Zobacz temat - [L-series IDT]Diagnostyka problemow pompy wtryskowej VP30
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [L-series IDT]Diagnostyka problemow pompy wtryskowej VP30

Remigiusz - Wto Kwi 24, 2012 22:59
Temat postu: [L-series IDT]Diagnostyka problemow pompy wtryskowej VP30
Pompa występuje w Rover 25 oraz 45, MG ZR oraz ZS

W Bosch VP30 pompie padają przeważnie 3 rzeczy i łatwo z diagnozować problem co zepsute jest w pompie:

    1 Timing solenoid (elektromagnes czasu wtrysku)
    2 Metering solenoid (elektromagnes dawki)
    3 PSG5 ECU


Obrazek pokazuje pozycje wyżej wymienionych części na pompie



1. Timing solenoid
Jeżeli to padnie to silnik będzie dalej pracował ale będzie oddawał glosy jak stary traktor co ledwo jeszcze dyszy :wink: Będzie odczuwalna utrata mocy i nie należy w takim stanie dalej jeździć przez długi czas :neutral: Ponieważ czas wtrysku jest strasznie zmieniony i dużo przeciążenia idzie na silnik nie potrzebnie.
Problem może się pojawić czasami i znikać lub od razu przez przypadek.

Element się znajduje pod pompa i trzymają go dwie śruby Torx. Niestety dostęp jest trochę do nich nie fajny i trudno je odkręcić. Drugi problem ze elektrozawór jest dobrze zabezpieczony przed wyciekami Diesla i trudno go tez wydłubać :neutral: Kabelki nie maja wtyczki wiec trzeba będzie odciąć kabel id przylutować od nowa lub zamontować wtyczkę :wink:
Dla Metering solenoid to samo obwiązuje.

Zdjęcia pokazuje oba czujniki wymontowane z pompy:



2. Metering solenoid
Jeżeli on padnie to silnik się zatrzyma i już nie odpali :neutral: Niestety to się dzieje bez jakich kol wiek objaw i jest podobny symptom jak padnięty ECU PSG5 na pompie. Dźwinę może być tez to ze przy odkręceniu rurek do wtrysków będzie dalej sikać Dieslem przy probie odpalenia padniętego Metering solenoid. Ciśnienie będzie leć za niskie żeby otworzyć wtryskiwacz :neutral:

Żeby go wymienić potrzebne tylko odpowiednie klucze i nie stanowi więcej problemu go wykręcić. Poniżej filmik pokazuje jak zrobić sobie taki klucz na wykręcenia tego elektrozaworu. Nie trzeba używać nasadki, można użyć rury 32mm :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=uontvecMqI0


Trzeba będzie odkręcić wszystkie węzę od wtrysków oraz te końcówki do których są na pompie przykręcane. Jak się odkręci osłonę od tego elektrozaworu będzie można go wykręcić niestety będzie dość mocno siedział w środku.

To zamontowania nowego potrzebny będzie taki klucz:



3 PSG5 ECU
Niestety na 99% to ECU na pompie pada a raczej tranzystor w nim :neutral: Symptomy są takie jak przy Metering solenoid i czasem ale nie zawsze Check engine się zaświeci.

Żeby rozróżnić czy padło ECU czy Metering solenoid odcinamy kabelki od ECU pompy do Metering solenoid. Przykładamy miernik na te dwa odcięte kabelki które idą od ECU i przekręcamy kluczyk. Powinno się tam pojawić 12V który spadnie przy probie odpalenia na 6V jak ECU na pompie jest sprawne.

Jeżeli nie mamy zdanego napięcia to padło niestety ECU :neutral: Żeby jego wykręcić na naprawę trzeba odcinamy 4 kabelki które idą do elektrozaworów. Odkręcamy górne śruby TORX oraz ostrożnie odkręcamy w środku pompy czujnik na taśmie czerwonej Torexem T10. Dobra rada jest sobie kupić naprawdę dobry zestaw wkrętaków to Torxow ponieważ te śruby małe Torxa trudno wykręcić żeby nie wyrobić główki :neutral:







Warto przed wysłaniem ECU zmierzyć oporność na Pin 6 oraz Pin 7:
Jeżeli nie leży w tej granicy to ECU nadaje się tylko na złom.




Po wymianie elektrozaworów

Należy dobrze napompować diesla do pompy gruszka lub elektryczna pompka jak ktoś ma :D I na tym tyle ma znów działać pompa VP30 :wink:

Na koniec podaje jeszcze schemat całej pompy VP44 podobnej do naszej jeżeli ktoś chce ja dalej rozbierać:

Pływak - Wto Kwi 24, 2012 23:03

Warto podać źródło jesli nie jestes autorem, a jedynie tłumaczem ;]
http://google.mg-rover.or...d.php?p=4963356

Jugol - Wto Kwi 24, 2012 23:05

Remigiusz napisał/a:
Drugi problem ze elektrozawór jest dobrze zabezpieczony przed wyciekami Diesla i trudno go tez wydłubać


To my mamy na to takie sposoby, że włączamy agregat na sek. żeby ciśnienie nam wypchało tak dobrze uszczelnione zaworki. Tutaj wystarczy popuścić te dwa torxy tak na 3-4mm i spróbowac odpalić- cofnie nam wtedy elektrozawór o te 3-4mm :taa:

Remigiusz - Wto Kwi 24, 2012 23:13

Dokładnie temat jest z http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=466490

Uważam ze jest przydatny i jeżeli ktoś ma jakieś chęci na poprawki proszę :wink:

Jugol - Wto Kwi 24, 2012 23:22

Ten temat warto umieścić na stronie klubowej w poradach tech. serii L :ok:
gwidon1701 - Sro Maj 02, 2012 19:00

świetny temat , właśnie nigdzie nie mogłem znaleźć jak sprawdzić czy padł sterownik czy elektrozawór dawki , lecę sprawdzać co jest ;)
bobik53 - Nie Maj 20, 2012 20:52
Temat postu: schemat montażowy całej pompy VP44
Dodano: Nie Maj 20, 2012 20:52

Witam!
Bardzo proszę o info gdzie mogę znaleźć opis części pompy na zmieszczonym rysunku
"schemat całej pompy VP44 podobnej do naszej jeżeli ktoś chce ja dalej rozbierać:"
Problem jest w tym, że przy niefortunnym rozbieraniu pompy wypadła mi rolka wraz z wałkiem oznaczona pod numerem 21 i 22 i nie bardzo mam pojęcie jak złożyć pompę z powrotem ponieważ są dwa identyczne wycięcia, a w mojej pompie był tylko jeden komplecik.
Może Pan udzieli mi fachowej porady krok po kroku jak zmontować rozebraną pompę, dodam tylko, że przeszukałem wiele działów oraz na google i nigdzie nie natrafiłem na takową poradę.
Pozdrawiam

gwidon1701 - Czw Sie 23, 2012 11:43

czy ktoś mógłby mi podać jakie powinno być napięcie we wtyczce od sterownika pompy , i na których pinach .
2Ya - Sob Wrz 22, 2012 00:16

A u mnie jest tak, że napięcie ze sterownika wychodzi na oba elektrozwory i oczywiście spada podczas rozruchu, a po podłączeniu w/w elektrozworów znika i jest = 0 :smile: Więc metoda nie do końca skuteczna, ponieważ wprowadza w błąd podczas diagnozowania problemu zaistniałej awarii.

Pozdro.

Remigiusz - Wto Paź 27, 2015 15:17

Dodam tutaj jeszcze po co ciekawe :) Musze do swojej zobaczyć kiedyś z ciekawości :)

Rożnicą miedzy nowa pompa Vp30 a stara jest taka, ze stara ma 2 Piny które idą na płytkę PCB:


A przy nowej są az 3 Piny do PCB:


[ Dodano: Wto Paź 27, 2015 15:16 ]
Tutaj film jak podłączyć się do pompy bezpośrednio zęby dostać lepsze kody błędów co mogło paść.

Potrzebny interface VAG KKL który obsługuje vagcom do 409.1


https://youtu.be/2EyFW4KwGZ8


mentos - Pią Kwi 13, 2018 10:12

Mój ZR też umarł. Co ciekawe zrobił to po otrzymaniu pieczątki o poprawnym przejściu badania technicznego. Ze stacji już nie wyjechał.

Zanim przetnę przewody do metering solenoid w celu sprawdzenia jego wysterowania to chciałem sprawdzić zasilanie pompy z wiązki.
We wtyczce na pinach 6 i 7 nie ma napięcia. Żarówka wpięta w te piny się nie zapala nawet na 1s po przekręceniu stacyjki. Multimetr pokazuje 1,5V. Co ciekawe po przekręceniu na zapłon zostaje check z błędami od komunikacji z pompą P1688, P0251, P1641. Po podłączeniu i skasowaniu błędów one nie wracają więc jakby jednak było zasilanie na pompie. Po próbie rozruchu nie zostają zapisane żadne błędy. Na plaku następuje spalanie. Brak rozruchu. Czy to nie wygląda na problem z elektryką?