Zobacz temat - [R75] 2.0 V6 - moje poszukiwania
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Chcę kupić ROVERka - [R75] 2.0 V6 - moje poszukiwania

Qrka_Wodna - Sob Paź 27, 2012 23:58
Temat postu: [R75] 2.0 V6 - moje poszukiwania
Witam wszystkich. Jestem tu nowy. Znalazłem pewną ofertę w moich okolicach. Poszukuję Rovera 75 w benzynie - najlepiej V6.
znalazłem taką ofertę:
http://allegro.pl/rover-7...2747694312.html

krzychu.b - Nie Paź 28, 2012 07:55

Nie ma sie jakoś szczególnie do czego przyczepić poza przebiegiem :wink: .A obroty to pewnie wina krokowca ,przeczyścić i śmigać.
Vigoslaw - Nie Paź 28, 2012 08:00

ładny, zadziwiająco tani, przyzwoicie wyposażony...
Warto zobaczyć, nic nie tracisz....
Co do przebiegu, to książka kończy się 5 lat temu, więc wszystko się mogło dziać później.
Chociaż kierownica i nabłyszczone siedzenia wyglądają na mało wyeksploatowane.
Silnik trochę za czysty jak dla mnie :???:

Pozdrawiam,

v.

Oskar - Nie Paź 28, 2012 22:00

samochód należy do naszego forumowicza, tu masz link do jego ogłoszenia na forum:
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=82744

Stanislaw - Pon Paź 29, 2012 20:37

Ze zdjec to autko wyglada na bardzo zadbane,ma chyba uszkodzony uchwyt na napoje ale to drobiazg,w/g mnie na ten rocznik to przebieg troche maly no i cena troche chyba niska-dlaczego?
Co do zbyt czystego silnika jak pisze jeden z kolegow,ja w swoim aucie silnik mam jeszcze czystszy dbam o cale auto nie tylko o karoserie i nie widze w tym nic zlego,wyjatkiem moga byc tylko chyba zdjecia silnikow w autach handlarzy z Plocka,ci to maja silniki czystsze niz fabryka wypuscila.
Autko bardzo fajne i mysle ze warte zainteresowania po obejrzeniu i oczywiscie sprawdzeniu

Qrka_Wodna - Pon Paź 29, 2012 21:08

Podejrzewam że cena jest taka ze względu właśnie na tą nie równą prace silnika. W jaki sposób można sprawdzić przyczyne będąc na miejscu? Bo przyczyn nie równej pracy chyba może być wiele... świece, przewody, silniczek krokowy. Sprawdzać metodą odłączania wszystkiego po kolei? Czy jak?
rafalmis1 - Pon Paź 29, 2012 21:34

świece, przewody i cewki sprawdzisz za jednym zamachem, po prostu je odpinając po kolei. korkowiec trzeba przeczyścić wiec raczej, za to się nie zabierzesz, jak będziesz oglądał. Może jeszcze szczelność odmy warto zobaczyć ??
mike-l - Wto Paź 30, 2012 12:55

Sprzedający napisał: "auto nie równo pracuje na wolnych obrotach", mogą to być zatem drobne wahania prędkości obrotowej silnika jak i bardzo duże ;)
Do sprawdzenia jest naprawdę bardzo wiele elementów, jak wcześniej wymieniony układ WN, cały układ dolotowy (uszczelka obudowy silnika krokowego często pęka), mocowanie przepustnicy, uszczelnienie kolektora, szczelność visów i oczywiście odma. Tą ostatnią łatwo wykluczyć bo wystarczy wypiąć "gruby" przewód co wchodzi do przepustnicy i z gniazd w silniku.
Do poszukiwań nieszczelności (za zgodą sprzedającego) pomocny jest tzw samostart, ew. plak do czyszczenia tapicerki.
Silnik krokowy - pozostaje jedynie czyszczenie ew. wymiana na sprawny.
Warto zwrócić uwagę na ustawienie przepustnicy i jej cięgna.

Powodzenia i udanych zakupów bo auto ładne :)

SeniorA - Wto Paź 30, 2012 17:19

krzychu.b napisał : ''A obroty to pewnie wina krokowca ,przeczyścić i śmigać."
jakby to było to , to pewnie sprzedający by to zrobił.

Co było już robione i z jakim efektem napisał honziu tu http://forum.roverki.eu/v...ghlight=#751330
problem może być głębszy

soviet100 - Wto Paź 30, 2012 22:50

Czemu cena jest 10k ?
pelson91 - Wto Paź 30, 2012 23:24

podrożało :D może przebieg zmalał :lol:
Qrka_Wodna - Nie Lis 04, 2012 13:07

Słuchajcie planuje podjechać obejrzeć auto. Jednak chciałbym sprawdzić możliwie jak najwięcej "domowymi sposobami" tą nie równą prace silnika. oczywiście będę wypinał po kolei świece i słuchał czy jest różnica w pracy silnika. Rozumiem że odpinając wtyczkę od krokowca powinno być tak samo?

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 13:07 ]
OK byłem wczoraj oglądać auto.
Więc tak auto wygląda lepiej niż na zdjęciach. Stan tapicerki wydaje się potwierdzać przebieg jaki ma. Klimatyzacja działa, wentylator działa, kolektor nie klekocze. Elektryka działa.
Jedynym minusem jest właśnie ta nierówna praca silnika na biegu jałowym. Auto odpala normalnie i podczas jazdy jest wszystko OK. Odpinałem po kolei wszystkie cewki i jest różnica słychać że auto inaczej chodzi po odpięciu cewek. Wypiąłem też trzy przednie wtryski(tylnch nie dałem rady bo kolektor przeszkadzał) i też było słychać różnicę w pracy silnika. Odłączyłem też kostkę od silniczka krokowego i nie było różnicy w pracy silnika(czy to znaczy że silniczek uszkodzony czy tak ma być?). Tak samo odpiąłem kostkę z jakiegoś czujnika w kolektorze ssącym - ten taki wystający taki jakby grubszy długopis, i też nie było różnicy w pracy.
Nie wiem co o tym sądzić...
Umówiłem się wstępnie ze sprzedającym że w poniedziałek lub wtorek podjadę z mechanikiem żeby zobaczył.
Co o tym sądzicie?
Aha. Jeśli bym się zdecydował na zakup to musiałbym go zarejestrować. Orientuje się ktoś jaki jest koszt takiej pierwszej rejestracji w kraju?

rafalmis1 - Nie Lis 04, 2012 16:45

nie jestem pewien, ale raczej nie musisz zaraz po zakupie samochodu zarejestrować. Co do kosztów, to tak jak podaje sprzedawca na aukcji do 1500 zł
SeniorA - Nie Lis 04, 2012 21:10

Qrka_Wodna napisał/a:
Jedynym minusem jest właśnie ta nierówna praca silnika na biegu jałowym. Auto odpala normalnie i podczas jazdy jest wszystko OK.
sprawę wyjaśniłby pomiar ciśnienia sprężania ( kompresji ) w poszczególnych cylindrach bo nieregularna praca na biegu jałowym może być spowodowana niską kompresją (sprzedający wspomina o dziwnym cykaniu z lewej strony silnika co może być związane z mechanizmem zaworowym a to już z kompresją).
Qrka_Wodna - Nie Lis 04, 2012 21:28

SeniorA napisał/a:
sprawę wyjaśniłby pomiar ciśnienia sprężania ( kompresji ) w poszczególnych cylindrach bo nieregularna praca na biegu jałowym może być spowodowana niską kompresją (sprzedający wspomina o dziwnym cykaniu z lewej strony silnika co może być związane z mechanizmem zaworowym a to już z kompresją).

ok rozumiem. jeśli okazałoby się że jest jednak niska kompresja na jednym cylindrze to jaki by był orientacyjny koszt naprawy? Pytam bo w razie czego musiałbym wiedzieć ile próbować zbić z ceny wyjściowej...

SeniorA - Nie Lis 04, 2012 22:59

Qrka_Wodna, w poradnikach dla kupujących auta piszą : " jeśli słyszysz podejrzany dźwięk z pod maski, uciekaj ". Być może sprzedający odwiedził serwis i dowiedział się ile musi przygotować kasy za naprawę i dlatego sprzedaje.Ale jak chcesz kupować to najlepiej by było znaleźć najpierw warsztat który podejmie się diagnozy i naprawy, bo może się okazać , że lepiej wymienić silnik niż naprawiać, a to koszt nawet do 5 tyś.Są na forum opisy podobnych przypadków.
A co z rozrządem ? , był robiony i kiedy ? , może to wina rozrządu.Silnik jest z 2000 roku więc paski już dwa razy do wymiany.

Balas87 - Pią Lis 23, 2012 21:27

i jak ma się sprawa z autkiem oglądał ktoś jeszcze ??
SeniorA - Sob Lis 24, 2012 10:30

Balas87 napisał/a:
jak ma się sprawa z autkiem
jest wstępna diagnoza zgodna z tym co pisałem wyżej tzn. brak kompresji na jednym cylindrze i przypuszczenie , że zawieszony jest zawór wydechowy drugiej głowicy, ale moim zdaniem mogą to być też pierścienie .
Balas87 - Sob Lis 24, 2012 14:16

czyli będziemy obserwować widzę że gościu zchodzi z ceny :)
sobekmistrz - Pią Gru 07, 2012 18:16
Temat postu: ;(
Aha Dzięki Senior za ten link ! Okazuje sie ze ja stałem sie jeleniem biorąc to auto i czekając tydzień za mechanikiem który powiedział mi to samo co jest napisane powyżej i co napisał Senior ;( Pomocy co mam zrobić ?
Całe zycie siedzialem w prludach wiec to dla mnie nowy temat :(

SeniorA - Pią Gru 07, 2012 18:31

sobekmistrz napisał/a:
Pomocy co mam zrobić ?
nie jeździć , bo zaraz padną panewki i wał , ściągnąć głowicę i zdiagnozować , a potem podjąć decyzję jak naprawiać.
sobekmistrz - Pią Gru 07, 2012 18:58
Temat postu: j
Leci paliwo do wydechu tez czy to cos zmienia w diagnozie ?