Zobacz temat - [R75] Silnik gaśnie przy dużym obciążeniu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Silnik gaśnie przy dużym obciążeniu

looke81 - Nie Mar 18, 2012 11:24
Temat postu: [R75] Silnik gaśnie przy dużym obciążeniu
Witam,
Mam maly ale denerwujacy problem, moze ktos z Was mial cos podobnego.
Otoz moj r75 odcina silnik w zakresie 2200 ->, gdy wcisne gaz do dechy.
Podczas delikatnego przyspieszania nie ma problemu, silnik wkreca sie na obroty.
Problem pojawia sie gdy nagle docisne gaz do dechy, po 2-3sekundach odcina silnik. Nie ma problemu z ponownym uruchomieniem. Co sprawdzilem:
1 - pompy paliwa pracuja (pod maska podmienilem kontrolnie na inna ale efekt ten sam)
2 - uruchomienie silnika - bez problemow,
3 - zawor/regulator w pompie CR wymieniony na nowy.
4 - filtr paliwa - nowy
5 - czujnik na listwie chyba sprawny bo:

Na live-data cisnienie na listwie rosnie z 3,6bara (po przekreceniu stacyjki) do normalnych parametrow po uruchomieniu silnika. Zawór na pompie CR rowniez pracuje (%owtarcie mozna podejrzec). Blad jaki wystepuje to P1190 ale rownie dobrze moze to byc roverowski P0190. W obydwu przypadkach konczy sie odcieciem silnika ze wzgledu za zbyt niskie cisnienie paliwa na listwie, wzgledem oczekiwanego.

Problem nie wystepuje na biegu jałowym.

Jedyne co mi jeszcze przychodzi do glowy to mikro filtr na pompie CR, tylko czy ktos z Was sie juz do niego dobierał?

pozdr

7Tomi - Nie Mar 18, 2012 11:54

To, że pompy pracują nie oznacza, że są sprawne bo mogą pracować i dawać zbyt niskie ciśnienie.

Nie masz problemu z odpaleniem bo na pompie niskiego ciśnienia minimalne ciśnienie do rozruchu to 120kPa a normalne ciśnienie dla pracującego silnika to ok 400kPa.

A na pompie wysokiego ciśnienia podczas pracy to 30 000 kPa.

Do kompletu najlepiej sprawdzić wtryski. Wszystko powinno wyjść na T4.

sash997 - Nie Mar 18, 2012 12:31

tomi a jak ja mam troche ponad 3 bary czy 3,5 (niepamiętam teraz dokładnie) na niskim ciśnieniu to znaczy że pomka już nie pierwszej młodości??
7Tomi - Nie Mar 18, 2012 13:02

sash997 napisał/a:
tomi a jak ja mam troche ponad 3 bary czy 3,5 (niepamiętam teraz dokładnie) na niskim ciśnieniu to znaczy że pomka już nie pierwszej młodości??


To jest standard. Zazwyczaj pokazuje w przedziale 3-3,8 i to jest normalka na przy 10 letnim autku.

Dla przykłądu poniżej filmik z R75 z 2001 roku z przebiegiem 150 tys.

Drugi rzad dwie ikony od lewej - 1 niskie cisnienie i 2 wysokie ciśnienie.


looke81 - Nie Mar 18, 2012 13:41

Tomi_114 napisał/a:
To, że pompy pracują nie oznacza, że są sprawne bo mogą pracować i dawać zbyt niskie ciśnienie.

Nie masz problemu z odpaleniem bo na pompie niskiego ciśnienia minimalne ciśnienie do rozruchu to 120kPa a normalne ciśnienie dla pracującego silnika to ok 400kPa.

A na pompie wysokiego ciśnienia podczas pracy to 30 000 kPa.

Do kompletu najlepiej sprawdzić wtryski. Wszystko powinno wyjść na T4.


Rozumiem ,ze pomiar cisnien (na filmiku) robiles na biegu jalowym. Takie dane moge sprawdzic na live-dacie w carsofcie, ale tak jak pisalem na biegu jalowym problem u mnie nie wystepuje, wiec moge krecic po calej skali, "deptac" po gazie i nic sie nie dowiem.
Do najblizszego T4 mam chyba z 500km, wiec lekko utrudniona sprawa.
Pozatym pompy sa sprawne, nie ma problemu z jazda na wysokich obrotach, pod gorke z gorki itp. Problem sie pojawia przy gwaltownym skoku zapotrzebowania na paliwo. A czujnik na filtrze nie pokazuje spadku cisnienia.

Rozumiem, ze nie dobieraliscie sie do tego mikro-filtra w pompie CR?

Rowan - Nie Mar 18, 2012 17:12

looke81, ja obstawiam wtryskiwacze. To bym sprawdził, bo często taki problem jest objawem kończącego się przynajmniej jednego wtrysku.
looke81 - Sro Mar 21, 2012 21:48

Rowan napisał/a:
looke81, ja obstawiam wtryskiwacze. To bym sprawdził, bo często taki problem jest objawem kończącego się przynajmniej jednego wtrysku.


Wtryski sprawdzilem jak narazie organoleptycznie, czy nie leja przelewy przy kreceniu rozrusznikiem i jest ok.

Zastanawia mnie jeszcze ta pompa pod maska - ile powinna dawac cisnienia? moja skacze (w czasie jazdy) od 3,5 do 3,7 bar.

Rowan - Sro Mar 21, 2012 22:08

looke81, na kompie trzeba je sprawdzić, pod obciążeniem. Na wolnych mogą pracować dobrze...
7Tomi - Sro Mar 21, 2012 22:46

Rowan napisał/a:
looke81, na kompie trzeba je sprawdzić, pod obciążeniem. Na wolnych mogą pracować dobrze...


Mi właśnie padła w niedziele ;)

Objawy są takie, że pod obciążeniem nie będzie pojedziesz. Auto kompletnie straciło moc. Na jałowym biegu wkręci sie max do 3 tyś. I po przekręceniu stacyjki w poz II pompka bardzo głośno buczy.

Prawidłowe ciśnienie tej pompki to 4,0 bar ale 3,5 do 3,7 to normalne cisnienie. Aczkolwiek ja moja sprawdzałem moja -jakis miesiac temu i było ok. Od ok 3 tygodni zaczeła głosno pracowac i padła w niedzielę.

haszczyc - Sro Mar 21, 2012 23:28

Moja pompka głośno pracuje od Czerwca i póki co odpukać działa dobrze, nie chcę kupować chińskich na allegro bo słyszałem że nie warto...
looke81 - Czw Mar 22, 2012 07:40

haszczyc napisał/a:
Moja pompka głośno pracuje od Czerwca i póki co odpukać działa dobrze, nie chcę kupować chińskich na allegro bo słyszałem że nie warto...


Ja mam dwie pompki, jedna pracuje glosno wrecz buczy, druga cichutko - efekt ich pracy jest taki sam. Silnik na jalowym kreci sie do maksa, gdy przyspieszam delikatnie tez nie ma problemu utrzymuje 4000rpm. Silnik odcina przy naglym bucie.

Mam filmik z live daty to wrzuce go wieczorem na tuba, moze zobaczycie cos wiecej niz ja.
Pod obciazeniem pompka daje 3,5bara.

Rowan - Pią Mar 23, 2012 08:44

looke81, sprawdź odchyłki na wtryskiwaczach pod obciążeniem. Obstawiam, że pompka nie ma tutaj nic do rzeczy.
looke81 - Pią Mar 23, 2012 23:39

Rowan napisał/a:
looke81, sprawdź odchyłki na wtryskiwaczach pod obciążeniem. Obstawiam, że pompka nie ma tutaj nic do rzeczy.


Dzieki za sugestie! Jak bede mial chwile to pocwicze INPE ;-)
Chwilowo wyjezdzam wiec podwiesze temat do powrotu, zgadzam sie w 100%, ze to nie pompka pod maska.

Jestem coraz blizej zdania ze to pompa HP siada. Sprawna pompa HP poradzi sobie z lekkimi usterkami wtryskow, a tu ani nie dymi z tylu ani nie ma przepuszczania do powrotu, wiec tragedii z wtryskami nie ma.

Rowan - Nie Mar 25, 2012 10:57

looke81 napisał/a:
Jestem coraz blizej zdania ze to pompa HP siada. Sprawna pompa HP poradzi sobie z lekkimi usterkami wtryskow, a tu ani nie dymi z tylu ani nie ma przepuszczania do powrotu, wiec tragedii z wtryskami nie ma.

Spotkałem się z przypadkiem, kiedy pompa miała nalatane około 400kkm w aucie i faktycznie po jej wyjęciu miała już luz osiowy itd. Była faktycznie już wyjechana troche. Na pompie z anglika, który stał rozbity na szrocie w UK, czyli nie był kręcony licznik. Miał coś koło 50kmil. Odpalał zdecydowanie lepiej, wręcz idealnie. Również nie dymił, ani nic, chodził równo, ale przy przyspieszaniu, szczególnie z gazem w podłodze i na wyższym biegu, tak od trójki gasł. Dopiero diagnoza wtrysków wykazała problem z nimi. Przy dużym obciążeniu, w pewnym momencie dwa puszczały wszystko na przelew. Tak więc radzę je sprawdzić, bo to podstawa diagnostyki układu CR.

looke81 - Nie Mar 25, 2012 13:35

Rowan napisał/a:
[Tak więc radzę je sprawdzić, bo to podstawa diagnostyki układu CR.


Moja ma 207000 ale auto praktycznie od nowosci w rodzinie, wiec na naszym paliwie juz ja moglo trafic. Nie wiesz gdzie w KRK moga mi szybko sprawdzic wtryski? W bosch - gladysek - to caly dzien, pomijajac koszta nie mam jak zostawic na tak dlugo. W inpe bede mial zrobiona pod roverka dopiero za 2-3 tygodnie.

Jeszcze jedna sprawa, czy zeby sie dobrac czujnika doladowania musze sciagac dolot?

pozdr.

Rowan - Nie Mar 25, 2012 14:49

looke81 napisał/a:
Jeszcze jedna sprawa, czy zeby sie dobrac czujnika doladowania musze sciagac dolot?

Ściągnięcie dolotu to 5 min roboty. Prędzej się do niego dobierzesz ściągając go niż gimnastykując się bez odkręcania go. Tam są dwie opaski, dwa wkręty i chyba 5 śrub na klucz 10 i 5 na klucz 11 i tyle.

[ Dodano: Nie Mar 25, 2012 14:49 ]
looke81 napisał/a:
Moja ma 207000 ale auto praktycznie od nowosci w rodzinie, wiec na naszym paliwie juz ja moglo trafic.

Prędzej trafiło wtryski :wink:

looke81 - Sro Kwi 11, 2012 09:11

Ok dzieki, dolot juz zdejmowalem tylko nie wpadlem na to zeby oprocz egr wyczyscic tez ten czujnik. Problem w tym, ze jestem poza domem i tu nie mam garazu, wiec na ulicy sie z tym nie bede bawil. Wtryski sprawdze po wyczyszczeniu tego czujnika, bo tak na dobra sprawe to juz nie jestem dokonca pewny czy cisnienie mam zbyt niskie czy wysokie....P1190 tego nie precyzuje, wrzuce filmik z carsofta, nedza jezeli chodzi o odswiezanie ale moze cos bedzie widac. Spadki cisnienia na pompie LP byly spowodowane zgasnieciem silnika..
http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2012 09:11 ]
Rowan napisał/a:
looke81, sprawdź odchyłki na wtryskiwaczach pod obciążeniem. Obstawiam, że pompka nie ma tutaj nic do rzeczy.


Odchylki sprawdzone, zgodnie z instrukcja sprawdza sie je na biegu jalowym, wszystko w normie max 1,7, norma jest do 3.

Pompy podmienione, pod maska i HP efekt ten sam.
Jest jeszcze jedna rzecz... kupie dzisiaj inny filtr paliwa bo 3 msc temu wsadzilem filtrona i to moze on tlumi bo w momencie wyskoczenia bledu cisnienie na pompie LP spada do 3,3bar.
Wsadze MANNa i zobacze czy cos sie zmieni.

witgut - Sro Kwi 17, 2019 20:00

looke81, szkoda że nie ma tu odpowiedzi co się działo,
bo walczę z bardzo podobnym problemem

dawidd - Pią Kwi 19, 2019 08:33

witgut, jakie masz błędy? Gaśnięcie przy wciśnięciu gazu jest najczęściej spowodowane utrata ciśnienia paliwa. Kwestia jak to znaleźć gdzie ucieka. W pierwszej kolejności sprawdź przelewy wtrysków. Druga rzecz zawór CR - wyczysc filtr na zaworku. To powinno pomóc, jeśli nie to pisz, będziemy myśleć dalej
henryk - Sob Kwi 20, 2019 17:47

Witajcie,
dwukrotnie mnie spotkało dokładnie to: " r75 odcina silnik w zakresie 2200 ->, gdy wcisne gaz do dechy.
Podczas delikatnego przyspieszania nie ma problemu, silnik wkreca sie na obroty.
Problem pojawia sie gdy nagle docisne gaz do dechy, po 2-3sekundach odcina silnik. Nie ma problemu z ponownym uruchomieniem."
W obydwu przypadkach taki efekt był spowodowany wtryskiwaczami. Tak jak wcześniej pisał Rowan sprawdzenie przelewów nie wystarczyło - miałem je w normie. Silnik pracował równo, zapalał bez problemów. Po wyłączeniu podczas jazdy dało się natychmiast (jadąc na luzie) go odpalić.
Niestety trzeba zrobić próbę pod obciążeniem, czyli wymontować wtryskiwacze i sprawdzić na stole probierczym. Tyle, że wymontowanie też kosztuje i trzeba być przygotowanym na interwencję - wymianę lub regenerację.
Prawdopodobnie wtrysk(i) nie wytrzymują pod dużym obciążeniem zadanego przez komputer ciśnienia na listwie CR i komputer wyłącza silnik. Dosyć uciążliwe, szczególnie przy wyprzedzaniu.
Powodzenia.

MaReK - Sob Kwi 20, 2019 23:39

Nie wiem czy sprawdzenie wtrysków na stole nie jest cenowo wyższe od zakupu sprawnego, używanego kompletu wtryskiwaczy. Dla 100% pewności diagnozy wtryskiwaczy proponowałabym podmienić komplet na "chwilę" i sprawdzić. Jeśli usterka nie ustąpi należy szukać gdzie indziej.

A jak wyglądają odczyty z TOAF'a podczas obciążenia? Jak ciśnienie na listwie, pompie grodziowej itp. w czasie wystąpienia błędu?

witgut - Sob Sie 03, 2019 16:46

Dziękuję wszystkim za podpowiedzi i jednocześnie przepraszam że dopiero piszę, ale dopiero wczoraj odebrałem auto od mechanika (dobrego mechanika :)) .
Okazało się że po nagrzaniu wtrysk nr 1 lał jak.............. i to on był przyczyną gaśnięcia i niemożliwości odpalenia po zgaśnięciu. dawno nie jeździłem swoim roverkiem a to taka przyjemność :) . Pozdrawiam