Zobacz temat - [R 75]Przekładka hamulców od MG ZT V6 V8
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R 75]Przekładka hamulców od MG ZT V6 V8

davidlive - Nie Gru 23, 2012 12:36
Temat postu: [R 75]Przekładka hamulców od MG ZT V6 V8
Witam .

sprawa wygląda następująco , posiadam R 75 1.8 T i na wiosnę będzie już konieczne aby wymienić tarcze i klocki .
Dziś na stacji CPN widziałem MG ZT V6 2.5 i zauważyłem że ma bardzo duże tarcze hamulcowe z przodu .

Oryginalne 284 mm z v6 v8 325 mm

I teraz mam pytanie czy wystarczy wymienić zaciski i założyć tarcze i klocki od V6 (V8) czy muszę wymieniać również zwrotnice ?

Oryginalne tarcze nie są złe ale przydały by się większe , teraz mimo że zima za oknem przy ostrym hamowaniu na mieście jednak nie wyrabiają się z tak dużym autem , tym bardziej z kompletem ludzi na pokładzie .

jeśli temat już był to proszę przenieść.

[ Dodano: Nie Gru 23, 2012 12:36 ]
Widzę że nikt przede mną tego chyba nie robił więc podzielę się tym co już wiem na ten temat.

sprawa wygląda następująco, podzwoniłem troszkę po szrotach i innych złomowiskach, w celu wyszukania kogoś kto ma oba typy hamulców.

Udało mi się znaleźć taki złom , koleś porównał części z wersji 284mm i 325mm , okazało się że zwrotnice w obu przypadkach są identyczne .

wnioski:

wystarczy kupić zaciski od wersji 325 , plus oczywiście tarcze i klocki i po sprawie .


Tak wygląda to obecnie, al jak znam życie na pewno cos mnie zaskoczy.

Jestem jednak jeden malutki szczegół

Niestety mniejszych felg niżeli 17" nie można założyć , więc rosną koszta opon zimowych .

pozdrawiam, i za wiosnę odświeżę temat

greg-si - Nie Gru 23, 2012 13:28

davidlive, z tego co słyszałem to chyba MaReK ma właśnie większe hamulce w swoim ZT.
Może podbić do niego?

Markzo - Nie Gru 23, 2012 15:11

on ma z ZT190 albo ZTT190 hample. Tyle, ze smiga na ori 18 harispinach cały rok.
rodi_ - Nie Gru 23, 2012 17:12

Ja mam w swoim heble od 190. Wszystko pasuje p&p, nawet przewody mozesz zostawic oryginalne. Niektorzy pisza ze trzeba wymieniac bo od 190 sa troche dluzsze, ale u mnie po zalozeniu wcale napiete nie sa.
A jesli chodzi o felgi to 17 tez podchadza, przeciez wersja 75 v8 wychodzila seryjnie na 17. Gosc na jednym z forow z UK powiedzial mi ze trzeba lekko podszlifowac zacisk i wtedy jest ok na oryginalnych 17.
Jesli chodzi o skutecznosc to jest naprawde gigantyczna roznica.
I jeszcze jedna sprawa a propo kupowania uzywek. Ja kupilem jeden zestaw od goscia z allegro i okazalo sie ze kupilem takie same jak mialem. W opisie bylo ze od v6 190, a pozniej koles sie tlumaczyl ze pracownicy mu to wyciagali i tak opisali. Jak cos to niech Ci wysle szczegolowe fotki, na zaciskach od 190 masz logo BMW a na normalnych Ate
Jak masz jeszcze jakies pytania to wal smialo.

davidlive - Pon Gru 24, 2012 13:47

Dzięki za pomoc.

Jak juz team sie ruszył , to mam jeszcze jedno pytanie , skoro te zaciski są od BMW to może warto poszukać dwu tłoczkowych ?

Felgi mam nieoryginalne 17 z zimówkami, ale juz w kiepskim stanie .

Liczyłem założyć na zimę 15 ale ściągałem koła i zobaczyłem że tarcze już słabe .

Tak czy inaczej założę heble od 190 , trzeba tylko z silnika jeszcze te 190 wycisnąć ;p

rodi_ - Pon Gru 24, 2012 17:09

Moze i bys znalazl cos od BMW, ale raczej tanie to nie bedzie. Hamulce na dobrej tarczy i klocku mysle ze beda wystarczajace, skoro wedlug konstruktorow BMW wystarczaja do 330d. No a o 15 to mozesz zapomniec niestety, cale szczescie ze ja u siebie nie musze zimowek zakladac.
davidlive - Pon Gru 24, 2012 17:36

15 to wiadome, liczyłem że 16 wejdzie ale tez lipa , zostawię te 17 na zime a na lato jeśli znajdę kupie te fele



Mam jeszcze jedno pytanie kupie te zaciski to na 80 % będą wymagały regeneracji czyli wymiany wszystkich uszczelnień, w sumie to wolał bym to zrobić profilaktycznie .

Skąd taki zestaw naprawczy wsiąść

rodi_ - Pon Gru 24, 2012 17:58

W TomaTeam kiedys widzialem ze sa, ale to musisz zadzwonic i sie dopytac czy to dokladnie te. A jak nie to od 330d:wink: powinienes dostac bez problemu
Ja swoje zalozylem bez zmieniania bo nie moglem sie doczekac

MaReK - Sro Gru 26, 2012 03:08

Tak. Jam tego dokonał ;) Zaraz po przeszczepie szyb elektrycznych z tyłu przyszła pora na tuning hamulców ;) Zdecydowałem się tylko dlatego, że przy agresywniejszej jeździe, bądź jeździe z dużym obciążeniem wagowym standardowe hamulce nie wystarczały. Szybko się grzały, przegrzewały, pedał był miękki i i takie tam ;)

Komplet zakupiłem u p. Adama z Zakroczymia w b. atrakcyjnej cenie. W tak atrakcyjnej, że sam mariusz418 całą drogę przeżywał, że to nie on jest ich właścicielem ;) Kupiłem zaciski, klocki, tarcze, blaszki mocujące klocek. Klocki wrzuciłem nowe, a tarcze były w tak dobrym stanie, że poddałem je obróbce i jeżdżą do dzisiaj ;) Mimo, że hamulce większe, to nie wpłynęło to znacząco na drogę hamowania. Rzeczywiście klocki się nie gotują, a tarcze lepiej oddają ciepło, nie mniej w drodze powrotnej ze Zlotu z Radomia udało mi się je "zasiwić" ;)

Z przekładką nie było najmniejszego problemu. Zakupiony komplet najpierw poddałem gruntownemu czyszczeniu, malowaniu podkładem do wysokich temp. oraz farbą do zacisków koloru srebrnego ;) Poszedłem na parking, rozłożyłem narzędzia i z pomocą dobrych duchów wymieniłem komplet ;)

Niestety na ten zestaw zacisków nie wejdą 15 czy 16 więc problem mam też z dojazdówką. W momencie złapania gumy na przedzie, muszę tył przełożyć na przód, a dojazdówkę założyć na tył ;)

Po całym przeszczepie wymieniłem płyn hamulcowy, a także wężyk od pompy vaacum, który sparciał i miał przeloty, co owocowało, że po kilku dohamowywaniach pedał robił się twardy i hamulca nie było w ogóle - co przy 120 km/h w ruchu miejskim jest bardzo stresujące ;)

Przy okazji zrobiłem też przeszczep tarczy kotwicznej z tyłu, gdyż przy n-tym nawrocie na ręcznym wyrwała mi się cała instalacja :) O to cały mój tuning hamulców ;) Jeździ do dzisiaj i bardzo sobie go chwalę ;)

rodi_ - Sro Gru 26, 2012 10:49

Marek a pamietasz kiedy je zmieniales?
Bo mnie wlasnie w konia zrobil koles z alledrogo, i mial zaklad w Zakroczymiu.

davidlive - Sro Gru 26, 2012 13:14

Ok czyli w zasadzie wszystko już wiem

Więc czekam do wiosny i robię mody

pazdzi0h - Sro Gru 26, 2012 21:12

rozumiem, ze różnicach między V8 a resztą polega tylko na innych zestawie hamulcowym z przodu, natomiast z tyłu są te same tarczobębny ?
davidlive - Sro Gru 26, 2012 22:28

Moim zdaniem hamulce tyłu powinny byc inne , chodzi o tył napęd , półosie .

Ale pewny nie jestem .

A co narzekasz na tylne hamulce ?

rodi_ - Czw Gru 27, 2012 10:54

V8 ma z tylu dwutloczkowe zaciski bodajze AP Racing i tarcze wentylowane 332mm :o . Czyli zestaw duzo lepszy niz w reszcie
pazdzi0h - Czw Gru 27, 2012 11:05

rodi_ napisał/a:
V8 ma z tylu dwutloczkowe zaciski bodajze AP Racing i tarcze wentylowane 332mm :o . Czyli zestaw duzo lepszy niz w reszcie


dzieki,

wlasnie dziwne wydawalo mi sie, ze tylko z przodu inne tarcze a z tylu ten sam zestaw

davidlive - Czw Gru 27, 2012 18:17

czyli z tyłu ma większe heble niż z przodu?
MaReK - Pią Gru 28, 2012 00:52

rodi_ napisał/a:
Marek a pamietasz kiedy je zmieniales?
Bo mnie wlasnie w konia zrobil koles z alledrogo, i mial zaklad w Zakroczymiu.

Nie pamiętam... coś na wiosnę chyba...
Adam z Zakroczymia, raczej nie oszukuje ludzi i ma dobre opinie, a przede wszystkim ceny.
Posiada części do R75/ZT w całkiem niezłej jakości. Bardzo sympatyczny gość. Jak po używki, to załatwiam to u niego.

TomaszM - Pią Gru 28, 2012 10:54

davidlive napisał/a:
czyli z tyłu ma większe heble niż z przodu?

Normalne, w wielu autach tak jest, że średnica z tyłu jest większa (nawet w starej Vectrze A miałem 256 z przodu i 270 z tyłu), jednak średnica to nie wszystko - liczy się też grubość i powierzchnia cierna... generalnie dla dobrego zachowania auta polecam zmieniać zestawem przód+tył a nie tylko sam przód - tył naprawdę sporo nie raz pomaga, szczególnie przy komplecie pasażerów...

davidlive - Pią Gru 28, 2012 22:02

Ja zakładam że skoro w 2.5 v6(MG) był zastosowany zestaw 325 przód i normalne 280 tył wystarcza .
greg-si - Pią Gru 28, 2012 23:11

w V8 macie zupełnie inaczej rozłożone masy stąd też taki hamulec z tyłu. Skrzynia, silnik jest bardziej przesunięte do tyłu, o całym majdanie z tyłu czyli półosie, dyfer, wał które też ważą i to nie mało nie wspominam.
davidlive - Czw Mar 07, 2013 22:53

Zgadzam sie Greg, ale skoro 2.5 v6 ma takie heble zakładam że producent wiedział co robi

[ Dodano: Czw Mar 07, 2013 22:53 ]
Panowie troszkę ruszę temat

Proszę użytkowników MG ZT z tymi hamulcami o odpowiedz na pytanie, które na urodzinach klubu wzbudziło spore poruszenie.

Czy 17" felga wejdzie na te hamulce ?

C4rd1 - Pon Maj 20, 2013 16:24

odpowiadam z przykroscia ze mi nie wchodziło:( mam 2 komplet felg z r 75 17" i za cholere sie niedalo,jak ktos predzej wspomnial o podszlifowywaniu zaciskow to do tego sie nie posunolem.mozliwe ze sa felgi 17" o innych parametrach i moze ktos wsadzil na te chamulce 17 ale mi sie nie udalo i szczetrze w to wątpie,a ze mialem nowke komplet opon na 17 stkach a posaidacze 18" wiedza ile 18 stki kosztuja to zdecydowalem o przekladce chamulcow z r75 tych standardowych,i przyznam ze wiekszej roznicy nieodczulem w chamowaniu fakt ze jezdzę dosc umiarkowanie.
rafalmis1 - Sob Gru 21, 2013 12:38

Spotkałem się już dwukrotnie, że tarcze z tyłu w MG ZT 190 są wentylowane. Nie mogę znaleźć jakiego są rozmiaru. Dlatego pytanie, zmieszczą się na zaciski w R75

[ Dodano: Sob Gru 21, 2013 12:38 ]
Znalazłem
Grubość 19mm
Wysokość 276
Czyli ni hu hu.. :-D szkoda
http://www.tomateam.pl/sk...amulcowy&c=1438