Zobacz temat - [R25] Problem z jazdą przy zimnym silniku.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [R25] Problem z jazdą przy zimnym silniku.

porcupineG - Wto Sty 15, 2013 08:58
Temat postu: [R25] Problem z jazdą przy zimnym silniku.
Cześć,

problem jest następujący.

Gdy odpalam silnik przy mrozie, wskaźnik temperatury opiera się na belce czyli totalne zero. Po 10 minutach wskazówka nawet nie drgnie, a silnik zaczyna się dziwnie zachowywać. Gdy w takim momencie zgaśnie, bardzo ciężko go odpalić. Gdy puszczam gaz auto gwałtownie hamuje. Raz bez wciśniętego gazu obroty zaczęły skakać od 1-1.3 tysiąca. Po jakiś 15 minutach, wskazówka temperatury się rusza, staje w połowie i wszystko wraca do normy.

Co to może być? Wydaje mi się, że czujnik temperatury albo płyn zamarza. Macie jakieś inne propozycje?

robsson78 - Wto Sty 15, 2013 10:59
Temat postu: Re: [R25] Problem z jazdą przy zimnym silniku.
porcupineG napisał/a:
a silnik zaczyna się dziwnie zachowywać.

Było by nam łatwiej gdybyś dokładniej opisał co masz na myśli.

porcupineG - Wto Sty 15, 2013 11:05
Temat postu: Re: [R25] Problem z jazdą przy zimnym silniku.
robsson78 napisał/a:
porcupineG napisał/a:
a silnik zaczyna się dziwnie zachowywać.

Było by nam łatwiej gdybyś dokładniej opisał co masz na myśli.


Napisałem w następnych zdaniach :) Może napisze jaśniej. Gdy silnik jest rozgrzany (10 minut jazdy) a pomimo to kontrolka temperatury wskazuje zero (leży przyklejona do ogranicznika) to objawy są następujące:

- Gdy silnik zgaśnie, bardzo długo się odpala, a jak się odpali to przez parę sekund brzmi jak diesel
- Gdy podczas jazdy na 1/2 biegu puszczę pedał gazu, auto gwałtownie zwalnia, czuć takie szarpnięcie dosyć mocne
- Przy puszczonym gazie zdarza się, że obroty silnika same gwałtownie się zmieniają (1000 do 1300)

leszczu - Wto Sty 15, 2013 11:52

Do sprawdzenia czujnik temperatury. Opis znajdziesz na forum lub stronie klubowej. :wink:
porcupineG - Sro Sty 16, 2013 23:09

Czujnik temperatury sprawny, okazało się że brakuje płynu chłodniczego - był poniżej minimum. Ponadto w zbiorniczku wyrownawczym znajduje się brązowawa maź. Pod korkiem wlewu oleju parę kropel białej mazi. HGF? Co byście mi poradzili?

Pozdrawiam!

Adrian - Czw Sty 17, 2013 08:40

Tak, to HGF. Trzeba szukać mechanika. Resztę informacji znajdziesz w setkach tematów na Forum.
automechanik - Czw Sty 17, 2013 12:11

Jeśli silnik po uzupełnieniu płynu zachowuje się normalnie to jeżdzij dalej obserwując czy go nie ubywa.
Odrobina mazi na korku oleju to rzecz normalna przy obecnych temperaturach i załóżmy małych przebiegach miedzy kolejnymi uruchomieniami silnika.
Niepokojący jest osad w zbiorniczku, ale może wynikać z zalewania płynu z pojemnika zanieczyszczonego olejem.
Zwróć również uwagę czy występuje zbyt silne dymienie na biało i czy nie jest zbyt wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia (twarde węże)
Skontroluj szczelność ukladu chłodzenia.
Życzę Ci by nie była to uszczelka pod głowicą

Adrian - Pią Sty 18, 2013 08:44

Kolega napisał:
porcupineG napisał/a:
w zbiorniczku wyrownawczym znajduje się brązowawa maź
Maź to nie osad. :wink: Zdjęcie zawartości zbiorniczka by sprawę rozwiązało. :wink:
automechanik - Pią Sty 18, 2013 23:20

Adrian, Łapiesz mnie za słówka :wink: Diagnoza i leczenie prze internet bywa ciężkie :razz:
porcupineG - Sob Sty 19, 2013 08:26

Cieknie z zaworu od sterowania temperaturą nagrzewnicy :)

Widze ze ciezko z dostepnoscia w Warszawie, nie wiecie czy pasuje jakis zamiennik?

Adrian - Nie Sty 20, 2013 11:42

Cieknięcie z zaworu nie tłumaczy brązowej mazi w zbiorniczku...