Zobacz temat - [R25] Półoś. Wyciek, uzupełnienie oleju.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Półoś. Wyciek, uzupełnienie oleju.

fredii - Czw Lis 15, 2012 09:51
Temat postu: [R25] Półoś. Wyciek, uzupełnienie oleju.
Witam

W tym http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=83314 temacie nikt się nie wypowiedział, więc rozumiem, że uszczelki trzeba zdjąć i dopiero dobrać :) To teraz zapytam się coś innego. Otóż Roverkiem 25 jeździ moja dziewczyna, która jest strasznie uparta i mimo wycieków jeździ nadal. Stwierdzono drobne wycieki z półosi. Pod samochodem faktycznie po nocy jest plama oleju wielkości kostki brukowej. Gdy cieknie z półosi to znaczy, że ubywa oleju ze skrzyni biegów? Jazda w takim razie nie jest wskazana? Z mechanikiem jestem umówiony na poniedziałek.
Chciałem się zapytać czy można na tym dojechać 1,5 km w poniedziałek z rana?
Czy zlecić mechanikowi od razu wymianę oleju w skrzyni biegów? Pytam się z tego względu, że przy pierwszej wizycie stwierdził, że wyciągnie półosie tak, aby ze skrzyni nic się nie wylało a później tylko uzupełni olej. Czy nie lepiej, aby stary olej spuścić i zalać nowy?

Adrian - Czw Lis 15, 2012 10:07

Coś ten mechanik jakiś wczorajszy chyba...
fredii napisał/a:
Gdy cieknie z półosi to znaczy, że ubywa oleju ze skrzyni biegów?
Tak
fredii napisał/a:
Chciałem się zapytać czy można na tym dojechać 1,5 km w poniedziałek z rana?
Tak
fredii napisał/a:
Pytam się z tego względu, że przy pierwszej wizycie stwierdził, że wyciągnie półosie tak, aby ze skrzyni nic się nie wylało a później tylko uzupełni olej.
Tak się nie da.
fredii napisał/a:
Czy nie lepiej, aby stary olej spuścić i zalać nowy?
Patrz wyżej
ADI-mistrzu - Czw Lis 15, 2012 10:13

Z tym że mu się olej nie wyleje chodziło mu pewnie że puści stary, wymieni uszczelniacze i znowu go zaleje i uzupełni dodatkowo :razz:

Ogółem trzeba spuścić olej, wyciągnąć półośki i wymienić obydwa simeringi.
Potem zalewamy świeży olej przekładniowy (nie silnikowy! ) ja wlewałem do swojej R200 SHELL 75W80 i się sprawdzał.
Niech zobaczy jeszcze otwór na impulsator nad dłuższa półośką czy nie cieknie, czasem i stamtąd ucieka dając fałszywy wynik że z półośki.

fredii - Czw Lis 15, 2012 12:14

Czy wczorajszy to nie wiem :mrgreen: Nie wiem też, co miał na myśli, że mu olej nie wycieknie :razz: Mechanik zdaje się dobry. Jest to autoryzowany serwis Renaulta i Fiata, ale szczycą się tym że mają narzędzia i specjalizują się w naprawach samochodów wszystkich marek. ALE wolałem się też upewnić i zapytać ludzi (czyli Was) którzy mają do czynienia z tymi samochodami, na co dzień. Czy taka wymiana uszczelniaczy półosi i przy okazji lewy przegub to trudna naprawa?
leszczu - Czw Lis 15, 2012 14:01

Jeśli olej w skrzyni był dawno wymieniany lub w ogóle, to proponuje od razu zalać nowy olej. :wink:
ADI-mistrzu - Czw Lis 15, 2012 18:06

Przegub nie wiem bo nie wymieniałem, ale wymiana uszczelniaczy to trochę zabawy.
brkzzz - Czw Lis 15, 2012 18:24

fredii napisał/a:
Mechanik zdaje się dobry. Jest to autoryzowany serwis Renaulta i Fiata, ale szczycą się tym że mają narzędzia i specjalizują się w naprawach samochodów wszystkich marek. ALE wolałem się też upewnić i zapytać ludzi (czyli Was) którzy mają do czynienia z tymi samochodami, na co dzień. Czy taka wymiana uszczelniaczy półosi i przy okazji lewy przegub to trudna naprawa?

Nie jest to jakieś nietypowe zawieszenie, każdy mechanik sobie poradzi, najwyżej będzie to robić dłużej. Duże znaczenie ma także, kto poprzednio miał do czynienia z autem i jakie spustoszenia pozostawił :)

fredii napisał/a:
Chciałem się zapytać czy można na tym dojechać 1,5 km w poniedziałek z rana?

Spokojnie można jeździć, jeśli biegi (zwłaszcza I) wchodzą normalnie to znaczy, że oleju jest jeszcze dużo.

fredii - Czw Lis 15, 2012 18:49

Kiedy i czy w ogóle był olej wymieniany tego nie wiem. Problemów ze zmianą biegów nie ma. Na 100% zlecę wymianę na nowy, aby wszystko było tak jak trzeba. Dziękuję za odzew i pomoc :) Jak by coś było nie tak to w poniedziałek będę Was męczył dalej pytaniami :mrgreen: Wiem tylko tyle, że samochód odstawiam w poniedziałek a w środę mam odebrać. Mają posprawdzać inne możliwe punkty skąd może wyciekać.
brkzzz - Czw Lis 15, 2012 20:39

Ze skrzyni oprócz uszczelniaczy półosi to już tylko może spod wybieraka ciec lub spod korka. Widać gołym okiem jak spojrzysz od góry.
Od strony skrzyni raczej można wykluczyć.

ADI-mistrzu - Czw Lis 15, 2012 20:56

brkzzz, i tu Cię zaskoczę, może lecieć także z impulsatora (lub jego zaślepki) :mrgreen:
Ja tam miałem w R200 i długo z tym walczyłem.

fredii - Wto Lis 20, 2012 12:32

Ludzie!!!!! :) Mam jechać po odbiór samochodu :mrgreen: Wszystko zrobione. Obyło się bez żadnych komplikacji. Olej w skrzyni biegów wedle ich opinii był wymieniany nie dalej jak dwa lata temu, ale i tak wymienili na nowy. Przegub, uszczelniacze półosi wymienione, ale doszedł jeszcze cylinderek hamulcowy. Dziękuję za pomoc i zainteresowanie się tematem.
Pozdrawiam

Robertus74 - Nie Lis 05, 2017 19:40

Podepnę się pod temat z moim Roverkiem 214Si 103KM - 1996 r.
Czy te zdjęcia przesądzają o miejscu wycieku czy jednak niekoniecznie?