Zobacz temat - [freelander '99] 2.0 td wymiana reduktora
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Land Rover (Freelander, Range Rover itp.) - [freelander '99] 2.0 td wymiana reduktora

magik_22 - Czw Lut 14, 2013 19:10
Temat postu: [freelander '99] 2.0 td wymiana reduktora
Witam kolegów.
Wczoraj podczas wizyty u mechanika dowiedziałem się że mam do wymiany IRD :( na załączonych zdjęciach widać dlaczego.
Proszę was o poradę co teraz zrobić :
- nowy - cena 5500 jest poza moim zasięgiem
- kupić używany z rozbiórki ? jak poznać w jakim jest stanie i że za krótki czas nie padnie
- regenerowany ? 2000-2500 - cena do przełknięcia tylko nie wiadomo jak go zregenerowano i co wymieniono i czy jeżeli coś się stanie podczas 12 miesięcznej gwarancji to nie zrzucą winy np. na wiskozę.

Bardzo proszę o podpowiedzi za które z góry dziękuję

SyntaX - Czw Lut 14, 2013 19:53

Kupić używany ale z auta od rocznika 2002 w górę w nowej rewizji.
win32 - Pią Lut 15, 2013 10:17

Tyle że od 2002 roku to nowy byfer tylny był ;)
IRD ze zmienionym przełożeniem itp są już od MY'01 wraz z wprowadzeniem TD4.

Kupić używany, jak najmłodszy, rozebrać, profilaktycznie wymienić łożyska i uszczelniacze i jeździć...

robag - Nie Maj 26, 2013 12:00

Do Landrovera 99 nmożna kupić nowszy reduktor mimo zmiany przełożenia?
Czy można ale trzeba kupić nowszy tylny most?

Skoro jest zmiana przełożenia to prawdopodobnie oznacza że na wał wychodzi inna prędkość kątowa niż u poprzednika - nie mam pewności, proszę o info.
Jeżeli tak to w tylnym moście również muszą być zmiany w przełożeniu tak żeby wszystko współgrało.
Inaczej całą różnicę będzie odbierało sprzęgło wiskotyczne a ostatecznie padnie reduktor/most.

win32 - Nie Maj 26, 2013 20:47

Można bez problemu od TD4 i nowszych 1.8
Dyfry w nowszej (51411) i starszej (47098) rewizji przełożenia miały takie same (3.21) pomimo lekkiej zmiany w IRD. Zaś sama zmiana konstrukcyjna dyfra która nastąpiła po vinie 1A 576765 polegała na zmianie łożyskowania kosza na większe.

Z resztą zmiana przełożenia w IRD (1.467:1 w nowej vs 1.458:1) też nie była gigantyczna, aczkolwiek wpłynęła na trwałość całego układu.

ProNajek - Nie Maj 26, 2013 20:53

Koszt takiego IRD z nowszego Landka jest wiekszy niz od tego 99r.?
robag - Nie Maj 26, 2013 21:17

Win32 - thx.

ProNajek napisał/a:
Koszt takiego IRD z nowszego Landka jest wiekszy niz od tego 99r.?


Używanego powinien być podobny.
Ja regeneruję (mam zniszczone tylko podkladki satelit) - będę przekładać dwa tryby z nowszego do starszego żeby mieć lepsze przełożenie.

SyntaX - Pon Maj 27, 2013 08:58

Jeśli mogę coś zasugerować to kupić po 2001r od autka w automacie.
Na automacie napędy nie dostają tak popalić i z doświadczenia wiem że po 200.000 robią na luzie.

robag - Pon Maj 27, 2013 20:12

Dzieki za sugestię.
Teraz już nie wiem co robić jak już mam prawie zregenerowany reduktor (łożyska chociaż były dobre, chłodniczka, podkładki będę miał) ..tyle że stara wersja.
Jak znajdę tani to kupię tak jak sugerujesz, jak nie to może powymieniam tryby na nowsze.