Zobacz temat - [R620ti]Jaki intercooler do ti i innych 20T4G
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R620ti]Jaki intercooler do ti i innych 20T4G

davidlive - Sob Kwi 07, 2012 18:53
Temat postu: [R620ti]Jaki intercooler do ti i innych 20T4G
witam plany sa na zmianę intercoolera ale nie wiem jaki założyć , powiecie "zmierz jaki wejdzie" ale tu nie o to chodzi , chce intercooler który będzie sobie radził ale nie chce pchać sie w dużą turbo dziurę .

Proszę o podpowiedzi ewentualnie jakieś fotki tego silnika z intercoolerem nie oryginalnym

dobryziom - Sob Kwi 07, 2012 20:25

tu chyba bardziej chodzi o miejsce niż o sama pojemność... seryjny jest zupełnie wystarczający ewentualnie myślałbym nad jego przesunięciem żeby był centralnie i niczym nie przesłonięty...
davidlive - Pon Kwi 09, 2012 20:49

ale czy wystarczy na 0.95 bara ??

ewentualnie kiedyś więcej ?

dobryziom - Pon Kwi 09, 2012 21:24

najlepszym testem na to czy IC dalej rade to zmierzyć jaka jest w nim temp. przy pałowaniu... doładowanie na poziomie bara w tym wypadku nie powinno mieć aż tak dużego znaczenia...
davidlive - Wto Kwi 10, 2012 21:18

Nie chce przeinwestować ale nie powiem bo taki intercooler wygląda kozacko :twisted:

ale jak zmierzyć dużo zabawy

Pływak - Wto Kwi 10, 2012 21:35

Zawsze możesz kupić uniwersalnego chińczyka. Ja mam takiego u siebie w alfie i jakość wykonania jak za te kasę jest bardzo dobra. Ja mam rdzeń 140 na 550mm

Na szybko znalazłem coś takiego wygląda jak 180 albo 200x na 550mm co prawda klekot ale tez 6setka. Taki to chyba przerost formy nad treścią ale 140 na 550mm powinien być ok



davidlive - Wto Kwi 10, 2012 21:53

o dokładnie cos takie mi chodzi ale kasa konkretna na to poleci, najdroższe są kolanka .
Pływak - Wto Kwi 10, 2012 22:07

Bez przesady u mnie do Alfy całość z kolankami, rurami z nierdzewki, szerokimi opaskami wyszła koło 700-800zł. Znajdź zakład gdzie Ci pogną orurowanie wtedy zminimalizujesz liczbę kolanek silikonowych.


Markzo - Sro Kwi 11, 2012 00:12

a jak jest z tymi IC, lepsze są szersze i wyższe, czy szersze i niższe ale za to grubsze? (względem serii ofkors, zamontowane z przodu).??
Pływak - Sro Kwi 11, 2012 07:17

Pytanie z cyklu co jest lepsze auto czerwone czy czarne ;) Liczy się ogólna powierzchnia wymiany ciepła i wszystko zależy od ukształtowania zderzaka i miejsca pod nim. W jednym aucie lepiej spisze się niższy za to grubszy, a w innym wyższy cieńszy. Te chińczyki akurat są dość grube bo rdzeń ma 65mm.
davidlive - Sro Kwi 11, 2012 20:43

a jak z osiągami reakcja na gaz ??
Pływak - Sro Kwi 11, 2012 21:16

Mnie nie pytaj ja mam klekota w dodatku z VGT wiec benzyna pewnie zachowa się inaczej. Grunt aby nie przesadzić z długością układu i aby nie był za bardzo skomplikowany masa kolanek, zakrętów itp.
davidlive - Sro Kwi 11, 2012 21:33

no ale jakaś różnica musi byc przecież

to po co to zakładałeś ?

Pływak - Sro Kwi 11, 2012 21:38

Bo robię całokształt, a nie montuje żeby się jarać samym wyglądem intercoolera :P Do wymiany mam jeszcze turbosprężarkę i później strojenie. Po to wymieniałem, żeby na większym turbo w lato auto nie spuchło na seryjnym IC. Jeśli Ty liczysz na jakieś mega przyrosty po samym FMICu to się możesz rozczarować :]
davidlive - Sro Kwi 11, 2012 21:50

Jasne że nie liczena 100 koni po zamontowaniu nie liczę nawet na 5 koni nie o to chodzi, chodzi mi o reakcje na gaz, ogólnie jak sie autko zachowuje po takim modzie
dobryziom - Sro Kwi 11, 2012 23:10

davidlive napisał/a:
Jasne że nie liczena 100 koni po zamontowaniu nie liczę nawet na 5 koni nie o to chodzi, chodzi mi o reakcje na gaz, ogólnie jak sie autko zachowuje po takim modzie


po większym IC może być jedynie większy lag... większy icek montuje się dokładnie z takiego powodu jak pisał Pływak żeby się turbo nie grzało przy wysokich temp. w korkach itd... najlepszym rozwiązaniem żeby była super reakcja na gaz jest jak najkrótszy obieg + najzimniejsze powietrze ale jak wiadomo ciężko to pogodzić... zobacz jak jest to rozwiązane np. w subaru :) są też takie myki jak natrysk na IC.

davidlive - Czw Kwi 12, 2012 21:44

No w natrysk na pewno sie bawił nie będe na pewno za dużo zabawy .


No nic zobaczę jak to będzie , coś sie kupi , a co do dolotu to postaram sie jak najkrócej , ale w tym aucie to może byc kłopot

dobryziom - Czw Kwi 12, 2012 23:09

davidlive napisał/a:
No w natrysk na pewno sie bawił nie będe na pewno za dużo zabawy .


ludzie robią kosztem zbiorniczka płynu do spryskiwaczy praktycznie gotowy zestaw do natrysku na cooler :p

davidlive - Nie Kwi 15, 2012 14:20

Ale natrysk wodą?
dobryziom - Nie Kwi 15, 2012 17:07

wodą... ewentualnie można zastosować też bardzo wydajny cooler wodny który wpinasz w obieg chłodnicy...
davidlive - Nie Kwi 15, 2012 17:45

Dla mnie za duzo zabawy , po co mi to skoro nie mam zamiaru przekraczać maksymalnego doładowania jakie ogarnia komp.

To co da rade póki co wystarczy

dobryziom - Nie Kwi 15, 2012 21:36

taka prawda ja bym nic nie kombinował :)