Zobacz temat - Saab 9-3 2004-2005r
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - Saab 9-3 2004-2005r

bizon - Sro Sie 22, 2012 08:42
Temat postu: Saab 9-3 2004-2005r
Wiem ze wszystko moge znalezc w google ale chcialbym poznac wasze opinie na temat tej marki. dzieki. pozdrawiam
szoso - Sro Sie 22, 2012 08:50

silniki i płyta podłogowa z Forda chyba
podoboją mi się te auta

Vigoslaw - Sro Sie 22, 2012 08:59

Silniki benzynowe produkcji SAAB-a diesle JTD Fiata
Chociaż wiadomo, że SAAB-a kupuje się w benzynie :mrgreen:

Pozdrawiam,

V.

flapjck1 - Sro Sie 22, 2012 09:05

bzdury :)

plyta podlogowa to jakas platforma GM
silniki benzynowe 2,0 to twor saabowski, prawie niezniszczalne, ciezkie zeliwne klocki z rozrzadem na lancuchu, nie wiem jak jest z mniejszym 1,8, generalnie te 2,0 sa polecane jako nie do zabicia

maly klekot 1,9 to oplowska kopia fiatowskiego jtd, wczeniejszy diesel 2,2 to konstrukcja Isuzu,

jak ktos zdzierzy stylistyke wnetrza - typowo sabinowa - to auto jest godne polecenia, jakosc wykonania na najwyzszym poziomie

szoso - Sro Sie 22, 2012 09:15

Vigoslaw napisał/a:
Silniki benzynowe produkcji SAAB-a diesle JTD Fiata

Cytat:
Warto przy tym wiedzieć, że czterocylindrowe jednostki benzynowe to konstrukcje Saaba, benzynowe V6 i turbodiesel 2.2 pochodzą z Opla a turbodiesel 1.9 TiD dostarczane były przez Fiata.

cytat z danych technicznych

flapjck1 napisał/a:
plyta podlogowa to jakas platforma GM

czyli Opel a dokładniej Vectra

apples - Sro Sie 22, 2012 09:18

bizon, sam rozglądałem się kiedyś za Saabem z tego rocznika. Z tego co zauważyłem wycierają się plastyki w środku np. włączniki od klimatyzacji, radia, itp.
bizon - Sro Sie 22, 2012 09:37

Tez slyszalem ze jak juz to benzyna, tyle ze jak wierzyc autocentrum.pl to spalanie w beznynie ponizej 10 nie zejdzie, a w dieslu jest nadzieja na 7
flapjck1 - Sro Sie 22, 2012 09:38

kumpel ma 9-3 1,8t i sobie chwali ale nie mam kontaktu z tym autem wcale

drugi zas ma 9-5 2,3t aero i akurat to auto widuje i jezdze dosc czesto - super maszyna, gaz 5 gen powoduje ze mimo prawie 200 kuni pali tylko 12-14 litrow przy naprawde dynamicznej jezdzie, pare rzeczy trzeba bylo robic, ale to tylko jakies eksploatacyjne fanty typu tuleje w wahaczach i uszczelnianie pokrywy zaworow - wnetrze ogolnie w bdb stanie mimo 200 tys km na budziku,

dobryziom - Sro Sie 22, 2012 09:45

flapjck1 napisał/a:
silniki benzynowe 2,0 to twor saabowski, prawie niezniszczalne, ciezkie zeliwne klocki z rozrzadem na lancuchu, nie wiem jak jest z mniejszym 1,8, generalnie te 2,0 sa polecane jako nie do zabicia


potwierdzam 2.0T w tej chwili najpopularniejsza baza do tuningu 350km znosi bez otwierania... to samo skrzynia jedyna waga ze starsznie długie przelozenia... chociaz do ekonomicznej jazdy to na plus :)

Markzo - Sro Sie 22, 2012 10:19

dobryziom napisał/a:
potwierdzam 2.0T w tej chwili najpopularniejsza baza do tuningu 350km znosi bez otwierania...

tak, znosi tyle ;) ale nie ta generacje tego silnika :) chodzi o wczesniejsze, z saabów bodajże 900 o oznaczeniu b204l z modelu NG. Coobcio pisał, ze te pozniejsze juz takie fajne nie sa :)

dobryziom - Sro Sie 22, 2012 10:25

Markzo napisał/a:
dobryziom napisał/a:
potwierdzam 2.0T w tej chwili najpopularniejsza baza do tuningu 350km znosi bez otwierania...

tak, znosi tyle ;) ale nie ta generacje tego silnika :) chodzi o wczesniejsze, z saabów bodajże 900 o oznaczeniu b204l z modelu NG. Coobcio pisał, ze te pozniejsze juz takie fajne nie sa :)


te stare są lepsze bo znasz pod 450kunia a te nowe bez modyfikacji tylko 350km ale bieda :razz: to samo tyczy sie starszych jednostek z volvo...

Markzo - Sro Sie 22, 2012 10:27

najprościej uderzyć do Coobcia :D nie mniej jednak, taki 9-5 Areło :D wygląda pięknie :) tylko czy w tych rocznikach nie ma juz problemu z odmami?
Pływak - Czw Sie 23, 2012 10:09

Jako ciekawostkę dodam, ze w tych Saabach siedziały też rzadko spotykane fiatowskie 1.9 JTD Twin Turbo tfu TTiD to się u Saaba zwało i miało 180KM ;)
benio_bicos - Pią Wrz 14, 2012 09:58

Witam!
Od 3 lat pomykam Saabem 93 SSem.Mój to akurat rocznik 2003
z oplowskim dieslem 2,2.Obecnie prawie 200.000 przelatane.
Właściwie to chyba full opcja.
Wszystko w elektryce,skóra,ksenony,czujniki parkowania,tempomat ina zimę dodatkowe dogrzewanie silnika dzięki czemu autko szybko się nagrzewa(świetne rozwiązanie)
Wiele świetnych rozwiązań.Muszę przyznać że konstruktorzy postarali się.
Świetne auto na dalekie trasy,bardzo wygodne.Dosyć twarde i może trochę hałaśliwe zawieszenie ale świetnie trzyma w zakrętach
Słabym punktem jest nagłośnienie i przyciski które są powleczone czymś w rodzaju gumy i wycierają się.
Jeżeli chodzi o silnik to sprawdzona jednostka oplowska.
Trochę hałaśliwa ale na łańcuchu więc bezobsługowa.
Najczęściej występujące usterki które objawiają się brakiem mocy to
-przepływomierz powietrza
- problemy z EGR (niestety nie można go zaślepić)
Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na sprzęgło i koło dwumasowe .
Naprawa(wymiana) będzie dosyć kosztwna.
Jeżeli chodzi o elektronikę ,wszystko działa poprawnie mimo tylu lat.
Chyba raz zawiesił mi się komputer.Właściwie to przestały działać wyświetlacze.
Po podłączeniu do kompa serwisowego wszystko wróciło do normy.
Podobnie jak z Rover-kami ,nie wolno oddawać tego auta do naprawy jakiemuś pseudo mechanikowi.
Powiem tak.Nigdy nie myślałem o zakupie Saaba.
Szukałem zupełnie czegoś innego.
Sprzedawca w komisie powiedział ,że jak się przejadę to zmienię zdanie.
Jeżeli szukasz więcej info zapraszam tutaj
http://www.saabklub.pl/in..._smf&Itemid=218
Pozdrawiam!

pelson91 - Pią Wrz 14, 2012 15:47

Ja oglądałem Saaba 93 z 2000 roku 2,2TiD 125koni, to z wyglądu auto ~20letnie, w środku trochę lepiej (podoba mi się deska rozdzielcza, czuję się jak w samolocie :D ), ale egzemplarz który oglądałem pracował bez turbo :O najpewniej uszkodzona turbina, bo auto jechało jak wolnossący 80-konny diesel. Poza tym autko bardzo wygodne i dobrze wyposażone