Zobacz temat - [mg zr] komputer 1.6 16v w silniku 1.4 16v problem
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [mg zr] komputer 1.6 16v w silniku 1.4 16v problem

zukmen - Pon Paź 08, 2012 16:19
Temat postu: [mg zr] komputer 1.6 16v w silniku 1.4 16v problem
witam mam problem z komputerem a właściwie komputer z 1.6 w 1.4 wygląda ze auto przylewa i niema mocy na dolnych obrotach no i duzo pali czy jest możliwość wgrania do komputera 1.6 mapki paliwa z z silnika 1.4 proszę po odopowiedz
leszczu - Pon Paź 08, 2012 16:45

Podaj numer swego kopma co teraz masz.
Wątpię, aby dało się w grac same mapki, jak coś to tylko wymiana co za sobą ciągnie również wymianę modułu immo i pilota.

zukmen - Pon Paź 08, 2012 17:25

nie wiem czy to ten nr ale : SARRFWWEF 1D555937
leszczu - Pon Paź 08, 2012 17:28

zukmen napisał/a:
nie wiem czy to ten nr ale : SARRFWWEF 1D555937

To nie ten.
Właściwy numer powinien mieć taka postać "NMM 000000"

zukmen - Pon Paź 08, 2012 19:02

więc tak NNN 100743
piotrekcrash - Pon Paź 08, 2012 19:35

Immo jest w eepromie. Można przez galletto zgrać z kompa 1.4 wsad i wgrac do kompa od 1.6 nie ma problemu.
zukmen - Pon Paź 08, 2012 21:49

ktoś z karkowa da rade??
leszczu - Wto Paź 09, 2012 11:18

zukmen napisał/a:
więc tak NNN 100743

Według jednej stronki to ten komp występował w 1.4 jak i również 1.6.
Opisz dokładnie jakie masz problemy z autem ??

zukmen - Wto Paź 09, 2012 18:09

cięzkie palenie na zimnym i duzo pali troche słaby na dolnych obrotach
piotrekcrash - Wto Paź 09, 2012 18:19

Rozumiem, że przełożyłeś do 1.4 komputer z osprzętem stacyjką pilotami itp z 1.6 i teraz masz te problemy a wcześniej ich nie było?

Co w takim raze skłoniło Cię do wymiany kompa?

leszczu - Wto Paź 09, 2012 18:20

zukmen napisał/a:
cięzkie palenie na zimnym i duzo pali troche słaby na dolnych obrotach

Tu może być również wina czujnika temp. lub sondy.

zukmen - Wto Paź 09, 2012 19:42

jesli sonda to pierwsza czy druga??

[ Dodano: Wto Paź 09, 2012 19:41 ]
druga sonde mam wyciągnieta z wydechu bo jak powiedział mój wcześniejszy mechanik ktury przerabiał wydech ona czyta tylko czyste powietrze i umieścił ja w puszce zeby miała tyklko czyste powietrze

piotrekcrash - Wto Paź 09, 2012 22:31

czyli katalizatora też już dawno nie masz...
leszczu - Sro Paź 10, 2012 18:00

zukmen napisał/a:
jesli sonda to pierwsza czy druga??

Pierwsza.

zukmen - Sro Paź 10, 2012 21:19

katalizatora niema silnik był wcześniej 1.6 ale rozrząd mi zle zrobili i sie rozleciał i odkupili mi 1.4 no i komp juz został
piotrekcrash - Czw Paź 11, 2012 09:54

No takie szczegóły zmieniają postać rzeczy nie wymieniałeś kompa do silnika tylko silnik do kompa.

Może po prostu coś jest nie tak z tym silnikiem 1.4

Osprzęt został od 1.6 czy wszystko w 1.4 było i założyłeś komplet? Czujniki itp

leszczu - Czw Paź 11, 2012 17:45

Wiem, że niektórzy na forum śmigają wna kompach od wersji 1.6 przy silniku 1.4 i na odwrót, ale to przy starszej k-series z roku 96-99, ale przy nowszym powinno tez bez problemu śmigać. Silniki ogólnie niczym się nie różnią oprócz średnicy tłoka.
zukmen napisał/a:
wcześniej 1.6 ale rozrząd mi zle zrobili i sie rozleciał i odkupili mi 1.4 no i komp juz został

Hmm, do MG ZR nie montowali seryjnie silnika 1.6. Chyba że masz model R25 ??

zukmen - Czw Paź 11, 2012 18:30

to juz 3 silnik w tym aucie napoczatku był 1.4 potem 1.6 i znowu 1.4
leszczu - Czw Paź 11, 2012 18:36

zukmen napisał/a:
to juz 3 silnik w tym aucie napoczatku był 1.4 potem 1.6 i znowu 1.4

To musiałeś przy drugim razie zmiany silnika zmienić kompa ??

zukmen - Pią Paź 12, 2012 23:42

komputer był uszkodzony polamany trzeba było wymienić na 1.6 odrazu
leszczu - Sob Paź 13, 2012 09:57

Po mojemu na tym kompie silnik powinien chodzić, ale oczywiście racji nie muszę mieć. najlepiej byłoby podpiąć się pod kompa i sprawdzić błędy.
piotrekcrash - Sob Paź 13, 2012 11:31

Zobacz czy na podłużnej naklejce na komputerze po środku masz oznaczenie EOBD.
Jeżeli tak to kup albo skołuj sobie ELMa i zobacz czy są jakieś błędy.

Ale wg mnie leszczu na rację ten silnik powinien działać na tym komputerze.

Często wycinam immo w tych komputerach i zawsze testuję na moim aucie.
Ma silnik 1.6 a jeździłem już na każdym możliwym komputerze 1.4 1.6 1.8 ZR160
i na każdym silnik pracował "znośnie" bez takich objawów jak u Ciebie.

radek25 - Czw Lis 24, 2016 09:08

Cześć,
odgrzewam kotleta :) i proszę o poradę w przypadku silnika 1.8 na osprzęcie 1.4 w r25 2000r.
co łatwiej / lepiej zrobić - wgrać mapę 1.8 do komputera 1.4 (NNN100742) czy zamontować kompa z 1.8 (NNW005370) i zdjąć zabezpieczenia? czy może jest jakiś inny sposób żeby wykorzystać potencjał 1.8? :)
teraz mieszanka ubożeje w zakresie 3500-4500obr
będę wdzięczny za każdą poradę

pozdrawiam!
Radek.

leszczu - Czw Lis 24, 2016 10:52

Kupić komplet, czyli komp, puszka immo i pilot od wersji 1.8.
radek25 - Czw Lis 24, 2016 11:44

no tak, najlepiej :) a
będzie chodziło na kole zamachowym z 1.4?

leszczu - Pią Lis 25, 2016 13:46

Tak.