Zobacz temat - [R827 coupe] ERROR- na panelu klimatronika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R827 coupe] ERROR- na panelu klimatronika

lestat192 - Pon Sie 06, 2012 17:03
Temat postu: [R827 coupe] ERROR- na panelu klimatronika
Witam :)
Na panelu klimatronika po przrekreceniu kluczyka wyświetla się Error,po chwili gasnie ale kazdorazowo po przekreceniu kluczyka sytuacja się powtarza,układ jest nabity i szczelny a klimatyzacja nie działa :( Jeżeli ktos posiada wiedze jak to zresetowac to bede wdzieczny :)
Pozdrawiam :)

AndrewS - Nie Sie 26, 2012 22:03

hmm w/g mnie dalej jest z czyms problem, tzn. np. brak jest sygnalu z jakiegos czujnika, bo nie sadze zeby potrzebny byl reset, gdyby wszystko było ok to by error sie nie pokazywał
soviet100 - Wto Sie 28, 2012 11:15

To jest tak jak w VW gdzie mruga cały panel sygnalizując błąd .
lestat192 - Sob Wrz 08, 2012 22:59

..czyli co mam zrobic ?? ?
AndrewS - Nie Wrz 09, 2012 21:46

gdzieś w archiwach mam pdf workshop manual czesc elektryczna do 800 oczywiscie in english, jest tam cały dział o klimatroniku
UniculTLX - Pon Wrz 10, 2012 11:14

A temperaturę zewnętrzną Ci normalnie pokazuje?
AndrewS - Pon Wrz 10, 2012 23:21

Gdy na panelu ATC wyswietla sie Er , nacisnij przycisk AUTO, a nastepnie OFF powinien podswietlić sie jeden z przycisków podaj który.

ECU ATC po każdym wlączeniu zapłonu robi test wszystkich czujników, silnika krokowego, potencjometru

soviet100 - Wto Wrz 11, 2012 17:23

UniculTLX napisał/a:
A temperaturę zewnętrzną Ci normalnie pokazuje?


Co ma do tego temp zewnętrzna ? Zanim coś napiszesz to się zastanów .

UniculTLX - Wto Wrz 11, 2012 19:30

soviet100 napisał/a:
UniculTLX napisał/a:
A temperaturę zewnętrzną Ci normalnie pokazuje?


Co ma do tego temp zewnętrzna ? Zanim coś napiszesz to się zastanów .


Nie Ciebie pytam.

soviet100 - Czw Wrz 13, 2012 18:23

UniculTLX napisał/a:
soviet100 napisał/a:
UniculTLX napisał/a:
A temperaturę zewnętrzną Ci normalnie pokazuje?


Co ma do tego temp zewnętrzna ? Zanim coś napiszesz to się zastanów .


Nie Ciebie pytam.


Pisanie dla samej idei pisania nie jest dobre

lestat192 - Pią Maj 03, 2013 19:50
Temat postu: Error
ponawiam temat..jezeli ktos moze to niech pomoze ..bo ja juz trace nadzieje na naprawienie tego :o
AndrewS - Nie Maj 05, 2013 22:10

a robiłeś to co napisałem we wrześniu ??
lestat192 - Nie Maj 12, 2013 18:42
Temat postu: error !
gdy nacisne ''auto'' potem ''off'' swieci sie ''econ'' :(
nadmienie zw komputer(ten pod siedzeniem kierowcy i pasazera) nie pokazuje zadnych kodow,error pika przez kilkanascie sekund a potem sie wyłacza,ale klima nie działa,temperature na zewnatrz pokazuje ok:)
znalezienie w mojej okolicy fachowca ktory ogarnie klime w moim galeonie to graniczy z cudem,moze ktos wie o jakim warsztacie w mojej okolicy(Wolbrom,Olkusz,Miechow,) ktory mnie nie zrujnuje finansowo a rozwiaze problem
albo poradzie,moze ktos miał podobny problem
niestety od wrzesnia nic z tym nie zrobiłem :( a teraz zbliza sie lato i było by miło miec chłodny nawiew w upalne dni :)
prosze o pomoc,bo sam sobie z tym nie poradze:)

soviet100 - Nie Maj 12, 2013 19:30

Czyli czujnik słońca , odepnij wtyczkę od niego powinna być 3-6 k ohm oporność jak nie to wymień .
Sprawdź czy na przewodzie zielono - czerwonym jest 5 v . Jak sprawdzisz odpisz .

lestat192 - Nie Maj 12, 2013 19:36
Temat postu: error:(
ooo kurcze..co to jest czujnik słonca ?? ?? :o i gdzie mam go szukac??? :shock:
jak mam sprawdzic opornosc ? (nie mam odpowiedniego urzadzenia)

soviet100 - Nie Maj 12, 2013 20:35

Czujnik nasłonecznienia . Sprawdź miernikiem . O ile mnie pamięć nie myli jest na desce chyba
lestat192 - Nie Maj 12, 2013 20:54
Temat postu: error :(
jest chyba coś takiego na desce rozdzielczej zaraz przy szybie, podjade do jakiegoś elektryka żeby mi sprawdził te parametry ktore mi podales, gdzie mogę dostać taki czujnik w przypadku gdybym musiał go wymienić?
soviet100 - Nie Maj 12, 2013 21:56

Niech Ci opornik wsadzi albo będziesz studiował service manual innych samochód które mają podobne wartości albo rozbitek jak wolisz.
lestat192 - Pon Maj 13, 2013 12:41
Temat postu: error :(
znalazłem ten czujnik :mrgreen: .. i tu pojawił sie problem :cry: ..poniewaz nie był on w ogole podłaczony i nie ma wtyczki,włozyłem palca do tego otworu i wyczułem ze jest tam wtyczka tylko nie wiem jak ja wyciagnąc :o ..praktycznie nie ma miejsca zeby cos tam wsadzic i ja wyciagnac a jest ona dosc głeboko..moze jest jakis sposob ?
brałem pod uwage demontaz tej listwy przy szybie ale nie wiem jak :o ..a niechciałbym jej złamac..
moze ktos wiej jak tam sie dostac w miare bez inwazyjnie :mrgreen:

soviet100 - Pon Maj 13, 2013 21:15

No do czegoś dochodzimy to już coś , generalnie próbuj drucikiem itp choćbyś miał 3 godziny to robić to cierpliwość popłaca.
AndrewS - Pon Maj 13, 2013 23:53

Jak u siebie probowalem zdjąć ten czujnik, to jego przewód byl krotki, ale wtyczke chyba dalo sie na tyle wyciagnac, ze dalo sie ja naocznie zobaczyć, a nie tylko namacac, moze u Ciebie gdzies dodatkowo zaczepił sie przewód.

Może ktos sie zdenerwował na ten czujnik, bo to on odpowiada miedzy innymi za nocne puszczanie na szybe zimnego powietrza, mającego na celu nie dopuszczenie do zaśnięcia kierowcy. Wiecej o tym w tym watku :-)
http://forum.roverki.eu/v...acja+wentylacja

Dziwne że ATC nie olewa tego czujnika w/g mnie, bez niego klima powinna sie załączyć, przy awarii podstawiac jakąś stałą wartość, chyba że mamy do czynienia jeszcze z innym problemem.

soviet100 - Wto Maj 14, 2013 07:18

Przy awarii podaje 0K cal/m2H . Odłącz sobie jakiś czujnik z klimy w szmelcwaganie to też będzie mrugał panel
lestat192 - Czw Maj 16, 2013 17:40
Temat postu: error :(
uuf :mrgreen: trud sie opłacił,po długich godzinach dłubania drucikiem SUKCESSSS :mrgreen: ..wtyczka wyciagnieta ..podłaczona i...error zamilkł :D ..juz go nie ma!!!..ale klima dalej nie działa,to znaczy tak mi sie wydaje bo gdy ja załączam,nie wieje przyjemnym chłodem,jak sprawdzic (prostym sposobem domowym :mrgreen: ) czy załącza sie sprezarka ?..czy powinny wzrosnac obroty silnika albo cos w tym rodzaju ?
AndrewS - Czw Maj 16, 2013 21:29

czyli tak jak przypuszczalem :|

załączenie sprężarki przy otwartej masce powinno byc słychac, takie charakterystyczne stukniecie, obroty silnika delikatnie powinny wzrosnąć

jesli sie nie zalacza, to musisz spróbować załączyć ja ręcznie, z pominieciem zabezpieczeń tzn. podać +12V z aku bezpośrednio na wtyczke sprzegła spręzarki, w tym celu musisz rozpiąć stosowna pojedynczą kostke, jeśli sie załączy bedziem szukać dalej

Pisałes chyba wcześniej że klima jest na 100% nabita i szczelna

soviet100 - Czw Maj 16, 2013 21:37

Mów mu tak dalej to jak ciśnienie wzrośnie to mu układ !@!$# a jak w ogóle gazu nie ma to zatrze kompresor genialne pomysły.

Zobacz czy koło pasowe się kręci razem ze sprężarką .
Więc widzisz jedno rozwiązałem słuchaj mnie dalej . Sprawdź czy jest w ogóle czynnik (odkręć korek z rurki weź cienki śrubokręt i zobacz czy coś psiknie ) Jak tak to zmostkuj czujnik ciśnienia jest koło zbiorniczka od spryskiwaczy potem sprawdź czy nad lewym halogenem(od pasażera) jest skrzynka z przekaźnikami rozbierz i zobacz czy tam wszystko dobrze jak sprawdzisz napisz .

AndrewS - Czw Maj 16, 2013 21:59

soviet100 napisał/a:
a jak w ogóle gazu nie ma to zatrze kompresor genialne pomysły


Czytales pierwszy post z tego watku?? , widze ze nie, wiec pozwolisz ze go
zacytuje

lestat192 napisał/a:
układ jest nabity i szczelny


co do rozwalenia instalacji, to przeciez wiadomo ze chodzi o sprawdzenie czy sprzeglo wogole pyknie, nikt tu nie pisze o trzymaniu go zalaczonego przez 5 minut

soviet100 napisał/a:
Więc widzisz jedno rozwiązałem słuchaj mnie dalej


no dobra skoro tak piszesz to :
tak sie sklada ze electrical pdf mk2 mam i ja, Ty tylko odczytales kod bledu z tabelki o ktorego odczytanie ja prosilem już we wrzesniu podajac odpowiednie kroki zeby go odczytac :razz:
wiec bardziej by tu pasowało "rozwiązaliśmy" :razz:

soviet100 - Czw Maj 16, 2013 22:36

Aj tam Aj tam generalnie pracuję w autoryzowanym serwisie klimatyzacji i z doświadczenia "szczelny i nabity" znaczy pusty dlatego wole się upewnić .
AndrewS - Czw Maj 16, 2013 22:44

soviet100 napisał/a:
i z doświadczenia "szczelny i nabity" znaczy pusty dlatego wole się upewnić


no zdaje sobie z tego sprawe, ale niestety przez net to trudno bedzie sie upewnić, nacisniecie zaworka tez moze być mylace, zwłaszcza jesli w instalacji beda jakies tam "resztki", Ty gdybyś stał obok, to pewnie byś wysłyszał, czy to "syk" pelnej instalacji, czy prawie pustej

soviet100 - Pią Maj 17, 2013 07:15

Dlatego najlepiej niech jedzie nabić klimę albo niech mu sprawdzą . Wteczas będę pewny że na pewno jest szczelna i nabita.
lestat192 - Pią Maj 17, 2013 17:51
Temat postu: error :(
a wiec tak: nacisnołem zaworek i był ''psik'' :mrgreen: ,kolo sprezarki sie kreci,pasek ok..dzisiaj było bardzo ciepło w mnie(26 stopni) wiec załaczyłem klime i zaczeło leciec chłodniejsze powietrze :o ,klime nabijałem we wrzesniu ub.roku i była sprawdzana szczelnosc,wszystko było ok,nic nie robiłem przy niej wiec jest nabita i szczelna..
soviet100 - Nie Maj 19, 2013 19:15

Żebyś się nie zdziwił ... Jedź do fachowców niech sprawdzą na podciśnieniu 20 minut przy okazji dokręcić wentyle na zaworach (uważaj w serwisach specjalnie je popuszczają żebyś przyjechał za rok )
maniekott - Pon Lip 07, 2014 17:43

Hej nie zakladam nowego tematu , moze tu znajde pomoc. W moim 825 sd mam klimatronika i przez 2 lata dzialal super, az kiedys zaczelo sie z klimy wydobywac chwilami ciche popiskiwanie i slabiej zaczela chlodzic, pojechalem do mechanika sprawdzilismy na szczelnosc i dobilismy czynnikiem i olejem, po miesiacuznowu to samo jakies popiskiwanie z nawiawow i praktycznie brak chlodzenia. Macie jakies pomysly gdzie szukac przyczyny ?
AndrewS - Pon Lip 07, 2014 22:06

Cięzko coś podpowiadać na odległość nie slyszac tego pisku.
Popiskiwać może wentylatorek który zaciąga powietrze z kabiny, a tym samym przepuszcza to powietrze przez czujnik temp wewnętrznej.
Może masz gdzieś nieszczelność w układzie ??
Byłeś teraz na teście ?? czynnik jest czy znowu uciekł??

maniekott - Czw Lip 10, 2014 20:59

no to wiemy ze czynnika zostala jakies 1/6 i ze po ogladaniu pod lampa wyszlo ze chlodniczka puszcza, po napiciu gazem tez powoli uciekalo. i tu kolejne pytanie czy do 825 SD pasowac bedzie chlodnica od benzyniaka?
AndrewS - Czw Lip 10, 2014 22:15

trzebaby pomierzyć
albo popatrz tutaj
http://www.rimmerbros.co....tioning--m-1907

soviet100 - Pon Lip 14, 2014 07:31

Jemu chodzi o rozprężenie gazu jak jest go już za mało . Nieszczelność gdzieś jest .