Zobacz temat - [R75] automat Silnik podczas jazdy gasnie.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] automat Silnik podczas jazdy gasnie.

corrector - Wto Lis 06, 2012 16:04
Temat postu: [R75] automat Silnik podczas jazdy gasnie.
Witam wszystkich serdecznie.
Mam problem, trzy razy zdarzyło się to co w tytule. Podczas dojeżdżania do skrzyżowania auto gaśnie. Na desce pojawia się ikonka "kontroli trakcji" i "check engine", a silnik pomimo przestawienia lewarka na P nie odpala. Rozrusznik kręci jak głupi ale silnik nie zaskakuje.
Jest jeszcze jedna rzecz, po przekręceniu kluczyka w drugą pozycję słychać terkotanie z okolic skrzyni biegów. Wszystko wraca do porządku po kilkukrotnym przejechaniu lewarkiem zmiany biegów od P do 2 i z powrotem. Dlatego podejrzewam skrzynię.
Czy ktoś ma doświadczenie w wymianie elektrozaworów lub całego modułu sterującego?
Niestety po wcześniejszych doświadczeniach z warsztatami od automatów nie bardzo uśmiecha mi się płacenie tysiąca do dwóch tylko za demontaż i rozłożenie skrzyni i kolejnych za naprawę.
A może jest jakaś inna przyczyna tego stanu rzeczy?
Z góry dziękuję za pomoc.

SeniorA - Wto Lis 06, 2012 19:36

corrector,
corrector napisał/a:
Podczas dojeżdżania do skrzyżowania auto gaśnie. Na desce pojawia się ikonka "kontroli trakcji" i "check engine"
corrector, czy powodem tego jest dojeżdżanie do skrzyżowania i zmniejszanie predkosci ( redukcja biegów) czy naciśnięcie hamulca ?. Ale i tak zmieniłbym kierunek poszukiwań , to znaczy, zająłbym się kontrolą trakcji. Albo ją wyłączyć albo odpiąć linkę od przepustnicy TC. Może być uszkodzony siłownik TC, sterownik TC , a nawet modulator ABS.Rzecz polega na tym , że sterownik TC i ECM w celu ograniczenia obrotów silnika, najpierw opóźnia zapłon , potem zamyka przepustnicę TC i na końcu zamyka wtryski i silnik gaśnie.To terkotanie to może być pompa ABS(modulator) albo siłownik TC.
corrector - Wto Lis 06, 2012 20:36

To dlaczego po przerzuceniu biegów w górę i w dół silnik odpala a bez tego ani rusz?
Ale generalnie to jest jakaś idea, na pewno to sprawdzę. Dzięki za radę. Teraz sobie przypominam że od czasu do czasu przy uruchamianiu silnika pokazywała się ikonka kontroli trakcji.
Siłownik raczej odpada bo terkotało by z prawej strony a nie z lewej, pod filtrem lub akumulatorem, a jeśli tam to faktyczne może być to pompa ABS.
Najgorsze jest to że po minięciu usterki wszystko wraca do normy.
Proszę o dalsze sugestie im więcej tropów tym większe szanse na znalezienie usterki.

rafalmis1 - Sro Lis 07, 2012 07:31

Ja bym jeszcze przyczyscil wtyczkę w sterowniki skrzyni. Sterownik znajduje pod schowkiem
corrector - Pią Lis 09, 2012 18:22

Bardziej bym się obawiał wiązki, która wchodzi do skrzyni. Auto jest suche, stoi w garażu, raczej nic nie powinno się dziać. Skrzynia działa dobrze, nic nie szarpie, zmienia biegi w górę i w dół więc chyba wszystko jest ok. Zastanawia mnie tylko to brzęczenie? Na początku myślałem że to któryś z elektrozaworów ale Senior może mieć rację, bo czy skrzynia automatyczna jest w stanie zadusić silnik???

[ Dodano: Pią Lis 09, 2012 18:22 ]
Szkoda że nikt więcej nie chce się podzielić wiedzą :sad:
Tym bardziej że wielokrotnie z tej wiedzy już korzystałem podczas różnych napraw w moim Roverku.
Może jednak ktoś ma jakiś pomysł czym może być spowodowana ta usterka?
Pozdrawiam Adam

rafalmis1 - Nie Lis 11, 2012 12:36

a dlaczego nie zaczniesz od zmiany sterownika ?? jak jesteś z PL to mogę ci wysłać, tylko na moim szarpie wiec pewnie na twoim też zacznie, ale zawsze spróbować
corrector - Pon Lis 12, 2012 08:11

Piszesz o sterowniku skrzyni? Czy CT?
Skrzynia pracuje bardzo ładnie, a te nieszczęsne usterki zdarzają się co jakiś bliżej nie określony czas. Po przejechaniu lewarkiem od P do 2 i z powrotem wszystko wraca do normy.
problem jest taki że zawsze jest to w jakiejś idiotycznej sytuacji, która nie pozwala na dokładną diagnozę i sprawdzenie gdzie to cholerstwo naprawdę trzeszczy :sad:

rafalmis1 - Pon Lis 12, 2012 08:26

Pisze o sterowniki skrzyni. Niektórym użytkownika skrzynia skarpie i wystarczy, ze zmienia olej i sterownik, a objawy od razu ustępują wiec w twoim przypadku, też bym zaczął od sterownika. Sterowniki są tanie wiec, co ci szkodzi. A co do oleju, to zmieniales kiedyś u siebie?
corrector - Sob Sty 05, 2013 18:55

O skrzynię trzeba dbać, zmieniam olej co 40 tys. i nic nie szarpie. Ale czy sterownik może powodować zawieszanie się elektrozaworu?

[ Dodano: Pią Lis 23, 2012 09:14 ]
Widzę że raczej mało nowych pomysłów :cry:
Napiszę co do tej pory zrobiłem:
Po pierwsze odłączyłem kontrolę trakcji - niestety usterka pojawiła się pd 2 dniach więc to nie jest przyczyna
Po drugie wymieniłem wczoraj komputer skrzyni - czekam na objawy :?:
po trzecie zakupiłem pompę ABS z CT i jak to nie pomoże wymienię jeszcze ją.

Pozdrawiam wszystkich jak sobie poradzę to dam znać.

[ Dodano: Czw Lis 29, 2012 07:38 ]
No i się stało :sad:
Wczoraj wieczorem Roverek po raz kolejny odmówił posłuszeństwa.
Dzisiaj wymienię pompę ABS jeśli to nie pomorze to zostaje tylko skrzynia.
A może ma ktoś jeszcze jakiś pomysł???

Rozpaczliwie potrzebuję pomocy.

[ Dodano: Sob Sty 05, 2013 18:55 ]
Witam wszystkich
Klikam pomógł Andrzejowi "SeniorA" po wymianie pompy ABS brak poprzednich objawów :mrgreen:
Nie odzywałem się wcześniej bo nie byłem pewien czy za czas jakiś sytuacja się nie powtórzy jak to miało miejsce wcześniej, potrafił i dwa tygodnie przejeździć bez usterki.

Jeszcze raz dziękuję Andrzeju.

SeniorA - Nie Sty 27, 2013 08:30

corrector napisał/a:
po wymianie pompy ABS brak poprzednich objawów
a czy przed wystąpieniem usterki nie wymieniałeś jakiś czas wcześniej klocków i tarcz ? , a jeśli tak , to czy przy cofaniu tłoka był odkręcany odpowietrznik w każdym kole ?.
rafalmis1 - Nie Kwi 07, 2013 13:12

mam pytanie o błąd ze skrzyni

P1785 Clutch timing solenoid short...

czy przypadkiem, nie jest to błąd od sprzęgła hydrokinetycznego ??


google podpowiada w taki sposób

P1785 moment elektromagnetyczny sprzęgła krótkie ...
P1785 sprzęgło krótki moment elektromagnetyczny