Zobacz temat - [R75] pompa sprzegla
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] pompa sprzegla

roverjg - Czw Sty 17, 2013 11:42
Temat postu: [R75] pompa sprzegla
Witam,

mam problem z wrzucaniem biegow. Po regeneracji za 15 zl opisanej na forum poprawilo sie ale nie na dlugo.
Znalazlem takie ogloszenie
http://otomoto.pl/rover-7...wy-P357212.html
czy ktos korzystal, jakies opinie?

haszczyc - Czw Sty 17, 2013 12:18

roverjg, drogo napisz do kolegi BONCKY on takie coś taniej robi
mlody0306 - Czw Sty 17, 2013 13:16

Też miałem niedawno problemy z biegami, ciężko wchodziły aż pewnego dnia całkowicie nie mogłem wrzucić żadnego biegu i ledwo co dotoczyłem sie do mechanika. Po diagnozie mechanik nie stwierdził żadnych wycieków ale był zdziwiony że są dwa zbiorniczki pompy sprzęgła. drugi zbiorniczek był przy pedale sprzęgła i był prawie suchy. mechanik dolał płynu, odpowietrzył i wszystko gra jak należy. usługa kosztowała mnie 40 zł.
szemet33 - Czw Sty 17, 2013 14:15

jeśli ta regeneracja opisana na forum nie pomaga to żadna inna nie pomoże i będą to tylko pieniądze wyrzucone w błoto. Szukaj wycieku z wysprzęglika

haszczyc napisał/a:
roverjg, drogo napisz do kolegi BONCKY on takie coś taniej robi

kolega Boncky nie robi coś takiego

kalafior - Czw Sty 17, 2013 14:59

roverjg, tu masz
http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html
sam mozesz zrobic

domel101 - Czw Sty 17, 2013 16:50

mlody0306 napisał/a:
Po diagnozie mechanik nie stwierdził żadnych wycieków ale był zdziwiony że są dwa zbiorniczki pompy sprzęgła. drugi zbiorniczek był przy pedale sprzęgła i był prawie suchy


:?: czy się myle, czy dobrze powiem: zmień mechanika

Gonia - Czw Sty 17, 2013 21:21

kalafior napisał/a:
roverjg, tu masz
http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html
sam mozesz zrobic


Warto również dodać, że na żaden wysprzęglik nie dostaniecie gwarancji... a koszt wymiany wysprzęglika...

kerbi - Pią Sty 18, 2013 10:43

jak dobrze złożysz to ci gwarancja do niczego nie potrzebna. Ja już na pompie BMW jeżdżę chyba od czerwca 2009 r, przejechałem prawie 60 tyś i spokój mam. Co prawda jeszcze miesiąc temu ulepszyłem sam sposób mocowania i części i wężyków, oraz sam wężyk (ebonitowy okazał się słaby), ograniczyłem skok pedału sprzęgła (teraz to może jest z 5 cm, łapie zaraz po puszczeniu pedału i teraz to się fajnie jeździ) - nie trzeba do podłogi go cisnąć.
kalafior - Pią Sty 18, 2013 11:18

Gonia napisał/a:
Warto również dodać, że na żaden wysprzęglik nie dostaniecie gwarancji... a koszt wymiany wysprzęglika...

nie masz pojecia nie naprawiaj tylko mechanik

Gonia - Pią Sty 18, 2013 22:42

kalafior napisał/a:
Gonia napisał/a:
Warto również dodać, że na żaden wysprzęglik nie dostaniecie gwarancji... a koszt wymiany wysprzęglika...

nie masz pojecia nie naprawiaj tylko mechanik


Ciekawa jestem, czy jak wydasz 350-400 na wysprzęglik i 500-600 za wymianę i tak co chwila, też będziesz tak pisał.

kalafior - Sob Sty 19, 2013 12:41

Gonia napisał/a:
Ciekawa jestem, czy jak wydasz 350-400 na wysprzęglik i 500-600 za wymianę i tak co chwila, też będziesz tak pisał.

nie wydam bo naprawilem pompke sam i wysprzeglika nie uszkodzilem juz napisalem wyzej nie masz pojecia co robisz to zlec to fachowcowi i nie placz ze wydasz pozniej 1000zl no ale masz przeciez gwarancje :mrgreen:

Adsik - Sob Sty 19, 2013 17:04

kalafior, naprawiałeś sposobem "za 15zł"?

Jakie są efekty? Niedługo trochę wolnego, auto nie będzie tak potrzebne to też będę próbował reanimować pompę.

Gonia - Sob Sty 19, 2013 17:30

kalafior napisał/a:
Gonia napisał/a:
Ciekawa jestem, czy jak wydasz 350-400 na wysprzęglik i 500-600 za wymianę i tak co chwila, też będziesz tak pisał.

nie wydam bo naprawilem pompke sam i wysprzeglika nie uszkodzilem juz napisalem wyzej nie masz pojecia co robisz to zlec to fachowcowi i nie placz ze wydasz pozniej 1000zl no ale masz przeciez gwarancje :mrgreen:


Nie będę się licytowała ale takich forumowych fachowców przeżyłam kilku i żaden z naszych kilkunastu Roverów i MG, nie był naprawiany metodą "na gumką za 15 zł"... może dlatego ja nie utyskuję, że to takie zawodne samochody i cały czas się psują. Nie mam z nimi najmniejszego problemu.

[ Dodano: Sob Sty 19, 2013 17:30 ]
Aaaa!!! Spróbuj metodę, która była kiedyś proponowana na forum (na pakułę i lakier do paznokci).

kalafior - Sob Sty 19, 2013 17:57

Gonia, ja nie narzekam na swojego roverka a wrecz jestem z niego zadowolony naprawilem pompke orginalna za 2 zlote i to bez pomocy forum a widze ze masz malo dopowiedzenia na temat napraw i wiedze masz znikoma,chcialem pomoc koledze i do tego to forum sluzy :mrgreen:

[ Dodano: Sob Sty 19, 2013 17:57 ]
dodam jeszcze ze przejechalem na moim patencie juz 40 tys km i nic sie nie dzieje

Gonia - Sob Sty 19, 2013 18:04

kalafior napisał/a:
Gonia, ja nie narzekam na swojego roverka a wrecz jestem z niego zadowolony naprawilem pompke orginalna za 2 zlote i to bez pomocy forum a widze ze masz malo dopowiedzenia na temat napraw i wiedze masz znikoma,chcialem pomoc koledze i do tego to forum sluzy :mrgreen:


Twoje prawo tak myśleć. Ja Cię z błędu wyprowadzała nie będę, a tym bardziej cokolwiek udowadniała.

[ Dodano: Sob Sty 19, 2013 18:04 ]
kalafior napisał/a:

dodam jeszcze ze przejechalem na moim patencie juz 40 tys km i nic sie nie dzieje


Ja dodam, że znam conajmniej kilka osób, które po fascynacji patentem z pompką BMW wróciły do oryginalnej pompki... ale nikt się niczym takim tu nie pochwali, bo to nie wypada się przyznawać do porażki. To takie niemęskie i niezgodne z internetowym kanonem.

kalafior - Sob Sty 19, 2013 18:16

duzo osob jezdzi na pompce z BMW i sobie ja chwali tylko naprawa musi byc dobrze przeprowadzona
Gonia - Sob Sty 19, 2013 18:18

kalafior napisał/a:
duzo osob jezdzi na pompce z BMW i sobie ja chwali tylko naprawa musi byc dobrze przeprowadzona


... i każdy z nich ma 2 razy grubszą lewą nogę :)

haszczyc - Sob Sty 19, 2013 18:25

Gonia napisał/a:
... i każdy z nich ma 2 razy grubszą lewą nogę :)
dokładnie :ok:
kalafior - Sob Sty 19, 2013 18:30

to panowie i panie tylko kupowac nowe pompki
haszczyc - Sob Sty 19, 2013 18:40

kalafior, ja tam mam regenerowana od Bonckiego i sobie chwalę gdyż pedał chodzi znacznie lżej ogromna jest różnica po regeneracji
kalafior - Sob Sty 19, 2013 18:56

dalem przyklad jednej z metod naprawy a ktora sobie ktos wybierze to juz jego sprawa
Strike - Pon Sty 21, 2013 10:54

Może po prostu lepiej zacisnąć zęby, poczekać dłuższą chwilę i kupić nową?
Nowa pompa

To 2 razy tyle co regeneracja, a podejrzewam, że wytrzyma ze 3 razy dłużej...

Gonia - Pon Sty 21, 2013 17:28

Nowa pompa jest tańsza.

http://allegro.pl/pompa-s...2952913552.html

Rowan - Pon Sty 21, 2013 18:34

Strike napisał/a:
To 2 razy tyle co regeneracja, a podejrzewam, że wytrzyma ze 3 razy dłużej...

To akurat jest wątpliwa sprawa :wink:

piotrek1000 - Pon Sty 21, 2013 20:20

Jestem ciekaw od czego zależy to że jedna pompa wytrzyma naprawdę długo a inna nie. W moim R, 230 k km niedługo stuknie a pompka wydaje mi się że jeszcze oryginalna. Nabite na niej jest 02 r. więc by się zgadzało bo R jest z 03. Poprzedni właściciel zrobił nim 50 k km, ja już 70. Zarówno ja jak i poprzedni właściciel wymieniam płyn w układzie co 10 k km i nie mam żadnych oznak problemów, jedynie co to 2masa pada (słychać przy gaszeniu) ale prawdopodobnie od nowości tam siedzi bo ani ja ani wcześniejszy właściciel jej nie ruszał
sysekp - Sro Sty 23, 2013 18:20

To powiem tak, nigdy nie narzekałem na mojego roverka do dziś. Otóż w listopadzie 2012 roku zakupiłem pompę sprzęgła za 900 zł i zamontowałem, jakież było moje zdziwienie dziś, kiedy nie mogłem wrzucić biegu, kiedy wreszcie na siłe wcisnąłem dwójkę i ruszyłem było już ok i dojechałem do mechanika, nauczony doświadczeniem od razu spojrzał pod pedał sprzęgła i pokazał mi strużkę białą na całej długości wysprzęglika, czyli wyciek na w pompie. Wystarczyło na 3 miesiące. Czy może ktoś doradzić co tu teraz robić, czy kupić regenerowaną czy znowu nową, ale bez pewności na ile wystarczy. Pomóżcie forumowicze
Pieta - Sro Sty 23, 2013 19:40

sysekp napisał/a:
pokazał mi strużkę białą na całej długości wysprzęglika


chyba na pompce nie na wysprzęgliku

Wyjmij pompkę i ją dokładnie wypłucz.
Bardzo szyko ci padła
Miałem nową i poszła po prawie dwóch latach i 42 000 km. Zaworek poszedł i płukanie nic nie pomagało. Zawór puszczał mimo wszystko. Nie ciekła na zewnątrz, tylko pedał był miękki i wpadał w podłogę.
Zregenarowałem we własnym zakresie, moją metodą za 15zł i śmiga już prawie 18 000km

Osobiście nie kupiłl bym już drugiego oryginału.

sysekp - Sro Sty 23, 2013 20:22

To powiedz jak mam ją zregenerować za 15 zł? czy takie płukanie pomoże?
Pieta - Czw Sty 24, 2013 08:24

tutaj jest opis

http://forum.roverki.eu/v...t=80014&start=0

Płukanie pomaga a czasami nie. Z doświdczenia wiem, że pojawia się tam brud i on blokuje zaworek w pozycji częściowo otwartej.
Prawda jest taka że płukanie pomaga na tyle aby mieć czas na poszukanie innej pompki.
Na ten temat jest wiele na forum. Więc nie ma sensu się rozpisywac po raz setny.

Adsik - Czw Sty 24, 2013 16:12

Pieta, u mnie tak po około 2 tygodniach od odpowietrzenia zaczyna się od nowa to samo, czyli pedał bierze coraz niżej. W środku pompki, to znaczy na dnie zbiorniczka jak wsadziłem palec to jest straszny syf. Czy zdemontowanie pompki i dokładne jej wyczyszczenie pomogło by na jakiś czas w tym przypadku?
dzelo23 - Czw Sty 24, 2013 16:30

Najlepiej to przepłukać cały układ ja przegoniłem 0,5litra płynu tańszego takiego za 10zł a dopiero potem zalałem płyn shela. Syf wypływał straszny jakby smoła.
apples - Czw Sty 24, 2013 16:31

Pieta napisał/a:
Prawda jest taka że płukanie pomaga na tyle aby mieć czas na poszukanie innej pompki.
Dwukrotne płukanie w krótkich odstępach czasu i chyba już ponad rok jeżdżę. Za pierwszym razem umyłem pod kranem pompkę, a następnym tylko przelałem płyn. Średnio raz na pół roku prewencyjnie odpowietrzam sprzęgło i w te sposób mam czysty płyn w układzie. Tak jak kiedyś już pisałem ... jakość płynu również ma znaczenie.
Adsik - Czw Sty 24, 2013 23:09

Czekam aż się ociepli i zabieram się za tą pompkę.
Pieta - Pią Sty 25, 2013 08:26

apples napisał/a:
Dwukrotne płukanie w krótkich odstępach czasu i chyba już ponad rok jeżdżę.


Rozumiem i zgadza się. Oryginalna, którą kupiłem z autem też tak się zachowywała, przepłukiwałem i jeździłem jeszcze długo. Ale w tej co miałem od nowości zaraz po pierwszej awarii płukanie nie dawało efektów a płukanie było porządne i płyn czysty jak łza i mimo wszystko nie trzymała. Pod usczelką zaworu widać było zdegradowaną powierzchnię doszcelniającą.
Myślę, że jest to sprawa losowa i indywidualna.

Adsik - Pią Sty 25, 2013 17:21

Jak proponujecie wykonać płukanie? Ja myślałem zdemontować pompkę(rozumiem że można odkręcić przewód od niej tam zaraz za pompką, czy jest on dzielony dopiero tam przy akumulatorku :) ?), wyczyścić ją w środku porządnie, później zamontować, i przepychać stary płyn nowym. Tylko zamiast zakręcać i odkręcać odpowietrznik, to bym go wyjął i ktoś by mi go zatykał palcem w momencie kiedy bym pedał podnosił, a by odsłaniał kiedy bym naciskał pedał. Jak by już leciał czysty płyn to wtedy bym wsadził odpowietrznik i odpowietrzył tak jak nalezy. Czy to jest dobry pomysł? Odpowietrznik chciałem wyjąć w tym celu by się cały płyn stary z syfem wypchnął. Najgorsze jest to że płynu w zbiorniczku to mi praktycznie nie ubywa, a sprzęgło się jakos zapowietrza. Myślę że takie płukanie by pomogło. I orientujecie się ile wchodzi dokładnie płynu do tego układu?
MaReK - Pią Sty 25, 2013 19:07

Przewód nie jest dokręcany, jest na wcisk i trzyma go przed wypadnięciem bolec poprzeczny. Przed wysunięciem się owego bolca, zabezpiecza go jeszcze dodatkowo zawleczka ;) Zatem najpierw zdejmij zawleczkę, następnie wybij czymś cienkim acz sztywnym bolec i dopiero rozłącz pompkę. Możesz ją umyć rozbierając uważnie po kolei co i jak, żebyś potem dobrze złożył.

Ja osobiście jeżdżę na pompce, która wcześniej przepuszczała. Miałem ją spisać na straty, ale po umyciu i "rozciągnięciu" delikatnie sprężyny wszystko jest jak trzeba. W połączeniu ze sprzęgłem Nationala, pedał wpada w podłogę jak przy awarii ;) Jednak awarii nie ma. Znawcy twierdzą, że rozciąganie sprężynki nic nie da, a może zaszkodzić... nie wiem, ja zaryzykowałem. Być może nic to nie dało, a dało samo wykąpanie pompki.

Sugeruję wykonać modyfikację za 15zł o której pisał kolega. Rzetelnie się przyłożyć i powinna się powieźć. Jak nie, to można zregenerować. Jeśli natomiast pompka ma 3 miesiące, to możesz ją reklamować chyba.

Pozdrawiam,

Loo - Sob Sty 26, 2013 00:39

Witam !
Odświeżę trochę temat miałem ogromny problem z pompką , wysyłałem do Bonckiego 4,5 ,6, a może i siedem razy .Pzdr. Boncky Grzesiek z Lubina .
Jednak samochód dalej nie jechał , a po odesłaniu do kolegi wszystko było ok , montował do innych samochodów i wszystko grało.
Zdecydowałem się na zakup nowej pompki za 714 zł. , i wspomnę jeszcze ze byłem po wymianie sprzęgła wysprzęglika ,tarczy z dociskiem i dwumasy .
Minał rok i na razie wszystko dobrze się sprawuje , a wydaje mi sie że nie była to wina pompki a szybko złączki w której znajduje się zaworek zwrotny (tak mi sie tylko wydaje) , ale to pozostawiam fachowcą.

Strike - Pon Lut 04, 2013 13:07

Gonia napisał/a:
Nowa pompa jest tańsza.

http://allegro.pl/pompa-s...2952913552.html


Podałaś link do pomy RHD, co oznacza Right Hand Drive, czyli jest to pompa do anglika i pasować nie będzie.

Boncky - Pon Lut 04, 2013 13:27

Loo napisał/a:
Witam !
Odświeżę trochę temat miałem ogromny problem z pompką , wysyłałem do Bonckiego 4,5 ,6, a może i siedem razy .Pzdr. Boncky Grzesiek z Lubina .
Jednak samochód dalej nie jechał , a po odesłaniu do kolegi wszystko było ok , montował do innych samochodów i wszystko grało.
Zdecydowałem się na zakup nowej pompki za 714 zł. , i wspomnę jeszcze ze byłem po wymianie sprzęgła wysprzęglika ,tarczy z dociskiem i dwumasy .
Minał rok i na razie wszystko dobrze się sprawuje , a wydaje mi sie że nie była to wina pompki a szybko złączki w której znajduje się zaworek zwrotny (tak mi sie tylko wydaje) , ale to pozostawiam fachowcą.


4,5,6,7 razy to chyba nie potrzebna przesada... frustracja na bok...zdarza się że pompa wraca jeden raz ale to są bardzo rzadkie przypadki, zdarza się że pompa jest "nie do zregenerowania" czasem kombinuję przekładam, zmieniam na potrzebę sytuacji ale niestety są takie przypadki że "se ne da" 90% takich sytuacji jest załatwiane na telefon, owszem pompa mogła pojechać i przestać działać u klienta bo mam na nią 1 dzień i "każdy" bez wyjątków ciśnie "szybko,szybko, szybko" więc nie jestem w stanie ją podłączyć pod auto na 2 dni i pojeździć, ja jestem tylko człowiekiem i wszystkiego nie uratuję, robię ile mogę i tak szybko jak mogę, jeżeli coś jest nie do zrobienia - to nie robię, a jeżeli coś nie działa to kasa wraca bez zbędnych rozmów.

a teksty o 7 wysyłkach to po prostu przykre.

[ Dodano: Pon Lut 04, 2013 13:27 ]
Strike napisał/a:
Gonia napisał/a:
Nowa pompa jest tańsza.

http://allegro.pl/pompa-s...2952913552.html


Podałaś link do pomy RHD, co oznacza Right Hand Drive, czyli jest to pompa do anglika i pasować nie będzie.


pasować będzie bez problemu, tylko inny przewód - dłuższy, też pasuje ale trzeba trochę się z nim nagimnastykować lub zwyczajnie zostawić swój w aucie a przeszczepić samą pompę

msopell - Wto Lut 05, 2013 19:10

Witam.
Podepnę się pod temat.
Mam wymienioną pompę sprzęgła (jak chyba większość posiadaczy 75). Niestety po jakimś czasie znów mam problem ze zmianą biegów. Muszę wielokrotnie pompować zanim wrzucę bier po odpaleniu auta. Nawet po 10 minutowym postoju robi się to samo. Przed odpowietrzeniem układu zauważyłem, że w zbiorniczku jest płyn w odpowiedniej ilości. Czy to to pompka jest felerna czy może to być, wina wysprzęglika? Dodam, że rok temu wymieniałem tarczę sprzęgła na nową a wysprzęglika nie wymieniałem, bo był dobry.
Pozdrawiam.

Boncky - Wto Lut 05, 2013 19:42

msopell napisał/a:
Witam.
Podepnę się pod temat.
Mam wymienioną pompę sprzęgła (jak chyba większość posiadaczy 75). Niestety po jakimś czasie znów mam problem ze zmianą biegów. Muszę wielokrotnie pompować zanim wrzucę bier po odpaleniu auta. Nawet po 10 minutowym postoju robi się to samo. Przed odpowietrzeniem układu zauważyłem, że w zbiorniczku jest płyn w odpowiedniej ilości. Czy to to pompka jest felerna czy może to być, wina wysprzęglika? Dodam, że rok temu wymieniałem tarczę sprzęgła na nową a wysprzęglika nie wymieniałem, bo był dobry.
Pozdrawiam.


najprawdopodobniej nie trzyma Ci pompa ciśnienia dlatego musisz pompować, może to byc spowodowane jej naturalną śmiercią albo innymi zjawiskami, sprawdź poziom płynu, jego barwę czy nie jest czarny czy nie masz osadu w układzie i czy nie ma wycieku, być może też wysprzeglik już się odzywa

Pieta - Wto Lut 05, 2013 19:45

msopell napisał/a:
Przed odpowietrzeniem układu zauważyłem, że w zbiorniczku jest płyn w odpowiedniej ilości. Czy to to pompka jest felerna czy może to być, wina wysprzęglika? Dodam, że rok temu wymieniałem tarczę sprzęgła na nową a wysprzęglika nie wymieniałem, bo był dobry.

Jeżeli płynu było wystarczająco to zaworek w pompce puszcza lub było tyle powietrza w układzie, że nie wiesz ile było płynu

Przy wymianie sprzęgła zawsze wymienia się łożysko dociskowe, w tym przypadku razem z wysprzeglikiem, chyba że był wymieniany niedawno.
Trudno ocenić stan wysprzęglika, wręcz nie jest to możliwe

msopell - Sro Lut 06, 2013 15:17

A gdzie znajdę tą pompę ciśnienia i jak mogę sprawdzić czy jest OK czy NOK ?


Tarczę wymieniałem wraz z dociskiem.

Pieta - Sro Lut 06, 2013 15:48

msopell napisał/a:
A gdzie znajdę tą pompę ciśnienia i jak mogę sprawdzić czy jest OK czy NOK ?


nie "pompa ciśnienia" tylko pompa sprzęgła pod pedłaem, tam gdzie dolewałeś płyn nie trzyma ciśnienia, czyli przepuszcza płyn przez tłok wtedy kiedy nie powinna

wellman - Sro Kwi 09, 2014 15:09

Pytanie do specjalistów w dziedzinie pompek sprzęgła :-)

Mojej pompce kończy się żywot, co prawda nie ma wycieków, ale pedał regularnie ląduje w podłodze, czasem podniesienie i "podpompowanie" pomaga, czasem trzeba chwilę poczekać. Zdarza się też, że mimo pedału wciśniętego na maxa nie wysprzęglał do końca (roverek nadal się toczył i dusił, gdy się wciskało hamulec). O problemach z wbiciem biegu nie wspomnę. Odpowietrzenie pomaga na 2-3 dni.

Samo sprzęgło, wysprzęglik i dwumasa były wymieniane przez poprzedniego właściciela niecały rok temu.

No i teraz - gdy doszliśmy z mechanikiem do decyzji o wymienia pompki - powstało pytanie. Którą wybrać?

http://allegro.pl/rover-7...4076060787.html

taką z metalowym korpusem, czy może:

http://allegro.pl/pompka-...4080574792.html

taką, co wygląda jakby była plastikowa?

Czy może jeszcze inną?

czort - Sro Kwi 09, 2014 15:27

Było dużo o tej pomce metalowej. Ja kupiłem tą metalową i na razie na półce leży.
Pewnie ja i większość formułowiczów poleci Ci tą metalową.
Jest ulepszona, coś tam zmienili w niej...

haszczyc - Sro Kwi 09, 2014 23:31

zdecydowanie metalowa!!