Zobacz temat - [214 Si 97r] Problem z pilotami oraz immobilaiserem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [214 Si 97r] Problem z pilotami oraz immobilaiserem

smalternative - Nie Wrz 16, 2012 21:02
Temat postu: [214 Si 97r] Problem z pilotami oraz immobilaiserem
Witam wszystkich, jestem tu nowy i proszę o rade
Zakupiłem dzisiaj rovera, wszystko ok, jednak chłopak uprzedził mnie, że aby wyłączyć immobiliser muszę blisko stacyjki mocno guzik wcisnąć, stwierdził że to wina baterii, ok...
Ja jednak mialem potem troche problemy zanik udalo mi sie go wylaczyc, zapasowym pilotem takze i tu moje pytanie, czy to wina baterii czy czegos innego ? Ps na pilotach mam dwa guziki, obydwa sa juz starte i nie wiem od czego jest który, wiem ze jeden jest od centralnego a drugi o immmobilisera, ale z tylu napisane jest lucas a firma podobno robi alarmy, czyli jest gdzieś też alarm czy to tylko centralny i immo ? POZDRAWIAM

kadzaf - Nie Wrz 16, 2012 21:06

W wiekszosci przypadków wlasnie winna jest bateria ,tak wiec pierwsze co bym proponowal zrobic to własnie ja zmienic.
Alarm tez powinienes miec ,najłatwiej sprawdzic go zamykajac auto przy otwartych okanach :wink:

smalternative - Nie Wrz 16, 2012 23:16

Dzięki, jutro udam się po baterie, zobaczymy czy to ich wina ;)
sTERYD - Nie Wrz 16, 2012 23:22

jak masz pilot taki jak ten:
http://img12.allegroimg.p...2/49/2588824928
To jest to 3TXA lub 3TXB lucasa i któryś z tych skrótów powinien być na płytce w śroku.
Jeden przycisk jest od zamykania auta, drugi od otwierania (i odblokowania immo).
Jeśli faktycznie ma tak dramatycznie krótki zasięg, to może już być problem z pilotem. Na forum jest parę porad jak go naprawić i jak poprawić zasięg.

smalternative - Pon Wrz 17, 2012 17:06

tak, mam takie. 3TXA dokładnie. Baterie wymieniłem i dalej to samo, czasami wgl nie oda sie odblokowac immo, chyba ze gdzies pod stacyjka powciskam to wtedy sie udaje i gasnie lampka, pomozcie kochani... do elektryka z tym ? ;/
jrdarus1 - Pon Wrz 17, 2012 18:45

Tak najlepiej do elektryka niech obada luty. Być może że guziczki do wymiany. Najlepiej jak byś zdjął obudowę i popstrykał parę dokładnych zdjęć z każdej strony wtedy można by było coś więcej powiedzieć.
Harry - Pon Wrz 17, 2012 20:03

moim zdaniem piloty już "siadają"
smalternative - Pon Wrz 17, 2012 20:34

Panowie problem jest dość poważny, ponieważ dzisiaj męczylem sie 20 minut z wylaczeniem immobilisera, baterie wymienilem i dalej to samo... piloty zanioslem do faceta od immo i mowil ze ich nie zrobi bo ogarnia tylko te z kodem wpisanym w kluczyk.
Co dziwne czasami, ale rzadko da sie go nawet otworzyc centralnym stojac obok, ale to rzadko... Może problem tkwi gdzieś w stacyjce ? Bo otwierac tez musze z klucza.. : (( Nie wiem co dalej, pomozcie prosze... mam tutaj zdjecia pilotów :

http://i47.tinypic.com/2lucb2e.jpg
http://i45.tinypic.com/5nogw6.jpg
http://i48.tinypic.com/2j3ry34.jpg
http://i47.tinypic.com/24cyzxy.jpg
http://i49.tinypic.com/2eg75tu.jpg
http://i46.tinypic.com/2jbl4cj.jpg
http://i49.tinypic.com/ogdn3b.jpg
http://oi46.tinypic.com/15d9xnb.jpg

PANOWIE POMOCY ! POZDRAWIAM

dawidek721 - Wto Wrz 18, 2012 11:14

Z tego co widać to piloty nie są bardzo zniszczone...Ja ma w dużo gorszym stanie i działa bez zarzutów... Najlepiej udaj się do jakiegoś elektryka, może moduł immobilizera nawala, albo coś z elektryką...
robsson78 - Wto Wrz 18, 2012 12:32

A ja mam takie pytanie do smalternative Czy po wymianie baterii zsynchronizowałeś je z systemem alarmowym ?
dawidek721 - Wto Wrz 18, 2012 14:08

Z instrukcji obsługi ...

Prawidłowa wymiana baterii :)



1) Ostrożnie otworzyć obudowę pilota
monetą lub małym wkrętakiem,
poczynając od ucha. Zwracać
szczególną uwagę na uszczelkę między
dwiema częściami obudowy oraz NIE
DOPUŚCIĆ do zabrudzenia bądź
zawilgocenia wnętrza pilota.
2) Wysunąć baterię z uchwytu. Unikać
dotykania obwodów elektrycznych
oraz powierzchni kontaktu baterii z
uchwytem.
3) Kolejno nacisnąć i przytrzymać przez
około 5 sekund oba przyciski pilota (w
celu jego całkowitego rozładowania).
4) Zamocować nową baterię, upewniając
się, że jest ona właściwie ustawiona
(biegun dodatni ('+') ku górze). W miarę
możliwości unikać dotykania palcami
powierzchni baterii (co może mieć
wpływ na ograniczenie jej żywotności), a
przed zamontowaniem dokładnie
je wytrzeć.
5) Złożyć obudowę pilota.
6) Otworzyć samochód kluczykiem, a
następnie przynajmniej czterokrotnie
nacisnąć przycisk zamykania na pilocie.

leszczu - Wto Wrz 18, 2012 14:35

smalternative napisał/a:
piloty zanioslem do faceta od immo

Piloty musisz zanieść do jakiegoś dobrego elektryka, a nie do speca od immo.

smalternative - Wto Wrz 18, 2012 22:25

Panowie ten motyw z wymianą baterii przeprowadziłem wydaje mi się prawidłowo.
Jutro jadę do elektryka jakiegoś z tymi pilotami, ale boje się że to coś wewnątrz samochodu... Jeśli tak to mógłby ktoś przybliżyć mi koszty wymiany tego co by trzeba było ?

PS. Mam takie pytanie. W ksiazce od rovera mma dwie karty od immo. obydwie papierkowe i jedna to bardziej maly formularz, a druga to tylko info o immo i nie mam tam kodu, natomiast ta druga jest tak jakby nie wypełniona i nigdzie nia ma kodu zadnego bez zer... ?
Pozdrawiam

smalternative - Nie Wrz 23, 2012 19:39
Temat postu: [214 Si] Immobiliser - BŁAGAM POMOCY
Witam kochani, odświeżałem stary temat ale już do niego nikt nie zagląda a sprawa wygląda dość poważnie. Chodzi o to, że mam piloty obydwa niesprawne, wymiana baterii i synchronizacja nic nie dały, a sprawa wygląda tak, że otwierać samochód muszę tylko z kluczyka i aby wyłączyć tą migającą diodę we wnątrz od immo czasami muszę siedzieć w aucie z 20-30 minut i cisnąć przycisk aż uda się ją wyłączyć... dzisiaj pod marketem spędziłem przy tym godzine, ale aby to zrobić musiałem wyjść i zamknąć auto i wrócić po 30 minutach, bo czasami uda się wyłączyć po 2 minutach a czasami po 20... Proszę POMÓŻCIE, piloty w środku wyglądają ok, wydaje mi się że to coś w samochodzie nie tak, do elektryków mam daleko więc chciałbym wiedzieć czy jest coś na rzeczy do zrobienia...
W dodatku tą kartę od immo mam niewypełnioną, tzn jest fusty formularz więc reset odpada ;x
Piloty to 3XTA Lucasa, alarmy nie mam, tylko centralny i immo... PROSZĘ O POMOC POZDRAWIAM !! !

Adrian - Nie Wrz 23, 2012 20:13

Zanieś te piloty do elektronika (takiego co naprawia TV i takie różne sprzęty) i niech on je obejrzy fachowym okiem.
Harry - Nie Wrz 23, 2012 22:25

a ja nadal uważam, że piloty już powoli umierają.
lucas202 - Pon Wrz 24, 2012 08:40

sprawdz luty przy baterii, mi kiedys pekły przy mocowaniu tej blaszki w trzech punktach, gdy się dokładnie przyjrzałem to było widac minimalne pękniecia, a pilot wtedy nie działał
smalternative - Pon Wrz 24, 2012 09:27

Harry, a jeśli te piloty umierają to co mam zrobic ? Karta od immo jest niewypelniona :(
Harry - Pon Wrz 24, 2012 10:08

smalternative napisał/a:
Harry, a jeśli te piloty umierają to co mam zrobic ? Karta od immo jest niewypelniona :(


Ja ze swoim pilotem tak miałem, że "lapał, łapał" a nagle zgasiłem auto i bym do domu nie dojechał. Dojechałem i koniec. W serwisie rovera powiedzieli mi,ze już się "zużył"
Teraz to kupno pilota najlepiej o takim samym oznaczeniu i pojechać zaprogramować, wtedy tez Ci podadzą kod od immo

smalternative - Pon Wrz 24, 2012 11:13

A muszę to robić w serwisie Rovera ? U mnie w Walbrzychu zdaje sie ze nie ma serwisu :/ A ile kosztują takie piloty i gdzie je dostać ? W środku w pilocie jest jakas kartka naklejki z jakimś kodem ale nie wiem czy to od immo... :(
leszczu - Pon Wrz 24, 2012 15:28

smalternative napisał/a:
A muszę to robić w serwisie Rovera ?

Serwisów Rovera już niema, ale są warsztaty które posiadają jeszcze na stanie komputer T4.
smalternative napisał/a:
U mnie w Walbrzychu zdaje sie ze nie ma serwisu

Popatrz tu, może cis wynajdziesz niedaleko.
http://www.roverki.pl/index.php/czci-i-warsztaty
smalternative napisał/a:
A ile kosztują takie piloty i gdzie je dostać ?

Za nowy trzeba dać w okolicach 150 zł. A używane, zależy od sprzedawcy. Popatrz na allegro.
smalternative napisał/a:
W środku w pilocie jest jakas kartka naklejki z jakimś kodem ale nie wiem czy to od immo...

To nie kod od immo.

Harry - Pon Wrz 24, 2012 19:00

Piloty, żeby zaprogramować to musi ktoś posiadać Testbook T4 ( komputer serwisowy rover) Na allegro je dostaniesz
Kod od immo to 4 cyfry,ale nie te co sa na blaszce przy kluczach
Pilot kupisz od 30 do 100 rożne sa ceny. Może jeszcze uda sie naprawić te co masz

leszczu - Wto Wrz 25, 2012 12:36

Harry napisał/a:
Piloty, żeby zaprogramować to musi ktoś posiadać Testbook T4 ( komputer serwisowy rover)

Niekoniecznie, Niedawno użytkownik R400 miał problem z pilotami i mu ktoś zaprogramował pilot i zczytał kod immo jakimś innym kompem, ale na pewno nie T4.

brkzzz - Wto Wrz 25, 2012 14:05

smalternative napisał/a:
A muszę to robić w serwisie Rovera ? U mnie w Walbrzychu zdaje sie ze nie ma serwisu

Fatimex, ul. Chałupnicza, Wrocław - bliżej siebie kompa T4 raczej nie uświadczysz.

Szymon199010 - Wto Wrz 25, 2012 16:21

Tak jak pisze Leszczu nie trzeba T4. Ja mam szwedzkiego Autocoma i można nim odczytać kod jak i zaprogramować piloty. :wink:
smalternative - Wto Wrz 25, 2012 18:44

Panowie wielkie dzięki za zaangażowanie, sprawa została załatwiona !
Winny był pilot, poszedłem do faceta u siebie w mieście, zabrał pilot na pół godziny, stwierdził że po jakimś czasie te piloty się wypisują, rozkodowują, coś było w nim uszkodzone, naprawił, podszedł do samochodu, wyczytał coś z jakiegoś skoroszytu i działa jak szwajcarski zegarek ! 30 minut roboty, 80 zł skasowane ale koniec nerwów i kłopotów na dłuugo !

Jakby ktoś miał podobny problem to polecam Wałbrzych, Ulica Główna 9 na dole w pawilonie, www.assko.walbrzych.pl