Zobacz temat - [416]Przerywa przy przyspieszaniu PB+LPG
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [416]Przerywa przy przyspieszaniu PB+LPG

baksik28 - Pią Cze 22, 2012 17:51
Temat postu: [416]Przerywa przy przyspieszaniu PB+LPG
Witam.
Niestety kolejny problem mnie dopadł, mianowicie dwa dni temu auto zaczelo przerywac przy przyspieszaniu od 3 biegu(na 1 i 2 normalnie).Dzieje sie tak na PB i na LPG, na zimnym i ceplym silniku.
Sprawdzilem juz przewody, swiece, kopulke i teraz przyszla pora na cewke. Nie mam zadnych przyrzadow pomiarowych wiec chcialem zapytac czy mozna podlaczyc inna cewke(mam jeszcze opla astre z 1997 i z niego bym ja wzial).
Pozdrawiam.

Adrian - Pią Cze 22, 2012 18:32

baksik28 napisał/a:
czy mozna podlaczyc inna cewke(mam jeszcze opla astre z 1997 i z niego bym ja wzial)
Można. Śmiało podłączaj.
leszczu - Pią Cze 22, 2012 19:02

O patrze kolega z Białegostoku. Zapraszamy na spoty. :grin:
A co do twojego problemu to wina stoi prawdopodobnie po którymś z elementów zapłonu.

baksik28 - Sob Cze 23, 2012 09:21

No i jest problem, myslalem ze beda podobne a tu niestety nie. I teraz pytanie jak podlaczyc ta cewke od opla?

[ Dodano: Sob Cze 23, 2012 09:21 ]
Dodam ze na luzie chodzi normalnie.

leszczu - Sob Cze 23, 2012 12:26

Raczej jej nie podłączysz. Trzeba odwiedzić szrot i znaleźć cewkę od Poldka, albo maluszka. :wink:
baksik28 - Sob Cze 23, 2012 15:19

No dobrze ale czy cewka od podka lub malucha moze posluzyc mi dluzej, czy i tak bede musial kupic od rovera?
leszczu - Sob Cze 23, 2012 15:21

Od Poldka 1.4 śmiało ci posłuży na dłużej.
baksik28 - Sob Cze 23, 2012 15:24

Ale w "naszej" cewce jest bodajze wtyczka, wiec jak podlaczyc to do cewki z poloneza? Kazdy kabel oddzielnie?
leszczu - Sob Cze 23, 2012 15:37

baksik28 napisał/a:
Ale w "naszej" cewce jest bodajze wtyczka, wiec jak podlaczyc to do cewki z poloneza? Kazdy kabel oddzielnie?

Nie powinno być żadnej wtyczki. W sumie sprawdź u ciebie jak jest.

Artu - Sob Cze 23, 2012 16:21

Oczywiście, że powinna być wtyczka, którą doprowadzisz prąd do cewki...
Z Poloneza jak już mówili koledzy będziesz musiał szukać silnika Roverowskiego. Najlepiej gdybyś pojechał na jakiś spot i ktoś życzliwy użyczył Ci na chwilę swojej cewki. Jeżeli sprawdziłeś wszystkie pozostałe elementy układu zapłonowego to na 90% jest to cewka, ewentualnie jakiś kwiatek typu zapchany katalizator...

Micros - Wto Cze 26, 2012 08:53

Może być jeszcze luźno zamocowany czujnik położenia wału - u mnie w 420 Si tak było: na wyższych biegach od 3 tys obrotów przerywało. Czujnik prawie wisiał na kablu.
adamek.o2 - Wto Cze 26, 2012 11:53

Kolego baksik! Miałem (jeszcze do wczoraj) identyczny problem jak Ty !

ZAUFAJ MI I ZACZNIJ OD WYMIENIENIA (podmienienia jeśli masz w pobliżu takiego samego Roverka) kopułki i palca.


Widzę, że szukasz problemu w cewce, ja też się o nią obawiałem. Dowiedziałem się jednak, że cewka to jeśli się psuje to przestaje pracować w ogóle, rzadziej jest tak, że ma "problemy" z podawaniem prądu.
Piszesz, że sprawdziłeś przewody kopułkę i palec. Jeśli kopułkę sprawdziłeś "naocznie" to zaufaj mi , nic to nie da. Moja kopułka wyglądała jak nowa, jedynie palec był już nieco "zjeżdżony". Uparłem się na wymianę przewodów i rzeczywiście po nich była minimalna poprawa sytuacji. Pomimo, że byłem prawie pewien , że ta kopułka jest sprawna to postanowiłem ją podmienić. DLa sprawdzenia wymieniłem najpierw sam palec (przewody już były zmienione) - poprawiło się ale nadal poszarpywał roverek. DOPIERO WYMIANA KOPUŁKI CAŁKOWICIE ZLIKWIDOWAŁA PROBLEM.
ERGO - PRZEKONANIE, ze coś jest sprawne nie daje totalnej pewności ;/ Warto wymienić kopułkę i palec w takim przypadku, i zobaczysz, że będzie o wiele lepiej.. Miejmy nadzieję :)

Pozdrawiam i ma mnadzieje, że się naprawi :)

baksik28 - Wto Cze 26, 2012 21:28

Nie mialem narazie czasu na naprawe i z tego wzgledu nie kupilem jeszcze cewki.
Faktycznie kopulke i palec ogladalem tylko wzrokowo. Dzisiaj jeszcze raz zajrzalem pod maske przy odpalonym silniku i zauwazylem ze na luzie tez co jakis czas leciutko przerywa.
W takim razie zaczne od kopulki i palca, oby to bylo to.

Apropo czujnika polozenia walu, gdzie on sie znajduje ?
Pozdrawiam.

adamek.o2 - Sro Cze 27, 2012 09:35

Jeśli "przerywa" ci nawet na jałowym biegu minimalnie to zacznij od wymiany kopułki palca. Na 99 % to jest do wymiany w takim przypadku (no miałem identyczny i robiłem to dwa dni temu) . Potem jeśli jeszcze będzie czuć "przerywanie" to przewody WN.
Jak mi powiedział ktoś kto roverków już trochę miał - na kopułce mikropęknięć nie widać,a jeśli są to właśnie one powodują ten problem z przerywaniem.

leszczu - Sro Cze 27, 2012 13:04

baksik28 napisał/a:
Apropo czujnika polozenia walu, gdzie on sie znajduje ?

http://forum.roverki.eu/v...o%BFenia+wa%B3u

baksik28 - Pią Cze 29, 2012 15:52

Witam wszystkich.
Problem rozwiazany, na szczescie nie wymienialem cewki bo faktycznie to byla kopulka lub palec, oba elementy wymienilem wiec nie wiem dokladnie ktory.
Rada dla potomnych odemnie, zaczynajcie wszystkie naprawy ukladu zaplonowego od najtanszych czesci bo zeby nie koledzy z forum to ja juz bym mial nowa cewke i pewnie caly uklad po kolei:)

Dziekuje i pozdrawiam.

adamek.o2 - Pią Cze 29, 2012 16:32

cieszę się, że to tylko kopułka i palec ! :) NA SZCZĘSCIE ! :)
pozdrawiam :)
w październiku teraz będę dopiero w Bstok'u ale wtedy mam nadzieję, że się zobaczymy ;)

Zysku - Sob Lip 07, 2012 23:29

Panowie może ktoś pomoże, mam podobny problem, tzw. nie równa praca silnika na jałowym, wymieniłem już kable, kopułkę, palec, świece, dalej to samo :( Jakieś pomysły ??
leszczu - Nie Lip 08, 2012 10:55

Zysku, a jak wyglądały stare świece ??
R400 - Nie Lip 08, 2012 11:28

Zysku napisał/a:
Panowie może ktoś pomoże, mam podobny problem, tzw. nie równa praca silnika na jałowym, wymieniłem już kable, kopułkę, palec, świece, dalej to samo :( Jakieś pomysły ??


miałem ostatnio podobnie tak na jałowym, też wymieniłem świece i kabelki, wyczyściłem kopułkę i nic nie pomogło, a co się okazało kabel który szedł do wtyczki 3-pinowej do takiego czujnika (potencjometr) od przepustnicy był przerwany, poprawiłem go i wszystko wróciło do normy. także możesz go sprawdzić czy nie jest przerwany.

Zysku - Nie Lip 08, 2012 22:25

leszczu napisał/a:
a jak wyglądały stare świece ??

Właśnie wyglądały ładnie,nawet u mechaniora byłem, bo nie miałem takiego długiego klucza,i powiedział że to nie świece, mechanior mi nic za bardzo nie mógł powiedzieć, bo on się głównie dislami zajmuje, a to znajomy więc nie jechałem do innego żeby zemnie nie zdar, za pożyczenie klucza. Teraz nawet jakoś ciężko mi pali wam powiem, troszeczkę trzeba dłużej pomęczyć rozrusznik żeby zapalił. Sprawdzałem też kable te nowe, bo niby Bosha, ale nie podobają mi się, jakieś sznurki w środku zamiast przewodu, to we wszystkich teraz kablach tak jest ?? A sprawdzałem je czy nie robią przepięcia, jak już było ciemno, odpaliłem i pryskałem na nie lekko tym pryskałem do mysia okien, i wszystko wydaje się być ok, a jednaj nie jest :sad:

leszczu - Pon Lip 09, 2012 13:30

Zysku, tak jak jeden kolega w innym temacie ci radził, sprawdź kompresje na cylindrach. :wink: