Zobacz temat - [R200 SDI] Swap GT1549 na VNT1852V
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [R200 SDI] Swap GT1549 na VNT1852V

Naki17 - Wto Sty 22, 2013 12:24
Temat postu: [R200 SDI] Swap GT1549 na VNT1852V
Witam kolejny Swap na VNT mogę ogłosić za udany więc postanowiłem się z wami podzielić moimi doświadczeniami związanymi ze swapem, okazało się ze nie było tak ciężko jak myślałem ale to za sprawa tego ze robię to jako kolejna osoba a nie pierwsza a wiadomo pierwszej zawsze ciężej wiec szacunek dla Firq który chyba jako pierwszy an tym forum się odważył podjąć tego zadania :) ale do rzeczy, cała operacja zajęła nam 12 godzin, mowie nam bo skorzystałem z pomocy kolegi który fajnie ogarnia spawanie i tez ma łeb an karku a wiadomo co dwie głowy to nie jedna. :D Wiec pierwsze co zrobiłem to oczywiście zakupiłem turbo i kolektor żeby sobie to na sucho skręcić i zobaczyć jak wyjdzie postanowiłem nie powielać pomysłu ani Firq-a ani Remigiusza i połączyć to po swojemu co okazało się bardzo pomocne i wygodne w dalszym montażu gdyż takie rozwiązanie jak na zdjęciu poniżej pozwala na wykorzystanie całego oryginalnego wydechu bez praktycznie żadnych przeróbek oto jak to zrobiłem

wada tego rozwiązania jest to ze turbina trzyma się an 2 a nie an 3 śrubach ale jest to dość solidne rozwiązanie, mocno się trzyma.
kolejna rzeczą było sterowanie postanowiłem użyć takiego jak Firq tylko ze ze strony http://nikotronik.pl/prze...go-montazu.html ponieważ jak zamówiłem ze strony która podał Remi na poście Firqa to czekałem 2 miechy i zero odzewu :/ tak wygląda gotowy zestaw do zamontowania ciężko tylko rezystory znaleźć do obciążenia
a tutaj mamy już na gotowo z uszczelkami skręconą turbinkę (zestaw do montażu turbiny czyli uszczelki i śruby 90zl na allegro)
Tutaj małe porównanie już po zdemontowaniu starej turbinki nie obyło się bez palnika do podgrzewania starych śrub od wydechu które były na maxa zapieczone
Następnie założyliśmy turbinkę z kolektorami an stałe do silnika i zaczęliśmy kombinować z wydechem gięliśmy rurki itd ale nic z tego nie wychodziło wiec postanowiliśmy sprawdzić czy kolanko oryginalne da się spawać, naszczescie się dało wiec odcięliśmy mocowania od starej turbinki i przyspawaliśmy flansze ku naszemu zdziwieniu okazało się ze wszystko pasuje niemal oryginalnie wystarczyło tylko skrecic i wydech gotowy!
reszta to juz z górki wystarczyło przyciąć oryginalna rurkę dolotu i założyć wąż sylikonowy z oplotem
Olejenie pasowało idealnie przynajmniej dopływ oleju wystarczyło wkręcić tylko trzeba pamiętać o tej śrubce oryginalnej od tej turbiny bo ma więcej otworów tak jak zauważył to wcześniej juz Firq, z odpływem oleju tez większego problemu nie mieliśmy gdyż po prostu przecięliśmy rurkę z odpływu na pól i połączyliśmy to kolankiem z węza od odmy :D coś trzeba było poświecić xd no i na koniec ostatnie zdjęcie ogólne
piszcie komentujcie zadawajcie pytania chętnie na wszystkie odpowiem :) zachęcam do montażu VNT efekt zarąbisty :D gdyby ktoś miał życzenie o więcej zdjęć proszę pisać postaram się wrzucić :)

adamsky - Wto Sty 22, 2013 14:29

Filmik z jazdy!! :twisted: :twisted: :twisted:
Naki17 - Wto Sty 22, 2013 15:21

Będzie filmik jak ten śnieg stopnieje :D a później hamownia jak uporam się z problemem odcinania gazu powyżej 3 tys obrotów :(
tuners - Wto Sty 22, 2013 15:21

Fajnie ze sie udalo i ze nie bylo wiekszych problemow z umiejscowieniem i olejeniem, wrzuc jak najwiecej zdjec zeby dokladnie moc obejrzec jak to wszystko jest polaczone, w jakim koszcie sie udalo zmiescic?
Naki17 - Wto Sty 22, 2013 15:29

koszt moim zdaniem minimalny xd turbinę nabyłem regenerowana i można powiedzieć ze wymieniłem sie na 2 inne które kupiłem na szrocie i zregenerowałem na początku miałem kolesiowi dopłacic jeszcze 250zl ale po oględzinach stwierdził ze nie muszę dopłacać bo bym stracił wiec turbinę mam za jakieś 30 zl :D a na aukcji stała za 750 :) to co musiałem kopić to komplet montażowy 90zl układ sterujący zamknął się w granicach 80zl zawór n75 miałem od kolegi i czujnik ciśnienia kolejne 90zl plus wężyki jakieś 20zl czyli coś w granicach 300zl ale nie więcej na pewno :)
tuners - Wto Sty 22, 2013 15:34

Daj adres i zamawiaj drugi komplet xd heh jak bedzie mozliwosc zrobienia u ciebie :-) ale najwczesniej jak snieg odtaje bo problem na letnich z miejsca ruszyc
Naki17 - Wto Sty 22, 2013 15:38

hehe :D nie ma problemu zapraszam zostawisz auto na jeden dzień i zrobione :D tylko w Twoim przypadku masz trochę daleko bo to okolice Wrocławia a konkretnie miejscowość Osola :) ale zapraszam :D jak nie masz jeszcze chipa od Remigiusza to dogadaj się z nim to od razu zamontuje Ci chipa to odjechał byś rakietą :D
tuners - Wto Sty 22, 2013 15:41

Damy rade :-) remi mnie nakrecil na to vnt a gdzie ta cala elektronike upchales?
Naki17 - Wto Sty 22, 2013 15:53

przykręciłem nad pedałem gazu na ścianie od środka bo akurat jest tam miejsce :)
Raptile - Wto Sty 22, 2013 15:55

Naki17, gratulacje , jakies roznice na dupohamowni ?
maniu48 - Wto Sty 22, 2013 15:55

No i pięknie jest iDT VNT, jest SDI VNT, teraz czas na SD VNT. top ten snieg i jazda.
Naki17 - Wto Sty 22, 2013 16:00

tak różnica jest odczuwalna ale wydaje mi się ze na tej pompie nie da się korzystać z pełnego potencjału VNT ale przetestowałem na mojej mamie siostrze i dziewczynie i pełnym bagażniku słoików xd jak nie mogłem się pohamować żeby wcisnąć gaz na obwodnicy to nagle się cicho w aucie zrobiło przestały gadać i zaczęły patrzeć na drogę xd po czym stwierdziły ze mocno przyspiesza wiec coś w tym musi być xd a wiadomo jak ciężko kobiety uciszyć xd przy okazji dało bardzo piękny dla ucha efekt dźwiękowy auto gdy dostaje doładowanie robi się wręcz cichsze ciężko to opisać ale brzmi świetnie :D
tuners - Wto Sty 22, 2013 16:03

Niema problemu że się nie mieści w przegrodzie czy coś? Jak śniegi stopnieją to szykuj garaż ;D
Naki17 - Wto Sty 22, 2013 16:05

na takie rzeczy zawsze znajdzie się miejsce :D spoko garaż się szykuje xd tylko kup wszystko co potrzebne :D
Raptile - Wto Sty 22, 2013 16:27

Naki17, mogl bys napisac koszta ile to cie wynioslo ? Do tej turby to trzeba by bylo zmienic mapy, bo te nasze to takie lajcik sa ;)
tronsek - Wto Sty 22, 2013 16:36

Raptile napisał/a:
mogl bys napisac koszta ile to cie wynioslo ?
Raptile, nawet nie zadałeś sobie trudu przeczytania wątku od początku :załamka:

Naki17 napisał/a:
koszt moim zdaniem minimalny xd turbinę nabyłem regenerowana i można powiedzieć ze wymieniłem sie na 2 inne które kupiłem na szrocie i zregenerowałem na początku miałem kolesiowi dopłacic jeszcze 250zl ale po oględzinach stwierdził ze nie muszę dopłacać bo bym stracił wiec turbinę mam za jakieś 30 zl a na aukcji stała za 750 to co musiałem kopić to komplet montażowy 90zl układ sterujący zamknął się w granicach 80zl zawór n75 miałem od kolegi i czujnik ciśnienia kolejne 90zl plus wężyki jakieś 20zl czyli coś w granicach 300zl ale nie więcej na pewno

Raptile - Wto Sty 22, 2013 17:33

tronsek, czytam i nie wiem co czytam haha :D A czytalem od poczatku ;)
Naki17 - Wto Sty 22, 2013 21:10

Raptile napisał/a:
Naki17, Do tej turby to trzeba by bylo zmienic mapy, bo te nasze to takie lajcik sa ;)
nom przydało by się tylko pytanie czy z naszej pompy da się coś jeszcze wycisnąć? :) chciał bym mieć pompę od ITD :D i mapki mafles wtedy był by już wypas :)
Raptile - Wto Sty 22, 2013 21:30

Naki17, da rade tylko trzeba zmodyfikowac mape ;)
Naki17 - Wto Sty 22, 2013 21:39

ciekawy jestem ile jeszcze z niej wycisnąć można :) zajadę do jakiejś firmy tuningowej i zasięgnę opinii co można z tym jeszcze zrobić :) Raptile wbijaj do mnie na garaż Tobie tez wstawimy VNT :D
Raptile - Wto Sty 22, 2013 23:02

kiedys gdzies wyczytalem ze dla naszej pompy max to ok 140-145 km.
Naki17, teraz mam troche inne wydatki ;) zobaczmy jak to bedzie.

Remigiusz - Czw Sty 24, 2013 17:51

Fajny montaz gratuluje i czekamy na hamownie :D Ale troche wiecej fot by sie przydalo :mrgreen:
Naki17 - Czw Sty 24, 2013 23:36

na hamownie jeszcze trzeba poczekać aż uporam się z problemem odcinania gazu bo dalej go nie rozwiązałem :/ a wiązka wygląda na cała. a co do zdjęć to postaram się wrzucić więcej :)
bociannielot - Pią Sty 25, 2013 10:50

Naki17, a o pompie od SD nie myślaleś ?
Raptile - Pią Sty 25, 2013 10:58

bociannielot, sd tez nie da duzego przyrostu , i nie masz mozliwosci odpowiedniego remapowania
Firq - Pią Sty 25, 2013 18:56

Naki17, odcina ci gaz bo VNT przeładowuje zadane ciśnienie a w sdi odcinka idzie od około 1.4 1.5 bara i trzeba wtedy oszukać mapsensor oryginalny
tuners - Pią Sty 25, 2013 20:27

firq z tego co zauważyłem to przed założeniem vnt miał już ten problem
Remigiusz - Pią Sty 25, 2013 20:33

Naki17, Daj znac bo tak jak pisał Firq tobie już mówiłem ze odcinka jest bo przeładowanie widzi ECU i odcina dawkę żeby nie wybuchł :razz:
Naki17 - Sob Sty 26, 2013 23:53

faktycznie moze bys to powod bo wczesniej na starej turbince tez jezdziłem na doładowaniu 1.5bara ale całkiem map sensora oryginalnego odpiac nie moge bo jak to zrobie to chyba nie bedzie podawac odpowiednich dawek komp nie? teraz nie mam jak tego sprawdzic bo jestem u dziewczyny w pon przetestuje na cąłkiem odpietym cisnieniu dochodzacym do map sensora :)
Remigiusz - Nie Sty 27, 2013 03:25

Podepnij mapa od VNt do Ecu w tedy bedzie widzial mniejsza dawke :P A tego orig do wypnij całkiem :wink:
Naki17 - Nie Sty 27, 2013 12:58

musze pomyslec :) bo moze pomogło by podłaczenie diody 1n4148 na kabelek sygnałowy w ory. map sensorze tak jak w projekcie sterowania VNT :)
kadzaf - Nie Sty 27, 2013 16:51

Naki17 napisał/a:
ale całkiem map sensora oryginalnego odpiac nie moge bo jak to zrobie to chyba nie bedzie podawac odpowiednich dawek komp nie?

Tak zrobi sie jeszcze wiekszy kołek i to prawie na całym zakresie ,wiec musisz inaczej cos z tym zrobic aby oszukac go,

Naki17 - Nie Sty 27, 2013 17:10

chyba jedyne wyjscie to zmniejszyc doładowanie an 1.4bara ;( bo nie widze innego rozwiazania jak narazie
Remigiusz - Nie Sty 27, 2013 17:40

Podłącz map sensora od VNT jak tobie pisałem i nie plącz mi tu :wink:
Naki17 - Nie Sty 27, 2013 21:44

Remigiusz, Remigiusz, ale co myslisz ze ten map sensor od mojego sterowania podaje jakies mniejsze napieca sygnałowe? czy chodzi Ci o to ze nasz oryginalny map sensor nie ogarnia tego cisnienia poprostu i wysyła jakis "krzywy" sygnał do ECU
Remigiusz - Nie Sty 27, 2013 22:32

Oglądnij sobie datasheet obu map-sensorów :wink:

Obywa maja max przy ok 4,5V czyli orig ma jakos 4,5V lub 5V przy 2.50bara a ten twój do VNT był jak dobrze pamiętam do 3.5bara ciśnienia ABSOLUTNEGO ! Czyli ma dopiero te max 4,5 czy tam 5 Voltów przy 3,5bara :!:

A ECU tylko patrzy ile Voltow podaje map sensor do niego i tyle :P Wiec jak dasz większy map ECU będzie widziało mniejsze ciśnienie ale tak naprawdę będzie większe i wszystko będzie git :wink:

Naki17 - Pon Sty 28, 2013 13:57

nie jestem do końca pewny własnie czy wszystko bedzie ok ze wzgledu na to ze komputer bierze dane z map sensora ktora jest mu potrzebna do tego by odpowiednia dawke paliwa podac a jak bedzie widzał mniejsze cisnienie powietrza to bedzie uboga mieszanka duzo powietrza i mało paliwa :) ale juz mam pomysł jak to rozwiazac chyba :) jak bede miał czas to wykonac i bedzie działac podziele sie moim rozwiazaniem ale nie mowie ze Twojego rozwiazania nie przetestuje Remi :)

Wszystko juz ogarnąłem z Datasheets-ow i wychodzi mi ze maksymalne napiecie jakie powinno wychodzic z naszego mapsensora to około 2.25V czyli na bary to jakies 1.35 Bara zatem zrobie elektroniczny układ (stabilizator napiecia) ktory bedzie pozwalal na przepływ pradu do 2.25V a gdy map sensor poda wiecej to nadmiar tego napiecia zostanie wyrownany do 2.25V i wszyscy beda zadowoleni xd komputer bedzie podawał maxymalna dawke i bedzie pracował tak jak powinien niezaleznie od cisnienia. :)

kadzaf - Pon Sty 28, 2013 15:21

a czy ewent dac inny map sensor dałoby rade? :wink:
Naki17 - Pon Sty 28, 2013 15:35

kadzaf, no właśnie moim zdaniem nie bardzo :) ze względu an to ze one maja inne wartości napięcia dla danego ciśnienia a nasz komp ma ustalone wartości paliwa dla danego napięcia które odwzorowuje ciśnienie czyli jak dał byś inny czujnik z innymi "mapami" ciśnienia do napięcia to komp mógł by tworzyć zła mieszankę paliwowo powietrzną
kadzaf - Pon Sty 28, 2013 15:39

hmm to moze dac zaworek upustowy zeby nie przekraczał danego cisnienia :mrgreen:
Pływak - Pon Sty 28, 2013 16:05

Naki17 napisał/a:
nie jestem do końca pewny własnie czy wszystko bedzie ok ze wzgledu na to ze komputer bierze dane z map sensora ktora jest mu potrzebna do tego by odpowiednia dawke paliwa podac a jak bedzie widzał mniejsze cisnienie powietrza to bedzie uboga mieszanka duzo powietrza i mało paliwa :) ale juz mam pomysł jak to rozwiazac chyba :) jak bede miał czas to wykonac i bedzie działac podziele sie moim rozwiazaniem ale nie mowie ze Twojego rozwiazania nie przetestuje Remi :)


Oczywiście, ze nie będzie wszystko tak jak ma być. Komp będzie oszukany to fakt ale wymiana map sensora powinna być uwzgledniona w ECU i jego wartości powinny być od nowa zaprogramowane. Swojego czasu mialem w planach u siebie wymiane turbo i co za tym idzie wlaśnie map sensora tuner z którym gadałem mówił, ze o ile po wymianie samego turbo moge do niego dojechać bez problemu to map sensor musi mi on już na miejscu podpiąć i zamienić go również w sofcie. Po to on właśnie jest, zeby komp wiedzial jakie siśnienie jest w ukałdzie i w razie potrzeby zareagował przy przeładowaniu, a jak masz zakres do 3,5bara bezwzględnego to masz 2,5bara względnego i zanim się zorientujesz może być za późno no ale tutaj mało kto się takimi aspektami przejmuje byle jechał i kopcił :lol:

kadzaf - Pon Sty 28, 2013 16:13

Czy zrobic dobrze w warunkach domowych moze byc cieżkawo :|
Naki17 - Wto Sty 29, 2013 23:41

Pływak, no dokładnie jest tak jak mówisz ale właśnie chodzi o to żeby zrobić wszystko tak aby nie było potrzeby stroić się pod inne ciśnienie a oszukać kompa na tyle by wszystko grało i to jest chyba jedyny sposób z tym stabilizatorem napięcia :) zgodzisz się? :) bo faktycznie gdyby się chciało zmienić map sensor to i w sofcie trzeba by było stroić a moje rozwiązanie nie będzie wymagało strojenia softu :)

kadzaf, myślałem tez nad zaworkiem upustowym ale wtedy przez ten zaworek uciekało by ciśnienie z całego układu dolotowego a co za tym idzie turbina starała by się nadrobić upływ ciśnienia z dolotu i zamykała by strumienice w moim przypadku, a u Ciebie wastegate co mogło by prowadzić do ugotowania silnika i nawet do jego uszkodzenia a na pewno do utraty mocy przez ograniczenie możliwości odprowadzenia spalin przez silnik :)

jeżeli uda mi się zrobić ten stabilizator to oczywiście podzielę się z każdym chętnym porobię układy i będę mógł chętnym wysłać :)

[ Dodano: Wto Sty 29, 2013 23:41 ]
nowe ustrojstwo do oszukania ECU jak zamontuje i wszystko ładnie wyreguluje to opisze efekt :)

Witajcie jak ktoś by chciał budować takie sterowanie jak u mnie i u firq-a to z doświadczenia podpowiadam ze na sygnałowym kabelku od czujnika trzeba dolutować dwie diody połączone szeregowo w kierunku przewodzenia i dopiero do modułu sterowania wtedy układ działa najwydajniej.

Remigiusz - Pią Maj 10, 2013 22:07

Naki17, Wrzuć jakiś gotowy schemat dla potomnych :wink:

[ Dodano: Pią Maj 10, 2013 22:07 ]
Any new updates ?? :-|

Działa to jeszcze czy coś odpadło albo wybuchło :o

Raptile - Nie Maj 12, 2013 01:12

Buuuuum :) no wlasnie nic chłopaki nie piszą , chyba sie wstydzą , albo cos sie rozpadlo
Naki17 - Czw Cze 13, 2013 22:55

Wszystko działa nic sie nie rozpadło ani nie wybuchło xd nie mialem czasu napisac wszystko ładnie działa teraz tylko nie podoba mi sie to sterowanie zmienna geometria :) jest za wolne i są dosyć duże oferboosty rzedu 0.2-0.3 bara :) dodatkowa wada jest mało precyzyjne ustawienie cisnienia doładowania :) dla tego chce wykombinowac inne sterowanie krore bedzie szybciej reagowac i bedzie bardziej precyzyjne :)
Remigiusz - Sob Gru 14, 2013 02:06

Naki17, Teoretycznie wystarczy zamiast oryginalnego mapa wpiąć sobie po prostu map sensor który dokupiłeś w tedy ECU nie będzie widział overboostu :) Druga opcja jest wsadzić sobie Diode Zener na nap 4,7V albo mniejsza na wyjście sygnału z mapa do ECU i będziesz miał tak samo brak overboostu w ECU :)

Robia tak w VAG i Chryslera :mrgreen:

alter6 - Pią Mar 28, 2014 21:43

Naki17 jak tam się sprawuje turbinka już wszystko gra?
pytam się ponieważ przymierzam się do takiej przeróbki w R200 98r.

[ Dodano: Pią Mar 28, 2014 21:43 ]
i czy nie podjąłbyś się montażu bo widzę że mieszkasz niedaleko

BlackD - Pią Kwi 11, 2014 13:20

Sorry za odkop. Naki uporałeś się z tym odcinaniem gazu? Bo ja u siebie w R600 mam to samo dokładnie i nie wiem co się może dziać.
Remigiusz - Pią Paź 03, 2014 22:59

Chyba temat umarł :D Dodam ze do SDI trzeba stosować limitera sygnału doładowania żeby nie szedł powyżej max bo odcina będzie. Układ można bardzo prosto zrobić :)