Zobacz temat - [R416] Remont silnika 16k4f
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS - [R416] Remont silnika 16k4f

KRIS2105 - Wto Lut 19, 2013 09:09
Temat postu: [R416] Remont silnika 16k4f
Witam kilka dni temu wymieniłem silnik w swoim roverze, a z racji tego że lubię dłubać przy silnikach chciałbym wyremontować swój stary silnik chodzi mi o kompletny remont od góry do dołu i tu prośba do was potrzebuje do tego schematy oraz listę potrzebnych części z góry dziękuję za pomoc. (kris2105@o2.pl) chodzi o silnik 16k4f 1.6 16v
Adrian - Wto Lut 19, 2013 17:25

Nie masz co z pieniędzmi robić? Jak coś się popsuję, to zreperujesz...chyba, że wszystkiego nie napisałeś. ;) Co rozumiesz pod pojęciem "kompletny remont"?
ADI-mistrzu - Wto Lut 19, 2013 18:19

Pewnie panewki, pierścienie, popychacze, uszczelniacze, honowanie cylindrów, filtry, świece, rozdzielacz zapłonu...
Koszt drugie tyle co silnik :mrgreen:

sTERYD - Wto Lut 19, 2013 21:23

cylindrów się nie honuje u nas ze względu na duży luz z tłokami oraz brak pierścieni nadwymiarowych. po prostu wymienia się tuleje w razie w. do tego jeszcze wał korbowy jak trzeba, pompa oleju, przynajmniej do przeszlifowania i cała góra.
Senn - Wto Lut 19, 2013 21:27

Z tego co pamiętam to u Ojca w R214 była robiona uszczelka przy przebiegu podchodzącym do 200kkm i jeszcze były ślady po honowaniu na tulejach więc ten element ma super trwałość.

Skóra nie warta wyprawki. Parę lat temu sprzedałem całkowicie sprawny silnik 1.4 za 250 zł. To poniżej kosztu elementów rozrządu, a co mówić o całkowitym remoncie :)

RafalTBG - Wto Lut 19, 2013 21:53

tak jak koledzy piszą. BEZSENSOWNE TRaCENIE KASY. Pozatym wczesniej było pomierzyć ciśnienie oleju i ciśnienie na każdym cylindrze.


pozatym nie napisaleś dlaczego wymieniłeś silnik.

KRIS2105 - Sro Lut 20, 2013 13:09

Wymieniłem silnik ponieważ padła mi uszczelka głowicy chwile po zakupie autka nie świadom tego faktu poruszałem się samochodem aż do momentu w którym porozsadzało mi węże i silnik staną głowicę oddałem do splanowania mechanik wymienił mi całą górę wszystkie uszczelki i oczywiście szpilki to jednak nie pomogło nadal zbierało się zbyt wysokie ciśnienie w zbiorniczku z płynem a po za tym traci gdzieś ciśnienie i mechanik jest pewny że dół silnika się posypał od tak po krótce dla tego właśnie wymieniłem silnik a teraz chciałem zrobić coś z wolnym czasem ale skoro koszty przerosną jego wartość to gra nie warta świeczki dziękuje wszystkim za odpowiedź i pomoc zarazem