Zobacz temat - [MG ZR] 1.4 16v DYMI I KLEKOCZE PRZY ODPALANIU
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [MG ZR] 1.4 16v DYMI I KLEKOCZE PRZY ODPALANIU

michalek955 - Sob Mar 31, 2012 01:30
Temat postu: [MG ZR] 1.4 16v DYMI I KLEKOCZE PRZY ODPALANIU
Witam od niedawna jestem posiadaczem MG ZR 1.4
Gdy odpalam np. rano gdy silnik jest kompletnie zimny zaczyna kopcic na niebiesko i klekocze jak diesel :mad: Gdy juz troche sie rozgrzeje jest cichszy ale ciagle troche dymi. Dtego wszystkiego dochodzi jeszcze niezbyt rowna praca tak jakby co chwile jeden cylinder na chwile przerywal ale to tez na wolnych obrotach. Wie ktos moze jakie sa tego przyczyny???????

leszczu - Sob Mar 31, 2012 13:54

Sprawdź czy nie masz tych objawów. :wink:
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html

bogdan75 - Sob Mar 31, 2012 14:02

jedz na kompa do djagnosty,kiedys miałem cos podobnego ale nie klekotał tylko czasem tak jak by na jeden gar nie palił wykazało ze czujnik temperatury i kupa błedów zwiazane z mieszanką paliwa po zmianie czujnika i kasacji byków jest gitara
Ciufa - Sob Mar 31, 2012 14:17

leszczu napisał/a:
Sprawdź czy nie masz tych objawów.

a gdzie link ? :D
michalek955 napisał/a:
gdy silnik jest kompletnie zimny zaczyna kopcic na niebiesko

ubywa ci oleju?

leszczu - Sob Mar 31, 2012 14:21

Ciufa napisał/a:
leszczu napisał/a:
Sprawdź czy nie masz tych objawów.

a gdzie link ? :D

Już jest. :grin:

michalek955 - Sob Mar 31, 2012 20:00

Ciufa napisał/a:
ubywa ci oleju?

Nie wiem bo mam ten samochod od kilku dni.
:cry:

leszczu - Nie Kwi 01, 2012 11:06

michalek955 napisał/a:
Ciufa napisał/a:
ubywa ci oleju?

Nie wiem bo mam ten samochod od kilku dni.
:cry:

A sprawdzałeś go w ogóle ??

Ciufa - Nie Kwi 01, 2012 11:52

w takim razie nikt nie jest w stanie ci pomóc
najpierw posprawdzaj wszystkie płyny i ewentualnie dolej do max
pojeździj troche, dziennie sprawdzając poziom płynów i kontrolując temperature silnika podczas jazdy
po przejechaniu 1000 km napisz na forum wyniki chyba że ubytki będa znaczne to pisz wczesniej
pozdro

michalek955 - Pon Kwi 02, 2012 20:40

leszczu napisał/a:
michalek955 napisał/a:
Ciufa napisał/a:
ubywa ci oleju?

Nie wiem bo mam ten samochod od kilku dni.
:cry:

A sprawdzałeś go w ogóle ??

jak kupilem to sprawdzalem i musialem dolac bo nie miał poziomu wiec podejrzewam ze ubywa ale nie wiem ja szybko. Temp. silnika w normie pilnuje jej caly czas

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2012 20:40 ]
Mam rowniez wyciek płynu chłodniczego :sad:

Ciufa - Pon Kwi 02, 2012 21:26

na zewnątrz czy do oleju ?
michalek955 - Pon Kwi 02, 2012 21:57

na zewnatrz w oleju niby nic nie widac. w zbiorniczku jest czysto i na korku tez wilgoci nie widac.
Ciufa - Pon Kwi 02, 2012 22:14

skąd ?
michalek955 - Pon Kwi 02, 2012 22:36

Cytat:
skąd ?

jutro postaram sie sprawdzic dokładnie. Z gory niewiele widac a na ziemi plama jest blisko prawego koła. W srode mam dzien wolny i chce pojechac gdzies na kanał lub podnosnik i zajrzec od dołu wtedy napisze co i jak. Na co powinienem zwrocic szczegolna uwage?

leszczu - Wto Kwi 03, 2012 11:37

michalek955 napisał/a:
jutro postaram sie sprawdzic dokładnie. Z gory niewiele widac a na ziemi plama jest blisko prawego koła. W srode mam dzien wolny i chce pojechac gdzies na kanał lub podnosnik i zajrzec od dołu wtedy napisze co i jak. Na co powinienem zwrocic szczegolna uwage?

Pewnie pompa wody, albo obudowa termostatu. :wink:

Ciufa - Wto Kwi 03, 2012 20:05

http://forum.roverki.eu/v...t=77533&start=0 :D
michalek955 - Sro Kwi 04, 2012 14:50

byłem dzisiaj u mechanika i nieoficjalnie stwierdził ze to HGF :sad: ale na dokładne sprawdzenie umowilem sie na jutro. Jaki jest koszt wymiany uszczelki + czesci???
sobrus - Sro Kwi 04, 2012 14:55

od 800zł w górę.
Dlatego lepiej upewnij sie ze to na pewno uszczelka.

michalek955 - Sro Kwi 04, 2012 15:44

Mieszkam w UK wiec mam ceny w funtach i dzisiaj jeden angol powiedzial ze jak to uszczelka to 450 funtow :shock: . cena obejmuje wymiane płynu, oleju, uszczelki, nowe sruby i robocizne. Mam nadzieje ze jezeli to uszczelka to znajde kogos tanszego.
leszczu - Sro Kwi 04, 2012 17:21

Chyba ten mechanik chce cie naciągnąć. Znajdź lepiej innego.
sobrus - Czw Kwi 05, 2012 13:53

W UK robocizna jest bardzo droga, dlatego cena może być prawdziwa.
Na pewno w PL wyszłoby dużo taniej.

michalek955 - Pią Kwi 06, 2012 11:01

Wczoraj zdjąłem pokrywę od swiec bo chciałem je powykrecac i obejzec i chyba znalazłem przyczyne wiekszosci moich usterek. Gdy zciagnalem pierwszy przewod ze swiecy byl cały w oleju a swiecy nie było widac bo była cała zalana.

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 09:43 ]
poszla mi uszczelka pokrywy. Wczoraj ja kupilem i nowy przewod bo podejrzewam ze goracy olej niezbyt dobrze mu zrobil. Dzisiaj zamierzam wziasc sie za wymiane. Wymienie rowniez swiece bo to nieduzy koszt a napewno nie zaszkodzi.
Czy powinienem wiedziec cos waznego przed wymiana tej uszczelki? Wystepuja jakies problemy? Robilem to juz kiedys w passacie 1.8 20v wiec chyba dam rade.

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 10:59 ]
Czy do tej uszczelki stosuje sie jakis uszczelniacz?????

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 11:01 ]

to jest uszczelka nr 10

leszczu - Pią Kwi 06, 2012 17:37

Cytat:
Czy do tej uszczelki stosuje sie jakis uszczelniacz?????

Nie.

michalek955 - Pią Kwi 06, 2012 20:26

Gdy kupowałem uszczelke to gosc w sklepie powiedzial zeby posmarowac silikonem wiec i tak zrobilem. Wymienilem tez swiece i przewod zalany olejem. Silnik pracuje lepiej nie dymi ale upewnie sie jutro rano bo po nocy bylo najgorzej. Ciagle pracuje mi troche nierowno i klekocze. Jutro pojade podpiac go pod kompa i wykasuje bledy. podejrzewam tez ze mam problam z jakims czujnikiem bo rano brakuje mu mocy tak jakby go zalewało.

[ Dodano: Pią Kwi 06, 2012 20:26 ]
Jeszcze jedno pytanko, jak szybko silnik powinien sie rozgrzewac do temp eksploatacji???

leszczu - Sob Kwi 07, 2012 12:34

michalek955 napisał/a:
dy kupowałem uszczelke to gosc w sklepie powiedzial zeby posmarowac silikonem wiec i tak zrobilem.

No to dobre fachowce w tym sklepie siedzą. :grin:
michalek955 napisał/a:
Jeszcze jedno pytanko, jak szybko silnik powinien sie rozgrzewac do temp eksploatacji???

Ogólnie te silniki szybko się nagrzewają, więc po około 2-3 minutach wskazówkowa na liczniku powinna być prawie na połowie skali. :wink:

michalek955 - Sro Kwi 11, 2012 21:09

Podłaczylem dzisiaj samochod do kompa i wyskoczylo mi sporo błedow.

PO 650 MALFUNCTION INDICATOR LIGHT
PO 532 A/C PRESSURE SENSOR
PI 539 EVAPORATIVE TEMP
PI 300 MISFIRE
PI 316 MISFIRE
PO 170 FUEL SYSTEM ADAPTION OUT OF RANGE

Gdzie moge znalezc ich opis?

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2012 21:08 ]
wymieniłem przewody i czujnik temp. niewiele pomogło :sad:

[ Dodano: Sro Kwi 11, 2012 21:09 ]
ciagle troche nierowno pracuje i lekko dymi

leszczu - Czw Kwi 12, 2012 13:04

michalek955 napisał/a:
i lekko dymi

Na niebiesko ??

michalek955 - Czw Kwi 12, 2012 14:52

leszczu napisał/a:
Na niebiesko ??
tak ale gdy jest zimny pozniej jest juz lepiej
leszczu - Czw Kwi 12, 2012 16:01

A jaki w ogóle olej masz zalany. Mi to wygląda, że silnik jest w słabej kondycji i potrzebne jest generalka. :neutral:
michalek955 - Czw Kwi 12, 2012 19:28

nie wiem co to za olej wiem tylko ze to semi. Generalka tzn?

[ Dodano: Czw Kwi 12, 2012 19:28 ]
ma przejechane 88000 km

leszczu - Pią Kwi 13, 2012 11:00

michalek955 napisał/a:
Generalka tzn?

No chyba tak. Jak piszesz, że leci niebieski dymek.

michalek955 - Sro Kwi 18, 2012 10:27

PO 650 MALFUNCTION INDICATOR LIGHT
PO 532 A/C PRESSURE SENSOR
PI 539 EVAPORATIVE TEMP
PI 300 MISFIRE
PI 316 MISFIRE
PO 170 FUEL SYSTEM ADAPTION OUT OF RANGE


wie ktos moze co to za błedy???

leszczu - Sro Kwi 18, 2012 13:30

michalek955, a sprawdzałeś czy masz dobrze ustawiany rozrząd ??
A z tymi błędami to bym podjechał pod jakiś zakład który posiada Testbook. :wink:

koliber1 - Sob Kwi 21, 2012 22:50

Witam i jak udało się coś zlokalizować konkretnego ?/ z tym klekotaniem ?? U mnie jest tak samo klekocze jak Traktor dosłownie w pon jadę na warsztat aby sprawdzili w jakim stanie jest pasek rozrządu iz nie wiem czy ktokolwiek kiedykolwiek go wymieniał klekocze niemiłosiernie zwłaszcza rano jak jest zimny jak już się rozgrzeje to już bardzo bardzo minimalnie (to już chyba prawidłowa praca silnika) ale tak jak mówię z rana to istny traktor klekot... ręce opadają..

tutaj znalazłem opis błędów iż postaram się podpiąć pod kompa tak samo...(szkoda ze nie ma w PL wersji...

http://forum.roverki.pl/viewtopic.php?t=29982

leszczu - Nie Kwi 22, 2012 13:17

Może po prostu nagrajcie jak wasze silniki pracują i wrzucie to na forum. :wink:
keczu - Nie Kwi 22, 2012 13:37

michalek955 napisał/a:
PO 650 MALFUNCTION INDICATOR LIGHT

Nie przejmuj sie tym jesli dzialaja wszystkie kierunkowskazy.
michalek955 napisał/a:
PO 532 A/C PRESSURE SENSOR
PI 539 EVAPORATIVE TEMP

Tym tez sie nie przejmuj jesli masz klimatyzacje i dziala oki lub jej nie masz i wentylator nawiewu do wnetrza dziala dobrze. Ten blad loguje sie rowniez po przelutowaniu opornika dmuchawy ,tez tak mialem . Wiec jesli reszta dziala dobrze to zostaw. Niby z opisu sa to usterki czujnika cisnienia klimatjyzacji i parownika.
michalek955 napisał/a:
PI 300 MISFIRE
PI 316 MISFIRE

Typowy blad wypadania zaplonu. Urzadzenie ktore miales podpiete chyba srednio radzi sobie z Roverem po pokazuje min. ze gubi zaplon na 16-stym cylindrze :shock: Tak czy inaczej masz pewne wskazanie ze wypada zaplon.
michalek955 napisał/a:
170 FUEL SYSTEM ADAPTION OUT OF RANGE

Jak wczesniej pisalem ten komp. co podpinales srednio czyta twoje auto, w bezposrednim tlumaczeniu nie ma to sensu. Trzeba by moze sprawdzic cisnienie paliwa.

Ten silnik moze klekotac z powodu hydraulicznych popychaczy, zwykle wymiana oleju troche pomaga, ale docelowo trzeba je wymienic. Lub "piston slap" typowy dla tego silnika , zalezy od auta ,ale po max. 3 min. powinien minac. Lub masz uszczelke pod glowica do wymiany. Pozdr.

[ Dodano: Nie Kwi 22, 2012 12:37 ]
A i ten spec ze sklepu co kazal ci siliconu na uszczelke naklasc niech ci da druga uszczelke. :wink:

koliber1 - Pon Kwi 23, 2012 13:21

Bylem dzisiaj u jednego mechanika i powiedzial że uszczelka pod glowica do wymiany iż ucieka woda a w zbiorniczku byly slady oleju a na korku maslo nie wiem czy prtzez to tak strasznie parkocze nie znam się w kazdym razie zrobi to + planowaniee glowicy i jeszcze cos wspominal tylko nie chcę palnac glupstwa jakis hydro regulatorach czy cos takiego koszt calkowity 300funtow myslicie że to pomoze na dniach postaram się wgrac dzwiek silnika jak jest zimny i jak parkocze
leszczu - Sro Kwi 25, 2012 17:51

koliber1, z tą uszczelka to lepiej sam sprawdź, bo może mechanik chce cię narznąć. :wink:
http://www.roverki.pl/por...objawy-hgf.html

michalek955 - Sro Maj 02, 2012 16:55

sorki ze nie pisałem ale troche czasu mi brakowalo. Z tym klekotaniem nic do tej pory nie zrobiłem. Woda ze zbiorniczka mi wycieka ale w oleju czysto. Nie wiem co moge sam dalej zdzialac bo narazie nie pracuje i n mechanika kaski mi brakuje.

keczu- dzieki za opis błedow

[ Dodano: Sro Maj 02, 2012 16:55 ]
koliber a gdzie mieszkasz w anglii?