Zobacz temat - [R414] Termin wymiany paska rozrządu?
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover 200/400 lata 92-95 (kanciak)
oraz Rover 200 coupe/cabrio i Rover 400 tourer - [R414] Termin wymiany paska rozrządu?


mario7 - Wto Lut 19, 2013 10:06
Temat postu: [R414] Termin wymiany paska rozrządu?
Mam Rover 414 SLi 1,4 16V rok 1994r. (kanciak).
Pasek rozrządu wymieniany był w 2006r. przy przebiegu 160 tys.km.
Aktualnie mam na liczniku 220 tys.km. czyli przejechałem 60 tys.km.
W Książce gwarancyjnej jest taki zapis:
Sprawdź: pasek rozrządu (80 tys.km)
Wymień: pasek rozrządu (80 tys, 100 tys, 120 tys, 160 tys.km)
Kiedy powinienem wymienić pasek rozrządu?

Kontakt:
primaveramch@gmail.com
primAvera – Sklep FOTO i SPORT
https://primavera.shoppy.pl

Adrian - Wto Lut 19, 2013 10:57

Wymieniaj teraz. Guma ma to do siebie, że parcieje. Ilość zrobionych kilometrów to nie wszystko.
mario7 napisał/a:
Wymień: pasek rozrządu (80 tys, 100 tys, 120 tys, 160 tys.km)
To jest nielogiczne ;)
andrew0503 - Wto Lut 19, 2013 18:33

Adrian napisał/a:
Wymieniaj teraz. Guma ma to do siebie, że parcieje. Ilość zrobionych kilometrów to nie wszystko.

Dokładnie. Można nie nakręcić wymaganej ilości kilometrów do wymiany rozrządu, w takim wypadku profilaktycznie powinno się go wymienić przynajmniej co 5 lat. W jednym z poprzednich samochodów, też nie nakręciłem kilometrów, to chytrze pomyślałem(chociaż rocznikowo rozrząd kwalifikował się do wymiany), że z rok jeszcze wytrzymam, niestety pasek ze starości przeskoczył o jeden ząbek, a to wystarczyło żeby tłoki spotkały się z zaworami. Kosztowny remont, teraz staram się przestrzegać wymiany rozrządu ;)

mario7 - Wto Lut 19, 2013 20:30

Adrian napisał/a:
Wymieniaj teraz. Guma ma to do siebie, że parcieje. Ilość zrobionych kilometrów to nie wszystko.

Mechanik powiedział mi, że pasek nie jest zrobiony z gumy tylko ze sztucznego tworzywa a przebieg określa producent do każdego modelu, stąd moje pytanie. Jeżeli chodzi o rolki to najpierw zapytam mechanika czy też je wymienić.
mario7 napisał/a:
Wymień: pasek rozrządu (80 tys, 100 tys, 120 tys, 160 tys.km)
Adrian napisał/a:
To jest nielogiczne ;)

Tak jest napisane w Książce Gwarancyjnej...:)
W każdym razie dzięki za pomoc:)


Kontakt:
primaveramch@gmail.com
primAvera – Sklep FOTO i SPORT
https://primavera.shoppy.pl

ADI-mistrzu - Wto Lut 19, 2013 20:39

Pasek zębaty zbudowany jest z włókna szklanego materiału o bardzo dużej twardości i powleczony zazwyczaj poliamidem aby tak się nie ścierał.

Wymianę paska określa producent, ale nie samochodu a paska, w końcu to on wie z czego są wykonane i ile może wytrzymać.

mario7 - Pią Lut 22, 2013 15:08

ADI-mistrzu napisał/a:
Wymianę paska określa producent, ale nie samochodu a paska, w końcu to on wie z czego są wykonane i ile może wytrzymać.

OK:) Rozumiem, że nie ważne są lata tylko przebieg paska.
Czy najlepiej kupić pasek od razu z rolką napinacza,
czy poczekać na to, co powie mechanik?
Dodam, że rolka była wymieniana razem z paskiem 7 lat temu.


Kontakt:
primaveramch@gmail.com
primAvera – Sklep FOTO i SPORT
https://primavera.shoppy.pl

leszczu - Pią Lut 22, 2013 15:10

mario7, wymieniaj pasek jak i rolkę. Pompę też warto by było wymienić jeśli nie była ruszana poprzednio.
ADI-mistrzu - Pią Lut 22, 2013 15:55

Najlepiej wymienić:
- pasek rozrządu
- rolka napinacza
- pompa wody
- uszczelniacze wałków rozrządu

Przy jakim przebiegu i po jakim czasie wymieniać pasek powinien określać producent paska.
Ale po 7 latach to lepiej wymienić :razz:

mario7 - Pią Lut 22, 2013 16:05

ADI-mistrzu - Wielkie dzięki, zdaje się, że będę miał z tym zabawę:)

Podaję moje koszty naprawy:
pasek rozrządu DAYKO + rolka INA = 140zł
wymiana - 200zł
razem: 340 zł


Kontakt:
primaveramch@gmail.com
primAvera – Sklep FOTO i SPORT
https://primavera.shoppy.pl