Zobacz temat - [R 200 1.4 16v] nie odpala na zimnym silniku
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R 200 1.4 16v] nie odpala na zimnym silniku

marcin123a1989 - Wto Paź 23, 2012 07:43
Temat postu: [R 200 1.4 16v] nie odpala na zimnym silniku
Witam wszystkich mam problem ze swoim rowerkiem. Gdy chce go odpalic rano po calej nocy jak stoi to odpala jakby jakis stary disel byl. Jak krece to niechce odpalic a jak dodam gazu to odpali co robic. Jak odpale i kawalek ujade na zimnym silniku to przerywa a jak dodam gazu to samochod idzie dobrze generalnie na cieplym silniku problemu nie widac.
leszczu - Wto Paź 23, 2012 10:39

Do sprawdzenia czujnik temp.
http://www.roverki.pl/por...st-sprawny.html

marcin123a1989 - Wto Paź 23, 2012 10:44

dodam jeszcze ze wymienialem swiece sprawdzalem przewody oraz kopulke i palec wszystko okej
Harry - Wto Paź 23, 2012 13:14

czujnik położenia wału jeszcze spr.
marcin123a1989 - Sro Paź 24, 2012 09:35

czy jest cos jeszcze co moglbym sprawdzic. Z czujnikam wszystko okej.
Adrian - Sro Paź 24, 2012 09:41

Skąd wiesz, że z czujnikami wszystko OK? Jak je sprawdziłeś?
marcin123a1989 - Sro Paź 24, 2012 09:52

wymienilem na inne czujniki i nadal to samo. A czy to moze byc spowodowane tym ze auto nie dostaje dobrej dawki paliwa?
Adrian - Sro Paź 24, 2012 10:25

Może. Dawkę paliwa określa ECU samochodu na podstawie między innymi odczytu z czujnika temperatury. Jeśli on podaje błędne wartości, to mogą pojawić się problemy przy odpalaniu. Jeśli wstawiłeś nowy czujnik i nic się nie zmieniło to trzeba szukać innego rozwiązania.
marcin123a1989 - Sro Paź 24, 2012 13:45

to dzisiaj kupie nowy czujnik jeszcze bo tamten mialem uzywany z innego auta i sprawdze czy to bedzie to.
Adrian - Sro Paź 24, 2012 14:11

Potrzebny jest Ci EPS 1.830.248 lub jakiś jego zamiennik innej firmy.
marcin123a1989 - Sro Paź 24, 2012 18:25

koledzy a powiedzcie mi jeszcze co to jest jak mam kaszke w zbiorniczku do plynu chlodniczego a na miarce do oleju nie czym to jest spowodowane?
leszczu - Sro Paź 24, 2012 18:27

marcin123a1989 napisał/a:
koledzy a powiedzcie mi jeszcze co to jest jak mam kaszke w zbiorniczku do plynu chlodniczego a na miarce do oleju nie czym to jest spowodowane?

Chyba problem rozwiązany. Jeśli masz "kasze" w zbiorniczku to ewidentnie uszczelka pod głowica ci puściła.

marcin123a1989 - Sro Paź 24, 2012 19:27

Ale chyba kaszka powinna byc i w zbiorniczku i na miarce a tego nie widać????
Drwal85 - Sro Paź 24, 2012 21:02

nie musi być na bagnecie :) ewidentnie olej dostaje ci się do płynu chłodniczego a nie na odwrót :) gdyby było na bagnecie i pod korkiem to wtedy sytuacja jest inna i płyn dostaje ci się do oleju. Niech, ktoś mnie poprawi jak się mylę :) ?
Harry - Sro Paź 24, 2012 21:25

Drwal85 napisał/a:
nie musi być na bagnecie :) ewidentnie olej dostaje ci się do płynu chłodniczego a nie na odwrót :) gdyby było na bagnecie i pod korkiem to wtedy sytuacja jest inna i płyn dostaje ci się do oleju. Niech, ktoś mnie poprawi jak się mylę :) ?

wtedy jest tzw. majonez pod korkiem.

Drwal85 - Sro Paź 24, 2012 21:26

dokładnie :)
marcin123a1989 - Sro Paź 24, 2012 23:22

to tego majonezu nie ma ani pod korkiem ani na miarce to tez wina uszczelki rozumiem?
kangaroo69 - Sro Paź 24, 2012 23:42

marcin123a1989 napisał/a:
to tego majonezu nie ma ani pod korkiem ani na miarce to tez wina uszczelki rozumiem?

Też tak może być :/ Ale słuchaj :
Ubywa Ci płynu chłodniczego ?
Ubywa Ci oleju ?
Kompresja silnika jest prawidłowa ?
Dwa pierwsze pytania wymagają odpowiedzi bez wkładu finansowego, trzecie u mechanika piwo, no może parę złotych :wink: Sprawdź te rzeczy to dużo łatwiej kolegom będzie Ci pomóc :smile: Każdy chce dobrze ale trudno, nawet na podstawie syfu w zbiorniczku coś wywnioskować.

marcin123a1989 - Czw Paź 25, 2012 08:29

plyn ubywa chlodniczy
alej tez ubywa ale nie znacznie.
A co do kompresji to nie wiem o co chodzi z ta komresja.
Co masz na mysli ze mie trzeba duzo wkladu?

kangaroo69 - Czw Paź 25, 2012 09:29

marcin123a1989 napisał/a:
plyn ubywa chlodniczy
alej tez ubywa ale nie znacznie.

No właśnie to objawy związane z HGF :/
marcin123a1989 napisał/a:
A co do kampresji to nie wiem o co chodzi z ta kapresja

Mechanik sprawdzi Ci czy ciśnienie na cylindrach jest właściwe, gdyby np. płyn lałby Ci sie do cylindrów to automatycznie będzie problem z odpalaniem i mniejsze ciśnienie na tym tłoku na którym puściła uszczelka. Koszt nie duży bo to 10 minut roboty. Wyciągasz fajki ze świec i kolejno za każdą świece będzie wkręcane urządzenie do pomiaru ciśnienia, gdy spróbujesz odpalić zobaczycie czy kompresja jest prawidłowa.

marcin123a1989 - Czw Paź 25, 2012 09:49

a jesli nie jest prawidlowa to co to oznacza?
sobrus - Czw Paź 25, 2012 10:31

Że silnik jest w złej kondycji.

Pojedz do mechanika na test obecności CO2 w układzie chłodzenia.
Jeżeli jest to sprawa prosta - masz HGF.

marcin123a1989 - Czw Paź 25, 2012 11:25

mozna przyblizyc skrot hgf?
Harry - Czw Paź 25, 2012 11:30

HGF- head gasket failure
lepiej pojedz tez na spr. kompresji,bo po tym dokladnie bedziesz wiedział czy Ci sie opłaca robić uszczelkę czy kupić drugi silnik

marcin123a1989 - Czw Paź 25, 2012 12:47

juz sie orientowalem pojezdzilem podzwonilem i wiem co jest silnik do remontu i tyle. Silnik kupe to w granicach 1200 i nie wiem co kupie jeszcze. A kapitalny remont zrobie za 700-800
leszczu - Czw Paź 25, 2012 12:52

marcin123a1989 napisał/a:
A kapitalny remont zrobie za 700-800

Nie myl pojęć. Masz chyba na myśli wymianę tylko uszczelki pod głowica.

Harry - Czw Paź 25, 2012 12:59

marcin123a1989 napisał/a:
A kapitalny remont zrobie za 700-800

kapitalnego nie zrobisz za tą kwotę. Zrobisz uczelkę pod łowicą razem z planowaniem. dolicz jeszcze częsci tzw. wszystkie uszczelki + śruby. Jeżlei stare się nadają mogą zostać,ale lepiej wymienić. Jeżeli masz rozrząd do wymiany to też od razu możesz wymienić. Dolicz olej, filtr, płyn chłodzący.

ADI-mistrzu - Czw Paź 25, 2012 13:52

A dlaczego do remontu? Na jakiej podstawie to stwierdzili?
Może remont oznacza wymianę uszczelki pod głowicą?

Bo jak cały remont to się nie zmieścisz w 700zł:
- panewki 100zł
- pierścienie tłokowe 480zł
- uszczelniacze zaworowe 120zł
I mamy 700zł a jeszcze nie spanowaliśmy głowicy, nie kupiliśmy uszczelki, nie mamy oleju ani płynu chłodniczego...