Zobacz temat - [R45 1.8] Cichy tłumik końcowy - co polecacie i jakieś wady?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R45 1.8] Cichy tłumik końcowy - co polecacie i jakieś wady?

ADI-mistrzu - Pią Lut 15, 2013 09:42
Temat postu: [R45 1.8] Cichy tłumik końcowy - co polecacie i jakieś wady?
Witam

Po wyjeździe na snowboard do Kielc i z powrotem tłumik końcowy zaczął dogorywać...

Więc przyszła na niego powoli pora i tutaj pytanie: Co wziąć?
Przepatrzyłem forum ale wszyscy szukają sportowych albo normalnych, ja zaś poszukuje cichego.

I co byście polecili? Są wady stosowania cichszych tłumików? (np. ze względu na ich budowę czy dławią wydech)

Na aukcji znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/tlumik-...3003741887.html

Warte to coś? Czy więcej zachwalania?

greg-si - Pią Lut 15, 2013 11:46

Ogólnie na CKPL ludzie polecają proex. Jednak tam większość bierze przelotowe.
Ja bym osobiście radził Ci pójść w coś markowego, Bosal, Walker.
Stanowczo odradzam Polmostrów. Tanie ale spasowanie i wykonanie to żenada. Mam go w 1.4 i najgorzej wydane prawie 200zł. Lepiej dołożyć i kupić coś co wygląda i zachowuje się ok.
W 2.0 mam Walker`a i jest cicho, tłumika nie słychać wogóle. Bardziej hałasuje silnik ;)

Nie wiem czemu uparłeś się na cichy tłumik, normalne OEM są ciche, bardziej słychać silnik i inne rzeczy podczas jazdy.

ADI-mistrzu - Pią Lut 15, 2013 11:56

zgadza się, OEM jest cichy ale mój kończy żywot... a chce właśnie aby było słychać silnik a nie gazu z rury =p
greg-si - Pią Lut 15, 2013 12:03

Jeśli masz kasę to bierz Bosal, Walker. Ogólnie wydaje mi się że Walker jest cichszy od Bosal`a ale te tłumiki miałem w dwóch różnych silnikach.
andrew0503 - Pią Lut 15, 2013 12:18

Bierz Walkera, cichutko mruczy, głowa nie boli i można radia słuchać ;)
adamek.o2 - Pią Lut 15, 2013 13:55

Jak wiadomo roverki troszkę "głośno" pracują. Ja miałem poprzedni (chyba) fabryczny. Po rozsypce wymieniłem na wcześniej polecany tłumik z firmy muffler (muffler.pl).
Mieszkam daleko więc wybrałem przesyłkę kurierską, ceny są przystępne (ok 145zł zapłaciłem), tłumik "zrobiony" pod model i BARDZO DOBRE spasowanie.
Z OBSERWACJI- BARDZO BARDZO ładnie wycisza pracę. Spełnił moje oczekiwania w 100%. Na plus jest to, że od razu jest chromowana końcówka więc prezentuje się ślicznie. Wykonanie bardzo porządne.

ADI-mistrzu - Pią Lut 15, 2013 14:12

A z jakiej blachy jest zrobionej? Aluminium czy jakaś zwykła?

[ Dodano: Pią Lut 15, 2013 14:12 ]
Już tak tego walker patrzę, trafiają się podróbki czy może to faktycznie oryginał?
http://allegro.pl/tlumik-...3010625562.html
Cena jest dość przystępna moim zdaniem.

adamek.o2 - Pią Lut 15, 2013 14:27

http://muffler.pl/1378-tl...ver-416-16.html
andrew0503 - Pią Lut 15, 2013 14:44

ADI-mistrzu napisał/a:

Już tak tego walker patrzę, trafiają się podróbki czy może to faktycznie oryginał?
http://allegro.pl/tlumik-...3010625562.html
Cena jest dość przystępna moim zdaniem.

Hmm, ja płaciłem 280 zł w 2011r., ale kupowałem w sklepie internetowym, więc ta cena jest całkiem realna, i z tego co pamiętam do 1.8 było mało tłumików :)

ADI-mistrzu - Pią Lut 15, 2013 15:07

http://muffler.pl niema do R45 z silnikiem 1.8.

Z ciekawości wszedłem na stronę walker'a i okazało się że w ofercie brak tłumików do R :|
Chyba ze to inny walker.

andrew0503 - Pią Lut 15, 2013 15:13

Z tego co się orientowałem, w 2009, jak wymieniałem tłumik środkowy to nikt po za Walkerem nie miał w swojej ofercie tłumików do 1.8
http://www.taec.nl/walker/

mi_sza1 - Pią Lut 15, 2013 15:26

ADI-mistrzu napisał/a:
Na aukcji znalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/tlumik-...3003741887.html

zamówiłem taki tylko do diesla. puszkę robią trochę mniejszą niz orginał. nie ma wieszaków i rure do mocowania musisz sobie dorobic sam. Plus jest taki że wyciszą go jak sobie zazyczysz ( zrobią dzwięk pod Ciebie). Nie montowałem go i leży sobie w gazrażu. Ale musze przyznac ze wygląda solidnie.

ADI-mistrzu - Pią Lut 15, 2013 15:30

Pytanie, co to jest za różnica między silnikami:
1. 18K4FL67
2. 18K4FL66

Różni się ostatnią cyfrą, co ona oznacza?

Marcin1642 - Pią Lut 15, 2013 15:39


andrew0503 - Pią Lut 15, 2013 15:45

ADI-mistrzu napisał/a:
Różni się ostatnią cyfrą, co ona oznacza?

:bezradny:
Spotkałem się już z tym przy doborze chłodnic, i w sumie żadnej różnicy nie było, wątpię aby to miało wpływ na tłumik. W polskich katalogach są tylko dwa oznaczenia tłumika Walkera, jeden do sedana, drugi do hatchbacka.

ADI-mistrzu - Nie Lut 24, 2013 09:34

To pewnie walkera sobie pod koniec lutego sprawię :wink:

[ Dodano: Sob Lut 23, 2013 10:08 ]
Walker jest jakoś podpisany? Żeby mi się jakaś podróbka nie trafiła.
Może jakiś nr mają na obudowie aby przypadkiem do 1.6 nie przyszedł tłumik?
Mógł by ktoś to sprawdzić kto ma albo napisać ktoś kto wie? Jutro zamierzam zamówić.

greg-si - Nie Lut 24, 2013 10:11

Tłumik ma wytłoczony napis i wybite jakieś numery:

Nie będę schodził dziś do kanału więc tylko takie foto.
R420Si sedan.

Marcin1642 - Nie Lut 24, 2013 10:48

Tak wygląda oryginalny tłumik Walker do Rover 45 1.8 16V.
Markzo - Pon Lut 25, 2013 07:11

ja bym brał proexa ;) kolega ma i na prawde porzadnie wykonany ;)
leszczu - Pon Lut 25, 2013 11:01

Markzo napisał/a:
ja bym brał proexa ;) kolega ma i na prawde porzadnie wykonany ;)

Ja też się własnie nad nim zastanawiam. Opinie na necie są w większości pozytywne. Jak się odkuje finansowo to zaryzykuje i na wiosnę go kupie.