Zobacz temat - Vito - TOMCAT 220 TURBO - śladami dobregozioma
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Nasze auta - Vito - TOMCAT 220 TURBO - śladami dobregozioma

Vito_ - Czw Mar 22, 2012 17:56
Temat postu: Vito - TOMCAT 220 TURBO - śladami dobregozioma
Witam serdecznie.

Chciałbym zaprezentować swojego Tomcata. Auto wymaga drobnej uwagi, ale najważniejsze dla mnie, że jest absolutnie bezwypadkowe z oryginalnym lakierem na każdym elemencie, przebieg na cyferblacie 122tys km, sądząc po zużyciu wnętrza, ciszy z skrzyni biegów wydaje się realny. Rocznik 1995.

Auto ma służyć do dawania maxymalnej frajdy z jazdy i objeżdżania innych teoretycznie mocniejszych wózków. Uważam, że nie należy eksperymentować a kolega dobryziom obrał najsłuszniejszą z dróg rozwoju tego auta więc zamierzam skorzystać z niektórych rozwiązań w swoim projekcie.

• MODEL: Rover 220 coupe Turbo 1995r.

• SILNIK: 2.0T 16v 200KM (seria)
- Świece NGK
- przewody WN NGK
- kopułka/palec nowe LUCAS
- rozrząd przy przebiegu 123tys km
- Olej w silniku – syntetyk Valvoline VR1 Racing 10W60 co 8tys.
- wzmocnione poduszki home made polyuretan
- EBC zastąpiony MBC properfekt
- sprzęgło spiekowe 4 łapkowe by Bremzer Poznań


• UKŁAD DOLOTOWY:
- Seria Garrett T25 / T28 z 200sx w planach
- układ dolotowy seria / czeka kawał rury z suchym stożkiem Fujita
Plany
- blow off properfekt type 1

• UKŁAD WYDECHOWY:
- 3" Downpipe
- Cat-back 2.75" na jednym tłumiku RM-Motors
- końcowy tłumik przelot firmy R1 Sport

• ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA:
- zegary doładowania VDO
Plany:
- EcuMaster DETII (czeka na montaż)
- Dodatkowy map sensor 2,5barowy (czeka na montaż)
- Wywalić aku do bagażnika

• UKŁAD NAPĘDOWY:
- Felgi stockowe
- 4 opony letnie semislick Toyo R1R w rozmiarze 205/50/15
- Zima 16x7.5" ATS + Michelin Pilot Alpin 3 195/45/16
Plany:
- Felgi ATS DTC lub OZ ultraleggera

• ZAWIESZENIE:
- sprężyny -30mm H&R
- amorki Koni Sport regulowane przód + tył
- rozpórka na przednie kielichy OMP
- rozpórka tył home made


• UKŁAD HAMULCOWY:
- zaciski przód Honda Prelude
- tarcze przód QH 282mm (262->282mm)
Plany:
- swap tylnych zacisków wraz z tarczami z MG ZS180 (239->260mm)

• BODY-KIT:
- seria jak bóg przykazał

• ŚRODEK:
- Seryjne półskórzane fotele
- końcówka drążka zmiany biegów "mugen style"
Plany:
- składane głęboki kubełki Recaro z ITR plus szelki Takata

• CAR-AUDIO:
- coś tam brzęczy
Plany:
- Pioneer DEH-88RS
- Przednie głosniki 165mm Focal
- tylne głośniki midbasy 200mm Dynaudio (z volvo C70 I gen)
- wzmacniacz audison

Dzień po zakupie:




















Po polerce i woskowaniu:


leszczu - Czw Mar 22, 2012 17:58

Vito_ napisał/a:
W najbliższych planach: likwidacja ledów dziennych po poprzednim właścicielu, doprowadzenie silnika do fabrycznej mocy, bo obecnie coś go nęka

No i myślę, że zmiana opon na jakieś normalne, bo te są strasznie baloniaste. :grin:

slax - Czw Mar 22, 2012 19:12

Autko świetne, ale mam jedno pytanie, chodzi o tylne koła a konkretnie o odległości kola do progu i rogu zderzaka nie sa takie same, koło jest berdo blisko progu, to tak ma być?
tronsek - Czw Mar 22, 2012 20:18

Ładnie autko wygląda. Powodzenia w doprowadzaniu go do dawnej świetności.
pelson91 - Czw Mar 22, 2012 20:53

konkret fura :D i bardzo szybka ;)
Wojtek88 - Pon Mar 26, 2012 14:49

Gdzie kolego go wypatrzyłeś? :mrgreen: Gratulacje! :cool: Możesz na PW napisać ile za niego zapłaciłeś?

Witaj w gronie posiadaczy tomcat'a, będę śledził temat! :cool:

Vito_ - Wto Kwi 03, 2012 18:53

Udało się na allegro wypatrzyć :) Szybka decyzja, zapakowałem się w pociąg i za parę godzin był mój.

Tomcat wymaga małej opieki, ale baza jest świetna - stan blachy i zużycie elementów :)

Zamierzam go doporwadzić do dawnej świetności :)

Obecnie robi się mały remoncik, wymiana niemal wszystkich uszczelek w silniku łącznie z uszczelką pod głowice :)

W najbliższych planach na przód opony TOYO R1R w rozmiarze 195/50/15 lub 205/50/15 + na tył też jakaś dobra opona w tym rozmiarze.

Jeśli chodzi o zawieszenie, na przód już czekają sprężyny H&R -30mm, szukam czegoś na tył :)


ps. wojtku88 widzę, żę dość podobnie się mamy jeśli chodzi o rocznik i zamiłowania do aut, miałem civica 4g D15B1+ SOHC non VTEC (130+) 15.3 robił na ćwiare :cool:

tronsek - Wto Kwi 03, 2012 19:17

Vito_ napisał/a:
W najbliższych planach na przód opony TOYO R1R w rozmiarze 195/50/15 lub 205/50/15
Moim zdaniem niezbędne minimum to 205/45/R16 a najlepiej to 205/40/R17. Felgę 15" przeznacz na zimówki.
Vito_ napisał/a:
Jeśli chodzi o zawieszenie, na przód już czekają sprężyny H&R -30mm, szukam czegoś na tył
Jeżeli już chcesz obniżać, to użyj kompletu sprężyn jednej firmy, abyś się kiedyś nie zdziwił dziwnym zachowaniem autka.
Vito_ - Wto Maj 08, 2012 21:41

tronsek napisał/a:
Jeżeli już chcesz obniżać, to użyj kompletu sprężyn jednej firmy, abyś się kiedyś nie zdziwił dziwnym zachowaniem autka.


I tak w planach odelżenie tyłu (zapasówka, kanapa tył, boczki itd), więc liczę się z niestabilnym tyłem...

17" odpada, za ciężka felga i opona. W 16" miałem już wstępnie nagrane OZ Superleggery, ale niestety w tym roku nie mogę sobie pozwolić na takie fanaberie :/ może na przyszły sezon się poszuka czegoś większego...


slax napisał/a:
mam jedno pytanie, chodzi o tylne koła a konkretnie o odległości kola do progu i rogu zderzaka nie sa takie same, koło jest berdo blisko progu, to tak ma być?


przeglądając wiele zdjęć na necie, wychodzi na to, że "ten typ tak ma"


Edit 6.04.2012

Roverek odebrany dziś od mechanika, wszelkie wycieki zlikwidowane, w silniku niemal wszystkie uszczelki wymienione, łącznie z tą pod głowicą problem z boostcutem połowicznie roziązany (zepsute EBC chwilowo ominięte, MBC czeka na montaż, blokuje mnie brak wskaźnika doładowania)

Zamówiłem opony :)

4x TOYO R1R 205/50/15



Edit 10.04

Auto dostało MBC i w końcu odżyło, teraz czuję dopiero, że jestem po ciemnej stronie mocy :D

Edit 11.04

Roverek przerejestrowany od dziś na PO śmiga.

Edit 16.04

Założony wskaźnik doładowania.

Edit 21.04

Gleba stage I ogarnięte na przodzie zawitały sprężyny firmy HR i zaowocowało to obniżeniem o około 3cm :) pozatym wpadła nowa wygodniejsza gałka zmiany biegów.

Zaciski od preludy zostały odczyszczone i odmalowane. Dodatkowo dotarły do mnie tarcze firmy QH dedykowane do MG ZR rozmiar 282x25mm.

Pozatym zafundowałem roverkowi kompleksową polerkę pastą farecla G3 i lakier trochę odżył.













Edit 07.05.2012

No to heble 282mm już na swoim miejscu, teraz hamuje tak jak należy przy tej mocy :ok:
Ktoś na tym forum pisał, że pasują P&P... Nic podobnego straszna rzeźba masa piłowania kombinowania itp... Przynajmniej na zaciskach z Hondy Prelude...



No i w końcu wjechały oczekiwane R1R :ok:



Oraz wjechały na tył HRy z civica razem z amorami (amory P&P sprężyny trzeba było ciąć o 2 zwoje) ale wyleciał cały środek i został tylko jeden fotel, poprawa dynamiki znaczna, na minus to, że znów auto podniosło się w górę...


Firq - Wto Maj 08, 2012 21:58

jak mozna wiedzieć ile popłynąłeś za R1R ??
Ps. Super autko widać nie szczędzisz czasu i pieniędzy w doinwestowanie :)

Wojtek88 - Sob Maj 12, 2012 21:16

Autko pięknie się prezentuje, dobór opon świetny, uważaj tylko na deszczu! Fajnie, że samochód ogarniasz tak aby wrócił do lat swojej świetności, ale z tą sprężyną to mnie zagiąłeś, obciąłeś sprężne :shock: :shock: :shock:

Przecież to nie jest ani dobre dla sprężyny, ani bezpieczne :shock: Poprawcie mnie jeśli się mylę :roll:

PS
Coś jest w tych czwórkach, ja swojego nie mierzyłem na 1/4 mili jeszcze, może uda się wysoką 14 zrobić :roll: :mrgreen:

tronsek - Sob Maj 12, 2012 21:30

Wojtek88 napisał/a:
Przecież to nie jest ani dobre dla sprężyny, ani bezpieczne Poprawcie mnie jeśli się mylę
Nie mylisz się. Cięcie sprężyn jest bardzo niebezpieczne.

Vito_ napisał/a:
4x TOYO R1R 205/50/15
Świetna oponka, tylko szkoda, że trochę balon. Nie lepiej było zainwestować w 16" ?? Np. 205/45/R16. Dużo lepiej by to wyglądało na aucie.
KNA - Sob Maj 12, 2012 21:58

Piękne auto, ale aż się prosi o większe fele tak jak już koledzy wyżej wspomnieli, a co do cięcia sprężyn to ogladałem któregoś dnia program na Discovery "Poturbowani" (jak ktoś nie ogladał to chodzi tam o to, że "kradną" komuś stare auto żeby w siedem dni je odrestaurować i zwrócić włascicielowi) i zakładali do auta już chyba najbardziej obniżające sprężyny jakie do niego mogli dostać, ale i tak były za wysokie, więc obcieli z nich pół zwoju. Wychodzi na to, że chyba nie jest to aż takie niebezpieczne skoro robili to fachowcy zajmujący się na codzień tuningiem i odresturowywaniem aut, chyba że to były jakieś inne sprężyny, z którymi można takie rzeczy robić, nie siedzę w tym temacie za bardzo więc nie wiem, opisuję tylko to co widziałem.
Wojtek88 - Sob Maj 12, 2012 22:01

tronsek napisał/a:
Wojtek88 napisał/a:
Przecież to nie jest ani dobre dla sprężyny, ani bezpieczne Poprawcie mnie jeśli się mylę
Nie mylisz się. Cięcie sprężyn jest bardzo niebezpieczne.

Vito_ napisał/a:
4x TOYO R1R 205/50/15
Świetna oponka, tylko szkoda, że trochę balon. Nie lepiej było zainwestować w 16" ?? Np. 205/45/R16. Dużo lepiej by to wyglądało na aucie.


tronsek,

Toyo R1R 205/50 R15 - 475 pln / szt.
Toyo R1R 205/50 R16 -573 pln / szt.

trzeba by jeszcze jakieś 16" pasujące do ogółu auta, aby nie zepsuć wyglądu tomcia ;)

Markzo - Nie Maj 13, 2012 10:10

Czy ori fela 15' z Coupe Turbo (ta którą ma Vito) wchodzi na zaciski z ZS/ZR 282mm??
Wojtek88 - Nie Maj 13, 2012 11:25

Może zrobi tak, żeby wszystko podpasowało ;) Żeby nie być gołosłownym pokażę fotkę 300 mm mieszczącą się w 15" (Honda Civic TypeR ep3):


Markzo - Nie Maj 13, 2012 13:51

tu nie chodzi o srednice, tylko o to, ze zaciski z ZR/ZS pod tarcze 282 są dużo szersze. Dlatego dla przykładu w ZS180 nie założysz oryginalnej dojazdówki na przednią oś, bo opiera się o zacisk. A szukam jakiś 15tek na zime i te wyglądowo są ok, ale nie wiem czy spasują :/
Vito_ - Pią Cze 01, 2012 10:52

Edit 18.05

Wojtek88 napisał/a:
Toyo R1R 205/50 R15 - 475 pln / szt.
Toyo R1R 205/50 R16 -573 pln / szt.


Ja dałem okazyjnie za R1R 220pln sztuka stąd min decyzja o pozostaniu w 15"

Cytat:
Czy ori fela 15' z Coupe Turbo (ta którą ma Vito) wchodzi na zaciski z ZS/ZR 282mm??


Niestety nie pasuje, konieczne jest zastosowanie dystansu 5mm, lub zeszlifowanie jarzma i zacisku...

Co do obcinania sprężyn, zdania są podzielone, zgadzam się, że nie jest to najlepsza z możliwych metod, aczkolwiek traktuje w tym aucie niektóre rzeczy budżetowo - jak się nie sprawdzi to będę poprawiał, narazie nie zauważyłem niczego niepokojącego :cool:


Co do 1/4 mili auto wczoraj brało udział :)

Ogołocony środek z fotela pasażera, tylnej kanapy dojazdówki itp waga 1140kg z 10l paliwa w baku.
Udało się wykręcić 14,24s więc uważam, że to dobry wynik. Doładowanie 13psi. Niestety tak klejące laczki powodują bardzo przyśpieszone zużycie sprzęgła, więc przy upalaniu pojawiły się pierwsze oznaki ślizgania się.

Najbliższe plany to wymiana końcowego tłumika, wywalenie katalizatora i pomiar na hamowni.

W końcu kilka fotek zrobionych aparatem a nie kijem od szczotki... Zeron fotoszopa bo ani nie mam czasu ani weny...













Edit 1.06

Rover wczoraj zawitał na hamowni na ustawieniach zlotowych czyli zmaksowane doładowanie na seryjnym kompie - ok 0.89bar. Od zlotu wpadł przelotowy tłumik końcowy więc można założyć, że moc od tego trochę wzrosła. Producet podaje dla tego silnika wartości katalogowe 200koni i 240Nm, lecz realnie auta te miały ok 180 koni i 260Nm przy doładowaniu 0.65bar. Od 4tys widać wyraźnie spadek doładowania spowodowany bardzo nędznym seryjnym układem dolotowym.
Najbliższe plany to dolot 3" na stożku FUJITA oraz wycięcie kata i wtedy hamownia, jak dalej będzie mało w obwodzie czeka ECUMASTER DET III i strojenie u Rysia. Co da się osiągnąć na tym setupie? Realnie ok 235koni po dolocie i strojeniu.


Markzo - Pią Cze 01, 2012 14:56

nie wyrabia seryjny cooler i mała srednica rur, czy sama pucha filtra hamuje go? masz MBC jakiego rodzaju? properfekt z kulką? bardzo fajny wynik :D
Vito_ - Pią Cze 01, 2012 18:47

Raczej hamuje go puszka filtra i jej łącznik z turbo - ma 2 kolanka 90 stopni które przy pełnym doładowaniu się zasysają lekko i zmniejszają przepływ. Dlatego będzie dolot 3" z kwasówki, stożek i złączke zamawiam w poniedziałek więc pod koniec tygodnia będę montował, przy okazji dla lepszego wyważenia i zwiększenia ilości przestrzeni pod maską zostanie przeniesiony akumulator do bagażnika.

Co do MBC - tak properfekt z kulką włożona twardsza sprężynka z zestawu.
Co do wyniku również jestem zadowolony, ale mam nadzieję na więcej w tym roku jeszcze :cool:

Co do intercoolera niestety ogranicza mnie posiadanie A/C z którego nie zamierzam rezygnować, myślę nad spryskiwaczem wodnym IC z subaru...

Markzo - Pią Cze 01, 2012 19:50

pytam, bo pakuje taki motor do MG ZS ;) mam tam pełny przelot 2,5cala ale niestety ori cooler :/ dolot bedzie na stozku, prosta rura do turbo no i MBC na 0,89bara ;) taki wynik jak Twoj na poczatek by mi sie bardzo podobał ;)
Vito_ - Sob Cze 23, 2012 15:18

23.06.2012

Przypełzał do mnie taki ślimak 8)



Garrett T28 w sam raz pod seryjne tłoki :roll:



Edit 21.08.2012

Po powrocie z wakacyjnej pracy przyszedł czas na zakup pakietu poprawkowego do roverka :)

Zamówiony został kompletny zapłon czyli:

Kopułka
Palec
Przewody WN NGK
Świece NGK
Cewka - w trakcie poszukiwań.

Ponadto zamówiłem nowiutkie OEM dywaniki z logo rovera i napisem Coupe :mrgreen:

Na ten rok zostało do zrobienia:

Pozbycie się kata
Wystrojenie na seryjnym burbo ( stroiciel wstępnie ugadany z wystroimy.pl )

Na deser fotka żeby nie było, że auto brudne...



ps. widać, że od ostatniego razu końcowy tłumok uległ wymianie

Wojtek88 - Wto Sie 21, 2012 19:41

U Krzysia się stroił będziesz? Dobry wybór, jaki komputer masz, bo nie doczytałem? ;)
Vito_ - Wto Sie 21, 2012 19:53

Ecumaster DETIII :) Tak u Krzyśka, teraz stroił 2 Preludy moich dobrych kumpli i bywa czasem w Poznaniu, więc strojenie na miejscu nie muszę się ruszać nigdzie.

ps. poprawiłem opis na 1 stronie w 1 poście żeby się łatwiej szukało co i jak w aucie się zmienia :>

Markzo - Pon Sie 27, 2012 09:43

kat już wyleciał? jak wrażenia?
Vito_ - Wto Wrz 11, 2012 20:03

Kat wyleciał, zrobiło się trochę głośniej, więcej dała wymiana świeczek na prawidłowe i kabli na nowe NKG. Po tych 3 zabiegach auto stało się zdecydowanie szybsze co potwierdziłem na swoim odcinku pomiarowym, mysle ze teraz spokojnie jest 2 z przodu przy mocy :)
Na chwile obecną jestem gotowy na strojenie i do końca miesiąca powinno udać się to ogarnąć :twisted:

turbo seryjne T25 macałem jest lala, zero jakichkolwiek luzów więc będziemy ładować 1.1-1.2, jak sie rozleci bedzie okazja wsadzic T28 które leży :cool:

Markzo - Sro Wrz 12, 2012 00:45

dawaj dawaj :D trzymam kciuki :)
dobryziom - Sro Wrz 12, 2012 16:53

Vito_ napisał/a:
turbo seryjne T25 macałem jest lala, zero jakichkolwiek luzów więc będziemy ładować 1.1-1.2, jak sie rozleci bedzie okazja wsadzic T28 które leży :cool:


jeśli nie ma luzów i jest prawidłowe smarowanie to się nie rozleci tylko po co stroić na T25 jak masz na półce T28? Wkładaj je od razu szkoda płacić dwa razy za strojenie plus bezpieczniej dla silnika bo nie będziesz musiał aż tak dużo dmuchać żeby osiągnąć ta sama moc :)

Vito_ - Czw Wrz 13, 2012 15:36

Na T28 boję się o sprzęgło, że jak mi nadmucha pod 400Nm to zaraz się rozleci, a chwilowo mam inne wydatki...

Dziś byłem na hamowni sprawdzić czy dupohamownia mówiła prawdę o wzroście mocy czy to placebo spowodowane głośniejszym wydechem.

Z wyniku jestem zadowolony, etap stage 0 uważam za zamknięty :cool:



Filmik z hamowni:

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

Niedbale nałożone wykresy, ale +- widać co się zmieniło


dobryziom - Czw Wrz 13, 2012 15:43

Zawsze mozesz włozyć spieka :) dobry wykres :)
Markzo - Czw Wrz 13, 2012 17:48

naaaajs ;) bardzo ładne kreski, kat dodał ~10KM? chyba się spręże z wycinaniem u mnie ;) z otwartą maską pomiar?
Vito_ - Sob Wrz 15, 2012 01:27

jak to mówią veyrona nie porobi, ale źle nie jest...

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

wg. analizatora video 5.5s wyszło, a miałem niedogrzane opony i za późną zmiane biegów, więc jest do poprawy :oops:

i na deser 2 film, gdzie widać jeszcze mniej ;p

http://www.youtube.com/wa...bQ&feature=plcp

Markzo - Sob Wrz 15, 2012 08:40

ładnie idzie :ok: :grin:
PS. nie podawaj czasu bo zaraz maniaq przyleci i się zacznie to co u mnie :lol:

Wojtek88 - Sob Wrz 15, 2012 11:58

Miota nim jak szatan :O
marcin8004 - Nie Wrz 16, 2012 08:37

Cudo!!

Mam tylko jedną błagalną prośbę - wstaw zdjęcia, które dałeś na końcu pierwszej strony w dużej rozdzielczości w jakiejś paczce... :) Świetne materiały na tapetę! :twisted:

Vito_ - Nie Wrz 16, 2012 12:09

Cytat:
Cudo!!


Dzięki :oops: Trochę się zmienił od zakupu ale wydaje mi się, że na lepsze :roll:

Może w tym tygodniu pstryknę coś nowego, od tamtych zdjęć wyładniał, bo znikneły LEDy na przodzie i tłumik się bardziej świeci :wink:

pelson91 - Nie Wrz 16, 2012 12:21

fajnie hula, zbiera się super
Vito_ - Czw Paź 04, 2012 17:57

Edit 16.09.2012

Zbliża się zima, czas pomyśleć o kole na zime...

Trafiły się w cenie złomu ATS type 10s 16x7.5 ET35. Do tego zarzuci się zimówkę 195/45R16 i powinno wejść



Odmalowane i czekjące na opony:



Opony w drodze 195/45/16 Michelin Pilot Alpin 3


Edit 4.10.2012

Zabieram się za ogarnięcie wydechu.

Plan: tłumik środkowy na zamówienie długi na pół metra od RM-motors, Rury 2.75", na końcu zejście na 60mm żeby podpiąć się z obecnym końcowym R1 sport, po modyfikacji hamownia :twisted: i tak seryjny DP mam mocno wgięty, więc liczę na jakieś zdrowe przyrosty... Cel 220koni, ale i jak wypluje 215 to płakać nie będę :cool:

Wojtek88 - Pon Lis 19, 2012 17:48

Jak tam? Wydech zrobiony? Hamownia grana była? ^^
Vito_ - Pon Gru 03, 2012 19:37

Niestety ostatnio spotkało mnie sporo dużych wydatków nie związanych z autem i musiałem odłożyć wydech w czasie :( więc dopiero na wiosnę zrobię. Tym bardziej, że sprzęgło na pełnym doładowaniu zaczeło się ślizgać i zmuszony byłem na skręcenie mocy, obecnie dmucham seryjne 0.55-0.6.
Także nie ma co ruszać wydechu bez sprzęgła, a jest troche za zimno, żeby wyciągać skrzynie pod domem.

Jeśli chodzi o sprzęgło zapadła decyzja przerabiam to co wyjme na spieka 4 łopatkowego, bo jeśli planuje dalsze podnoszenie mocy nie ma co inwestować w zamiennik, który też za chwilę zacznie się ślizgać...

Z tego co udało się zrobić, tłumik środkowy już leży u mnie i czeka na lepsze czasy.

I na koniec w ramach bonusu auto w setupie jesienno-zimowym


tronsek - Pon Gru 03, 2012 19:45

Super wygląda. Zainwestuj w białe kierunki na błotniki.
flapjck1 - Pon Gru 03, 2012 19:50

pasi mu na tych ateeskach :)
Wojtek88 - Pon Gru 03, 2012 20:18

Bardzo ładne zdjęcie jak i auto na nim ^^
dobryziom - Wto Gru 04, 2012 09:32

tronsek napisał/a:
Super wygląda. Zainwestuj w białe kierunki na błotniki.


eee tam ja tez nie zmieniam pomarańczy ma być jak w serii żadnych dziwnych przeróbek :)

Vito_ - Sob Gru 22, 2012 15:09

dobryziom napisał/a:
ma być jak w serii żadnych dziwnych przeróbek


Dokładnie tak :)

W końcu udało się dorwać wymarzoną rozpórkę OMP do roverka.
Jako, że używka, to trzeba na wiosne pomalować i wtedy zamontować, narazie tylko sprawdziłem czy pasuje :smile:



ps. kolor będzie inny

Wojtek88 - Sob Gru 22, 2012 23:16

Gdzie taką dorwałeś? :D Schludnie pod maseczką :D
Vito_ - Pią Mar 29, 2013 14:19

Wojtek88 napisał/a:
Gdzie taką dorwałeś? :D Schludnie pod maseczką :D


A dziękuje :)

Na allegro sobie wisiała i czekała na mnie :) Troche negocjacji i w końcu trafiła do mnie

2 roverki turbo razem. Fotka z kalkulatora, zrobi się wiosna, to będzie pro sesja.

ps. można zwrócić uwagę na wysokość lustrek w aucie z glebą i bez ;)





Update 2013


Przygotowania do nowego sezonu idą pełną parą, niestety bardzo blokuje mnie pogoda...

Pod maskę wleci wyczynowa cewka zapłlonowa MSD 35kV



Po długich poszukiwania udało się nabyć zawieszenie KONI, okazało się, że KONI nie produkuje już amorków do naszego rovera, więc zostało szukanie tylko w używkach.
Tylne amorki udało się namierzyć w PL i już są u mnie, oczywiście przeszły gruntowny przeglą z wymianą uszczelnień, oleju itp. Przednie wymarałem w UK pare dni temu, czekam na paczkę obecnie, również pójdą do regeneracji, żeby był jak nówki :)

Na przyszły weekend jestem umówiony w końcu na spawanie wydechu. Będzie DP 3" i dalej do końca 2.75".

Przy okazji wywalamy skrzynie, oddaje sprzęło na przeróbkę na 4łopatki, i może wymienie łożyska w skrzyni na metalowe.

Markzo - Pią Mar 29, 2013 14:23

Co ta cewka ma dać??
Vito_ - Pią Mar 29, 2013 16:53

Pewniejszy zapłon przy dużych doładowaniach, żeby nie następowało tzw. zdmuchiwanie zapłonu, gdzie normalnie trzeba by zmniejszyć przerwe na świecach :)
Wojtek88 - Sob Mar 30, 2013 16:47

Vito, w końcu coś opisałeś i mój Tomcat też się załapał na fotce, biedne te hondy u Was w Poznaniu będą, oj biedne, nie nadążą :D

Powodzenia!

Remigiusz - Sob Mar 30, 2013 17:03

Fajny built up :mrgreen: Te coupetki z 2.0T to Killery :mrgreen: Mody ciekawe robisz jestem ciekaw końcowego efektu na mocy :D

Czyli jak masz Ecumastera do ECU już w cale nie ma :?:
Dobrze się tym stroi autko tak z ciekawości :wink:

Vito_ - Wto Maj 14, 2013 11:04

Jak zwykle wszystko troszkę się przeciąga...

Amorki Koni na przód dostałem po niemal 2 miesiącach...

Od 2tyg roverek jeździ na 4 łopatkowym spieku by Bremzer poznań, docisk AP planowany, koło zamachowe również splanowane. Do tego nowy uszczelniacz wału od strony skrzyni, osłony na przeguby, wymiana oliwki na Valvoline VR1 Racing 10W60 + filtry.

Przed długi weekendem w końcu wpadł wydech :) Zdjęcia wkleję w najbliższym czasie, w każdym razie była mega rzeź, żeby to upchnąć, DP mam 2mm od miski i 2mm od belki...

Obecnie auto niewystrojone napędza się tak (oglądać w HD):

http://www.youtube.com/wa...d&v=wLqOEokicls

W tym tygodniu chciałbym jeszcze ogarnąć pomiar AFR i jeśli będzie konieczność to stroimy w tym miesiącu, jeśli będzie akceptowalnie to dopiero na jesień, $ ogranicza :/

[ Dodano: Wto Maj 14, 2013 11:04 ]
AFR na seryjnym dolocie trochę przelany ale bezpiecznie dla silnika :)

Auto było na zawodach na 1/4 :)

Objechało:

M3 e46 manual
Corvette C5
CLK 55AMG W209
S14A 290koni
Subaru Sti
Corse B 3.2 V6

Pomiary były trochę z 4 liter ale realnie auto robi w okolicy 13,5 na 1/4 :twisted:

Filmik z civiciem kompresor 215koni 900kg:

http://www.youtube.com/watch?v=IW1bFQUjDV4

Markzo - Wto Maj 14, 2013 12:26

toż to lata :D pięknie!
dobryziom - Wto Maj 14, 2013 13:25

ładnie :)

ja do tej pory nie spotkałem sie z żandnych autem do 300 kucy na 4 łapy ktorego bym nie zjadł :)

Wojtek88 - Wto Maj 14, 2013 16:15

Zacnie milordzie, lataj nisko :D
Vito_ - Czw Cze 20, 2013 23:02

Zadwolony z tego jak rover śmiga zabrałem się za umilanie czasu podróży :)

Wpadło radio:

JVC KD-SH1000 z aktywną wzrotnicą i procesorem



Głośniki przód MDS DC-6 MK II





Na tył JBL-e GTO 836e



Do tego wzmacniacz Hifonicsa 4x75W RMS 4ohm


Do pełni szczęścia należy wytłumić drzwi oraz blachy w bagażniku

DENIZOTAC - Pią Cze 21, 2013 10:01

To zainwestowałeś Bogato ;)
Vito_ - Wto Sie 06, 2013 20:40

Mocno kontrowersyjny mod, ale nie mogłem już patrzeć na to drewno...

Na żywo mnie się podoba :)


Wojtek88 - Wto Sie 27, 2013 22:45

:| :| :| :| :|

matowa folia i efekt dużo lepszy a tak - sztikerbąb, oczopląsu można dostać, całe to g. odbija się też w szybie czołowej ^^

Vito_ - Sob Paź 05, 2013 13:51

Nastąpiła przymiarka kół nad którymi zastanawiam się na przyszły sezon

15x7 ET40

Bez gleby wygląda z 4 liter, ale troszke zabawy z VT i efekt jest taki (koło obecnie jest czerwone):













Niestety taka gleba mocno ogranicza upalanie :/ O codzienne wypady na miasto się nie martwię, bo auto używane jest od jakiegoś czasu weekendowo, ale w takim setupie gleby DP byłby jakieś 6cm od gleby...

flapjck1 - Sob Paź 05, 2013 14:40

dp nisko i progi nisko = wadzenie o prawie wszystko, przynajmniej tak miałem w cabrio ( aczkolwiek możliwe ze ono miało nizsze/masywniejsze progi jeszcze )
pbskarpy - Sob Paź 05, 2013 15:18

Vito_ napisał/a:

Obecnie auto niewystrojone napędza się tak (oglądać w HD):

http://www.youtube.com/wa...d&v=wLqOEokicls



A co niby ma nam dać to HD? Bo obrazu nie rozjaśni, a przesteru na głośnikach nie chcesz chyba zakwalifikować do dźwięków przyjaznych uszom...

Wojtek88 - Sro Paź 16, 2013 18:12

Wilcze Laski, to Ty Vito?

http://www.youtube.com/wa...uyMTBNXgywjnXa2

Mokro było, ale B20 Fawora ciapkę wolniejsze.

Dragwheels siadłby zacnie na Tomcat-cie, osobiście widziałbym to auto jako ulicznego skur@*#la, czyli jakiś ciemny odcień szarości! :) Co z moim byłym Coupe, bo widzę na zdjęciu :P

Vito_ - Wto Sty 14, 2014 18:30

Tak to moje, dokładnie ustawka z Faworem :)

14.55 ET + RT

Samo ET 13.98, jak na mokro całkiem znośnie ;)


Pierwszy element układanki na nowy sezon:

Nowiutki Intercooler FORGE Motorsport seria 200





wej/wyj 2"

Markzo - Wto Sty 14, 2014 22:32

ooo :D jakie plany co do mocy? co się jeszcze zmieni? ;> 2 cale średnica orurowania?
Vito_ - Sro Sty 15, 2014 19:26

Plany T28/GT28R i strojenie :) tak orurowanie 2" bo nie chce za dużego laga.

Jak się nie uda upchać to wyjedzie klima, mam już łape alternatora od wersji bez

Wojtek88 - Wto Wrz 02, 2014 00:39

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

godny przeciwnik, co tam w temacie słychać?

Vito_ - Pon Wrz 15, 2014 10:28

Inne ważniejsze tematy w życiu na tapecie, rozważam sprzedaż auta...