Zobacz temat - MG zarejestrowane jako Rover
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Prawo i ubezpieczenia - MG zarejestrowane jako Rover

stazaj88 - Pią Mar 30, 2012 12:38
Temat postu: MG zarejestrowane jako Rover
Witam
W tamtym roku rejestrowałem MG ZT sprowadzone z Niemiec (poprzez agencję celną) i przy odbiorze dokumentów zauważyłem że mam wpisane jako markę Rover. W agencji celnej skierowano mnie do wydz. Komunikacji i tam dowiedziałem się od pani w okienku która rejestrowała moje auto, że w programie komputerowym nie mają marki MG, i dlatego jest wpisana marka Rover ZT. Przy ubezpieczeniu auta też były problemy, ale jakoś udało się je przeskoczyć, chociaż nie wiem co by było w przypadku szkody z oc lub ac.
Teraz przy okazji zmiany poj. silnika chciałbym zmienić markę w dowodzie. Jak się za to zabrać, gdzie się odwołać ? Proszę o pomoc.

tuners - Pią Mar 30, 2012 17:17

Ja mam sprowadzany z Francji i w dowodzie Rover MG ZR ubezpieczalnia wklepywała MG ZR więc nie było problemów ciekawe jak u innych sprowadzonych
Kozik - Pią Mar 30, 2012 20:25

stazaj88 napisał/a:
Teraz przy okazji zmiany poj. silnika chciałbym zmienić markę w dowodzie. Jak się za to zabrać, gdzie się odwołać ? Proszę o pomoc.


jeśli chodzi o zmianę pojemności silnika nie ma żadnego problemu, robisz przegląd dodatkowy za około 85zł i zmieniasz dowód rejestracyjny cena też podobna

a jak chcesz zmienić nazwę to niestety koszty są dużo większe bo podobno nie obejdzie się bez rzeczoznawcy dlatego odpuściłem i mam w dowodzie Rover 214 pojemność 1798 i moc ponad 100kW ;)

[ Dodano: Pią Mar 30, 2012 20:25 ]
przy zmianie pojemności silnika pamiętaj że musisz mieć umowę kupna sprzedaży silnika (który kupiłeś) z napisaną pojemnością, mocą i numerami silnika

bociannielot - Pią Mar 30, 2012 21:40

stazaj88 napisał/a:
chociaż nie wiem co by było w przypadku szkody z oc lub ac.
nie no z tym raczej nie będzie problemu gdyż AC OC przypisane masz również pod nr-y rejestracyjne czy VIN :wink:
machi12 - Pią Mar 30, 2012 22:13

bociannielot napisał/a:
stazaj88 napisał/a:
chociaż nie wiem co by było w przypadku szkody z oc lub ac.
nie no z tym raczej nie będzie problemu gdyż AC OC przypisane masz również pod nr-y rejestracyjne czy VIN :wink:

Konkretnie do numeru VIN. Bo numer rejestracyjny jest zmienny.
Jeśli przy AC byś miał problem to zawsze możesz powiedzieć że to wina doradcy, czy też Agenta.
Przy AC jest ważna nazwa tylko do ustalenia wyposażenia, jeśli masz papiery nie będzie problemu:)

Ciufa - Sob Mar 31, 2012 08:37

Kozik napisał/a:
przy zmianie pojemności silnika pamiętaj że musisz mieć umowę kupna sprzedaży silnika (który kupiłeś) z napisaną pojemnością, mocą i numerami silnika

poproszę podstawę prawną :D

Kozik - Sob Mar 31, 2012 09:00

Ciufa, idź do wydziału komunikacji i zapytaj, nie jestem prawnikiem a robiłem zmianę pojemności i wiem, tak samo chciałem zmienić zamiast 214 żeby mi wpisali 200Vi, to powiedzieli że jest taka możliwość ale bez rzeczoznawcy się nie obejdzie. Będziesz w dowodzie zmieniał pojemność, moc więc te dane muszą być w umowie kupna sprzedaży no a co kupiłeś to numer silnika mówi. Trzeba też pamiętać żeby gość na przeglądzie dodatkowym w nim wpisał pojemność i moc, z tego co pamiętam to OSKP potrzebuje do zrobienia przeglądu tylko umowę z numerem silnika (o innej pojemności) i napisaną pojemność, a wydział komunikacji potrzebuje: przegląd dodatkowy z wpisanym numerem silnika, pojemnością i mocą w kW

Cytat:
poproszę podstawę prawną :D


chcesz mieć wszystko na gotowo, poszukaj sobie :P

Ciufa - Sob Mar 31, 2012 09:21

właśnie szukałem jakiś czas temu i nie potrzebujesz żadnej umowy kupna, żadnego rachunku z serwisu w którym montowali silnik, żadnej opinii rzeczoznawcy :]
na stacji diagnostycznej tylko musi być czytelny numer silnika żeby koleś odczytał moc i pojemność ;]
urzędnicy żyją w czasach PRL i na tych przepisach sie opierają :D

[ Dodano: Sob Mar 31, 2012 09:18 ]
http://www.honda.gda.pl/s...c=26284.0;imode
http://www.golf3.pl/topic...rej-vt34456.htm
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=60748

[ Dodano: Sob Mar 31, 2012 09:21 ]
i najlepsze :D http://www.racingforum.pl...pic=80242&st=40

Kozik - Sob Mar 31, 2012 10:23

niech się wypowie osoba która zrobiła wbicie do dowodu większego silnika bez umowy kupna sprzedaży
stazaj88 - Sob Mar 31, 2012 10:36

Dziękuję za liczne odpowiedzi
Auto kupiłem z uszkodzonym silnikiem 2.5 V6 i zmieniłem go przed pierwszym przeglądem na 2.0 cdt, i tak jeździłem do połowy tego miesiąca, żeby powrócić do V6 :-)

Przy rejestrowaniu auta w Polsce wzywałem rzeczoznawcę ze względu na uszkodzony silnik, wiec wydaje mi się że o to nie muszę się martwić

Przy wcześniejszej zmianie silnika nikt ode mnie nie chciał umowy kupna sprzedaży. Z tego co wiem to silnik jest częścią zamienną i nikogo nie interesuje pochodzenie czy numery. A parametry silnika diagnosta wziął z książki z danymi technicznymi.

Nie wiem za bardzo jak zabrać się do zmiany marki w dowodzie, bo pani w okienku powiedziała że nie mają takiej marki w programie i się nie da. Może zwrócić się z tym do kogoś wyżej, tylko do kogo ?

Kozik - Sob Mar 31, 2012 10:41

stazaj88 napisał/a:
Przy rejestrowaniu auta w Polsce wzywałem rzeczoznawcę ze względu na uszkodzony silnik


stazaj88 napisał/a:
Przy wcześniejszej zmianie silnika nikt ode mnie nie chciał umowy kupna sprzedaży.


czyli rzeczoznawca maczał w tym palce

stazaj88 napisał/a:
Z tego co wiem to silnik jest częścią zamienną i nikogo nie interesuje pochodzenie czy numery.


tak jeśli jest to ta sama pojemność, można sobie wsadzić z 1.4 na 2,5V6 i jeździć dopóki się ktoś nie przyczepi albo w razie wypadku z Twojego OC może nie zostać wypłacone odszkodowanie bo oc płaciłeś za 1.4 a masz 2,5 (to tylko jeśli ktoś to wykryje)

szylozbi - Sob Mar 31, 2012 12:09

Ja nie miałem żadnego problemu z zarejestrowaniem jako MG. Wydawało mi się, że systemy w Wydz. Komunikacji są scentralizowane. Z tego wynika, że nie. Przy ubezpieczeniu liczy się chyba nr VIN, ale z tym tez nie było problemu bo np. Axa, która była dla mnie najtańsza ma wszystkie MG w ofercie ubezpieczenia. Zdziwiło mnie tylko, że wartość pojazdu była tak różna dla tej samej pojemności - 101KM - 11500 zł, a 115KM- coś koło 17000 zł.
maniaq - Sob Mar 31, 2012 12:10

[quote="stazaj88"Nie wiem za bardzo jak zabrać się do zmiany marki w dowodzie, bo pani w okienku powiedziała że nie mają takiej marki w programie i się nie da. Może zwrócić się z tym do kogoś wyżej, tylko do kogo ?[/quote]

Tzn, ze w bazie twojego wydzialu nie maja MG, ale to popros o wprowadzenie do bazy, jezeli kobieta przy okeinku tego nie ----> potrafi popros naczelnika, kierownika, dyrektora o interwencje .

Niestety w PL z tym bywaja porblemy,a przy betonie urzedniczym rodza sie dodatkowe sytuacje absurdalne :) keidys na spocie odczytywalismy jak kto ma zapisane w dowodze swoje auto i kombinacje byly rozne :D

Ja mialem 2 Zry - jeden byl MG ZR jak fabryka wypuscila, a drugi Rover / MG ZR :)

Najwazniejsze jest ubezpieczenie ;)

bociannielot - Sob Mar 31, 2012 12:13

maniaq napisał/a:
keidys na spocie odczytywalismy jak kto ma zapisane w dowodze swoje auto i kombinacje byly rozne
no fakt ja miałem dwa identyczne r25 i jeden był iDT, a ten nowy jest TD :roll: :?:
stazaj88 - Sob Mar 31, 2012 23:55

Przy ubezpieczaniu był problem taki, że kobieta w ubezpieczalni (MTU) szukała i nie mogła znaleźć marki żeby podać wartość samochodu do AC. Po kilku próbach przedzwoniła do centrali i tam podali markę Morris Garage. Co ciekawe ubezpieczyciel podał wartość samochodu 16 tyś zł a rzeczoznawca 26 tyś zł. Przy wypełnianiu wszystkich świstków pani powiedziała że nie wie czy nie będzie problemów bo maka w ubezpieczeniu powinna się zgadzać z marką w dowodzie :/

Jak teraz powinienem wykonać "procedurę zmiany pojemności silnika" czy najpierw trzeba odwiedzić wydział komunikacji, potem okręgową stację kontroli pojazdów i na końcu ubezpieczyciela - czy taka kolejność jest właściwa? i czy wszystko muszę zrobić jednego dnia czy mogę jednego dnia odwiedzić wk drugiego oskp, trzeciego mtu ? :roll:

Kozik - Nie Kwi 01, 2012 10:57

ja to zrobiłem tak: z umową pojechałem na przegląd dodatkowy (zmiana pojemności silnika, żeby Ci nie wcisnęli przeglądu okresowego dodatkowo bo mi próbowali), potem ze świstkiem z przeglądem dodatkowym do wydziału komunikacji tam wyrabiają Ci nowy dowód, potem do ubezpieczyciela żeby zrobił aneks do umowy ze zmianą pojemności (u mnie babka w PZU powiedziała żebym dojeździł jeszcze 2 miechy i przy nowej umowie zmienił dane - ale w razie wypadku prawdopodobnie by się na mnie wypięli bo niezgodność dowodu rejestracyjnego z umową ubezpieczenia).

[ Dodano: Nie Kwi 01, 2012 10:57 ]
ważne żeby wszystko było bezproblemowo żeby na przeglądzie dodatkowym wpisali Ci numer silnika, pojemność i moc - tak mi powiedział kierownik WK i faktycznie przy zmianie danych nie było problemu, nie wiem czy będzie konieczność wymiany dowodu rejestracyjnego czy tylko Ci dopiszą w adnotacjach te dane, ja miałem zmianę właściciela więc koniecznie musiałem dowód wymienić

Markzo - Nie Kwi 01, 2012 13:23

czyli jak bym chciał wbić w papiery nowy motor ( pewnie bede chcial miec to wszystko legalne) - zmienia mi sie pojemnosc, to musze miec umowe kupna/sprzedazy czy nie? czy wystarczy tylko nr silnika i jego dane techniczne (pojemnosc, moc)? jak to w końcu jest? Do ubezpieczyciela tez sie musze wybrac, zeby mi skladke przeliczyl? rzeczoznawca jest konieczny? z tych podlinkowanych tematów wychodzi, ze zalezy od konkretnej stacji i diagnosty :/ fajnie byloby sie moc powolac na jakas podstawe prawna w razie problemow z nadgorliwym/niechętnym do kooperacji diagnostą/urzędnikiem :/
Ciufa - Nie Kwi 01, 2012 13:51

Markzo napisał/a:
z tych podlinkowanych tematów wychodzi, ze zalezy od konkretnej stacji i diagnosty

nie ta stacja, to następna :)
Markzo napisał/a:
fajnie byloby sie moc powolac na jakas podstawe prawna w razie problemow z nadgorliwym/niechętnym do kooperacji diagnostą/urzędnikiem

to on ci ma podać podstawę prawna jakie dokumenty są wymagane a nie ty jemu ze takie dokumenty nie sa potrzebne :P

Kaczorinho - Nie Kwi 01, 2012 15:37

ja mam rover 25 model mg zr -,-
Markzo - Czw Kwi 05, 2012 22:58

Odnośnie wbicia w dowód innego motoru, to byłem na stacji diagnostycznej i mam tylko przygotować papiery na parametry silnika -> dokładna pojemność, moc, normy spalin itp. Wtedy jakiś przegląd rozszerzony (przeróbka mechaniczna) zrobią i tyle. Podobno nie potrzeba żadnych dowodów na zakup silnika.
stazaj88 - Pon Kwi 09, 2012 17:27

Jestem już po wszystkich zmianach. Najpierw pojechałem na stację diagnostyczną i zostawiłem tam 274 zł za przegląd po zmianach + rozszerzony + badanie okresowe. Diagnosta powiedział że tak to jest ustawowo, i tak musi być. Po za tym pytał się mnie czy posiadam umowę kupna-sprzedaży - powiedziałem że nie. Następnie do wydziału komunikacji wymiana dowodu + legalizacja tablic 86zł (nikt mnie nie pytał o umowę k-s) przy okazji udało się zmienić nazwę marki. I na koniec do ubezpieczyciela zgłosić zmiany parametrów silnika.
Perez - Wto Kwi 17, 2012 18:29

A moje BMW waży 0kg!