Zobacz temat - [Rover 214 ] problem z temperaturą silnika
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [Rover 214 ] problem z temperaturą silnika

liukas19 - Wto Paź 16, 2012 19:26
Temat postu: [Rover 214 ] problem z temperaturą silnika
Witam mam taki problem z roverem 214 si 96 r 1.4 polega on na tym ze na zimnym silniku nie włancza mi sie automatycznie ssanie dopiero po zagrzaniu silnik odpala i chodzi normalnie.
Drugi problem polega na tym ze gdy uruchomie silnik wentylator chłodnicy odrazu sie wlancza silnik nie łapie temperatury i nawet po odłączeniu wentylatora wskazuwka temp sie nie podnosi lub podniesie sie i opadnie za chiwle. Nie wiem czy to jest wina jakiegos czujnika i gdzie sie one znajdują ?? ?

Adrian - Wto Paź 16, 2012 19:37

Czujnik temperatury płynu chłodzącego masz do wymiany. Gdzie jest, jaki powinien być i jak go wymienić? Te wiadomości znajdziesz na forum. :wink:
robsson78 - Wto Paź 16, 2012 21:42


W 16 V jest w tym samym miejscu.

liukas19 - Pon Gru 10, 2012 13:27
Temat postu: [Rover 214 si] problem z temperaturą
Spróbuje wymienić i zobaczymy

[ Dodano: Pon Gru 10, 2012 13:27 ]
Witam posiadam taki problem w swoim roverze wymieniłem czujnik temperatury ponieważ był popsuty i teraz podczas postoju samochód łapie normalnie temperature a gdy zaczne jechać po minucie temperatura zaczyna spadać do zera praktycznie na zegarze. Zaznacze ze gdy sie zagrzeje orzewanie nie daje gorącego powietrza tylko ciepłe co to może być ??

leszczu - Pon Gru 10, 2012 14:13

Najprawdopodobniej termostat masz cały czas otwarty.
liukas19 - Pon Gru 10, 2012 16:55

Termostat wymieniłem niedawno na nowy zrobiłem w nim otwór fi 6 w razie zablokowania sie.
leszczu - Pon Gru 10, 2012 16:58

Ten otwór nic ci nie pomoże jak się zablokuje. :wink:
Sprawdź czy w czasie nagrzewania, nagrzewa się również dolny wąż który wchodzi w chłodnice.

liukas19 - Pon Gru 10, 2012 17:01

Dodam ze nawet po zrobieniu 100 km nawet sie nie zagrzeje

[ Dodano: Pon Gru 10, 2012 17:01 ]
Ostatnio sprawdzałem i wszystkie weże były nagrzane myśle ze układ nie jest zapowietrzony no nie wiem zresztą

leszczu - Pon Gru 10, 2012 17:04

To może czujnik na licznik szwankuje.
liukas19 - Pon Gru 10, 2012 17:05

Ale temperatury nie ma w ogrzewaniu też
Cezary_Czapski - Pon Gru 10, 2012 21:41

leszczu napisał/a:
Sprawdź czy w czasie nagrzewania, nagrzewa się również dolny wąż który wchodzi w chłodnice.
liukas19 napisał/a:
nawet po zrobieniu 100 km nawet sie nie zagrzeje

A po tych 100km jak się zatrzymasz to temperatura rośnie ?
Jeśli tak to termostat - może ten otworek ø6... w innym aucie miałem problem z korkiem i eksperymentalnie zamontowałem "podparty" termostat, żeby go wyeliminować jako przyczynę wzrostu temperatury.
W układach ciśnieniowych wystarczy szczelina grubości zapałki żeby pompa wymusiła obieg płynu przez chłodnicę, a w czasie jazdy i temperaturze +5°C auto nie osiągnęło nawet ¼ normalnego wskazania.
Jeśli w czasie jazdy temperatura spada, a na postoju rośnie to jest otwarty obieg płynu przez chłodnicę.

zdzichu - Wto Gru 11, 2012 09:26

Wymień termostat, za duży otwór wywierciłeś. Poza tym jak padnie termostat to grzanie na full i można ostrożnie gdzieś dojechać.
liukas19 - Wto Gru 11, 2012 09:58

Powiem tak nieważne ile przejade temperatura na postoju rośńie do normalnej i gdy tylko rusze kilka sekund i zaczyna spadać do zera. Ale nawet z dużym obiegiem chłodzenia temperatura po dużej ilosci kilometrów nie wzrosńie do normalnej ? Czy może układ jest jakoś zapowietrzony jeszcze ??

[ Dodano: Wto Gru 11, 2012 09:58 ]
Ogólnie chodzi o to ze mam zawsze zerową temperatórw ogrzewania

leszczu - Wto Gru 11, 2012 11:29

A jak odpowietrzałeś układ ??
zdzichu - Wto Gru 11, 2012 13:36

Na postoju uzyskasz temperaturę bo nie ma nawiewu na chłodnicę. Jak ruszysz jest nawiew i temperatura spada. Do ilu się nagrzewa na postoju, a do ilu podczas jazdy? Sprawdż. I w czasie jazdy wyłącz grzanie bo się wcale nie nagrzeje.
Cezary_Czapski - Wto Gru 11, 2012 22:09

liukas19 napisał/a:
nieważne ile przejade temperatura na postoju rośńie do normalnej i gdy tylko rusze kilka sekund i zaczyna spadać do zera.
Normalnie termostat, ale
liukas19 napisał/a:
Ogólnie chodzi o to ze mam zawsze zerową temperatórw ogrzewania
Zapowietrzona lub zabita nagrzewnica, czyli brak obiegu. Może być tak, że przy wyższych obrotach bąbel powietrza trafia na czujnik temperatury i ....
Przytrzymaj na postoju silnik na obrotach 1500-2000 i sprawdź, czy wskazanie temperatury nie spadnie.

Musisz najpierw odpowietrzyć układ - przywrócić ogrzewanie wewnątrz.

liukas19 - Sro Gru 12, 2012 11:27

Odpowietrzałem tak ze wlałem płyn odkręciłem śrubkę od odpowietrznika i grzałem silnik. Po pewnym czasie płyn juz przestał ubywać wiec stwierdziłem ze jest odpowietrzony niby wszystkie weżę są gorące.
Na postoju ogrzewa sie wskazuwka jest prawie na środku tzn może kreskę niżej a w czasie jazy spada prawie do zera. A jak zabrać sie za nagrzewnice i jak ewentualnie to odpowietrzyć chłopaki ??
I jest tak żę wydaje mi sie ze przez tą niską temperature silnik chodzi na ssaniu cały czas.

leszczu - Sro Gru 12, 2012 13:43

liukas19 napisał/a:
Odpowietrzałem tak ze wlałem płyn odkręciłem śrubkę od odpowietrznika i grzałem silnik.

A otworzyłeś zawór nagrzewnicy przed tym odpowietrzaniem ??
liukas19 napisał/a:
I jest tak żę wydaje mi sie ze przez tą niską temperature silnik chodzi na ssaniu cały czas.

No jak masz niedogrzany silni kto pewnie, że będzie chodził na ssaniu.

liukas19 - Sro Gru 12, 2012 14:24

NIc nie wiem o żadnym zaworze nagrzewnicy gdzie to jest ?
leszczu - Sro Gru 12, 2012 14:35

liukas19 napisał/a:
NIc nie wiem o żadnym zaworze nagrzewnicy gdzie to jest ?

Przekręciłeś pokrętło od ogrzewania na max ??

liukas19 - Sro Gru 12, 2012 14:49

Raczej nie dopiero po wszystkim

[ Dodano: Sro Gru 12, 2012 14:49 ]
To co teraz zrobić ?

leszczu - Sro Gru 12, 2012 14:50

To źle zawsze płyn i wlewanie nowego robi się na otwartym ogrzewaniu. To tak na przyszłość sobie zapamiętaj. Tak jak wspominałem wyżej jak bym wyciągnął jeszcze raz ten termostat i sprawdził go czy się zamyka i otwiera.

PS: http://www.roverki.pl/tec...ch-serii-k.html

liukas19 - Sro Gru 12, 2012 14:59

Termostat założyłem nowy niedawno i sprawdzałem go w garczku i sie otwierał i zamykał
leszczu - Sro Gru 12, 2012 15:02

liukas19 napisał/a:
Termostat założyłem nowy niedawno i sprawdzałem go w garczku i sie otwierał i zamykał

No dobrze, ale teraz mógł się przyciąć. Nigdy nic nie wiadomo, nawet nowa część potrafi być felerna. Ale jeśli dalej trzymasz się swojej wersji, to spuść płyn i zalej i jeszcze raz odpowietrzaj, tylko teraz zgodnie z instrukcją. :wink:

liukas19 - Sro Gru 12, 2012 15:10

No dobrze spróbuje to zrobić i zobaczymy ;)
Rademenez_ - Sro Gru 12, 2012 20:10
Temat postu: Φ6
Psa pogrzebałeś i zepsułeś nowy termostat wiercąc w nim 6 mm otwór. Nie domknięty termostat (1 mm szczeliny) powodował u mnie niedogrzewanie auta jesienią, przy +15 stopniach. Proponuję wymienić na sprawny i kłopoty miną. Jeśli o nadmuch ciepłego chodzi, to jeśli na postoju przy nagrzanym do 90 stopni silniku powietrze z nawiewów jest gorące , to i termostat nowy sprawi, że w kabinie będzie cieplej.
O wierceniu utworu czytałem, ale 2 mm. I miał służyć łatwiejszemu odpowietrzaniu układu. Nowe termostaty mają fabrycznie montowany zaworek kulowy , otwierający się przy braku przepływu wody i tym samym odpowietrzający układ gdy nie pracuje pompa wody.

http://images45.fotosik.p...d69a0742a58.jpg

liukas19 - Pią Gru 14, 2012 09:42

Mój termostat nie miał zaworku był zwykły dzis spróbuje to zrobić i zobaczymy

[ Dodano: Pią Gru 14, 2012 09:42 ]
Wymieniłem termostat i odpowietrzyłem jak należy wszystko w porządku teraz dzieki za pomoc pozdrawiam ;)