Zobacz temat - [R 45+ lpg] problem z obrotami
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R 45+ lpg] problem z obrotami

panwilli - Sro Kwi 04, 2012 20:06
Temat postu: [R 45+ lpg] problem z obrotami
Cześć na wstępie powiem że korzystałem z szukajki ale jednoznacznie nie znalazłem odpowiedzi.

Mam problem z falującymi obrotami na gazie wiem, wyczyściłem i silnik krokowy i tak też uczyniłem, zamiast pomóc objawy się nasiliły.

Dziś miałem inny problem,a mianowicie odpaliłem silnik pojechałem do skrzyżowania jakieś 200 metrów i mi zgasł i tak za każdym razem jak naciskałem sprzęgło. Dodam że na benzynie zwieszał obroty a na gazie od razu gasł. Po przejechaniu z 2 km wszystko wróciło do normy.

I teraz moje pytanie czy już mój silnik krokowy jest do wyrzucenia czy szukać winnych w innych częściach.

Moje drugie pytanie czy silnik krokowy będzie pasował od anglika r 400 ??

I ilu pinowy jest silniczek krokowy do r 45 z 2000r.

sknerko - Pią Kwi 06, 2012 22:55

Możesz przetestować to tak że: zatykasz wlot powietrza tego które podaje krokowiec korkiem od szampana (plastikowym) i wypalasz w nim otwór igłą a ten przed przepustnicą zaślepiasz całkiem. ciężej odpala jak jest zimny i trzeba z wciśniętym pedałem gazu odpalać i samemu przez chwilę trzymać na obrotach ale potem jedzie i trzyma obroty. Jak to się sprawdzi to masz winnego i wymieniasz krokowy(lub czyścisz) a jak w takim układzie ci będzie szalał to musisz szukać gdzie indziej przyczyny. Sam tak diagnozowałem i raz musiałem wyczyścić krokowy a drugi raz rozregulował sie LPG na wolnych obrotach, gazmen przeregulował i chodzi dalej a korek od szampana wożę w bagażniku :mrgreen:
leszczu - Sob Kwi 07, 2012 12:39

panwilli napisał/a:
Moje drugie pytanie czy silnik krokowy będzie pasował od anglika r 400 ??

Nie. :neutral:
panwilli, zobacz w jakim stanie jest przepustnica i przy okazji poluzuj lekko linkę gazu. :wink:
Wina może być również po stronie czujnika TPS.

cieszes - Sob Kwi 07, 2012 15:55

witam . Miałem ten sam problem i wkurzało mnie to jak przed jakimś skrzyżowaniem po nacisnieciu sprzęgła obroty spadały prawie do 0 i czesto gasł ;/ I pojechałem do serwisu gazu i on powiedział ze za małe są dysze, przewiercił na wieksze i teraz juz nie gaśnie . ale falowanie obrotów sie zdarza i zdarzy sie ze nieraz zgasnie ale juz nie tak czesto jak kiedyś. dlatego niedługo wybieram sie do nich jeszcze raz. pzd
panwilli - Sob Kwi 07, 2012 21:05

Cytat:
ciężej odpala jak jest zimny i trzeba z wciśniętym pedałem gazu odpalać i samemu przez chwilę trzymać na obrotach ale potem jedzie i trzyma obroty.


Teraz właśnie mam takie objawy

A do tego zauważyłem że teraz obroty zwariowały doszczętnie a mianowicie
jednego dnia się zacinają na gazie w okolicach 1100 i przy przycisnieciu sprzęgła zamiast spadać to rosną przez moment a potem spadają

A nastepnego faluja

sknerko - Sob Kwi 07, 2012 21:32

To ewidentnie łapie ci fałszywe powietrze za przepustnicą trzeba sprawdzić zatykając otwór przez który krokowiec podaje powietrze i zobaczyć czy zgaśnie jak się gaz puści, może np. przepustnica ci się nie domykać.
panwilli - Sob Kwi 07, 2012 21:36

to przepustnice sprawdzę po świętach dodam tylko, że te problemy zaczeły się jak przeczyściłem krokowiec
sknerko - Sob Kwi 07, 2012 22:03

to go pewnie źle założyłeś albo uszkodziłeś bo to dość łatwo zrobić. czasem jak u mnie trzeba jeszcze raz zdjąć i wyczyścić ten otwór w który wchodzi trzpień krokowca bo od syfu się nie domyka
panwilli - Sro Kwi 11, 2012 07:54

Po świętach mój R wogóle już zastrajkował. Odpalać muszę z dodaniem gazu i naczej nie załapie, gdy już zapali to po użyciu sprzęgła od razu traci obroty i gaśnie.

I teraz nie wiem czy to wina krokowca czy przepustnicy czy czegoś jeszcze.

R400 - Sro Kwi 11, 2012 08:03

może masz poluzowaną śrubkę odpowiadającą za niskie obroty, też mi nie trzymał na wolnych i przykręciłem tą śrubkę i jest git
panwilli - Sro Kwi 11, 2012 10:28

Tylko ze ja tej śrubki nie ruszałem

Problemy zaczeły się jak gazownik wyczyścił silniczek krokowy od tego momentu jest coraz gorzej i teraz nie wiem co mam wymienić a co sprawdzić

Przed tym na benzynie chodził jak szwajcarski zegarek tylko na gazie falował, a teraz to i na tym i na tym

Dodam też że jak silnik się zagrzeje to obroty trzyma na gazie w okolcach 1500 a na benzynie 1400 i spadają one bardzo powoli

sknerko - Sro Kwi 11, 2012 12:48

panwilli, moim zdaniem krokowy uszkodzony
panwilli - Pią Kwi 13, 2012 19:41

Też% tak myśle i jutro dzwonie do tomateam i zamówie, tylko szkoda że nie ma zamienników.

A mam jeszcze jedno pytanie czy w krokowcach od R 45 da się wyjąć ten trzpień

[ Dodano: Pią Kwi 13, 2012 19:41 ]
Tak jak kolega sknerko podejrzewał krokowiec był walnięty po wymianie jak na razie jesty wszystko okej

Pozdrawiam

neo88 - Nie Lip 01, 2012 21:01

Cytat:
panwilli
zakupiłeś nowy silniczek krokowy? czy używkę?
Ja mam taki objaw że jak zimny to potrafi zgasnąć zafalować obrotami, na gazie dławi się.

rapek - Nie Lip 01, 2012 21:40

silniczek krokowy uszkodzony. to jest pewne.
neo88 - Nie Lip 01, 2012 22:02

rapek napisał/a:
silniczek krokowy uszkodzony. to jest pewne.
skąd ta pewność?
Opłaca się kupić używany silniczek krokowy na allegro?

Adrian - Nie Lip 01, 2012 23:06

A masz kilka stówek (300~400) na nowy? :wink:
neo88 - Nie Lip 01, 2012 23:36

Adrian napisał/a:
A masz kilka stówek (300~400) na nowy? :wink:
Drogawy...
Za 100zł można wyrwać sprawny sliniczek na aledrogo?

leszczu - Pon Lip 02, 2012 15:55

neo88 napisał/a:
Za 100zł można wyrwać sprawny sliniczek na aledrogo?

Pewności ci nigdy nikt nieda, chyba, że sprzedawca daje jakąś gwarancje. :wink:

neo88 - Pią Lip 06, 2012 11:52

leszczu jaką farbą malowałeś pokrywę zaworów?
leszczu - Pią Lip 06, 2012 13:10

neo88 napisał/a:
leszczu jaką farbą malowałeś pokrywę zaworów?

Zwykła farba odporna na wysokie temperatury.