłem, że jeździ i z włączonymi światłami mijania i z tymi do jady dziennej (nie wiem jaki w tym sens), a za to mogą się przyczepić i nawet dowód zabrać.

bizon - Pią Mar 02, 2012 08:44

KNA napisał/a:
że jeździ i z włączonymi światłami mijania i z tymi do jady dziennej

Ze takich ludzi sie czepiaja to rozumiem ale jesli ktos ma osobny wlacznik i by zawsze pamietal i wlaczal i wylaczal je sam to nie wiem w czym widza problem.
Idac takim rozumowaniem to mijania tez powinny sie zapalac autpmatycznie bo a noz ktos zapomni

KNA - Pią Mar 02, 2012 13:08

Tak jest w ustawie, że ma byc automat i wpływu na to nie ma nikt. Ja złożyłem dzienne właśnie dla automatycznego włączania bo często zapominałem, żeby włączyc mijania, no i jednak automat to jest wygoda, bo jak zapomnisz włączyc światła to mandacik (chyba 100zł), a za to kupujesz dzienne i się nie musisz już martwic.
szoso - Pią Mar 02, 2012 13:14

KNA napisał/a:
kupiłem światełka już z wbudowanym automatem

pokaż mi taki zestaw :wink:

KNA - Pią Mar 02, 2012 13:34

Np. tutaj masz takie (tylko z tych tańszych):

http://allegro.pl/swiatla...2177304050.html

Biały kabelek jest od automatu, ale można się bez tego obejśc tak jak opisałem i też wszystko fajnie śmiga.

greg-si - Pią Mar 02, 2012 19:58

KNA napisał/a:
wystarczy podpiąć czerwony kabel z lampek do jakiegokolwiek kabla

Wiele osób robi takie cyrki, podłącza wzmacniacze pod kabelek od zapalniczki a później się dziwi że wywala jakieś bezpieczniki lub w skrajnych przypadkach auto płonie.
Ostatnio widziałem taką mazdę 6...

KNA - Pią Mar 02, 2012 20:09

Jeżdżę tak już prawie rok i nic mi nie wywaliło, z resztą tak jest napisane w każdej instrukcji podłączenia świateł do jazdy dziennej, że czerwony kabel idzie do kabla na którym pojawia się plus po przekręceniu stacyjki i nie ma konkretnie określonego, który to ma być. Poza tym trochę dziwne porównanie, bo ile pradu pobiera wzmacniacz, a ile taka diodowa lampka?
marek501 - Pon Mar 19, 2012 19:31

Witam!!! Jakby kogoś to interesowało to założyłem ten sterownik(zdjęcie poniżej) i teraz drogowe spełniają też funkcję dziennych .Sam sterownik porządnie wykonany -gruba hermetyczna obudowa z aluminium jest też regulacja czasu załączenia i intensywności świecenia ustawiłem na ok 4V czyli ok 30% mocy .Śmigam już ponad dwa tygodnie "niebieskich" mijałem za trzy razy -nie zwrócili uwagi.
bizon - Pon Mar 19, 2012 19:56

marek501, to jest ten przekaznik z allegro za 89 ktorego linka dawales wczesniej??

Czy jadac na tych "dziennych" mozna mignac dlugimi??

marek501 - Pon Mar 19, 2012 20:58

Tak, to ten sterownik z linka . Sygnalizacja długimi działa tak jak działała.
areek - Pon Mar 19, 2012 22:09
Temat postu: Re: [R45] światła do jazdy dziennej
marek501 napisał/a:
Witam!!! Potrzebuję małej porady -gdzie ,pod który bezpiecznik podpiąć dzienne? Tak żeby zapalały się po włączeniu zapłonu. Może ktoś z kolegów przerabiał już ten temat w 45 . Będę wdzięczny za sugestię.
pozdr.


hi

ja podpiolem dzenne (sa zamiast halogenow) do jednego z wolnych bolcow na skrzynce bezpiecznikow - miernik i trzeba poszukac. Napiecie podawane jest w czasie zaplonu i pracy silnika. Idzie ono przez przekaznik, ktory w czasie spoczynku zamyka obwod i dalej zasila dzienne . Potem znalazlem kabel + od postojowych idacy od przelacznika przy kierownicy do wspomnianej juz tablicy z bezpiecznikami i tutaj -zrobilem - jest mostek do przekaznika dziennych. Czyli jak tylko wlacze postojowe lub/i krotkie napiecie wlacza przekaznik i rozlacza obwod.Spelnia to wszystkie wymagania bo postojowe pala sie i przy krotkich. Tyl mi nie swieci.

leszczu - Wto Mar 20, 2012 15:07

marek501 napisał/a:
Witam!!! Jakby kogoś to interesowało to założyłem ten sterownik(zdjęcie poniżej) i teraz drogowe spełniają też funkcję dziennych .Sam sterownik porządnie wykonany -gruba hermetyczna obudowa z aluminium jest też regulacja czasu załączenia i intensywności świecenia ustawiłem na ok 4V czyli ok 30% mocy .Śmigam już ponad dwa tygodnie "niebieskich" mijałem za trzy razy -nie zwrócili uwagi.

To poka fotki jak wyglądają te światła na aucie. :grin:

marek501 - Wto Mar 20, 2012 21:30

Jak będę miał jutro chwile to coś tam wkleję.

Na moje oko świecą wystarczająco słabo by nie oślepiać innych kierowców i wystarczająco mocno by nie czepiała się policja . Zmienię tylko jeszcze żarówki na bardziej niebieskie i powinno być ok.

Rachalko - Sob Lip 13, 2013 11:45

Witam podłączyłem dziś światła do jazdy dziennej do jednego z bezpieczników, działają bez zarzutu lecz na desce rozdzielczej pali mi się kontrolka co z tym zrobić?
bizon - Sob Lip 13, 2013 11:50

Rachalko, to zes zaszalal, a wiesz wogole pod jaki bezpiecznik sie podpiales czy tak byle bylo napiecie??
szoso - Sob Lip 13, 2013 12:10

Rachalko napisał/a:
podłączyłem dziś światła do jazdy dziennej do jednego z bezpieczników

To nie było zbyt mądre, obciążasz w tej sposób układ danego bezpiecznika, ecu jakiś błąd od tego pewnie złapał, a może pod bezpiecznik od komputera się wpiąłeś, trzeba czasami pomyśleć co się robi.
Jest tyle innych możliwości na podłączenie, są przecież w skrzynce z bezpiecznikami ślepe piny i można się tam wpiąć.
Pokazywałem gdzieś to nawet na forum.

Rachalko - Sob Lip 13, 2013 12:46

to w takim razie gdzie mam to podłączyć?
szoso - Sob Lip 13, 2013 12:54

Rachalko napisał/a:
to w takim razie gdzie mam to podłączyć?

wszystko trzeba ci podać na tacy, opcja szukaj nie gryzie :wink:
http://forum.roverki.eu/v...ht=sd-2&start=0

bizon - Sob Lip 13, 2013 12:58

jak masz takie pojecie o elektryce w samochodzie to lepiej zlec to komus bo wiecej szzkod narobisz
Rachalko - Sob Lip 13, 2013 13:35

tak tylko że ten schemat co tam jest dotyczy świateł z automatem zewnętrznym a nie wbudowanym
szoso - Sob Lip 13, 2013 13:48

Boże widzisz a nie grzmisz.
1 strona, mój post na samym dole widziałeś, ze zdjęciem skrzynki?

Rachalko - Sob Lip 13, 2013 15:29

Ale mi trzeba skrzynkę pod maską a ta to nawet nie wiem gdzie jest

[ Dodano: Sob Lip 13, 2013 15:29 ]
dobra już podłączyłem tylko że kontrolka nie zgasła a nie wiem jak ją wyłączyć

szoso - Sob Lip 13, 2013 20:16

Rachalko napisał/a:
dobra już podłączyłem tylko że kontrolka nie zgasła a nie wiem jak ją wyłączyć

Bo ona sama nie zgaśnie, trzeba skasować błąd podpinając się pod komputer.

ArekL - Czw Lip 18, 2013 13:04

Też sobie chciałem zamontować, ale jest jeden zasadniczy problem: zgodnie z przepisami takie światła powinny być od siebie oddalone o 60 cm. Więc montaż na kratce w zderzaku odpada, halogenów nie będę wymontowywał a pod zderzakiem będą głupio wyglądać.
przemo119 - Nie Lip 21, 2013 20:53

Ja u siebie w R400 podłączyłem lampy do dziennej tak ze kabel czerwony przed czujnik od wstecznego bo tam jest prąd po włączeniu stacyjki czary do masy akumulatora a biały pod postojowe tak chyba jest najłatwiej nie trzeba ciągać km kabli