Zobacz temat - [R25] Kontrolka (!) paląca się w konkretnym zakresie obrotów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Kontrolka (!) paląca się w konkretnym zakresie obrotów

mikimisz - Pon Sie 06, 2012 22:34
Temat postu: [R25] Kontrolka (!) paląca się w konkretnym zakresie obrotów
Witam,
szczerze mówiąc nie bardzo nawet wiem jak tego szukać czy już nie było na forum, ale do rzeczy.

Mam następujący problem:
na 2 biegu od ~2,5k do ~3,2 RPM oraz na 3 od ~2,9 do ~3,3 RPM pali/ żarzy mi się czerwona kontrolka z (!).
Nie występuję to na żadnych innych biegach ani na luzie. Co ciekawe jest tylko kiedy idziemy 1->2->3 , przy redukcji 4->3 i 3->2 to nie występuje.

Ma ktoś jakiś pomysł czego to objaw?
Z góry dzięki :smile:

brkzzz - Pon Sie 06, 2012 23:21

Jak tam poziom oleju?
mikimisz - Wto Sie 07, 2012 00:18

Olej ostatnio wymieniałem, jeśli już to może go być ciut (1mm na bagnecie) za dużo.
EMERYT19 - Wto Sie 07, 2012 06:43

Cytat:
przy redukcji 4->3 i 3->2 to nie występuje.


bo nie przeciazasz tak silnika.... jak na moje chlopskie rozumowanie to ktorys z czujnikow daje znac ze silnik ma ciezko...albo gdzies zwara jest

tronsek - Wto Sie 07, 2012 06:49

mikimisz napisał/a:
kontrolka z (!).
To jest kontrolka układu hamulcowego i hamulca ręcznego. Sprawdź poziom płynu hamulcowego i hamulec ręczny, czy wszystko jest :ok:
mikimisz - Wto Sie 07, 2012 14:45

EMERYT19 napisał/a:
Cytat:
przy redukcji 4->3 i 3->2 to nie występuje.


bo nie przeciazasz tak silnika.... jak na moje chlopskie rozumowanie to ktorys z czujnikow daje znac ze silnik ma ciezko...albo gdzies zwara jest


normalnie jeżdżę do 2,5k RPM, jednak wczoraj specjalnie przetestowałem różne wariacje w celu identyfikacji usterki



tronsek napisał/a:
mikimisz napisał/a:
kontrolka z (!).
To jest kontrolka układu hamulcowego i hamulca ręcznego. Sprawdź poziom płynu hamulcowego i hamulec ręczny, czy wszystko jest :ok:


ostatnio robiłem przegląd i auto miało test hamulców, nic złego tam nie wyszło

EMERYT19 - Wto Sie 07, 2012 18:37

co innego test hamulcow a uklad elektryki...musisz posprawdzac czy gdzies kabel sie nie przetarl albo cos innego...
kzrr - Wto Sie 07, 2012 19:06

Kiedyś ktoś napisał że to informacje do zmiany biegów :rotfl:
ADI-mistrzu - Wto Sie 07, 2012 19:46

Kontrolka ta zapala się przy niskim stanie płynu hamulcowego a tego Ci na przeglądzie nie sprawdzą.
Musisz sam sobie zobaczyć czy Ci nie ubyło.

sluchawa21 - Wto Sie 07, 2012 20:10

tronsek napisał/a:
mikimisz napisał/a:
kontrolka z (!).
To jest kontrolka układu hamulcowego i hamulca ręcznego. Sprawdź poziom płynu hamulcowego czy wszystko jest :ok:


Popieram i to na 100%, bo miałem tak samo. Dolałem do max i już nie błyska.

shrek - Czw Sie 09, 2012 10:48

w porzednim samochodzie miałem problem podobny. Zapalała mi się kontrolka hamulca przy wysokich obrotach silnika (niezależnie od tego na którym biegu jechalem). Skończyło sie na wizycie u elektryka i przeglądzie alternatora.Przyczyna była banalna, okazało się ze wymieniając alternator za słabo go dokreciłem i po kilku miesiącach "brakowało masy".
Dziwne zachowanie się niektórych kontrolek może mieć swoją przyczynę w ukladzie ładowania, na poczatek nie zaszkodzi zwykłe zmierzenie napięcia ładowania, jesli się nie mylę przy sprawnym alternatorze powinno byc ok 14 V

bociannielot - Czw Sie 09, 2012 11:45

Mi czasem się zapali - nie bagatelizował bym - może być tak że gdzieś tam powoli ubywa i dlatego teraz się pali a wcześniej nie było znać - np. deptamy gaz w podłogę auto się podnosi - czujnik przechyla i pokazuje się kontrolka. Można przewody giętkie sprawdzić, czasem tłoczek gdzieś przepuszcza jest tego trochę :ok: . Nie mówię że to to - najlepiej dolej płyn jak kontrolka zniknie i za jakiś czas ponownie się objawi to trzeba się z taką awarią liczyć...
Szymon199010 - Czw Sie 09, 2012 17:18

Tak jak koledzy wyżej piszą sprawdź poziom płynu hamulcowego. Ja na Twoim miejscu sprawdził bym jeszcze jaki jest stan tarcz i klocków hamulcowych bo mogą się już kończyć i przez to ubyło płynu bo układ przy słabych klockach i tarczach ma jakby większą objętość bo tłoczki są wtedy bardziej wysunięte
mikimisz - Sro Sie 15, 2012 12:07

Pomogło dolanie płynu.
Dzięki :)