Zobacz temat - [1.4 K-series] hgf
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [1.4 K-series] hgf

Skandal - Wto Lis 27, 2012 20:49
Temat postu: [1.4 K-series] hgf
Witam,
Od jakiegoś czasu poważnie zastanawiam się nad swapem silnika z poldrovera do 125'tki. Fundusze są ograniczone co jest największym problemem, ceny dobrych dawców rosną, a jeśli znajdzie się jakiś za normalne pieniądze to stoi na drugim końcu Polski. Znalazłem ciekawego, ale jest jeden problem, mianowicie HGF. Przeliczyłem kasę i starczyłoby na zakup ów dawcy i części potrzebnych pod naprawę HGF'u. Tak, wiem, temat był wałkowany setki razy, ale po przeczytaniu większości z nich dalej mam wątpliwości co do części itp. A wiec, wiem, ze trzeba wymienić uszczelki głowicy wraz z jej śrubami, splanować głowicę i tu się pojawia pierwsze pytanie. O ile? słyszałem, ze maks to 2mm, wiec myślę, ze rozsądne będzie 0.8-1mm, ale odpowiedź wolę usłyszeć od specjalistów. Następne dotyczy uszczelki pod głowicą, słyszałem różne opinie, jedni piszą, żeby montować stary typ, inni, że nowy. Przeczytałem gdzieś, że po przegrzaniu trzeba montować uszczelkę "wzmacnianą"-kilkuwarstwową i tu znowu słyszałem różne opinie na temat stara/nowa.

Z góry dziękuje za odpowiedź :smile:
Pozdrawiam :wink:

polofix - Wto Lis 27, 2012 21:19
Temat postu: Re: [1.4 K-series] hgf
Do swapu musisz mieć kompletnego dawcę, ze sprawną skrzynią,mostem, układem paliwowym, itp. Co do HGF-u to jeśli kupisz poldorovera, który nie miał go jeszcze robionego to i tak cię to czeka wcześniej czy później. A zrobiony HGF wytrzymuje drugie tyle, czyli pow. 150 tys km. Jeśli głowica nie była ściągana nigdy to na 99,9% śruby będą dobre, zostanie jedynie splanowanie głowicy [max 0,2-0,3mm] i założenie z nową uszczelką. Jeśli chodzi o inne rzeczy, to można pokusić się o wymianę uszczelniaczy na wałkach rozrządu, ale to w razie wycieku. jeśli będziesz robił to sam, to koszt wyjdzie ci kilkaset zł [200-400]. Cała procedura jak się zabrać za uszczelkę jest opisana na forum.
Skandal - Wto Lis 27, 2012 22:43

Okej, dzięki.
A jaki typ uszczelki radzicie stosować?

Kozik - Wto Lis 27, 2012 22:50

Cytat:
A jaki typ uszczelki radzicie stosować?


przerabiałem temat z obydwoma typami i nie zauważyłem różnicy w wytrzymałości, załóż jaką znajdziesz i tyle ;)

w 1.4 jak miałem u siebie to tyle samo wytrzymywały
w 1.8 nawet nie pamiętam jaką zakładałem bo nie przykładałem do tego wagi ale póki co 15tys i trzyma

Skandal - Wto Lis 27, 2012 23:01

Okej, wielkie dzięki :grin:
Jeszcze tak dla pewności spytam, bede musiał kupić TO i ew. TO tak?

Harry - Wto Lis 27, 2012 23:07

uszczelki ok. a sruby lepiej dac nowe, chociaz jak tamte są ok to można zostawić. na str. klubowej masz napisane jak to spr.