Zobacz temat - [R25/Streetwise] Spadające obroty po puszczeniu gazu
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25/Streetwise] Spadające obroty po puszczeniu gazu

Dudek - Wto Lis 27, 2012 20:49
Temat postu: [R25/Streetwise] Spadające obroty po puszczeniu gazu
Problem z dnia dzisiejszego.
Mając wreszcie pensję na koncie i po dwóch tygodniach nie użytkowania samochodu, mogłem go wreszcie odstawić do mechanika na zrobienie sprzęgła.
Wczoraj go asekuracyjnie odpaliłem (bo akumulator swoje już przeszedł - jest od nowości :razz: ) no i ciężko zakręcił, ale zakręcił i odpalił.
Dzisiaj z kolei pojawił się już problem, że za drugim razem złapał, no ale też odpalił.
Wrzuciłem wsteczny, ładnie wycofałem z parkingu no i się zaczęło...
Puściłem gaz, wrzucam 1 a on mi w międzyczasie zgasł. Obroty spadły praktycznie do 0 no i niestety silnik tego nie wyciągnął.
Później miałem już problem z odpaleniem.
Wepchnąłem go na parking no i udało mi się go odpalić, ale dodając w trakcie kręcenia trochę gazu (wiem, wiem... nie powinno się tak robić, ale musiałem).
Odpalił i zauważyłem, że jeśli wcisnąłem gaz i obroty były na ok 2 tyś, to po puszczeniu spadały praktycznie do 0, ale tym razem silnik dawał radę i jakoś je wyciągał na 800-900.
Z kolei gdy kręciłem go do 3tyś, to było lepiej, bo spadały do 800 i się wyrównywały.
Całe szczęście, że udało mi się jakoś dobić do mechanika.

Co może być przyczyną?
Rozładowany aku wykasował wpisy w kompie od niskich obrotów? Czy to w ogóle możliwe?
Nigdy wcześniej nie miałem czegoś takiego. Pracował równo i bez zastrzeżeń.

madmips - Wto Lis 27, 2012 21:46

a palił na wszystkie cylindry, bo tak trochę jakby iskra zanikała i celował bym, że to wina przewodów od świec...
ADI-mistrzu - Wto Lis 27, 2012 22:14

Raczej krokowiec się zastał albo zaklinował i nie mógł ustalić niskich obrotów :wink:

P.S.
Dlaczego nie można odpalać z gazem?

Dudek - Wto Lis 27, 2012 22:15

madmips napisał/a:
a palił na wszystkie cylindry, bo tak trochę jakby iskra zanikała i celował bym, że to wina przewodów od świec...
Teraz to mnie zastrzeliłeś tym pytaniem.
Nie wiem szczerze jak to się sprawdza i teraz niestety tego nie sprawdzę, ale mogę ewentualnie jutro zadzwonić do mechanika, żeby zerknęli na te przewody

brkzzz - Sro Lis 28, 2012 00:16

Tak jak wcześniej napisano, silniczek krokowy się zacina. Niestety nowe są trudno dostępne i oscylują w okolicach 500zł, więc pozostaje czyszczenie swojego lub totolotek z używkami.
Dudek - Sro Lis 28, 2012 07:17

A ile mechanik może wziąć za takie czyszczenie?

ADI-mistrzu napisał/a:
Dlaczego nie można odpalać z gazem?
Ktoś mi kiedyś na forum tak napisał, ale szczerze, to już nie pamiętam dlaczego nie można.
bolcik - Sro Lis 28, 2012 07:37

Silnik krokowy mozesz sobie sam przeczyscic. nie ma filozofii wiellkiej.
brkzzz - Sro Lis 28, 2012 08:09

Dudek napisał/a:
A ile mechanik może wziąć za takie czyszczenie?
Nie ma sensu dawać takiej pierdoły mechanikowi. Tym bardziej, że sam na podstawie postów z forum zrobisz to dokładniej.
Tutaj masz:
http://www.roverki.pl/zro...-krokowego.html
http://forum.roverki.eu/v...ik+krokowy+r200
i przede wszystkim to:
http://forum.roverki.eu/v...p=638659#638659

Dudek - Sro Lis 28, 2012 08:22

Ale i tak mam już samochód u mechanika na wymianę sprzęgła, a gość zaufany, więc mam nadzieję, że zrobi to rzetelnie :)

Ewentualnie następnym razem sam to zrobię, także dzięki na przyszłość :)

ADI-mistrzu - Sro Lis 28, 2012 08:36

Eee tam silnik niedostępny, ależ są:
http://allegro.pl/silnik-...2765247206.html

Tylko trzeba sobie dobrać aby trzpień miał podobny albo ze starego przełożyć.
Tutaj masz taki ładny artykuł:
http://www.roverki.pl/tec...-krokowego.html

Tyle że wydaje mi się że masz inną wersję silnika krokowego, czyli tą zintegrowaną na stałe z kolankiem, wtedy nie da się wyjąć trzpienia. Pozostaje tylko moczenie w ropie i wycieranie. I tak kilka razy.
Chyba że kolanko się ze starczego modelu przekręci i założy silniczek nowy.

leszczu - Sro Lis 28, 2012 10:04

Niestety silniczka krokowego u Dudek, nie wyczyścimy, bo jest nie rozbieralny.
Dudek - Pią Lis 30, 2012 07:30

Samochód odebrany od mechanika.
Jedyne co, to popsikał jakimś preparatem czyszczącym, penetrującym itp.
Wiem, że nie doliczył sobie za to kasy, więc zapłaciłem wreszcie tylko za sprzęgło.

Wczoraj odebrałem samochód i stwierdziłem zero wcześniejszych objawów.
Obroty nie wariują i w ogóle jakoś tak miło się jechało :razz:

brkzzz - Pią Lis 30, 2012 11:09

Dudek napisał/a:
Wczoraj odebrałem samochód i stwierdziłem zero wcześniejszych objawów.
Obroty nie wariują i w ogóle jakoś tak miło się jechało

Jak ja miałem nowe sprzęgło to tak nisko łapało, że musiałem się nauczyć własnym samochodem jeździć od nowa :P

Dudek - Sro Gru 05, 2012 10:17

Nie wiem czy to, co ostatnio zauważyłem jest następstwem wcześniejszych problemów czy też nie, ale po ruszeniu i przejechaniu kilku(nastu) metrów dopiero rusza mi wskazówka od prędkościomierza.
Na początku po ruszeniu stoi w miejscu i dopiero chyba po osiągnięciu pewnej prędkości wskakuje od razu w okolice 20 km/h i później działa już chyba normalnie.
Sprawdzałem na podstawie obrotów i jadąc ok 100km/h miałem ok 3tyś obrotów, czyli tak, jak było do tej pory.
Jednak ta wskazówka trochę mnie zaciekawiła.

Co to może być?

brkzzz - Sro Gru 05, 2012 11:13

Dudek, wtyczka od impulsatora w skrzyni. Wyciąga się ją podczas montażu sprzęgła, może za luźno wsadzili lub, co gorsze, uszkodzili. Łatwo zawadzić o nią podczas wyciągania skrzyni, jeśli się jej wcześniej zapomniało odpiąć.
Dudek - Sro Gru 05, 2012 12:13

Ok, dzięki.

Zadzwonię dzisiaj do mechanika i podjadę do niego, żeby naprawili to, co spierniczyli przy naprawie

[ Dodano: Sro Gru 05, 2012 12:12 ]
Dzwoniłem i podobno nie było w pobliżu żadnej wtyczki a sygnał jest ciągnięty z ABS'u.

Ktoś ma jakiś pomysł?

brkzzz - Sro Gru 05, 2012 12:34

Mój błąd :oops: Zapomniałem, że w 25 jest inaczej, dobrze Ci powiedziano :)
Dudek - Sro Gru 05, 2012 12:40

brkzzz napisał/a:
Mój błąd :oops: Zapomniałem, że w 25 jest inaczej, dobrze Ci powiedziano :)
Dzięki Tobie wyszedłem na upierdliwego klienta :razz:

Ponawiam w takim razie pytanie.
Ktoś ma jakiś pomysł?
Chciałbym nadmienić, że nie wiem od kiedy tak jest, bo wcześniej nie zwracałem na to uwagi.
Moja czujność zwiększyła się po ostatnich problemach z obrotami.

leszczu - Sro Gru 05, 2012 14:38

Dudek napisał/a:
i dopiero chyba po osiągnięciu pewnej prędkości wskakuje od razu w okolice 20 km/h i

A jedziesz rzeczywiście te 20km/h ??

Dudek - Sro Gru 05, 2012 18:09

leszczu napisał/a:
Dudek napisał/a:
i dopiero chyba po osiągnięciu pewnej prędkości wskakuje od razu w okolice 20 km/h i

A jedziesz rzeczywiście te 20km/h ??
Wydaje mi się, że tak, ale mogę się jeszcze upewnić chociaż trochę odnosząc się do GPS.
Ale mimo wszystko wskazówka od prędkościomierza powinna ruszyć od razu, gdy tylko ja ruszam samochodem.
No chyba, że R tak ma...

leszczu - Sro Gru 05, 2012 18:16

Cytat:
Ale mimo wszystko wskazówka od prędkościomierza powinna ruszyć od razu, gdy tylko ja ruszam samochodem.
No chyba, że R tak ma...

W takim razie to jest normalne. :wink:

Dudek - Sro Gru 05, 2012 18:23

leszczu napisał/a:
Cytat:
Ale mimo wszystko wskazówka od prędkościomierza powinna ruszyć od razu, gdy tylko ja ruszam samochodem.
No chyba, że R tak ma...

W takim razie to jest normalne. :wink:

Czyli sugerujesz, że w R prędkościomierz zaczyna "działać" dopiero, gdy jadę mniej więcej te 20km/h? :wink:

Jestem ciekaw czym mnie ta marka jeszcze zaskoczy :razz:

leszczu - Czw Gru 06, 2012 10:14

Dudek napisał/a:
Czyli sugerujesz, że w R prędkościomierz zaczyna "działać" dopiero, gdy jadę mniej więcej te 20km/h?

Tak.