Zobacz temat - [R75] Zapala się CHECK ENGINE co jakiś czas
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zapala się CHECK ENGINE co jakiś czas

piotrek250 - Nie Paź 28, 2012 17:09
Temat postu: [R75] Zapala się CHECK ENGINE co jakiś czas
Witam

Mam takie pytanie od kilku dni zapala mi się CHECK ENGINE tak mruga przez 2-3 sek i gaśnie i autu ewidentnie spada moc bo czuć ....

Błąd jaki mi pokazuje na moim ELM to :

P0300 - Wypadanie Zapłonów

Świece wymieniałem 2 tyg temu .. co może być przyczyną . POMOCY

Dziękuje i Pozdrawiam

rafalmis1 - Nie Paź 28, 2012 18:04

Zaczął bym od zmiany kabli zapłonowych
piotrek250 - Nie Paź 28, 2012 18:10

Tez tak mysle bo nie wymienialem ..... a jakie polecacie . Bo na allegro sa rozne . Intermotor i Ngk
rafalmis1 - Nie Paź 28, 2012 18:33

Ngk :wink:
piotrek250 - Nie Paź 28, 2012 18:54

czy takie będą pasować

http://allegro.pl/ngk-prz...2712599634.html

Oczywiście muszę kupić 2 komplety ? bo jest 6 cylindrów i 6 świec

czekam na info

Mestor00 - Pon Paź 29, 2012 13:48

Nie kupujesz 2 kompletów tylko 1. Na tej stronie allegro ktoś źle napisał że te przewody są tylko na 3 cylindry. 3 kable obsługują 6 cylindrów. Przewody RC-RV901 NGK będą na 100% pasować do 2.0 v6. Możesz sobie to potwierdzić wyszukując przewodów w oficjalnej wyszukiwarce NGK.
Przed wymianą sprawdź czy to na pewno przewody - po odkręceniu pokrywy uszkodzone przewody powinny świecić na odpalonym silniku. Jeśli to nie przewody to może być wina cewek zapłonowych. U mnie właśnie przepalona cewka zapłonowa była przyczyną podobnego błędu.

piotrek250 - Sro Paź 31, 2012 12:00

witam ponownie , wymieniłem kable na NGK , i nie pali już mi się błąd z wypadaniem zapłonów , ale wyskoczyło mi dziś co innego i też się CHECK co chwilę mrygał 2-3 sek i się wyłączał , i tracił moc

P0172 Zbyt bogata wartość korekcji dawki paliwa blok cyl 1 ( dodam że nie mam LPG )

i oczywiście Sonda Lambda pokazała błąd ! Błąd P0151

Gdzie szukać przyczyn - oczywiście skasowałem błąd , występuje to przeważnie na zimnym silniku , niekiedy na rozgrzanym ale rzadziej zdecydowanie

Jarcun - Czw Lis 01, 2012 19:01

a może czujnik położenia walu korbowego. Rover nie ma aparatu zapłonowego więc różnie bywa.....A gaśnie ci czasami???
SeniorA - Czw Lis 01, 2012 19:26

piotrek250 napisał/a:
Gdzie szukać przyczyn
padła sonda nr2 albo przewód się uszkodził , zwiera do masy i dlatego tak się dzieje .
piotrek250 - Czw Lis 01, 2012 19:32

Witam

A która to sonda nr.2 przed katalizatorem czy za katalizatorem , wtedy bym wiedział gdzie szukać mniej więcej ?

Autko mi nie gaśnie !!

Spróbuje sprawdzić sondy u elektryka :) , dam znać na dniach

Dzisiaj po przejechaniu 30 km zapaliło to samo ( Check zapalił się na stałe ) - musiałem skasować , i pokazało oczywiście sondę ... tą samą

Pozdrawiam i czekam na info ........

sash997 - Czw Lis 01, 2012 23:11

w niektórych cwanych bestiach wywala błąd sondy przy uwalonym przepływomierzu :idea:
piotrek250 - Pią Lis 02, 2012 11:50

no dzisiaj mnie zaskoczyło .... wywaliło kilka błędów naraz

P0300 - wypadanie zapłonów
P0131 - sonda
P0151 - sonda
P0172 - zbyt b. dawka paliwa

Brak mocy oczywiście :(

Może jest ktoś kto mieszka niedaleko i mógłby podjechać do mnie , najlepiej ten kto ma V6 i cokolwiek wie


już sam nie wiem co jest grane , a już tyle powymieniałem i dale to samo ....

chyba będę musiał pojechać na kompa T4 do Fatimexu ( Wrocław ) bo tak to będzie gdybanie co i jak .. kasę będę ładował a to i tak nic z tego

SeniorA - Pią Lis 02, 2012 14:44

piotrek250 napisał/a:
chyba będę musiał pojechać na kompa T4 do Fatimexu ( Wrocław ) bo tak to będzie gdybanie co i jak .. kasę będę ładował a to i tak nic z tego
Trzeba sprawdzić sondy , ich wtyczki ,przewody , szczelność i szczelność kolektorów wydechowych . Do tego nie potrzeba T4 , zakres zmian napięcia sond pokaże większość testerów diagnostycznych , albo miernikiem po wpięciu się między piny 1 i 2 (miedzy przewody czarno/zielony i niebiesko/żółty a w drugiej między czarno/zielony i zielono/żółty). Wcześniej wyczyścić czujnik MAP. Ostatecznie może się okazać , że do naprawy jest sterownik silnika.Jeszcze napisz czy masz 3 sondę za katem bo ten rocznik powinien już mieć.
piotrek250 - Pią Lis 02, 2012 22:16

Witam a co to jest ten sterownik map gdzie go znajde aby wyczyscic ? A ten sterownik silnika ktory moze byc uszkodzony to gdzie sie znajduje w komputerze pojazdu? Jutro sprawdze sondy czy mam 3 czy 2 . Auto jest z 28 grudnia 2002 r
SeniorA - Sob Lis 03, 2012 10:09

piotrek250 napisał/a:
co to jest ten sterownik map
to jest czujnik temperatury powietrza i ciśnienia bezwzględnego w dolocie i znajduje się za silniczkiem krokowym.
piotrek250 napisał/a:
A ten sterownik silnika ktory moze byc uszkodzony to gdzie sie znajduje w komputerze pojazdu?
to jest ECM zwany modułem , sterownikiem czy komputerem silnika.
piotrek250 - Sob Lis 03, 2012 14:15

SeniorA napisał/a:
piotrek250 napisał/a:
co to jest ten sterownik map
to jest czujnik temperatury powietrza i ciśnienia bezwzględnego w dolocie i znajduje się za silniczkiem krokowym.
piotrek250 napisał/a:
A ten sterownik silnika ktory moze byc uszkodzony to gdzie sie znajduje w komputerze pojazdu?
to jest ECM zwany modułem , sterownikiem czy komputerem silnika.



Czyli ten ECM to jest to