Zobacz temat - [VVC] Polonez in Progres VVC
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) - [VVC] Polonez in Progres VVC

Lazar - Sob Wrz 29, 2012 05:22
Temat postu: [VVC] Polonez in Progres VVC
Witam składam właśnie silnik VVC i jak większość wie ma on 2 wlewy oleju. I tu nasuwa się moje pytanie czy wlew ten dodatkowy na bagnecie jest potrzebny?? bo strasznie przeszkadza mi w zamontowaniu wspomagania. Druga sprawa to czy ktoś ma może dokładne fotki 2 części wydechu z VVC?
flapjck1 - Sob Wrz 29, 2012 09:29

nie musza byc 2 wlewy - takie rozwiazanie zastosowano tylko w silnikach dla mgf-mgtf, mozesz zalozyc zwykly bagnet z poldkowego 1,4
Lazar - Pon Paź 01, 2012 14:22

Dzięki za pomoc a ma ktoś może zdjęcia 2 części wydechu z vvc?
flapjck1 - Pon Paź 01, 2012 15:51

a dokladniej o co chodzi? o tlumiki czy "portki" ??
Lazar - Pon Paź 01, 2012 16:24

Potrzebuje wiedzieć w którym miejscu jest 2 sonda i jaka jest jej odległość od pierwszej bo muszę to jakoś zmaścić. Już nawet wiem czemu zostało rozwiązanie 2 wlewu zastosowane, choć mogli tylko odgiąć ten bagnet i tyle troszkę przy sprawdzaniu oleju będzie problem z wyjęciem bagnetu ze względu na mechanizm zmiennych faz ale da redę.

A tak wygląda w tym momencie moje VVC jest ono po kapitalnym remoncie:):



flapjck1 - Pon Paź 01, 2012 16:30

a to zalezy czym chcesz sterowac, w mojej kobity 200vi jest tylko jedna sonda, w poldku tez chyba tak bylo, zmienilo to sie dopiero w roverach 25/45

a drugi wlew tak jak pisalem wczesniej byl w mgf-ach bo inaczej za duzo zabawy z wlewaniem oleju :P

dowody na zdjeciach

http://www.mgf-tf-central...rcel_shelf6.jpg

http://gallery.mg-rover.org/data/3407/IMG_0112.JPG

http://www.mgcars.org.uk/MGF/engine2.jpg

Lazar - Pon Paź 01, 2012 16:32

Kompa mam MCK104000 i tu pytanie czy to pójdzie tylko na jednej sondzie?
flapjck1 - Pon Paź 01, 2012 18:24

tak, ten komp obsluguje tylko jedna sonde
Lazar - Wto Paź 02, 2012 04:24

Dzięki wielkie za pomoc mam nadzieję że uda się to odpalić jak wsadzę do auta :)

[ Dodano: Wto Paź 02, 2012 04:24 ]
Aha jeszcze jedno czy ktoś ściągał imo z w/w komputera? Czy auto odpali bez imo bez problemu?

Kozik - Wto Paź 02, 2012 20:21

Lazar napisał/a:
Aha jeszcze jedno czy ktoś ściągał imo z w/w komputera? Czy auto odpali bez imo bez problemu?


z tego co wiem z T4 bez problemu ściaga się immo ale są również rzeźnickie sposoby ;) od razu piszę że nie potrafię

Lazar - Wto Paź 02, 2012 21:11

Ja ściągałem Imo w profesjonalnym zakładzie w wawie i tu moje pytanie z kolegą timim gadałem mówił że trzeba zmasować kabel z wiązki imo czy to prawda?
piotrekcrash - Sro Paź 03, 2012 12:29

z tego co wiem kabel wystarczy obciąć (Pin 13)
Lazar - Czw Paź 11, 2012 23:13

No pin będę na dniach sprawdzał :) a na razie może kogoś zainteresuje:







Markzo - Pią Paź 12, 2012 00:42

Wstaw normalnie linki do fotek, bo miniaturki nie działają na tym forum :/ tak czy inaczej kolor czad :D dbałość o wygląd jak najbardziej ok :ok: tak trzymaj :D
Lazar - Pią Paź 12, 2012 08:39

Proszę linki:


http://imageshack.us/phot...dsc02897gc.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dsc02896w.jpg/
http://imageshack.us/phot...dsc02895gq.jpg/
http://imageshack.us/phot...dsc02894yr.jpg/
http://imageshack.us/phot.../dsc02893p.jpg/
http://imageshack.us/phot...dsc02892ls.jpg/

leszczu - Pią Paź 12, 2012 13:25

Ciekawie zamontowałeś górny element kolektora dolotowego. Można wiedzieć poco taki zabieg wykonałeś ??
rafalrz1989 - Pią Paź 12, 2012 13:47

leszczu napisał/a:
Ciekawie zamontowałeś górny element kolektora dolotowego. Można wiedzieć poco taki zabieg wykonałeś ??

Gdyż w Polonezie kolektor z VVC musi być odwrócony żeby przepustnica nie wypadała w ścianie grodziowej. Też będę robił taki patent niebawem.

MultecFSO - Pią Paź 12, 2012 14:40

flapjck1 napisał/a:
a to zalezy czym chcesz sterowac, w mojej kobity 200vi jest tylko jedna sonda, w poldku tez chyba tak bylo, zmienilo to sie dopiero w roverach 25/45



Druga sonda weszła w 2001 razem z obsługą OBDII (Można rozpoznać po napisie EOBD na kompie). Pierwsze Roverki/MG na MEMSie3 miały jedną.

Lazar napisał/a:
Już nawet wiem czemu zostało rozwiązanie 2 wlewu zastosowane, choć mogli tylko odgiąć ten bagnet


Jeśli widziałeś jak wygląda dostęp do silnika w MG F/TF to odgięcie by nic nie dało... Jedyne co widać to kawałek kolektora ssącego, reszta jest "schowana". Dlatego koło bagnetu jest też drugi wlew.

Lazar - Pią Paź 12, 2012 22:51

Leszczu Tak jak Rafał napisał.


Dodatkowe pytanie nie orientuje się ktoś czy w Roverach z klimą był mniejszy altek objętościowo??? ew foto altka z klimy i bez klimy bo coś się zmieścić nie mogę :?

Kozik - Sob Paź 13, 2012 12:47

Lazar napisał/a:
Dodatkowe pytanie nie orientuje się ktoś czy w Roverach z klimą był mniejszy altek objętościowo??? ew foto altka z klimy i bez klimy bo coś się zmieścić nie mogę :?


wielkosciowo wszystko to samo ja mam z R25 jakiś mocny i też jest wielkości tego z R200 ale ten z R25 jest bardziej okragły więc jeśli brakuje Ci pare mm to może podziałać ;)

Lazar - Nie Paź 21, 2012 11:04

Już wszystko jasne :) okazało się że mam złe mocowanie górne altka z starszych modeli i dlatego do tego jeszcze łapa klimy i altka troszkę na dole odstaje bo nie miałem 1 śruby i dlatego ale jutro powinno być wszystko ok już:)

[ Dodano: Nie Paź 21, 2012 11:04 ]
Kozik napisał/a:
Lazar napisał/a:
Dodatkowe pytanie nie orientuje się ktoś czy w Roverach z klimą był mniejszy altek objętościowo??? ew foto altka z klimy i bez klimy bo coś się zmieścić nie mogę :?


wielkosciowo wszystko to samo ja mam z R25 jakiś mocny i też jest wielkości tego z R200 ale ten z R25 jest bardziej okragły więc jeśli brakuje Ci pare mm to może podziałać ;)


Wszystko jasne mam altka z Turbo inne mocowanie i fakt bardziej okrągły ale to już sobie przerobie 2 mm to nie kłopot.


Kolejne pytanie czy ma ktoś możliwość zmierzyć mi kompletny układ wydechowy w VVC?

Dwururka ile cm
Tłumiki ile cm i jaka objętość
Rury reszta jaka długość

Kozik - Nie Paź 21, 2012 15:52

Lazar napisał/a:
Kolejne pytanie czy ma ktoś możliwość zmierzyć mi kompletny układ wydechowy w VVC?


w roverze 200Vi 1,8VVC jest mniejsza średnica rur ale też praktycznie brak zwężek,
w mg zr 160 1,8VVC jest większa średnica rur ale przed każdym tłumikiem zwężka i przed każdym łączeniem zwężka, oryginalnie jest również klapka przy jednej rurce w wydechu.

w porównaniu do 200 1.4 16V średnica rur w 200Vi jest większa o 5mm (48mm) tłumiki i kat tej samej wielkości

przy mg zr 160 średnica rur jest 60mm większy środkowy tłumik i większy kat zwężki są od 50-52mm,

kolektor wydechowy 4 jest takiej samej wielkości we wszystkich 3 autach (1,4 i 1,8) dwururka jest grubsza nie pamiętam o ile, ale na oko o 2-3 mm każda rurka, reszta j.w.

niestety nie jestem Ci w stanie pomóc w dokładnym mierzeniu bo nie mam czasu ale jeśli chcesz zmodzić wydech to nie przesadzaj ze średnicą bo przy za dużej średnicy można stracić, porównywałem wydech 200 Vi i Mg zr 160 i na rolkach wychodzi praktycznie to samo, są niewielkie różnice (przy ori 200Vi więcej Nm przy dolnych obrotach ale mniej przy wyższych to samo z mocą)

wg mnie jeśli chcesz modzić wydech w poldku to powiększ średnicę o 5mm nie więcej to będzie bezpieczna granica.

Z pewnością zostaw katalizator albo wstaw większy bo bez kata stracisz sporo Nm

[ Dodano: Nie Paź 21, 2012 15:52 ]
aaa i ważne, jeśli chcesz założyć tłumik przelotowy to nie zakładaj większych średnic rur, chyba że chcesz założyć tłumik komorowy to wtedy wskazane zwiększenie średnic

Lazar - Wto Paź 23, 2012 09:51

Panowie jak podpiąć kable do cewki bo nie są ponumerowane cewki.

Aha i pytanie jeszcze czy wtryski powinny dawać cały czas paliwo na listwę po kluczyku???

leszczu - Wto Paź 23, 2012 10:57

Lazar napisał/a:
Aha i pytanie jeszcze czy wtryski powinny dawać cały czas paliwo na listwę po kluczyku???

Jak przekręcisz na zapłon, to pompa tylko napompuje paliwa to listwy wtryskowej, a jak już przekręcisz na odpalenie to wtedy dopiero wtryski leję benzynkę.

Lazar - Wto Paź 23, 2012 11:04

to inaczej wtryski mi dają po przekręceniu dawkę rozruchową i pompa dalej tłoczy paliwo do listwy ale nie leje przez wtryski. Po zgaszeniu auta dalej pompa chwile działa i przestaje. Dlatego pytam czy tak powinno być w VVC
AndrewS - Wto Paź 23, 2012 21:59

Lazar napisał/a:
to inaczej wtryski mi dają po przekręceniu dawkę rozruchową i pompa dalej tłoczy paliwo do listwy ale nie leje przez wtryski.


Po przekreceniu zaplonu zalacza sie na kilka sekund tylko pompa, podnosi ona cisnienie w listwie wtryskowej, wtryski sa wtedy zamkniete.Wtryski zalaczaja sie w momencie krecenia rozrusznikiem oczywiscie przy kreceniu rozrusznikiem zalacza sie tez pompa paliwa

Lazar napisał/a:
Po zgaszeniu auta dalej pompa chwile działa i przestaje.


Po wyłaczeniu zaplonu wyłacza sie tez odrazu pompa. nie ma potrzeby zeby dłużej pracowała.

Lazar - Wto Paź 23, 2012 22:29

Dziś się już sami obaliliśmy i kontaktowaliśmy z kim tylko mogliśmy. Brak nam iskry na cewkach :/ w ogóle nie dochodzi sygnał prąd i wszystko jest. Cała wiązka przewalona kabel po kabelku. Jutro jak się uda podmienimy kompy na kompa z imo i zobaczymy co się będzie działo jak się będzie zachowywał tak jak nasz to wtedy duży zonk:/ szkoda że nie mam na miejscu jakiegoś Rovera VVC żeby podmienić kompy i sprawdzić czy mój u niego działa.
flapjck1 - Wto Paź 23, 2012 22:56

a kolo zamachowe ktore jest? od kompa czy jakies inne?
Lazar - Wto Paź 23, 2012 23:01

Koło zamachowe z 1.4 po 95 roku z brakiem 4 zębów wieniec ten sam co w kole vvc
flapjck1 - Sro Paź 24, 2012 00:17

o wieniec mi chodzilo, :)

moze po prostu czujnik polozenia walu zdechl?

Lazar - Pią Paź 26, 2012 21:20

Nie mam nic na podmianę właśnie mam nadzieje że kolega Tomi_114 Znajdzie kompa takiego na podmiankę tyle że z imo do tego czujniki by się przydały położenia wału i położenia wałka.

[ Dodano: Pią Paź 26, 2012 21:20 ]
Ma ktoś może schemat pinów z kompa MEMS 2J MKC103981 potrzebuję rozpiskę wszystkich pinów z kompa z góry dzięki.

Markzo - Pią Paź 26, 2012 22:58

zassij rave'a dla ZR160: http://www.roverki.pl/mul...25-75-z-tf.iso/

lub dla VVC z 218 Vi: http://www.roverki.pl/mul...00-800-mgf.iso/

Znajdziesz tam wszystko a nawet więcej ;)

Lazar - Pią Paź 26, 2012 23:07

Pasuję się tylko angielskiego jeszcze naumieć raczej do MGF'a bo tam były mems2J
Markzo - Sob Paź 27, 2012 10:10

w tym starszym rave jest mgf :) schematy sa dosc proste ;)
Lazar - Pon Paź 29, 2012 14:19

Witam jeszcze jedno pytanie co potrzebuje by to VVC zagadało mamy iskrę paliwo też fakt faktem przekaźniki były źle podpięte zalewało go. Pytanie jakieś czujniki jeszcze ew co musi być podpięte by silnik zagadał.
flapjck1 - Pon Paź 29, 2012 15:04

map sensor, czujnik IAT ( temperatura powietrza w kolektorze ), czujnik temp silnika ( na trojniku ), czujnik polozenia walu, sonda lambda ( ale tylko w calkiem zimnym silniku ), czujnik polozenia walka rozrzadu, no i krokowiec z potencjometrem przepsutnicy

wiec tak naprawde wszystko

MultecFSO - Pon Paź 29, 2012 16:26

Zagada na samym czujniku położenia wału. TPS i krokowiec też się przyda. Czujnik temperatury cieczy można zastąpić lekkim otwarciem przepustnicy (TPS musi być podpięty) w przypadku zimnego silnika.
Odłączenie solenoid/czujnika położenia wałka skutkuje odcinka przy 5500-5800, ale silnik normalnie odpala i pracuje (+ podwyższone wolne obroty).
Sonda lambda też nie musi być podłączona.

Lazar - Wto Paź 30, 2012 00:26

Jeszcze jedno pytanie za 100 pkt:

-doszliśmy ładu z kablami mamy wszystko tak jak należy
-mamy iskrę mamy wtryski które dają paliwo
-koło zamachowe jest dobre 36/4
-cewki teoretycznie mamy podpięte dobrze ew prosił bym o rysunek nawet w paincie


Co jeszcze mogliśmy pominąć że auto nie chce odpalić??

leszczu - Wto Paź 30, 2012 09:49

Lazar napisał/a:
Co jeszcze mogliśmy pominąć że auto nie chce odpalić??

Komp od czego jest wsadzony ?? Zdejmowaliście immo ??

Lazar - Wto Paź 30, 2012 10:10

leszczu napisał/a:
Lazar napisał/a:
Co jeszcze mogliśmy pominąć że auto nie chce odpalić??

Komp od czego jest wsadzony ?? Zdejmowaliście immo ??


Komp o nr. MKC103981 z zdjętym imo na kompie który mam MKC104000 bez zdjętego imo nie mamy iskry.

leszczu - Sro Paź 31, 2012 11:26

A koło zamachowe od którego kompa jest ??
Lazar - Sro Paź 31, 2012 13:40

Auto zapaliło po podmianie przekaźników kłopot teraz taki że gaśnie po 10 sekundach i na wolnych i trzymając go na 2 tyś. :/ złoże gaz sprawdzimy czy imo jest i odcina zapłon jak tak to dupa :/ ponoć imo zdjęte jest.