Zobacz temat - [L-series PO '04] Remap bez przepływki & Dual mapping !
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Tuning mechaniczny - [L-series PO '04] Remap bez przepływki & Dual mapping !

Raptile - Czw Sty 31, 2013 15:02
Temat postu: [L-series PO '04] Remap bez przepływki & Dual mapping !
JEST JUŻ MOŻLIWOŚĆ WGRANIA MAPY MAFFLES NA KOMPUTERY POLIFTOWE ( z końcówką "1" zapraszam na PW :) DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ
tuners - Czw Sty 31, 2013 15:58

ciekawa sprawa ja mam pół lifta elektronika i silnik polift a buda przedlift gdyż miesiącem przejściowym produkowany Remi mówił nie da rady mapki nie wejdą na tym silniku xD a wszystko hula aż miło.
Raptile - Czw Sty 31, 2013 17:19

tuners, jakie masz oznaczenie kompa ? masz czujnik w kolektorze dolotowym ? Te przejsciowe 2004 wlasnie takie mieszańce były ...
Remigiusz - Czw Sty 31, 2013 19:30

tuners, Ty masz troche inny model i napisz nr ECU bo masz wtyczkę na dolocie jak maja polifty i mnie to dziwi :mrgreen:
tuners - Czw Sty 31, 2013 21:51

Ecu musze spisac jak w garazu bede ale cala elektryke wraz z bezpiecznikami mam polifta
Jordan87 - Czw Sty 31, 2013 22:39

Ja mam zgrane oryginalne mapy z moich kostek. Zgrywałem jak próbowałem uruchomić mapy od Remiego.

Tamte mapy niestety nie chciały działać u mnie. Oznaczenie mojego kompa to MSB101151 0 281 001 956

Jeśli cena byłą by rozsądna to mogł bym się dołączyć do drużyny ;)

ps Dzięki Żaba za cynk o temacie :)

Raptile - Czw Sty 31, 2013 23:34

Jordan87, spoko ;) mogł byś mi podesłać maila z mapami oryginalnymi ? piotrtalkowski@wp.pl
Remigiusz - Czw Sty 31, 2013 23:44

Jordan87, Wyślij mi te twoje orig tez proszę albo staw je nawet tutaj :wink:
Jordan87 - Pon Mar 11, 2013 09:38

Oto one :)

[ Dodano: Pon Mar 11, 2013 09:38 ]
Udało się coś może ruszyć w temacie? :)

Remigiusz - Pon Mar 11, 2013 11:16

Jordan87, Udało się jak dobrze pójdzie będę miał mapki za kilka tyg do polifta :mrgreen:
Jordan87 - Pon Mar 11, 2013 12:55

Będą to mapki dualmap mafless jak to miało miejsce w przedliftowych?
Remigiusz - Pon Mar 11, 2013 14:34

Jordan87, Dokładnie tak to będzie zobaczymy co jeszcze będzie. Ma być mafless + EGR off i brak checkow przy odpinaniu tych rzeczy :P
Raptile - Pon Mar 11, 2013 15:56

i 190 KM :D
Remigiusz - Pon Mar 11, 2013 15:58

z VNT pewnie i by było :P
Pływak - Pon Mar 11, 2013 16:12

Widzisz rapt trza bylo brać Alfe albo Stilo bym Ci mape w parę minut ogarnął, a nie kilka tygodni ;)
tuners - Pon Mar 11, 2013 17:52

Trza było kupić ferrari to by ci w fabryce już wgrali dobre mapy...

Pływak jak ktoś chciał taki samochód to ma taki
Może nie chcial mieć ideału jakim jestp pewnie alfa ktorej właściciele unoszą się nad ziemią a ich głowy zdobią aureole

Pływak - Pon Mar 11, 2013 19:22

tuners, ale po co te wywody? Widzisz ta emotke na koncu mojego zdania czy nie bardzo? Podpowiem, ze oznacz ona żart. Po za tym rapt zastanawiał się zarówno nad 147ka jak i nad Stilo wiec jak nie jesteś w temacie to powstrzymaj się od tworzenia kolejnego OT ;]
Julek - Pon Mar 11, 2013 22:56

Raptile, pfff to moze wreszcie pojedziesz jak ja :twisted:
Remigiusz - Nie Mar 17, 2013 10:27

Powiem tak mapek jednak nie będzie :-|

Mam już ECU z ZS'a był gotowy do wysłania a sie okazuje ze da się zrobić remapa ale gość mi zaleje cały ECU żywicą epoksydowa :-| Bo się boi o swoje kości co wsadzi :-|



Maja Angole porypane w głowach i to równo, dla mnie to nie jest prof service mapowania tylko szopka :neutral:

Szkoda było tylko na to czasu :neutral: Do żaby pakujemy w takim razie ECU z przed lifta i tyle najprostsze rozwiązanie.

bociannielot - Nie Mar 17, 2013 10:48

Remigiusz, weź mu napisz że jest fucking idiot :ok:
Jordan87 - Nie Mar 17, 2013 12:55

Rem, jeśli posiadasz ECU z ZSa to możesz chociaż zgrać dla mnie te oryginalne mapy?

Co do zalania żywicą to są środki do jej rozpuszczania, choć sam się nigdy w to nie bawiłem.

Remigiusz - Nie Mar 17, 2013 13:08

Jordan87, Nie zgram niestety mapek bo ECU nie jest moje a trzeba by kości wylutowac :-| Jestem w Wiedniu i nie mam sprzętu żeby to wykonać a kasy nie chce wydawać żeby zgrać orig mapki :P

Ta żywicę by się dało ściągnąć ale sorry żeby się jeszcze za tyle kasy bawić żeby wyciągnąć zawartość to się nie kalkuluje :wink:

Jordan87 - Nie Mar 17, 2013 13:21

To może chociaż ten ktoś chce sprzedać tego ECU?
Remigiusz - Sob Kwi 13, 2013 13:29

Jordan87, Po co tobie to ECU, poprósz Raptila niech zgra swoje kości ;) ECu muszę odesłać z powrotem skąd go mam bo był tylko pożyczony :wink:

--------------------------------------------------------------------------------

Dodaje ze zamiana kosci IMMO ECU z polifta do ECU przedlifta i wsadzenie tego ECU do polifta dziala wszystko jak trzeba :) Wiec szukajcie teraz ECU z MK1 :mrgreen:

Chyba jednak najtańsza opcja to jest :wink:

Jordan87 - Sob Kwi 13, 2013 14:38

Powiadasz że po przełożeniu kości immo komputer ruszy? Nie trzeba podpinać T4?

Tylko po takiej zmianie stracę możliwość diagnostyki przy użyciu Elma327 :/

Remigiusz - Sob Kwi 13, 2013 15:41

Testbooka nie trzeba do tego . zgrywamy zawartość kości z jednego ecu do drugiego i to wszystko. Ale co tak naprawdę chcesz z kompem mk1 diagnozować :) napisałem tylko że działa jak by ktoś chciał mieć maflessy oraz wywalić egr. Osobiście dla mnie ten mk2 małe nieporozumienie z tymi checkami :)
Raptile - Sob Kwi 13, 2013 16:53

no to działamy :)


Jordan87 - Nie Kwi 14, 2013 10:07

Remi, to napisz proszę który to układ od immo i w jakiej jest obudowie, jak masz zdjęcie to będę wdzięczny. Może pomyślę też o zakupie ECU od przedlifta jeśli znajdę w dobrej cenie :)
shrek - Sro Kwi 17, 2013 12:12

no to czegoś nie doczytałem i chyba mam kości z mapami, których nie wykorzystam.
Do rzeczy, moja maszyna to Streetwise wyprodukowany w lutym 2004, oznaczenia sterownika mam takie same jak Jordan87 czyli:
MSB101151 0 281 001 956

czy to oznacza, ze mogę nie próbować instalacji kosci, które jakiś czas temu nabyłem od Remiego?
Tak się złożyło że kości juz kilka miesięcy u mnie leżą, miałem zamiar na wiosnę spróbowac je podmienić.

z góry dzięki za info, pozdrawiam,
Irek

Jordan87 - Sro Kwi 17, 2013 17:46

Niestety ale wcześniejsze mapy od Remiego działają tylko z komputerem w wersji MSB101150

U siebie wlutowałem podstawki lecz nie potrzebnie :/

shrek - Czw Kwi 18, 2013 08:22

no to nieźle :/ , tyle dobrze, że powstrzymałem się od demolki oryginalnego ECU, kupiłem drugi na te potrzeby jak się okazało też niepotrzebnie - pechozol

[ Dodano: Czw Kwi 18, 2013 08:22 ]
jesli chodzi o odblokowanie Immo...
U siebie tego nie robiłem, bo samochód od poczatku miał to wyłączone, ale mam drugi identyczny sterownik który czeka na odblokowanie. Mam instrukcję jak to zrobić, jest to kwestia zmiany zawartosci jednej kosci pamięci, niestety nie udało mi się znaleźć nigdzie jaka to ma być zawartość i zamierzałem wgrać wartość sterownika o numerze 0 281 001 xxx. Dla ścisłości dodam że sam się za toi nie zabieram, bo po prostu się na tym nie znam, sprzęt lezy na warsztacie u kolegi i czeka na lepsze czasy, teraz już nie ma sie z czym spieszyć.
jesli chcesz ta instrukcję, to daj znać, wysle Ci na pv
pozdrawiam,
Irek

Jordan87 - Czw Kwi 18, 2013 15:01

Dzięki, dałem sobie radę.

ECU pożyczyłem od znajomego szrociarza. Po podłączeniu do auta bez modyfikacji odpalało ale tylko na kilka sekund, domyśliłem się że chodzi o immo.
Co mnie zaciekawiło to zauważyłem że check przestał się zapalać przy włączaniu zapłonu. Po skopiowaniu wsadu kości immo auto odpala normalnie ale nadal brak checka.

Chyba jednak te ECU nie do końca podchodzą tak jak powinny :/

Raptile - Czw Kwi 18, 2013 15:23

Jordan87, ktory czek sie nie swieci ? po zmianie kompa zamiast 2 czeków , ma sie palić tylko 1
Jordan87 - Czw Kwi 18, 2013 15:28

Jak to który? A jest ich kilka?

Wcześniej był jeden i teraz go nie ma.

Raptile - Czw Kwi 18, 2013 15:42

Jordan87, jak 1 ? na poliftowym komputerze są 2 . jeden po środku , a drugi z lewej strony zegarów. 1 gaśnie pod przekreceniu kluczyka , a drugi po odpaleniu.
Jordan87 - Czw Kwi 18, 2013 16:24

Ale numer, faktycznie teraz Check zapala się na środku deski (nawet tu nie szukałem) ale wcześniej ten check nawet na moment mi się nie zapalał.
Nawet bym nie pomyślał go tam szukać gdybyś nie napisał :P

Raptile - Czw Kwi 18, 2013 16:56

zapalał ;P ale pewno nie zwracales uwagi ;)
Jordan87 - Czw Kwi 18, 2013 16:57

Przez trzy lata raczej bym zauważył, zreszta będę jeszcze podpinał starego kompa to na pewno zwrócę uwagę.
Raptile - Czw Kwi 18, 2013 17:02

Czyli teraz masz kompa przedliftowego ? przelutowales te kości od immo i wszystko smiga ? a jak otwieranie bagaznika z pilota dalej dziala ? zapodaj jakies foty
Jordan87 - Czw Kwi 18, 2013 17:12

Tak, komp z przed lifta.

Na razie map nie wgrałem, sprawdzałem czy komp faktycznie będzie działał po uruchomieniu immobilizera.

Pilot łącznie z bagażnikiem działa jak należy.
Na razie brak zdjęć ale jak będę otwierał aby wgrać mapy to postaram się zrobić. :)

Remigiusz - Czw Kwi 18, 2013 21:59

Czemu ma to nie działać, ciągle te wątpienia niepotrzebne :-|

Raptile się nakręcił to jemu wymyśliłem jak to zrobić do polifta :mrgreen: Nie ma rzeczy nie możliwych, a na cuda trzeba czekać dzień dłużej.

Trzeba najłatwiej podmienić kość immo lub zawartość jej z polifta. Jak ktoś ma immo off niech wrzuci plik tej kości przyda się jeszcze.




Jordan87 - Pią Kwi 19, 2013 16:29

Mapy do mojego auta też miały na początku działać jednak nie działały :roll:
Stąd te wątpliwości, różnie to bywa.

Remigiusz - Pon Kwi 22, 2013 00:16

Jak dobrze pójdzie dostane info jak można wgrać kompilacje OBD2 dla tych ECU przedliftowych, wiec będzie możliwość mieć odczytu/kasowanie błędów za pomocy ELM'a :D

Tak na marginesie chce to dodać tylko.


Jordan87, Mi chodziło o zamianę ECU nie o mapy :wink:

pawel90 - Pon Kwi 22, 2013 18:00

Remigiusz napisał/a:
Jak dobrze pójdzie dostane info jak można wgrać kompilacje OBD2 dla tych ECU przedliftowych, wiec będzie możliwość mieć odczytu/kasowanie błędów za pomocy ELM'a :D

Tak na marginesie chce to dodać tylko.


Jordan87, Mi chodziło o zamianę ECU nie o mapy :wink:


Zniecierpliwiony czekam na więcej szczegółów :o

Remigiusz - Pon Kwi 22, 2013 18:11

pawel90, Więcej szczegółów nie będzie bo ich nie ma :roll: Nie będzie to full OBD2 ale takie częściowe :wink:
Jordan87 - Pon Kwi 22, 2013 23:24

Gdyby się udało, było by fajnie :)
Raptile - Pon Cze 03, 2013 19:55

Czyli zeby to dzialalo musi byc komp zmieniony z MSB101151 ------> MSB101150 ?

http://allegro.pl/kompute...2.html#delivery ten komp bedzie dobry ? jest taki sam w 25 i 45 ?

Jordan87 - Pon Cze 03, 2013 22:44

Tak są takie same, jeśli tylko jest sprawny to powinien działać ;)
Raptile - Wto Cze 04, 2013 09:13

Ok komputer zamówiony , jest z 2000r. :)


barney79 - Sro Cze 05, 2013 04:15

Remigiusz napisał/a:
Jak dobrze pójdzie dostane info jak można wgrać kompilacje OBD2 dla tych ECU przedliftowych, wiec będzie możliwość mieć odczytu/kasowanie błędów za pomocy ELM'a :D

Tak na marginesie chce to dodać tylko.


Jordan87, Mi chodziło o zamianę ECU nie o mapy :wink:


Remi jak z tym OBD ?
Będzie coś z tego???

Raptile - Pią Cze 07, 2013 00:54

Przyszedl komputer , chyba wszytko jest wporzadku , 1 check sie swieci , auto odpala ale gasnie po chwili (immo) ;)

[ Dodano: Pią Cze 07, 2013 00:54 ]
Komputery zrobione :) Markowi wystarczylo 30 min na skopiowanie i zgranie zawartosci immo :) Auto odpala na obydwoch komputerach :)

bociannielot - Pią Cze 07, 2013 13:45

Raptile, a czips juz jest czy dopiero bedzie?...
Raptile - Pią Cze 07, 2013 14:17

bociannielot, musze do hakera Remika wyslac komputer , narazie problem z immo zrobiony i proba odpalenia na obydwu kompach :ok:
bociannielot - Pią Cze 07, 2013 15:01

Raptile, to ślij do hakera i ciesz się pierwszy poliftem z chipsami ;-) czekamy na apdejt z filmikiem po chipsach cobyśmy mogli Ci moc policzyć :lol: .
Raptile - Pon Lip 15, 2013 16:21

Pierwszy polift z moflesami smiga ;)
shrek - Sro Sie 21, 2013 16:15

Remigiusz napisał/a:

Trzeba najłatwiej podmienić kość immo lub zawartość jej z polifta. Jak ktoś ma immo off niech wrzuci plik tej kości przyda się jeszcze.

[url=http://i1080.photobu...085.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://i1080.photobu...087.jpg]Obrazek[/URL]


Ja ponowię pytanie. Ma ktoś z Was zawartość układu immo w wersji OFF?
Mi po długich poszukiwaniach w sieci udało się znaleźć pliki do VW z takim samym sterownikiem, obawiam się, że to nie wystarczy.

Irek

Remigiusz - Sro Sie 21, 2013 21:19

Tylko żeby tak zostało tak to
Trzeba ciąć kabel jeden do kompa :-)

shrek - Czw Sie 22, 2013 07:45

Zakładam, że to juz mam gotowe:)
w obecnej konfiguracji immo mi nie działa, tym zajeli się poprzedni własciciele. Pozostaje więc kwestia odblokowania komputera, ale teraz mam kompa poliftowego, a chcę nabyć przedlifta ze względu na chęć wymiany map.
Iro

Stacz - Wto Wrz 17, 2013 21:04

Mapy do polifta już działają :)
Co prawda jeszcze nie MAFless, bo ta kwestia jeszcze wymaga czasu... ale i tak jest znaczny progres :)

Sirk - Sro Wrz 18, 2013 17:08

shrek napisał/a:


Ja ponowię pytanie. Ma ktoś z Was zawartość układu immo w wersji OFF?
Mi po długich poszukiwaniach w sieci udało się znaleźć pliki do VW z takim samym sterownikiem, obawiam się, że to nie wystarczy.

Irek


Jaki tam jest ECU? Bosch? Simens?

Remigiusz - Czw Sie 07, 2014 19:47

Ktoś chętny na pełne mapki mafless do MK2 :P
Jordan87 - Czw Sie 07, 2014 19:50

ooo

Pełne znaczy?

Remigiusz - Czw Sie 07, 2014 20:52

Jordan87, Działające bez checku i przeplwyki :D
Jordan87 - Czw Sie 07, 2014 21:27

Diagnostyka elmem działa tak jak standardowo w polifcie?
Remigiusz - Czw Sie 07, 2014 22:29

Jordan87, Jest to mapa poliftowa czyli wszystko bedzie dzialac jak do tej pory masz w poliftcie :)
Jordan87 - Czw Sie 07, 2014 22:42

To ja się wstępnie dopisuje na listę :)
djinni - Sob Sie 16, 2014 14:15

witajcie jeśli się mylę to mnie poprawcie? W idt polifcie oryginalne mapy dają 112 koni i 260 niutonów Jeśli włożyć wtryski od wersji sdi te 200 barowe i podkręcić turbinę moc skoczy pod 140 koni i 300 niutów. Wobec powyższego zmiana map co przyniesie poza tym, że ominąć można przepływkę?
bociannielot - Nie Sie 17, 2014 10:21

djinni, nie dobijesz bez mapy do 150km i 300+nm, mapa jednak cos tam zmienienia i u dołu i u góry
Remigiusz - Wto Sie 19, 2014 18:27

bociannielot, Z seryjna mapa MG i wtryski SDI można dobić do 150 km prawie ;)
bociannielot - Wto Sie 19, 2014 20:14

Remigiusz, mam niby mape z mg w 45 i wtryski - nie ma porownania do setupu z mapkami mafless, tyle ze dymu tez prawie nie ma :) i tu tez nie ma porownania :)
Remigiusz - Nie Sie 24, 2014 17:51

bociannielot, Wiem ze nie ma :mrgreen: Choć i tak teraz mam nowe wydanie mapek mafless :P

[ Dodano: Nie Sie 24, 2014 17:51 ]
Powiedzmy ze te mapki to jedna wielka wtopa :? :shock: Zmienia się w tedy ECU od MK2 jak by na Mk1 czyli traci się opcje kasowania błędów przez elm :lol: Jest to forma nad treścią. Taniej wychodzi jednak kupić komputer gotowy od Mk1 za 40zl i do niego te maflessy od Mk1 wsadzić oraz przelutowac kość immo tez :) Mniej roboty a efekt końcowy lepszy :)

[ Dodano: Nie Sie 24, 2014 17:51 ]
Chyba na tym się zakończy temat :wink:

szylozbi - Wto Wrz 16, 2014 10:06

Jestem zielony w temacie tuningu mechanicznego, dlatego prosiłbym o wyrozumiałość. W MK2 nie działają jedynie mapki mafless czy w ogóle nie da się podnieść mocy? Bo nie wiem jak się ma to do tego:
http://vtech.pl/katalog/c...-CDT-83kW-113KM
Czy te wtryski SDI same dodają jakoś mocy czy trzeba coś kombinować w ustawieniach kompa? Szukałem takiego tematu ale nie znalazłem. Zawsze uważałem, że fabryczne 113KM mi wystarczy, ale po ostatnich przebojach przy wyprzedaniu (niemal czołówka z mojej winy :oops: ) teraz dopiero na poważnie zainteresowałem się tematem podniesienia mocy. Najbardziej wkurza mnie turbodziura na 3 biegu, mam wrażenie że tak między 75 a 90 jest lekki przestój. Parametry przepływki sprawdzałem, są ok.

bociannielot - Wto Wrz 16, 2014 10:37

szylozbi napisał/a:
Czy te wtryski SDI same dodają jakoś mocy
tak dodają, polecam :ok:
szylozbi - Wto Wrz 16, 2014 10:48

bociannielot, pytam własnie o to bo nie wiem czy mogę sobie jakoś na raty rozplanować ten tuning czy całość robić od razu w pakiecie. Ktoś sprawdzał ile konkretnie więcej jest KM na samych wtryskach SDI bez chipa? Czyli wystrczy podmienić same wtryski i z automatu jest większa moc i cisnienie 1,35 bara?
bociannielot - Wto Wrz 16, 2014 11:30

wtrsyki i podkładki, w komplecie tez kolektor sie odkręca wiec uszczelke w razie co zakupic trzeba, przy okazji wymien wezyki przelewowe :ok: ze 130km to mysle ze spokojnie bedzie mial po takim zabiegu(a nawet więcej), spokojnie mozesz same wtryski na razie zmienic :ok:

[ Dodano: Wto Wrz 16, 2014 11:30 ]
...nie doczytalem o cisnieniu, samo sie nie zmieni na 1,35 raczej :D

Raptile - Wto Wrz 16, 2014 14:48

bociannielot napisał/a:
ze 130km to mysle ze spokojnie bedzie mial po takim zabiegu(a nawet więcej),


145 bez ruszania turbo

bociannielot - Wto Wrz 16, 2014 15:51

Raptile, a te 145 to Ci nie wypluło na mapkach dodatkowo ;p
szylozbi - Wto Wrz 16, 2014 16:00

Raptile napisał/a:
145 bez ruszania turbo


Piszesz o SDI+chip? Bo przy samej zmianie wtrysków to chyba niemożliwe. Chodzi mi właśnie o to czy można, a jeśli tak to ile, zyskać KM na samej zmianie wtrysków na SDI bez ustawiania turbo na 1,35.

Raptile - Wto Wrz 16, 2014 16:17

mafflesy mocy nic nie dają , tylko zmiejszają spalanie ;)

[ Dodano: Wto Wrz 16, 2014 16:17 ]
bociannielot, były 2 pomiary na zlocie w zeszłym roku , różnica bardzo znikoma

bociannielot - Wto Wrz 16, 2014 16:19

szylozbi, wez zmien tak czy siak bez zastanawiania sie ile, warto - bez wzgledy na to ile wypluje po prostu warto, mam mape ta co Ty w 45, turbo 1.0 bar, wtryski sdi, teraz to dla mnie malo przy 25-ce, a jak inni moga na serii jezdzic to sobie wrecz nie wyobrażam :roll:

[ Dodano: Wto Wrz 16, 2014 16:19 ]
Raptile, nie wiem jak hamownia ale w 25 roznica ogromna jednak byla po dodaniu map, wiec cos tam dają :P nie to auto normalnie :P nie wyjąłbym ich teraz :ok:

Raptile - Wto Wrz 16, 2014 16:21

różnica taka r25 ma 101 a maflessy są robione na mapie od wersji 113km
bociannielot - Wto Wrz 16, 2014 16:45

Raptile, duzy dystans jednak jest r25 chip wtryski, a mapa 113 +wtryski w r45
Remigiusz - Wto Wrz 16, 2014 16:59

Tak jak Raptile napisał :wink: Rożnica miedzy mafless jest ze nie blokuje obrotów na 4tys, można śmigać bez przeplwyki i ma się spalanie mniejsze ;) Moc jest minimalnie większa choć to już teraz zależy bo ja te maflessy już kilkakrotnie zmieniałem :P

Robiłem nawet hamowania z tym i różnica według mnie leży na +/- 5KM :wink:

szylozbi - Wto Wrz 16, 2014 19:12

Raptile napisał/a:
mafflesy mocy nic nie dają , tylko zmiejszają spalanie


:o Cały czas myślałem, że wszyscy tak czekają na mapkę, która jest jakby odpowiednikiem chipa podnoszącym moc. Jeśli profesjonalny warsztat podnosi moc z 113KM do 144KM i 320Nm, to dodatkowo SDI oprócz mocy nie sprawi że tych Nm będzie już za dużo? :wink:

Remigiusz - Czw Sie 06, 2015 02:57

szylozbi, Sprawi ze tych NM będzie za dużo :) Dlatego się tez chipa nie robi przed wtryskami tylko po :wink: A po drugie zawsze można ustawić limiter momentu ;)

Dodam jeszcze raz info ze przy seryjnym Turbo powyżej 160km pójdzie uszczelka bo się będzie silnik gotował.

Na Vp30 da się sporo podnieść moc lecz będzie dymiło to jak coś przy seryjnych gratach :neutral:

[ Dodano: Czw Sie 06, 2015 02:56 ]
Dobra mały update, w końcu wiem jak zrobić maflessy i wyłączyć EGR w MK2. Angole jak zwykle jedna wielka ściemę wala z tymi mapami ze trzeba cale kości nagrywać i ceregiele.

Jest pewien trick który tez w MK1 testowałem i moja teoria się potwierdziła ;)

Jak będę miał czasu to wrzucę ecu z mk2 do swojego i protestuje to do końca :wink:

bad_gs - Czw Sie 06, 2015 15:39

To czekam na jakieś info bo nie chciał bym zmieniać kompa na mk1 :)
I małe pytanie mam wtryski sdi założone no i można powiedzieć że troszkę dymi :P Na postoju puszcza delikatne bączki jak mu się depnie pod czerwoną, ale w trasie pod obciążenie to widzę już chmurkę za sobą :) i tu pytanie zwiększając doładowanie pozbędę się tej chmurki? Czy dopiero po mapkach znika?

bociannielot - Czw Sie 06, 2015 16:27

bad_gs, zminimalizujesz chmurke podnoszac doladowanie, po mapach ona jednak wzrosnie
bad_gs - Czw Sie 06, 2015 16:35

Czyli po wgraniu map musiał bym jeszcze bardziej podnieść doładowanie ale to już nie na seryjnym turbo i solidnie zwiększyć chłodzenie silnika tak? Czy nic mi to nie da i uszczelka strzeli?
bociannielot - Czw Sie 06, 2015 16:37

Nic Ci nie strzeli a turbo ustaw na 1.4, ale będzie dymił Panie, chyba lepiej że to wiesz niż bym miał Ci mówić ze nie będzie a potem by jednak dymił ;-)
bad_gs - Czw Sie 13, 2015 16:42

Zobaczymy :) na razie muszę poczekać na elma bo jeszcze nie doszedł :P

[ Dodano: Czw Sie 13, 2015 16:42 ]
Witam a wiec tak elm przyszedł turbinka ładnie gwiżdżę na 1,4 bara ( mam nadzieje że takie ciśnienie nie wykończy mi turbiny ) a samochód zbiera się jak ta lala :P
Tylko że na niskich obrotach zanim turbinka się wkręci trochę dymi jest na to jakaś rada, dodam że jest to zakres od 0,9 do 1,6-1,8 rpm

bociannielot - Czw Sie 13, 2015 16:50

no cóż rady na to nie ma ale i tak jest fajnie :mrgreen:
bad_gs - Pią Sie 14, 2015 23:40

A myślał ktoś by wcisnąć kompresor gdzieś między turbiną a silnikiem... I przepustnice by ciśnienie się nie cofalo do turbiny... Czy za dużo było być z tym zachodu...
bociannielot - Sob Sie 15, 2015 10:43

Tylko nad klasycznym tri turbo myslelismy
bad_gs - Czw Sie 20, 2015 23:44

A powiedz mi to normalne że jak wcisne pedał gazu w podłogę to przydymi tak w granicach 3,5-4,5 rpm... dodam że samochód się zbiera ale chmurkę za sobą widać...
Raptile - Pią Sie 21, 2015 14:23

znajdz mi przepustnice w lserii to stawiam Ci piwo ;] , drugą sprawą jest miejsce którym zr-ka nie grzeszy , zaglądałeś pod maske wogole ? :D
bociannielot - Pią Sie 21, 2015 14:26

Raptile, ZS a nie ZR !!
bad_gs, moze dymic, moze masz tez nieszczelnosc gdzies na wężach/redukcji, wykumasz sam z czasem co i jak, mozna sie tez spokojnie nauczyc tak jedzic zeby ten dym zminimalizowac

bad_gs - Pią Sie 21, 2015 14:38

Raptile, przepustnice myślałem przypasować razem z turbinką od innego samochodu... Zamiast przepustnicy mógł by być jakiś inny zawór by ciśnienie nie szło na seryjną turbinę. Nie wiem czy taki patent w ogóle jest możliwy by z serii ciśnienie szło bez zakłóceń i dokładało ciśnienia do tego które wytworzy kompresor :)

A co do dymienia to raczej wszystko jest szczelne, ale dla pewności kupiłem opaski w sklepie ciężarowym takie solidniejsze i powymieniam :)

pelson91 - Pią Sie 21, 2015 14:49

A ja pojade klasyka - diesel musi dymic. ;) tym bardziej zmodzony. Chipujac powinniscie sie na to przygotowac. ;)

Ja np sie juz przyzwyczailem i czasami nawet lubie spojrzec w lusterko, a tam czarno. ;)

Raptile - Sob Sie 22, 2015 11:00

pelson91 napisał/a:
A ja pojade klasyka - diesel musi dymic. ;)



To jest kłamstwo :D Diesel musi mieć odpowiednio dużą turbine ;P gt18/gt20 np


A właśnie :) Zapomniałem dodać

JEST JUŻ MOŻLIWOŚĆ WGRANIA MAPY MAFFLES NA KOMPUTERY POLIFTOWE ( z końcówką "1" zapraszam na PW :) DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ

bad_gs - Sob Sie 22, 2015 23:49

Witam trochę zmieniłem ten post bo nikt nie odpowiadał...
Wcześniej się pytałem czy elm ma spore przekłamania i chciał bym poznać opinie ludzi którzy go stosują, bo pokazał mi 497nm.
A że przed tuningiem (wtryski sdi i doładowanie na 1,4bar) sprzęgło się nie ślizgało a teraz są momenty że ślizgnie... na 1 jest wszystko ok ale już z 2 żwawiej nie ruszę, a ostatnio na 5 przy 100 na godz zaczęło się ślizgać ( brat jechał wiec szczegółów nie znam, mi się nie zdarzyło jeszcze o mam ciężką nogę )

A chcę wiedzieć czy elm ma przekłamania, bo możliwe że poprzedni właściciel robił jakiś czip tuning i teraz dodając wtryski przesadziłem...
Dodam jeszcze że sprawdzałem sprzęgło i na 3 biegu w momencie pełnego wysprzęglenia samochód gaśnie, a sprzęgło bierze zaraz przy podłodze....

djinni - Czw Wrz 03, 2015 20:30

Na początek dla uściślenia mam BB czyli pomaniaq'owego zr MK2 w serii wtryski idt i seryjna mapa na 113 KM. Czytam o modach w l serii od jakiegoś czasu i już miałem zmieniać wtryski ale... Z głupiego powodu, a mianowicie zblokowało mi immo po dłuższym odpięciu akumulatora mój BB trafił do Britishcars do Mariusza. Dodam, że po prawie 2 tygodniach prób odpalenia i kombinowania przeze mnie według wskazówek Mariusza, MG do Wawy pojechał na lawecie. Mariusz dosłownie popatrzył, spróbował dwa razy odpalić i ....odpalił. Według Mariusza problem polegał na tym, że wcześniej mój zr'ek był podpięty pod nieoryginalny komp. Podpięcie takie powoduje, że sterownik traci pewne dane U mnie np nie miał czy jest zasilany dieslem czy benzyną, oraz jeszcze jednej danej nie pamiętam. Po podpięciu pod T4 Mariusz poprawił wszystko tak jak powinno być Jego zdaniem to wcześniejsze podpięcie pod nieoryginalny komputer diagnostyczny-co powoduje tracenie danych przez ecu, a następnie odłączenie akumulatora spowodowało, że immo nie mógł się połączyć ze sterownikiem silnika i odcinał. I że ten typ tak ma i roverków nie można podpinać pod nieoryginalne kompy.Jak ma się wobec tego podpinanie do naszych autek różnych elmów i innych kupowanych, czy ściąganych z netu interfejsów diagnostycznych???
Mariusz jest specem od marki i chyba ceniony przez użytkowników roverków. Nie wydaje mi się żeby się mylił. I teraz następna sprawa. Otóż Mariusz odradzał mi wymianę wtrysków na te od sdi co mnie powstrzymało przed tym zabiegiem... Podobno silniki gorzej pracują, dość szybko po tym zabiegu dostają wycieków i ogólnie nie wpływa to za dobrze na ich kondycję. W MK2 lepszą opcją jest podobno wymiana ecu na z przedlifta i wgranie chipa. I teraz już się pogubiłem. Co jest oferowane na forum???????
Generalnie dla wersji przedliftowej wymiana wtrysków na te od sdi oraz mapki maffles, które nie powodują wzrostu mocy tylko omijają przepływomierz, zmieniają trochę charakterystykę pracy? Czy może jeszcze jakieś chipy dla MK1??? Coś pomyliłem ?? ? Proszę prostym językiem dla kompletnego laika :) O tak a'propo co to są te mapki maffles Tak w uproszczeniu co powodują i jakie dają objawy :)
Teraz wersja MK2 Jak na razie propozycja wyłącznie wymiany wtrysków jeśli nie wymienimy kompa na wersję sprzed lifta. I tylko???? Czy są już te mapki maffles do MK2??? I znów proszę o odpowiedż prostymi słowami. Co konkretnie dadzą wtryski od sdi przy seryjnej mapie od MG 113 KM I jak z tym dymieniem? Daje wtedy więcej paliwa, trzeba zwiększyć ciśnienie na turbo, ale mimo wszystko nie przepala dobrze i dymi??? Czy dymi tylko na niskich obrotach, gdy turbo jeszcze nie dmucha odpowiednio dużo powietrza? O ile wzrośnie spalanie, choć to nie jest najważniejsze przy dieslu za 3,99 :) No i jak z tym szybszym "zużywaniem" się silnika?? I jeszcze jak wygląda charakterystyka pracy przy wymianie wtrysków Czy nadal do ok 2 tys obr jest muł, a potem dostaje kopa momentu i różnica od serii jest tylko taka, że muł jest taki sam a kop większy o 40 niutonów??? Z góry dzięki za odpowiedzi bo coś bym pomodził z moim MG. Fajnie by było zwiększyć, oprócz mocy i momentu, dynamikę z samego dołu, bo czasami aż strach wyjeżdżać z podporządkowanej z sercem pod gardłem czy zdąży się zebrać przed tym, który mknie pierwszeństwem :P

Remigiusz - Czw Wrz 03, 2015 20:41

Tak do kocna nie jest jak Mariusz mowi o MK2 winna lezy po stronie Pectronu nie ECU silnika, dla Immo ECU jest obojetny. Wada Mk2 immo jest taka ze Pectron gubi po prostu kod bo uzywa jednokrotnie pewnwego szyfru i odcina kombinacje ktore byly. Druga sprawa ze Pectron nie lubi odpinanina pradu na dlugo bo moze to byc tez utrata immo i juz nie odpali. Ogolnie strazsna lipa z tym jest i mogl bym tak pisac wiecej o innych przypadkach. System immo Lucas z MK1 jest o niebo lepszez i mniej awaryjne. No ale wszystko do ograniczenia.

Co do map do sa i mapy do Mk2 czyli polifta z takimi samymi opcjami jak dla ecu MK1. Wiec wybor nalezy do ciebie co chcesz miec.

Mapy mafless to znaczy tylko tyle ze nie ma odcinki powyzej 4tys oborotow przy braku przeplywki oraz brak checkow czy temu podobne w MK2. Teraz jest bez roznicy dla ktorej wersji kosci sie bierze charakterystyka jest przy obu taka sama. ;)

Same mapy daja kopa ale z wtryskami jeszcze wiekszego. Ogolnie tak cisnienie wieksze i troszke zaczyna kapac z miski oleju ale bez tragedi. Silnik przez to nie wybuchnie :wink:

bociannielot - Pią Wrz 04, 2015 09:26

djinni napisał/a:
I że ten typ tak ma i roverków nie można podpinać pod nieoryginalne kompy.
o_O dobrze nie miec polifta
Remigiusz napisał/a:
Ogolnie tak cisnienie wieksze i troszke zaczyna kapac z miski oleju ale bez tragedi. Silnik przez to nie wybuchnie

Serio? Bo mi nic nie kapie, grama oleju nie dolałem a przewody olejowe zapocone jeszcze sprzed podniesienia mocy
djinni, wtryski dają kopa od ok. 2000 obr, niewiele poprawiaja dół i góre obrotów, niweluje to mapa która ten dół i górę jeszcze poprawia, po wtryskach mniej kopci niż po wtryskach z mapą, podkręcenie turbo przy remapie to taki must have wg mnie, ogolnie warto groszowe sprawy a banan na twarzy :ok:

Remigiusz - Pią Wrz 04, 2015 09:32

bociannielot, No Mariusz tak tez stwierdził z obserwacji i ja również ze modzone L-serie pocą się bardziej :wink:

[ Dodano: Pią Wrz 04, 2015 09:32 ]
To ze się poci nie znaczy ze oleju ubywa, ja tez nie znam nikogo co ma mody i żeby jemu olej brało od wymiany do wymiany. :wink:

Raptile - Nie Wrz 06, 2015 18:29

Musisz pamiętać że auto nie jest nowe. U siebie mam wszelakie dostępne mody , i na bagnecie nie ubywa nic, minimalnie zapocona miska olejowa .
djinni - Wto Wrz 08, 2015 19:01

Dzięki za odpowiedzi. Wychodzi zatem na to, że po wtryskach w dole i górze obrotów się nie zmienia charakterystyka, jedynie kop przy rozkręceniu się turbiny w okolicy 2000 obr jest mocniejszy i trochę dymi, po wgraniu do tego map poprawia się charakterystyka w dolnych i wyższych zakresach obrotów, ale kopci jeszcze bardziej. Silnik sobie po takim zabiegu radzi i wytrzymuje, może się ewentualnie trochę bardziej pocić ( choć u mnie suchutko jak na razie). Tak się tylko zastanawiam, jak to kopcenie wygląda?? Czarna chmura z tyłu? Bo jeśli tak, to z moim szczęściem do drogówki, to godzinę po modach zabiorą mi dowód rejestracyjny ;-) Wydaje mi się też, że mapy do polifta pojawiły się dopiero co? Ktoś już przetestował?? Jaki dają efekt końcowy mocy i momentu.
bociannielot - Wto Wrz 08, 2015 19:17

djinni napisał/a:
Jaki dają efekt końcowy mocy i momentu.
taki sam jak do przedlifta, jeszcze nie slyszalem zeby ktos mial problemy z policją u nas, a generalnie duzo osob na takim setupie lata
longer86 - Wto Wrz 08, 2015 19:26

Gdyby gonili za czarne chmury to najpierw musieli by się zabrac za stare autosany pks'u
Raptile - Czw Wrz 10, 2015 13:12

djinni napisał/a:
że po wtryskach w dole i górze obrotów się nie zmienia charakterystyka


Głupota ..... Auto lepiej ciągnie od dołu jak i wyższej partii obrotów

djinni - Pią Sty 29, 2016 15:14

Jako, że mapy do poliftów już są od kilku miesięcy chciałem spytać czy ktoś wymienił wtryski i wgrał te mapki śmiga na nich i może opisać wrażenia?? Bo trochę temat ucichł. Może po prostu już wszyscy mają i nikt się nie interesuje ;) Pzdr
bociannielot - Pią Sty 29, 2016 15:40

djinni, wrazenia w przed i polifcie beda takie same, jakie one są? masz pelno wypowiedzi na forum :ok:
Raptile - Pią Sty 29, 2016 20:59

Wrazenia takie same ;P
dawid257 - Nie Sty 31, 2016 15:19

a powiecie mi ile mocy mi da sama mapka w poliftowym kompie?? bo chciałbym wtryski ewentualnie zostawic bo auto ma teoretycznie maly przebieg :)

tak mniej wiecej robił ktoś same mapki przy wtryskach orginalnych?

Remigiusz - Nie Sty 31, 2016 22:38

dawid257, Zalezy jaka mapke wgrasz sobie :D Ale co ma niski przebieg do tego ze wtryskow nie chcesz zmienic ?

Z dobra mapa powinno sie dac spokojnie do 135kucy dojsc nawet na samych mapach.

Czartu - Nie Sty 31, 2016 23:44

Wiadomo że sama mapa coś da, ale dopiero po wymianie wtrysków samochód staje się małą bestią :) Wtryski znajdziesz na pewno za ~200zł, a uwierz że naprawdę są tego warte.
dawid257 - Pon Lut 01, 2016 09:43

a jeszcze takie pytanko może to jest poza działem ale...

bo mam tego polifta z tym pektronem i jest w nim przód do zrobienia pas przedni i potrzebuje odłączać akumulator chocby do spawania...

co w takim przypadku trzeba robic?? bo z tego co wiem to juz czasami nie odpali jak sie akumulator na dluzej odlaczy...czy z tego kompa pod maska wystarczyło by wyciąć immo ewentualnie żeby nigdy w przyszłości nie było z tym problemu czy w tym module za środkową konsolą też jest immo??

Raptile - Pon Lut 01, 2016 11:03

dawid257 napisał/a:
bo z tego co wiem to juz czasami nie odpali jak sie akumulator na dluzej odlaczy
nie wiem skad wyczytujesz takie głupoty , odłączaj i spawaj. Nic sie nie stanie
Remigiusz - Pon Lut 01, 2016 15:31

dawid257, Zalezy od immo ogolnie nic sie nie powinna stac choc jak Pektron ma juz troche cykli otwierania zamykania moze czasem nie zadzialac znowu. Przypadki juz byly.
dawid257 - Pon Lut 01, 2016 16:21

no pare osób tak pisało że po rozładowaniu akumulatora sie cos psuło.. czyli może sobie stać ile chce bez aku tak??? bo tak bede potrzebował
szylozbi - Sob Lut 13, 2016 00:34

Nie chcę zakładać nowego tematu, dlatego spytam tu ;-) Jaki klucz torx pasuje do odkręcenia EGR przy kolektorze?
YOBACK - Czw Lut 25, 2016 14:35

Dobra przeczytałem w sumie dwa wątki i dalej mam mieszane uczucia. Można tą mapę od przepływki chipowac na wiecej kuni czy nie? Jak w końcu ta mapa dziala? Dodaje te kunie xzy nie. Nie rozumiem dlaczego spalanie spada bez tej przepływki. Ma ktoś wykresy po zmianie wtryskow na sdi + mafless?
bociannielot - Czw Lut 25, 2016 14:38

YOBACK, jak przeczytales i dalej nie rozumiesz to Ci juz nikt nie wytłumaczy ;-) jeszcze bym sie dziwił jakbys nie rozumiał jakichs zagadnien z zakresu fizyki kwantowej ale tu kazdy jasno pisał co i jak ;-)
Remigiusz - Czw Lut 25, 2016 23:00

YOBACK, :sad: Mapa jest podkrecona na więcej coś nie czytasz ze zrozumieniem :-|

mam tylko wykres który był tez wklejany kilka razy już tych map pierwszej generacji, teraz te mapy sa bardziej podkręcone już:


YOBACK - Pią Lut 26, 2016 14:29

Remigiusz, dziękuję a wykres ;) to juzppo zmianie wtryskow na sdi? Jak się zbiera do 100? Dużo odstaje od 2.5 v6?
Remigiusz - Pią Lut 26, 2016 16:10

YOBACK, Tak to bylo po zmiane na wtryskach sdi i mapy 1.generacji.

Zbierał się fajnie teraz nie wiem bo mam pompę walnięta i moc spadła na 125 koni :D :P

[ Dodano: Pią Lut 26, 2016 16:10 ]
A z żadnym V6 się nie ścigałem nigdy wiec nie wiem :P

djinni - Sro Mar 02, 2016 00:04

Hej Remigiusz Z wykresu wynika, że moc oscyluje w granicach 145-155 km a moment około 350 niutonów A może być nawet więcej, bo to było na wcześniejszych wersjach mapek, a te nowsze dają trochę więcej? Czy nie za dużo już niutonów dla skrzyni??? Gdzieś wcześniej było że PG1 tak do 300 nm znosi potem się wysila i może skasztanić? Jak z podkręcaniem turbo po włożeniu wtrysków? Pisaliście, że sama wymiana powoduje już że ciśnienie na turbo wzrasta. Trzeba więc to sprawdzić i skorygować? I optymalnie dla turbo jak i efektów jest ustawienie na 1,35 bara czy więcej?
No i kwestia wtrysków Ktoś napisał (nie mogę znaleźć niestety wpisu) że można kupić nowe wtryski za 800 zł Prawda? I gdzie jeśli można wiedzieć. Bo z używkami różnie bywa: kupno, sprawdzenie, ewentualna regeneracja może wynieść niewiele mniej a wkładanie używek nie sprawdzonych może powodować kiepską pracę silnika, wibracje itp.
Te mapki do MKII ograniczają możliwość diagnostyki elmem jak pisałeś wcześniej, czy zostało to już poprawione?
Rozumiem, że jeśli mam niesprawną przepływkę to po modach, że był lepszy efekt należy ją odpiąć. A jeśli mam sprawną to jeździć z nią czy też wypiąć?

Remigiusz - Sro Mar 02, 2016 01:35

djinni, - moze byc wiecej mocy teraz ale tak wiecej jak 160km i 360Nm bym nie liczyl bo turbo nadal jest za male zeby wiecej wycisnąć .

- Zalezy do stanu sprzeglo jak kupiles auto i jak jedzisz jak non stop, jedynka i but od swiatel do swiatel to pewnie powiem szybko papa :D

- 350Nm jak sie jedzie nie jak szalony ze urywa poloski to mysle ze skrzynia da rady. Co sie moze jedynie stac oprócz sprzegla to ze zaczna wyc lozyska w skrzyni.

- Ustaw turbo na 1,4bara a czy trzeba krecic czy nie to bez wskaznika lub elma nie zobaczysz ile bedzie dobijalo bo modach.

- Kiedys byly nowe wtryski w UK teraz to juz o takie cos ciezko, szukaj uzywek pakuj i sie ciesz, rzadko kiedy wtryski te nasze leja czy cos z nimi nie tak jest.

- Nic nigdy nie ograniczalo odczyt elmem, ani w Mk1 ani w Mk2 przy zmianie map.

- jak masz dobra smigaj z przeplywka jak juz padnieta lub kiepski ewyniki daje odepnij. po modach moc nie zauwazalna prawie z czy bez :)

djinni - Sro Mar 02, 2016 22:54

[ Dodano: Nie Sie 24, 2014 17:51 ]
Powiedzmy ze te mapki to jedna wielka wtopa :? :shock: Zmienia się w tedy ECU od MK2 jak by na Mk1 czyli traci się opcje kasowania błędów przez elm :lol: Jest to forma nad treścią. Taniej wychodzi jednak kupić komputer gotowy od Mk1 za 40zl i do niego te maflessy od Mk1 wsadzić oraz przelutowac kość immo tez :) Mniej roboty a efekt końcowy lepszy :)

[ Dodano: Nie Sie 24, 2014 17:51 ]
Chyba na tym się zakończy temat :wink: [/quote]

Dzięki Remigiusz za odpowiedź :) W kwestii tego elma to sugerowałem się Twoim wpisem z sierpnia 2014 No ale to chyba już rozwiązane.
Szczerze powiem trochę mnie niepokoi jednak te 350 niutków w kwestii trwałości skrzyni ale pewnie jakaś na wymianę nie kosztuje dużo jakby co he he he A efekt musi być powalający Nie mogę tylko znaleść jakiegoś kompletu wtrysków do kupienia ale może kiepsko szukam

Remigiusz - Czw Mar 03, 2016 07:18

djinni, Dalej cos zle zorzumiesz nie traci sie zadnej opcji jak masz ecu mk2. do mk2 tez sa mapy mafless i nic sie nie traci.
flow - Pią Mar 04, 2016 16:22

Mam pytanie odnośnie przepływki, dzisiaj ją odłączyłam, ale kontrolka się nie świeciła, czy to oznacza, że auto może mieć już wgrane jakieś mapki?
bociannielot - Pią Mar 04, 2016 16:25

flow, odpięcie raczej nie powoduje checka, ale nich ktoś to jeszcze potwierdzi :ok:
Remigiusz - Pią Mar 04, 2016 23:30

flow, Ty nie miałaś komputera MSB101150 ?? Jak dobrze pamiętam :D
flow - Sob Mar 05, 2016 09:10

Remigiusz napisał/a:
flow, Ty nie miałaś komputera MSB101150 ?? Jak dobrze pamiętam :D


Mam MSB101151 :smile:

Remigiusz - Sob Mar 05, 2016 11:29

flow, to powinna sie świecić lampka check. A ona sie w ogole swieci jak sie przekreca kluczyk ? :D
flow - Sob Mar 05, 2016 22:37

Tak, jak przekręcam kluczyk to się świeci :smile: Dziwna sytuacja, dodam, że z podpiętą jak i odpiętą auto zachowuje się tak samo, nie wiem, czy to też jest normalne, możliwe, że przewody są trafione?
Raptile - Nie Mar 06, 2016 14:37

jak zachowuje sie tak samo to przepływka jest martwa
flow - Nie Mar 06, 2016 18:07

A uszkodzona nie powoduje, ze auto jest mulowate? Spalanie tez nie jest duze, w granicach 4-5l
Raptile - Pon Mar 07, 2016 10:22

jak nie ma różnicy to wniosek jest jeden
bociannielot - Sro Mar 09, 2016 11:58

flow napisał/a:
Spalanie tez nie jest duze, w granicach 4-5l
w życiu nie masz takiego spalania :)
prebenny - Sro Mar 09, 2016 14:31

bociannielot czy ja wiem? Kolega ma 45 idt i też się rozpływa z zachwytu, że ma spalanie około 5 litrów :)
bociannielot - Sro Mar 09, 2016 14:55

prebenny, w trasie moze 5 cos, ponizej nie zejdziesz w życiu :ok: to jednak 2l a nie 1.5 Dci ktore potrafiło zejsc przy emeryckiej jezdzie ponizej 4l, stawiam duzy hajs na to ze ponizej 5l nie zejdziesz, moze kolezanka przyjmie
prebenny - Sro Mar 09, 2016 14:59

bociannielot nie wiem ale nawet 75 poniżej 5 zszedłem (4.9 ale zawsze :D ). A 75 dobre pół tony cięższa.
flow - Sro Mar 09, 2016 15:03

To sa oczywiscie wartosci szacunkowe, ale wyszlo 4,2l przy oszczednej jezdzie :smile:
bociannielot - Sro Mar 09, 2016 15:12

flow, zatankuj pod korek, wyzeruj licznik, wyjezdzij pod rezerwę, policz spalnie na podstawie ponownego zatankowania na full, podziel liczbe litrow przez liczbe km i przez sto, podziękuj lub przeklnij bo w koncu się okazało że jednak pali więcej :ok:

[ Dodano: Sro Mar 09, 2016 15:12 ]
prebenny, CR to inna konstrukcja tez jest, wszystkie cr pala mniej niz starsze diesle

flow - Sro Mar 09, 2016 18:33

bociannielot napisał/a:
flow, zatankuj pod korek, wyzeruj licznik, wyjezdzij pod rezerwę, policz spalnie na podstawie ponownego zatankowania na full, podziel liczbe litrow przez liczbe km i przez sto, podziękuj lub przeklnij bo w koncu się okazało że jednak pali więcej


Dokładnie taką motodą było liczone, tzn. prawie, ale ogólne założenie było właśnie takie :razz: Dwukrotnie miałam okazję to sprawdzić, raz wyszło właśnie 4,2l, a za drugim razem 4,6

Raptile - Sro Mar 09, 2016 23:27

Też zszedłem do spalania 5L ale na 50 Km :P
bociannielot - Czw Mar 10, 2016 09:33

flow, może zmień baterię w kalkulatorze, albo srawdź co jednak robisz nie tak :?: , bo w tym silniku nie da się miec takiego spalania, no chyba że wolisz dalej życ w błogiej nieświadomości co do realnego spalania to czemu nie :wink: .
Remigiusz - Czw Mar 10, 2016 11:09

Błagam was i to mody o przestanie spamowanie o spalaniu :neutral:
flow - Czw Mar 17, 2016 10:10

Po odłączeniu przepływki w końcu zaświeciła się kontrolka, z dużym opóźnieniem, ale jednak, ale po jej podłączeniu się nie wyłącza . W innym temacie ktoś napisał, że bez przepływki auto ma 70KM, czy to oznacza, że moje autko ma cały czas 70KM? Bo nie ma różnicy między odłączoną, a podłączoną.
Krzysi3k - Czw Mar 17, 2016 17:25

Jak robiłem kiedyś pomiar na walniętej przepływce to wykres momentu dziwnie się zachowywał, aż w końcu gdzieś tam przy 4k rpm miał 70 KM :)

Przy odpiętej wykres był ładniejszy, ale moc maksymalna ta sama.

Zależy jak bardzo Ci przepływka zakłamuje, ale jak masz całkiem padniętą to tak jest.

Nie wkręca Ci się szybciej na obroty z odpiętą przepływką?

flow - Czw Mar 17, 2016 19:12

No właśnie szybciej się wkręca, poza tym z podpiętą przypływką nie jest jakoś tragicznie mułowaty. Czy to normalne, że po podłączeniu przepływki cały czas świeci się kontrolka? :smile:
bociannielot - Czw Mar 17, 2016 19:20

flow, błąd się sam nie skasuje raczej jak sie juz pojawi
BigBoyPL - Czw Mar 17, 2016 21:44

Jesteś pewna że akurat błąd dotyczy braku przepływki, może przypadkowo pojawił się inny błąd ;]
Remigiusz - Pon Gru 09, 2019 09:25

Witajcie :-)

Wsadziłem do swojego Aerodecka z powrotem przepływke na wzmacniaczu sygnału. Poprawiło to ekonomię na mapie eko i plus taki że w mieście nie kopci przy gwałtownym ruszaniu już :-)

Może i droga ta przepływka ale można przy jej pomocy naprawdę łatwo i fajnie ustalić dymienie i norma spalin idzie w górę :-)