Zobacz temat - [ROVER 618i]Kilka problemów po zakupie...
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [ROVER 618i]Kilka problemów po zakupie...

p.h. - Pon Cze 25, 2012 18:15
Temat postu: [ROVER 618i]Kilka problemów po zakupie...
Witam wszystkich. jestem nowy na forum. Zero pojęcia na temat Rovera, ale tak mi się to auto podobało, że kupiłem. W porównaniu do innych aut za te pieniądze w całkiem niezłym stanie. Oczywiście auto ma kilka mankamentów. Po kolei. Dzisiaj zostawiłem auto u mechanika. Hurtowo wymieniam rozrząd. Poprzedni właściciel tego nie robił, a jeździł 4 lata. Do tego zacisk na tylnym hamulcu, gdyż w ogóle nie hamuje prawe koło. Do zrobienia jest jeszcze kilka rzeczy i tu mam pytanie do was forumowiczów.

1.Po przekręceniu się kluczyka świecą się dwie kontrolki, jedna, ze są otwarte drzwi, a wszystkie są zamknięte, druga kontrolka SRS. U mechanika u którego zostawiłem auto podpiąłem się dzisiaj pod komputer, ale nie mógł się podłączyć, chyba zbyt stare oprogramowanie w jego kompie, lub coś takiego i nadal nic nie wiem. Jak tylko odbiorę auto jadę do innego na inny komputer. Co to może być wg was, żebym się nie dał naciągnąć na koszty? Dlaczego świeci się ta kontrolka otwartych drzwi, oraz kontrolka SRS?. Ta druga podobno od poduszki, niby auto nie było bite, nie widać śladów, więc na kompie powinno pokazać przyczynę, ale wole wiedzieć wcześniej, żeby mechanik mi nic nie wmawiał.

2.Lewe lusterko(manualne) od strony kierowcy trzęsie się podczas jazdy. W/w mechanik powiedział mi, że się wyrobiło mocowanie i tego nie zrobi. Poradził kupić używane, albo jeździć. Co wy na to?

3.Auto jest w gazie. Po zakupie muliło go na gazie i falowały obroty. Pojechałem do speca od gazu. Ten wymienił bodajże silniczek krokowy, podłączył pod kompa, coś tam poregulował i chodziło dwa dni. Dzisiaj rano odpaliłem furę i po przełączeniu na gaz i ujechaniu kilkuset metrów zaczął się mulić, nie miał mocy, skręciłem w prawo, coś strzeliło i zgasł. Dopiero na benzynie pojechał dalej. Mechanik powiedział, że spadł ten przewód od powietrza taki gruby i że takie są uroki gazu i że na przyszłość powinienem najpierw zagrzać na benzynie, a potem dopiero na gaz wrzucić.

4.Silnik od zewnątrz "poci się ",ale olej nie kapie. Mechanik powiedział żebym tak jeździł do wymiany oleju i zobaczył wtedy co się stanie, a na razie nie ma co kombinować, bo tylko w koszta wpadnę, a jest dobrze. Zobaczymy jak będzie po wymianie rozrządu.

5.Nie działa antena od radia, która powinna się wysuwać automatycznie? jedynie ręcznie można to robić. jak temu zaradzić? jaka przyczyna ,co można zrobić?

Model auta to. ROVER618i,1.8 benzyna + gaz

Proszę o solidne rady i opinie. z góry dziękuje.

tronsek - Pon Cze 25, 2012 18:32

p.h. napisał/a:
Dlaczego świeci się ta kontrolka otwartych drzwi,
Do sprawdzenia i ewentualnego przeczyszczenia tzw. "krańcówki"
slax - Pon Cze 25, 2012 19:09

1. na 90% przerwana tasma w kierownicy koszt używki 50 złotych, z podłączeniem pod kompa jest problem bo najlepiej żeby był to testbook T4 a w Polsce jest zaledwie pare sztuk.

2. Zwal plastikowa zaślepkę i zobacz co się tam dzieje.

3. Zmien gazownika :mrgreen:

4. Najlepiej pokaż zdjęice, ale prawdopodobnie winna jest uszczelka pokrywy zaworów w komplecie z czterema uszczelkami świec.

5. Standard... rozbierz ten cały mechanizm nie jest skomplikowany) porządnie wyczyść i przesmaruj, jeśłi nie ruszy to antena do wymiany. ale jeśli antene da się wysunąć ręcznie, to prawdopodobnie jest pęknieta taka plastikowa linka, która odpowiada za wypychanie bata anteny, więc raczej antena do wymiany

marthinez - Pon Cze 25, 2012 19:42

p.h. napisał/a:
1.Po przekręceniu się kluczyka świecą się dwie kontrolki, jedna, ze są otwarte drzwi, a wszystkie są zamknięte, druga kontrolka SRS. U mechanika u którego zostawiłem auto podpiąłem się dzisiaj pod komputer, ale nie mógł się podłączyć, chyba zbyt stare oprogramowanie w jego kompie, lub coś takiego i nadal nic nie wiem. Jak tylko odbiorę auto jadę do innego na inny komputer. Co to może być wg was, żebym się nie dał naciągnąć na koszty? Dlaczego świeci się ta kontrolka otwartych drzwi, oraz kontrolka SRS?. Ta druga podobno od poduszki, niby auto nie było bite, nie widać śladów, więc na kompie powinno pokazać przyczynę, ale wole wiedzieć wcześniej, żeby mechanik mi nic nie wmawiał.
Jeśli akumulator jest sprawny to spróbuj najpierw skasować błąd i zobaczymy co się stanie: http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=29520
A kontrolka do otwartych drzwi to prawdopodobnie któraś krańcówka.
p.h. napisał/a:
4.Silnik od zewnątrz "poci się ",ale olej nie kapie. Mechanik powiedział żebym tak jeździł do wymiany oleju i zobaczył wtedy co się stanie, a na razie nie ma co kombinować, bo tylko w koszta wpadnę, a jest dobrze. Zobaczymy jak będzie po wymianie rozrządu.
Skąd się poci?
Jeśli chcesz zdiagnozować wyciek tanim kosztem to podjedź na myjnie i umyj silnik. Pojeździj później trochę i zobaczysz skąd leci.

Antena najprawdopodobniej do wymiany. Uniwersalne, pasujące idealnie na allegro są po 60 zeta.
Wymiana banalna.

Pawkaz - Pon Cze 25, 2012 20:06

p.h. napisał/a:
Nie działa antena od radia, która powinna się wysuwać automatycznie? jedynie ręcznie można to robić. jak temu zaradzić? jaka przyczyna ,co można zrobić?

Powinna wysuwac sie automatycznie.W przyszlosci najlepiej dbac o nia poprzez czyszczenie olejem silikonowym lub WD-40.Osobiscie psikam raz w tygodniu tym drugim preparatem i dziala idealnie.

p.h. - Wto Cze 26, 2012 23:34

wielkie dzięki panowie za bardzo pomocne rady.jak tylko odbiore auto jade dalej z tymi kontrolkami,potem z gazem.dopiero teraz wyczaiłem,że antenke da sie wsuwać ręcznie.na razie to mi wystarczy.nikogo nie będzie kusić.jak wróce od diagnosty,lub elektromechanika napisze wiecej.pozdrawiam

[ Dodano: Wto Cze 26, 2012 23:34 ]
tak więc.dzisiaj odebrałem auto.lusterka nie da sie naprawic,trzeba kupic nowe,antenki równiez.z w/w kotrolkami pojade jutro,z gazem również,nagle wszyscy maja zajęte terminy.najgorsze jest to,ze zapłaciłem 1250zl.za wymiane rozrzadu plus zacisk(ponad 400zl)do tylniego hamulca plus robocizna,ale uważam ze nadal jest cos nie tak.wydaje mi sie ze silnik chodzi dalej jakoś dziwnie.tz.po odpaleniu obroty sa powyzej 1000,po czasie spadaja troche ponizej.kilkadziesiat sekund utrzymuja sie rowno,nagle tak na chwile spadaja w dół i znowu wracaja niewiem czy ja jestem jakis inny,ale uwazam ze wrócilem do punktu wyjscia.jak mam teraz jechac ustawiac gaz,itd jak silnik po wymianie rozrzadu nie działa wg mnie jak powinien.
biednemu zawsze wiatr w oczy wieje

marthinez - Sro Cze 27, 2012 07:30

p.h. napisał/a:
silnik chodzi dalej jakoś dziwnie.tz.po odpaleniu obroty sa powyzej 1000,po czasie spadaja troche ponizej.
Tak ma być.
p.h. napisał/a:
kilkadziesiat sekund utrzymuja sie rowno,nagle tak na chwile spadaja w dół i znowu wracaja
A tak już nie.
bastek - Sro Cze 27, 2012 10:08

p.h. napisał/a:
kilkadziesiat sekund utrzymuja sie rowno,nagle tak na chwile spadaja w dół i znowu wracaja

na pierwszy ognień do czyszczenia przepustnica i silniczek krokowy
Najpierw musisz zrobić auto żeby chodziło dobrze na benzynie bo do gazownika pojedziesz kolejny raz.

p.h. - Sro Cze 27, 2012 12:01

dzięki wielkie wszystkim za b.cenne rady.własnie wrócilem od elektromechanika.niestety ten również nie połączył sie z komputerem,tak jak ktos wyzej napisal ze bedzie z tym problem.ktos równiez podpowiedzial,ze kontrolka od drzwi to wina krańcówki.miał racje.gosc włozyl w nią srubokret, pogrzebal i przestala swiecic.ale i tak jest do wymiany bo jest urwany taki kawalek od tej krancowki.co do kotrnolki srs elektryk powiedzial,ze na 100% poduszka nie wystrzeli,wiec moge z tym jeździc,ale i tak mnie to draźni.jedyne co to ze nie zaplacilem ani zlotowki,a dzieki wam,co raz wiecej usterek znika.

co do silnika,kolega kilka postow wyzej napsial,ze tak ma byc z tymi obrotami jak odpala.dobrze wiedziec.co do tego falowania,to nie jest tak,ze to sie dziej caly czas,tylko tak roznie,ale i tak jak stoje na wlaczonym silniku mam wrazenie ze jest cos nie tak.tam gdzie trzymam nogi czuje takie drganie,takie trzepanie jak by calym silnikiem trzepało.nie wiem co to.jak jade tez takie dziwne uczucie,moze to kwestia przyzwyczajenia?na 15 jestem ustawiony z gazownikiem gosc ma tez mechanike wiec moze popatrzy co i jak
dzięki wszystkim za cenne info

marthinez - Sro Cze 27, 2012 18:16

Cytat:

dzięki wielkie wszystkim za b.cenne rady.własnie wrócilem od elektromechanika.niestety ten również nie połączył sie z komputerem,tak jak ktos wyzej napisal ze bedzie z tym problem.
Nie warto jeździc po serwisach w celu podłączenia pod kompa, bo to robi się domowym sposobem: http://www.honda.cba.pl/samodiagnostyka_ecu.html
To dość leciwa jednostka i komp nic ciekawego nie odczyta.
p.h. napisał/a:
o do kotrnolki srs elektryk powiedzial,ze na 100% poduszka nie wystrzeli,wiec moge z tym jeździc,ale i tak mnie to draźni.jedyne co to ze nie zaplacilem ani zlotowki
Próbowałeś skasować błąd sposobem, który podałem wyżej?
p.h. napisał/a:
co do tego falowania,to nie jest tak,ze to sie dziej caly czas,tylko tak roznie,ale i tak jak stoje na wlaczonym silniku mam wrazenie ze jest cos nie tak.tam gdzie trzymam nogi czuje takie drganie,takie trzepanie jak by calym silnikiem trzepało.
Jak kolega wyżej napisał. Przepustnica i krokowiec do przeczyszczenia + warto wymienić palec i kopułkę rozdzielacza. Sprawdzić tez przewody zapłonowe i w razie potrzeby wymienić na porządne np. NGK lub Bougicord. Trochę kosztują, ale reszta to chłam zwłaszcza do gazu.
p.h. - Wto Lip 03, 2012 10:01

wczorja pojechalem do cenionego gazownika.Sprawdził i powiedzial ze jest ok.tylko były usatwione chore parametry.ustawił na kompie po swojemu i jakos chodzi.co do SRS to ten sam koles powiedzial,zebym wpadl w poniedzialek to podlaczy kompa(trzeci juz,he)sam nie bd kombinował.natomiast teraz dzieje sie cos innego po odpaleniu auta na zimnym silniku.ruszam,jakos wolno sie zbiera,tak jak by mulił,po chwili go całego szarpie i gaśnie.pech ze zawsze na srodku skrzyzowania,plus ze nie ma akurat aut w okolicy.jak juz jeżdze dłuzej to tak nie ma./jade za chwile do tego samego co mi rozrzad zrobil,zobaczymy co powie,jak nie to mu powiem o tej przepustnicy i silniku krokowym

[ Dodano: Wto Lip 03, 2012 10:01 ]
witam ponownie.Trzeci mechanik nie dał rady połączyć sie z kompem,więc trzeba będzie kombinowac wg waszej instrukcji.co do silnika.mechanik przeczyścił przepustnice i silnik krokowy.3 dni jeżdze.niby ok.ale raz na kiedy jest taka akcja,głównie na zimnym silniku,że rusze pojedzie,dodam za mało gazu,zgaśnie i potem musze kręcić z 5 razy za nim odpali.mechanik mówil ze jak nie pomoze czysczenie to pomyslec o wymianie s. krokowego.i tu pytanie do was.ile taki silnik kosztuje?ma ktos namiary gdzie go ewentualnie kupic?nowy uzywany?co do poduszki i kontrolki srs,jeżeli by sie okazalo ze to ten pas pod kierownica,czy jak to sie zwie,to gdzie to mozna kupic?lepiej nowy?uzywany?

marthinez - Wto Lip 03, 2012 17:05

p.h. napisał/a:
3 dni jeżdze.niby ok.ale raz na kiedy jest taka akcja,głównie na zimnym silniku,że rusze pojedzie,dodam za mało gazu,zgaśnie i potem musze kręcić z 5 razy za nim odpali.mechanik mówil ze jak nie pomoze czysczenie to pomyslec o wymianie s. krokowego.
Zanim weźmiesz się za wymianę to wyreguluj jeszcze zawory. Te silniki wymagają tego dość często, zwłaszcza przy lpg. Koszt w granica 60-100 zł.
p.h. napisał/a:
co do poduszki i kontrolki srs,jeżeli by sie okazalo ze to ten pas pod kierownica,czy jak to sie zwie,to gdzie to mozna kupic?lepiej nowy?uzywany?
Najpierw skasuj błąd sposobem, który masz wyżej, a potem pomyślimy, bo na 90% nic nie trzeba wymieniać.
p.h. - Czw Lip 12, 2012 19:46

długo nie odpisywałem,gdyż na razie autko jest ok.kontrolka dalej sie pali.z przyczyn czasowch nie am jak tego ogarnąc.powstała natomiast inna usterka.nie odparowywuje mi tylna szyba.przycisk właczajacy działa,swieci sie kontrolka,lecz szyba nie odparowywuje.co moze byc przyczyna i jak temu zaradzic?bezpiecznik?jesli tak to który to?
KRYS - Pią Lip 13, 2012 15:55

Co do szyby to sprawdź czy nitki ogrzewania nie sa przerwane
p.h. - Pią Lip 13, 2012 19:49

ok.dzięki.jesli tak to co dalej?
KRYS - Sob Lip 14, 2012 08:56

trzeba kupić klej i je połączyć
p.h. - Wto Lip 24, 2012 21:52

ma ktos może instrukcje obsługi ,uzytkowania do tego auta i tego modelu??w formie jakiegos pliku

[ Dodano: Wto Lip 24, 2012 21:52 ]
moze to smieszne dla wielu ale chodzi mi o takie podstawy.wybieram sie w sierpniu za granice i musze miec wszsytko obcykane.chocby jakie zarowki,ajk wymienic,jakie cisnienie w oponach,itd,itd

slax - Sro Lip 25, 2012 18:26

oszę http://chomikuj.pl/slaxpopcorn/Rover+600

[ Dodano: Sro Lip 25, 2012 18:26 ]
ściągnij sobei plik opisany jako Accord 94 pdf, to nic innego jak nasz roverek

p.h. - Sro Lip 25, 2012 19:41

ok.wielkie dzięki.jeszcze jedno pytanko.mozna sprawdzic auto w serwisie hondy?czy musi byc rover?
slax - Sro Lip 25, 2012 22:03

może być honda
p.h. - Sob Lis 03, 2012 08:48

mam kolejny dziwny problem.prosze pilnie o jakas porade.mianowicie chodzi o wycieraczki.juz 3 razy w ciągu ostaniego m-ca stalo mi sie to samo.za kazdym razem gdy weźmie troche przymrozek.właczam wycieraczke na najnizsze obroty,raz zgarnie pozostalosci na szybie wróci do punktu zero i dalej juz nie chodzi.potem.nie uzywam kilkanascie godzin,lub dzien.właczam i jak nigdy nic chodza normalnie.za kazdym razem nie byly przymarzniete do szyby.nie wiem co to moze byc.nie mam nawet jak podjechac do jakiegiegos fachowca.prosze o jakas porade
slax - Sob Lis 03, 2012 19:03

ZTCP uszkadzaja sie miedziane styki wewnatrz mechanizmu, na forum było juz coś o naprawie. Najlepiej poszukać :mrgreen:
p.h. - Sob Lis 10, 2012 18:25

można coś więcej??nie che znowu jeżdzic po 10 mechanikach,z których każdy powie co innego.ciągle jestem w biegu i nie mam zbytnio jak poszukac tego na forum.jak by ktos wiedział cos wiecej,lub pomógł byłbym bardzo wdzięczny.zima tuz tuz.pozdrawiam

[ Dodano: Wto Lis 06, 2012 16:46 ]
?? ?znów awaria,a leje jak z cebra.

[ Dodano: Sob Lis 10, 2012 18:25 ]
własnie odebralem auto od jednego z lepszych elektromechanikow w moim miescie.auto stało dwa dni.Chlop jest w szoku i uznal mnie chyba za wariata.mówi ze rozebral caly mechanizm wycieraczek,podszybie,itd.wszystkie styki ok,bimetal jak nowy.ogólnie mowi ze wycieraczki jak nowe.nie jest w stanie mi zdiagnozowac czegos co nie istnieje.co teraz drodzy forumowicze?umowilem sie ztym facetem ze jak mi znowu wycieraczki padna to mam jechac do niego od razu.i tak znowu jestem w kropce.pozdro

slax - Sob Lis 10, 2012 23:44

A masz teraz do mnie pretensje? że źle podpowiedziałem? bo takie odnoszę wrażenie...
p.h. - Pon Gru 03, 2012 11:29

zadnych pretensji.kazda informacja z tego forum jest cenna i pomocna.po prostu teraz ani ja ani nikt inny nie wie co to bylo.narazie chodzą jak nowe

[ Dodano: Sob Lis 17, 2012 09:37 ]
kolejne pytanie,mysle ze to juz narazie ostatnie z tym autem.dziwne rzeczy sie z nim dzieja.
OBJAWY:
-praktycznie codziennie mi gasnie na zimnym silniku na benzynie.odpalam auto jak jade rano do roboty.chwile pochodzi i ruszam.jedynka,dwójka,trójka,ujade 500 metrow skrzyżowanie redukuje bieg,obroty spadają do zera,silnik gasnie.trzeba odpalac drugi raz.niekiedy gasnie znowu,niekiedy juz nie,niekiedy po takim drugim odpaleniu tak nim szarpie z 10 sekund,obroty sa prawie na zero i nagle podnosza sie do gory i potem juz ok.
-równiez z rana jak odpalam niekiedy cos tak gwiżdze pod maska.jak by czajnik gotował wode
-juz ze 3 razy jak jechalem gdzies dalej swiecila sie kontrolka,po lewej stronie zegarów,albo od oleju albo od paska.zatrzymalem auto zgasilem ,odpalilem i zgasla
czy te wszystkie objawy maja cos ze soba wspolnego??co moze byc przyczyna?
w ciągu ostanich kilku m-cy wymieniałem rozrząd,regulacja zaworów,potem czyszczony krokowiec i przepustnica,od gazu wymieniony m-c temu parownik.wszystkie te objawy z gasnieciem wystepuja tylko na zimnym silniku,prawie zawsze na benzynie.prosze o pomoc

[ Dodano: Pon Gru 03, 2012 11:29 ]
panowei pilne pytanie.Mechanik wymienil mi moj silnik krokowy na jakis uzywany.mam pojeżdzić kilka dni jak bedzie ok.to mam jechac i sie dogadac co do ceny.pytanie brzmi.ile kosztuje nowy???ile kosztuje uzywany?.prosze o szybka odpowiedz jak ktos wie.kolo srody jade do niego.

patrykosboss - Wto Gru 11, 2012 00:33

Witaj, mam pytanie możesz wyjaśnić mi co dokładnie Twój mechanik zrobił żeby kontrolka od drzwi przestała świecić? Bo cholernie to irytuje...

Co do gaśnięcia na benzynie przy zimnym silniku, miałem identycznie (też 618i+gaz), odpalał bez problemu, chwile chodził, i przy puszczeniu gazu gasł, z czasem nauczyłem się po prostu nie pozwalać mu spadać z obrotów ale to byłą męczarnia, a nie jazda. Oddałem auto do mechanika, potem do drugiego, trzeciego, nikt nie wiedział co jest, w końcu trafił się, który to ogarnął, jak mówił przyczyną było zbyt duże ciśnienie na pompie paliwa i autko po prostu się zalewało... Po samoczynnym zgaśnięciu miałem czasem problem z odpaleniem musiałem poczekać z minutę i dopiero odpalał normalnie. Może i u Ciebie jest coś z tym związane warto to obadać. Pozdro

p.h. - Sro Gru 12, 2012 18:21

dzieki ci wielkie za cenne info,ale o tym dalej.co do kontrolki drzwi.jak otworzysz dzwi to tam po prawej stronie bodajze na karoseri sa takie plastikowe krańcówki.jak sa wszystkie sprawne to chyba trzeba przeczyścić,powciskac,czy chodza i zobaczyc czy zgaśnie.w moim przypadku ta krańcówka od drzwi od strony była uszkodzona,mechanik albo ją wcisnąl,albo wykręcil chyba i kontrolka zgasła.światło zapala sie po otwarciu wszystkich drzwi oprócz tych od kierowcy.ale kontrolka juz sie nie swieci

teraz kolego pytanie do ciebie,oraz do innych.ja juz zgłupiałem
auto jak gasło tak dalej gaśnie.co zostało zrobione
1.przeczyszczona przepustnica,wymieniony rozrząd i wszystko z tym związane parownik od gazu,filtr powietrza
2.mechanik u którego badam temat obecnie zrobił nasępujace rzeczy
-najpierw stwierdzil,ze sa zamienione podcisnienia.takie kabelki które jak stwierdzil ktos wypiąl,np.przy zakladaniu gazu i powpinal w zle miejsca.wydrukował schemat podłaczernia,podpjął i kazał jeździc i testowac.dalej to samo
-załatwił używany silnik krokowy,przełożyl na moj i kazal testowac.wynik negatywny.to nie wina krokowca.jak gasło tak gasło
-pojechałem dzisiaj,gosc wypiął mi wtyczke od mac sensora(pisze z słuchu) ]i kazal testowac.jesli bedzie ok to sensor do wymiany,jesli nadal tak samo to stwierdzil ze to filtr węglowy(pisze z sluchu).oby dwie części drogie i nie wiem co o tym myśleć.jak to nie pomoze??

pojechalem do innego mechanika opowiedzialem mu cala historie,ten stwierdzil zebym testowal ten sensor,jak nie to na pewno nie filtr węglowy tylko czujnik temperatury.
po dzisiejszej nocy autko odpalam z rana i jade z oczekiwaniem co sie stanie.prosze o pomoc,porady,sugestie.ile kosztuje ten mac sensor?ile ten filtr węglowy?czy to napewno to??

[ Dodano: Sro Gru 12, 2012 18:21 ]
mechanik sie poddal.nie jest w stanie zlokalizowac awarii.pozostaje serwis.na piatek jade do salonu rovera na podaczenie kompa.moze tam mi cos powiedza

KRYS - Sro Gru 12, 2012 19:02

p.h.,
Przekaźnik pompy paliwa (main relay) przelutuj.
I jak to nie da rady to podmień komputer.

patrykosboss - Czw Gru 13, 2012 22:43

A mówiłeś, żeby sprawdził to ciśnienie w pompie? Niestety mechanicy jacy są, tacy są, mordowałem się z tym tak samo jak i Ty. Nawet ten, który w końcu doszedł do tego dopiero po 3 razie to naprawił. I u mnie nie było różnicy czy to gaz czy benzyna gasł na tym i na tym ale tylko gdy był zimny, jak rozgrzał się to jakoś tam już chodził, było falowanie obrotów 500-1000, u Ciebie też tak jest czy na ciepłym też gaśnie?
p.h. - Nie Gru 16, 2012 13:38

dzięki wszystkim za info,ale praktycznie kazdy sie mylił.dzisiaj bylem w serwisie.dla użytkownikow rovera polecam serwis bmw z czestochowy,gdzie handluja rowniez roverami i gdzie jeden z mechaników ma naprawde pojecie.mechanik w 5 min.zdiagnozowal usterke.tylko jeden kod wyswietlila kotrolka.kod nr.12.błąd ZAWORU EGR.czy to dobra wiadomosc??poczytalem o tym i takie wlasnie mam objawy jak pisza inni.dopiero jak to naprawie do konca bede usatysfakcjonowany w 100%.jaka cena tego zaworu?/lepiej nowy??czy mozna wyczyscic czy od razu nowy

[ Dodano: Nie Gru 16, 2012 13:38 ]
gdzie można kupić ten zawór??ma ktoś namiary do jakiejs hurtowni,sklepu??obdzwoniłem chyba z 5 i żaden nie posiada takowego

marthinez - Nie Gru 16, 2012 14:12

Wyczyść ten co masz.
Po co kupować coś co jest w zasadzie niezniszczalne, a jedyną usterka jest zasyfienie nagarem ze spalin.

p.h. - Nie Gru 16, 2012 14:21

myślisz??to powinno wystarczyć?a tak tylko z ciekawosci jaka cena nowego około?to z rana jutro jade do jakiegos fachowca
marthinez - Nie Gru 16, 2012 22:02

p.h. napisał/a:
a tak tylko z ciekawosci jaka cena nowego około?
Zadzwoń do ASO Hondy i zapytaj o EGR do silnika F18A3.
Pewnie pare setek kosztuje + czekanie kilka, kilkanaście dni na dostawę.
Pozostaje tylko serwis, bo zamienników nikt nie robi.

KRYS - Pon Gru 17, 2012 20:12

ostatecznie można zaślepic.
patrykosboss - Sro Gru 19, 2012 18:45

i u mnie też coś o tym EGR wspominał tylko dawno to było i zapomniałem :D sorka :D
p.h. - Wto Gru 25, 2012 12:09

witam ponownie.na dzien dzisiejszy sprawa wygląda tak
jeden mechanik przeczyscil mi ten zawór.w sumie przez kilka dni wsiadalem do auta,odpalalem,odjezdzalem od razu i nic nie gasło.po 2 dniach zaczeła sie zapalac kontrolka chek.pojechalem do innego goscia.ten twierdzi ze ten zawór nie chodził bo gośc mi go wyjąl,a jak się go wkłada z powrotem to trzeba go podpinać na obrotach wtedy zacznie dzialac.niby ze dopiero teraz zaczał chodzic.ojeden dwa dni,kotrolka dalej sei zapala w czasie jazdy.a auto jak gasło tak gasnie.nowy objaw jest taki,ze bardzo dymi na zimnym silniku z rury na benzynie tylko.jak przełącze na gaz to niekeidy troche falują obroty.co mam teraz robic??najgorsze jest to ze auto kupiłem w czerwcu i miesiąc w miesiac jestem z wizyta u mechanika.masakra jakas.
co dalej???
1.wydzwonilem chyba z 10 sklepow z czesciami nikt takowego zaworu nie posiada.jak kolega powyzej zasugerowal zadzw.do aso hondy z lodzi.koles powiedzial za ten zawór-UWAGA!!!!1700ZL.!!!

2.jeden mechanik zaproponowal mi uzywany za 150pln.co jak znowu kupie zepsuty???czy ma ktos dobry uzywany do sprzedania??

3.kolega KRYS zasugerowal w ostatecznosci zaslepeinie tego zaworu.jaki to ma cel??jakie będa tego skutki??co sie wtedy stanie???jak zmieni sie jazda tym autem??
pomóżcie.wesołych świąt

mareczek - Wto Gru 25, 2012 18:34

witam jestem tu nowy i mam nadzieje ze ktos mi pomoze kupilem rovera 620sdi niestety niema mocy jaka to moze byc przyczyna?falowaly obroty pojechalem na komputer bledow nie bylo i po wyjechaniu od diagnosty obroty zaczely normalnie dzialac.zawor egr zaslepiony odczepiam przeplywke i nie ma zadnej roznicy :cry:antena nie wysowa sie, maksymalna predkosc to okolo 85 km/h jesli jade na wiekszych obrotach to gasnie a po kilku minutach odpala i jedzie ale dalej sie muli prosze o pomoc!
Pawkaz - Sro Gru 26, 2012 09:11

mareczek na większość Twoich pytań sa odpowiedzi na forum.Użyj wyszukiwarki.
mareczek - Sro Gru 26, 2012 10:59

wyszukiwarka....

[ Dodano: Sro Gru 26, 2012 10:59 ]
az takim informatykiem to ja nie jestem... :sad:

p.h. - Pią Sty 04, 2013 00:30

witam ponownie. korzystając z wolnego poszedłem do innego mechanika zeby jeszcze raz mi obczail ten zawór egr.ten przeczyszcil go jeszcze raz i stwierdzil ze jest dobry i nie ma sensu go czyscic..zasugerował,ze to ze w serwisie pokazuje blad 12 zawor egr ,to nie znaczy ze to to. ten zawor jest polaczony z innymi zaworami i moze jakis inny jest popsuty dlatego bedzie taki bład wyskakiwal.zadzwonilem do mazpolu(dawny serwis rovera)tam gdzie mi ten błąd zdiagnozowali i mechanik przez tel.powiedzial ze moze tak byc i ze ten zawor jest polaczony z dwoma innymi zaworami.nie pamietam jak one sie nazywaly.(słabe rozumienie przez tel.)bez kitu panowie,ale ja mam juz powoli dosc i zaczyna mnie to smieszyc i złościć.3 m-ce jeżdzenia po warsztatach i nadal problem nie rozwiązany.
1.jak mam znależc przyczyne skoro w moim miescie nikt nie potrafi?
2.jezeli podlacze sie pod ten komp testbook t4 to pokaze mi jak na dłoni konkretna przyczyne,co wymienic,itd,itd.??w jakich miastach,warsztatach sa te komputery??prosze o wszystkie adresy.ile kosztuje taka diagnoza?
3wie ktoś jak jest połaczony ten zawór egr,z jakimi zaworami?ma ktoś jakiś schemat?rysunek?instrukcje.
masakra z tym autem.co m-c wizyta w warsztacie z jednym i tym samym.nie stac mnie na drugie auto,a tym strach jeździć.pOMÓŹCIE.
p.s.chciałbym w końcu napisac tutaj tylko jedno zdanie.Dzieki koledzy za pomoc.w końcu autko naprawione.niestety nadal musze se z tym męczyć

Mariusz27 - Nie Sty 13, 2013 21:37

Kolego skąd jesteś? Może chcesz sprzedać to auto? Mam takie samo rozbite:(
Miałem podobny problem jak Ty na zimnym silniku gasł obroty falowaly. EGR wyczyściłem choc nie był mocno brudny i nie to samo auto. Jak chcesz moge Ci wysłać instrukcje hondy Accord (to samo co 618Si). Ja z instrukcją w ręku i kluczami sam wymieniłem rozrząd bo mechanik powiedział że mi nie wymieni bo są 2 paski rozrządu i nigdy tego nie robil. He he

p.h. - Pią Sty 18, 2013 15:40

sprawa wygląda następująco.pojechałem do kolejnego mechanika ten po 2 dniach wpadł na to ze to czujnik temperatury.wymienil.zaplacilem 120!auto chodzilo super jeden dzien. w niedziele rano odpalilem i to samo.teraz zostawilem u mechanika,ktory sie kiedys poddal.trzyma auto od poniedzialku.dzwonilem przed chwila.mowi ze rece opadaja.postawil dwóch mechanikow w tym jednego elektryka i bezskutecznie jak narazie.jak nie to jutro mi odda.zawor chwilowo zaslepil,ale dalej gasl.mam tylko jedno pytanie jestem z miejscowosci RADOMSKO.prosze tylko o pomoc.gdzie jest jakis mechanik,warsztat,itd w okolicy,gdzie zlokalizuja mi co temu autu dolega.?moze byc w innym miescie nawet dalej,łódź,katowice,cokolwiek.tak zebym pojechal i ktos mi to w koncu powie.naprawde rece opadaja po calosci.w życiu nie mialem takiego przypadku.P O M O C Y!

p.s.narazie znalazlem cos takiego.ktos cos wie??
http://www.roverserwis.com.pl/?page_id=2

19bizon08 - Pią Sty 18, 2013 18:12

Panowie, gdzie w roverku 620sdi znajdują się bezpieczniki wewnątrz auta ??
p.h. - Pon Sty 21, 2013 16:03

po tyg.mechanik oddaje mi nie naprawione auto z pekniete szyba,he.ręce opadają.ma ktos szybke na sprzedaż??zapraszam na priv.gosc z łodzi widze ze ma nie pochleben opinie,ale znalazlem goscia w dabrowie górniczej polecanego przez was.czekam na maila czy sie podlaczy do mojego
19bizon08 - Pon Sty 21, 2013 19:00

ph - Czujnik tepm. sam byś sobie kupił i wymienił. Koszt jakieś 40 zł, czas wymiany jakieś 10min :D
p.h. - Sro Sty 23, 2013 11:12

który nie miał nic wspólnego a jak było tak jest plus szyba do wymiany.

[ Dodano: Sro Sty 23, 2013 11:12 ]
lódz odpada,jak piszecie ceny z kosmosu.dabrowa górnicza również,gdyz facet własnie napisal maila Z całą pewnością nie potwierdzę Panu że wykonamy diagnostykę
tego silnika.
W spisie testerów tego pojazdu nie mam
. , i nie mam co ryzykowac przyjazdu do niego.moze mi ktos w koncu pomóc???zjeździlem całe radomsko,teraz prosze cała Polske.masakra

marthinez - Sro Sty 23, 2013 17:58

Jedź na diagnostykę silnika do aso hondy.
To ich silnik, więc bez problemu sie podłączą.
Za same podłączenie nie skasują kosmicznie.

p.h. - Czw Sty 24, 2013 12:05

wczoraj znalazłem chłopa kilka km od radomska.podobno połaczy sie z każdym autem.pojechałem i pokazał mi ze z tym roverem również,ale nie koniecznie wszystko wykaze bo to stare auto i ma ubogi komputer.potem spytal jakie objawy i na slepo strzelil ze to pompa paliwa(??????)ale jak co to auto zostawic na jeden dzien i sprawdzi dokladnie.nie che kolejnemu zostawiac zeby sobie wymienil cos co nie ma nic wspolnego z awaria.teraz takie dla mnie dosc trudne pytania.z moich informacji wynika juz ze tego rovera zdiagnozuje na 4 sposoby.
1.kod migowy(juz zdiagnozowane.bład nr 12,zawór egr)naprawa i sprawdzenie nie pomoglo
2.diagnostyka komputerowa w warsztacie mechanicznym.(jeszcze takiego nie znalazlem,zobaczymy jutro)
3.diagnostyka w salonie rovera tym testbookiem,czy jak tam
4.diagnostyka w aso hondy
pytanie brzmi,ktora diagnoza powie mi najwiecej???gdzie powinienem sie udac od razu jak jutro facet nic nie wymysli.czy wszystkie 4 maja swoje plusy i minusy??czy kazda sie czyms rózni??czy to te same diagnozy tylko innym urzadzeniem?kgdzie bedzie najpewniejsza,najskuteczniejsza,najbardziej trafna???

p.s.dzisiaj do odebrania roverek z nowa szyba zniszczona u ostatniego mechanika.koszt 450pln z montazem.ogolnie juz wtopilem ok.1500 bez sensu.

marthinez - Czw Sty 24, 2013 18:51

W Hondzie, bo hondowski silnik, a ty masz problemy tylko z silnikiem.
Serwis rovera i testbook nic nie zdzialają.

Daj sobie spokój z panem Stasiem z testerem z allegro w dłoni.

p.h. - Czw Sty 24, 2013 23:47

to cie kolego zaskocze bo dzwonilem dzisiaj do serwisu hondy w czestochowie i facet mi powiedzial tak.co z tego ze tu jest silnik hondy jak trzeba miec komputer do rovera i ze u nich nie ma szans sie polaczyc.powiedzial równiez ze jezeli ktos zostawil starego kompa do rovera to sie podlaczy jak nie to w calej polsce odpada.powiedzial ze wszystkie aso hondy maja takie komputery jak wczestochowie(przynajmniej podobne)
marthinez - Pią Sty 25, 2013 07:28

No to Cie okłamał.
Interfejs diagnostyczny jest identyczny jak w accord cc/ce7.
Osobiście korzystałem z aso, a mam dokładnie ten sam model co Ty.
Pełna diagnostyka silnika została przeprowadzona. Komp doskonale radził sobie również z SRS. Z abs miał lekki problem.

p.h. - Sob Sty 26, 2013 11:15

po podpisie wnioskuje ze jestes ze szczecina?tam byłes w aso??jak tak to podaj jakies namiary.zadzwonie z ciekawosci.zobacze co mi powiedza.drugie pytanie.jezeli kod migowy pokazal jeden bład,to komputer moze pokazac to samo czy cos wiecej?
marthinez - Nie Sty 27, 2013 15:00

p.h. napisał/a:
po podpisie wnioskuje ze jestes ze szczecina?tam byłes w aso??jak tak to podaj jakies namiary.zadzwonie z ciekawosci.zobacze co mi powiedza.

http://www.google.pl/#hl=...iw=1440&bih=720

p.h. - Wto Sty 29, 2013 15:17

jeszcze tam nie dzwoniłem facet znaleziony w mojej okolicy odczytał mi kodem migowym liste bledów.o dziwo nie wyszedł ani jeden.a auto jak gasło tak gasnie.co to moze oznaczać??wczesniej byl tylko egr.po przeczyszczeniu nie pokazuje zadnego błedu.jezeli migowym nic nie pokazuje to w serwisie równiez nic nie wykarze i dalej trzeba szukac??