Zobacz temat - [R820] Zgasł i nie kręci nie odpala
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 800 - [R820] Zgasł i nie kręci nie odpala

Matexx - Wto Paź 16, 2012 20:22
Temat postu: [R820] Zgasł i nie kręci nie odpala
Witam kilka godzin temu coś mojemu roverkowi sie stało.. a mianowicie jechałem nim do jechałem dom skrzyżowania i nagle zgasł, po chwili odpaliłem bez problemu i było ok dwie sekundy i nagle znowu zgasł, po czym nie kręci i pompa paliwa nie podaje benzyny nie słychać jej, akumulator raczej jest ok , próbowałem odpalić za pomocą kabli i nic, to samo, tak to wszystko działa siedzenia sie ruszają nie widać aby akus nie domagał radio ,światła świecą. Gdy kluczyk przekręcam w pozycje odpalenia światła przygasają. Co może być za przyczyna??
soviet100 - Sro Paź 17, 2012 09:10

Zewrzyj przekaźnik pompy i zobacz czy pompuje .
piotrekcrash - Sro Paź 17, 2012 10:47

Nie kręci i nie pompuje paliwa objawy jak Immo,
ale te przygasające światła odbiegają od reguły.

Matexx - Sro Paź 17, 2012 19:43

soviet100 napisał/a:
Zewrzyj przekaźnik pompy i zobacz czy pompuje .


gdzie są przekaźniki i jak je zewrzeć??

a więc rozrusznik działa sprawdziłem na krótko, gdy przekręcam kluczyk słychać coś pod maska małe dwa klik klik, ale nic, są dwa podejrzenia, immo , lub stacyjka uszkodzona.

soviet100 - Sro Paź 17, 2012 23:56

Jeśli masz rocznik 96 to immo było jeśli przed to nie było . Zobacz na mierniku czy stacyjka puszcza prąd po zapłonie na rozrusznik .
UniculTLX - Czw Paź 18, 2012 08:51

Włącz zapłon, podepnij rozrusznik na krótko (z tego co pamiętam to tylko trzeba masę na bendix przyłożyć) i tak spróbuj odpalić. Jeżeli zagada, to dam dalszą instrukcję :wink:

A że światła przygasają to norma, po prostu cały prąd ma na rozruch iść.

soviet100 - Czw Paź 18, 2012 11:07

Jak mu masę na bendix podasz to spalisz pół samochodu . Zewrzyj plus rozrusznika z cewką rozrusznika .
Matexx - Czw Paź 18, 2012 21:10

Wcześniej już sprawdziłem czy kręci rozrusznik, i kręci. a Wiec sprawdziłem również stacyjke i lipa, nie odpala wiec stcyjka dobra, rozebrałem obudowe kierownicy i na krutko styk 50 z 30 spiąłem w ten sposób powninien samochód zakręcić ale niestety nic. a Jak jest z tym wyłącznikiem przy zbiorniczku hamulcowy? na jakiej zasadzie działa?
piotrekcrash - Czw Paź 18, 2012 21:51

On chyba odłącza tylko pompę paliwa
Matexx - Czw Paź 18, 2012 21:53

aha, macie jakieś pomysły?
soviet100 - Czw Paź 18, 2012 23:00

Oczywiście że mamy . Nie stosujesz się do moich pytań sugestii z którego roku jest to samochód ? Słychać pompę paliwa czy nie ?
Matexx - Pią Paź 19, 2012 07:22

rocznik 95. A pisałem wcześniej że pompy nie słychać i nie podaje paliwa, gdzie jest ten przekaźnik do niej?
soviet100 - Pią Paź 19, 2012 10:01

No to immo nie ma bo były od 96r dopiero chyba że dokładany . Dziwny zbieg okoliczności że pompa i rozrusznik nie działa na raz . Do stacyjki dochodzi prąd oczywiście więc zewrzyj kabel pod stacyjką gruby tam gdzie masz prąd i ten od rozrusznika .
Przekaźnika szukaj koło bezpieczników .

Matexx - Pią Paź 19, 2012 10:15

już tak sprawdzałem. Zwierałem styki. Dlatego wiem że stacyjka jest ok.
soviet100 - Pią Paź 19, 2012 13:34

W takim razie gdzieś jest przerwa . Zrób to tak . Podepnij pod ten kabel od stacyjki co idzie na rozrusznik nowy poprowadź grodzią i podepnij pod rozrusznik a tamten poucinaj . Jak będzie kręcił daj znać będziemy z pompą robić . Ps jest iskra?
UniculTLX - Pią Paź 19, 2012 19:39

soviet100 napisał/a:
tamten poucinaj

Polecam, Piotr Fronczewski.

Pod maską masz skrzyneczkę bezpieczników z piktogramami co do czego - wyjmij przekaźnik oznaczony kluczykiem i zewrzyj styk 87 - 30. Daj znać czy zakręcił.

soviet100 - Sob Paź 20, 2012 00:15

UniculTLX napisał/a:
soviet100 napisał/a:
tamten poucinaj

Polecam, Piotr Fronczewski.

Pod maską masz skrzyneczkę bezpieczników z piktogramami co do czego - wyjmij przekaźnik oznaczony kluczykiem i zewrzyj styk 87 - 30. Daj znać czy zakręcił.


Polecam UNICIUL

Matexx - Sob Paź 20, 2012 18:33

mhm a wiec samochód już jeździ. Powodem tej awarii było przepalenie sie bezpiecznika 50A pierwszej blaszki w puszcze w silniku oznaczonej G. Nigdy sie tam nie zaglądało tylko sprawdzało inne bezpieczniki. heh dzięki wszystkim za sugestie:)


niestety po krótkiej jeździe jest lipa,l znowu sie przepalił bezpiecznik coś go boli.

soviet100 - Nie Paź 21, 2012 02:53

Rozrusznik może mieć zwarcie .
Matexx - Nie Paź 21, 2012 19:49

a więc już wszystko wiadomo uszkodzony był przewód brązowy w wiązce pod maską który szedł z komputera, przetarł sie i dokleił sie do blachy.
sasha2301 - Sro Mar 13, 2013 11:18

Koledzy może ktoś mi pomoże o tuż to mój pierwszy post i prosze o wyrozumiałość posiadam Roverka 800 od paru miesiecy z silnikiem 2.0 z roku 98.
Problem polega na tym iż po wlaczeniu zaplonu i odpalam samochod i silnik pracuje ale w dalszym ciagu rozrusznik kreci a takiego obiawu nie bylo 2 dni temu co moze byc przyczyną ??

mlody975 - Sro Mar 13, 2013 21:25

nie wiem czy dobrze rozumiem, ale z tego co piszesz wnioskuje ze po odpaleniu auta rozrusznik nadal się kręci jakbyś trzymał kluczyk w ostaniej pozycji.

Według mnie są dwie opcje:
1. styk w stacyjce sie zaspawał i przy cofnięciu kluczyka nadal jest zamknięty obwód rozrusznika.
- spróbuj przekręcić kluczyk na rozruch na chwilkę, żeby auto nie zaskoczyło i zobacz czy nadal bedzie krecić, albo rozkręć obudowe kolumny, dostań się do kostki i zobacz miernikiem czy po cofnięciu kluczyka dalej jest przejscie w pozycji start.

2. bendix nie odbija
- jeśli stacyjka sprawna to bedziesz musiał wyjąć rozrusznik i może wystarczy czyszczenie, jeśli nie to regeneracja/wymiana..

tak na szybko to widze tylko dwie opcje, poczekaj na wypowiedzi innych forumowiczów, na pewno coś podpowiedzą :)

Pozdrawiam, Michał

AndrewS - Sro Mar 13, 2013 21:56

No to ja dołożę trzecią możliwość, jeśli w obwodzie załączenia automatu rozrusznika jest przekaźnik(trzeba sprawdzić na schematach) to mogą się blokować sklejać właśnie jego styki.
soviet100 - Sro Mar 13, 2013 22:12

Patrzyłem w super cd to przekaźnik masz koło silnika .
sasha2301 - Czw Mar 14, 2013 07:27

juz sie dopatrzylem mam taki sterownik o tych samych numerach na moim jest ok rozrusznik nie wariuje tylko jest uszkodzony bo nie dziala centralny zamek i otwieranie bagaznika i wlewu ale jak podmienie na ten sam sprawny dziala wszystko centralny bagaznik i wlew paliwa ale rozrusznik kreci caly czas
soviet100 - Czw Mar 14, 2013 15:26

To se kup takie na allegro chodzą po 50zł
sasha2301 - Czw Mar 14, 2013 15:28

kupilem o tych samych numerach jak na moim sterowniku i wlasnie na nim rozrusznik caly czas kreci na moim starym tego problemu nie ma :(
soviet100 - Czw Mar 14, 2013 17:16

No to kupiłeś zepsuty oddaj to chłopu i tyle.
AndrewS - Czw Mar 14, 2013 22:35

Zanieś to swoje stare CCU do jakiegos elektryka, elektronika, ktory przelutuje wszystkie punkty, pewnie masz tam sporo zimnych lutów, chyba ze sam nie boisz sie lutownicy.
soviet100 - Sro Mar 20, 2013 08:16

Tam nie ma zimnych lutów miałem już 5 takich sterowników i nigdy nic nie trzeba było przelutowywać .