Zobacz temat - [R620 Ti] diagnostyka bledow ECU
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 600, Honda Accord - [R620 Ti] diagnostyka bledow ECU

rav020 - Wto Mar 05, 2013 11:44
Temat postu: [R620 Ti] diagnostyka bledow ECU
Witam Kolegów!,

Szukam i szukam w necie i nie mogę znaleźć.
Potrzebuję informacje jak zdiagnozować ECU w tym modelu...
Podejrzewam, że jak w innych z tych lat - metodą błyskową.

Coś mam ale to jest chyba tylko do diagnostyki ABS-u.

Proszę o pomoc.

Mariusz27 - Wto Mar 05, 2013 15:33

U mnie w 618 1.8 16v jest kostka 2-pinowa bodajże niebieska pod dywanikiem nóg pasażera tylko nieco wyżej. Nie wiem jak w Ti ale myśle zę tak samo. Zwierasz 2piny kabelkiem (drucikiem) i odczytujesz błyski lampki silnika(pomarańczowa). Pózniej szukasz kod błędu i mniej więcej wiesz w co zaglądać, wymieniać, czyścić. Jest dużo na ten temat do benzyniaka i diesla lecz do Ti nie przypominam sobie.
greg-si - Wto Mar 05, 2013 17:08

Błędów ECU w Ti nie da się wybłyskać.
rav020 - Wto Mar 05, 2013 21:12

greg-si napisał/a:
Błędów ECU w Ti nie da się wybłyskać.


...czyli pod kompa...
słyszeliście o jakimś interfejsie do zrobienia i programie za free?

greg-si - Wto Mar 05, 2013 21:14

Poszukaj czegoś o ELM.
Mało jest T-serii więc chyba jeszcze nikt nie próbował.
Ja jeździłem się wpinać na T4.

Marrkus - Czw Mar 14, 2013 22:50

Ponoć da się tym:
http://allegro.pl/interfe...3063449609.html

Tylko musisz mieć starego kompa z 2x RS232

Kiedyś te fejsy kosztowały po około 100-150 pln teraz oddają za grosze - chyba se kupie by potwierdzić czy działa czy nie.. :mrgreen:

antonio3 - Nie Mar 17, 2013 18:56


rav020 - Nie Mar 17, 2013 21:46

Marrkus napisał/a:
chyba se kupie by potwierdzić czy działa czy nie..


Czekam na info czy zadziała :)

Markzo - Wto Mar 19, 2013 09:35

i co, działa? tam jest wtyczka pod MEMSa ta 3 pinowa mała okrągła przy silniku?
Marrkus - Sro Mar 20, 2013 21:09

Zakupiłem, wczoraj dostałem przesyłkę. Teraz przygotowuję pentium III z windows 98se - stacjonarny ale to co najważniejsze czyli 2xcom jest. Ogólnie fejsiak wygląda jak samoróba i bym niektóre rzeczy rozwiązał inaczej ale za te pieniądze nei mam co się czepiać byle by jeszcze zadziałało. od strony kompa jest 2x rs232 z drugiej strony kabel z zarobionymi czterema pinami (+,-, K-line, L-line). Dodatkowo zakupiłem wtyk obd ponieważ taki posiadam u siebie w aucie (co nie znaczy że jest zgodny z obd niestety)

Próby podłączenia mam nadzieję przeprowadzić w weekend -będę informował czy coś się udało ugryźć

Markzo - Sro Mar 20, 2013 22:08

Czyli te piny są luźne z jednej strony, da to rade wsadzić we wtyczkę od memsa? bo ja nie mam podpiętego silnika pod bude (zs ma obd2). Tylko ta wtyka 3 pinowa (okrągła, zaraz przy ECU) to jedyny sposób podpięcia się do ECU.
Matexx - Sro Mar 20, 2013 22:33

ja też troche czytałem bo bym sobie kupił tylko jest problem, bo weź teraz laptopa z x232rs. nie ma za bardzo, trzeba by kupić dodatkową taką kartę
http://allegro.pl/2-porty...3111097942.html

i jest trochę tematów na elektroda z tym cięzko z konfuguracją.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1571672.html
jak pójdzie to zainwestuje.;)

Markzo - Czw Mar 21, 2013 08:55

Ok a ja mam pytanie, w ZS mam całe auto pod OBD2. I w tej wtyczce jest taki sam pin jak przy wtyczce diagnostycznej ECU - k line coś tam. Czy jakby te piny spiąć (wsio co trzeba) to dałoby rade łączyć się z ECU przez OBD?
sTERYD - Czw Mar 21, 2013 11:39

Matexx, taniej Cię wyjdzie to:
http://www.tme.eu/pl/deta...com232-plus-2/#
na bank działa.

[ Dodano: Czw Mar 21, 2013 11:39 ]
mogę ewentualnie pożyczyć do testów

Matexx - Czw Mar 21, 2013 17:36

sTERYD napisał/a:
Matexx, taniej Cię wyjdzie to:
http://www.tme.eu/pl/deta...com232-plus-2/#
na bank działa.

[ Dodano: Czw Mar 21, 2013 11:39 ]
mogę ewentualnie pożyczyć do testów


mhm jedyne rozwiązanie to te, bo nawet lapka nie ma z PCMCIA
czyli eurocsan działa Ci? masz ? go/? podobno wgl to przez usb też nie działa zwykła np przejściówka na rs232 , a to co mi podesłałeś to coś innego.

sTERYD - Czw Mar 21, 2013 18:46

ro nie jest taka zwykła przejściówka jak te za 5 zł, bo one mają tylko UART. Tu dostajesz dwa pełnoprawne porty COM, tak samo jak na tej przejściówce co pokazałeś na pcimcia
euroscana już nie mam

rav020 - Czw Mar 21, 2013 21:09

Przejściówki na USB moim zdaniem to najłatwiejsze rozwiązanie. Działają na pewno, bo kiedyś programowałem dość skomplikowane urządzenie. Trzeba przede wszystkim poustawiać takie same prędkości transmisji jak są w urządzeniu z którym się łączymy.
Pytanie:
Rover 620 Ti, jakie ma złącze do komunikacji z kompem? I gdzie te właściwe się znajduje?

Marrkus - Czw Mar 21, 2013 21:47

to mają być dwa comy pełnoprawne które będą widoczne pod dosem bo cały program obsługujący ten skaner jest pod dosem. przejściówki usb raczej nie dadzą rady bo nie ma do nich sterowników pod dos
Złącz diagnostyczne ECU e r600 po 1996 roku znajduje się pod kierownicą (kolumną kierownicy) w starszych było przy ECU w komorze silnika

Markzo - Nie Mar 24, 2013 08:49

I jak z tą diagnostyką?
Marrkus - Nie Mar 24, 2013 16:46

Z przyczyn losowych nic nie wyszło. ale jest na YT filmik z podłączenia do r200
antonio3 - Sro Kwi 03, 2013 12:14

Cześć;

miałem podobną przygodę z diagnostyką. Kupiłem od gościa na allegro kompa z RS-ami x 2 - stary jak świat z WIN 95. Podłączyłem pod mojego Ti cos tam widziało. Interfejs chyba Euroscan -z tego co pamietam.
Lezy mi to na półce - trzymam dla bezpieczeństwa.

Potem znalazłem gościa od którego kupiłem T1-kę. I diagnozowałem autko tym właśnie sprzętem - wszystko śmigało jak trzeba. Widzi wszystko co się chce. Jedyny problem to różne końcówki w samochodach.

DobryZiom też chciał zdiagnozować u siebie chyba ABS-y, ale nie mam takiej końcówki.
Mam ten sprzęt i mogę się jakoś podzielić jak ktos potrzebuje. Jestem z Siemianowic więc jak ktos ma po drodze, w okolicy, mogę pomóc.
Kiedyś oglądałem na ebay-u niemieckim sporo różnych końcówek do Roverów w śmiesznych cenach.

Darek

Markzo - Sro Kwi 03, 2013 14:24

antonio3 napisał/a:
Cześć;

miałem podobną przygodę z diagnostyką. Kupiłem od gościa na allegro kompa z RS-ami x 2 - stary jak świat z WIN 95. Podłączyłem pod mojego Ti cos tam widziało. Interfejs chyba Euroscan -z tego co pamietam.
Lezy mi to na półce - trzymam dla bezpieczeństwa.

Potem znalazłem gościa od którego kupiłem T1-kę. I diagnozowałem autko tym właśnie sprzętem - wszystko śmigało jak trzeba. Widzi wszystko co się chce. Jedyny problem to różne końcówki w samochodach.

DobryZiom też chciał zdiagnozować u siebie chyba ABS-y, ale nie mam takiej końcówki.
Mam ten sprzęt i mogę się jakoś podzielić jak ktos potrzebuje. Jestem z Siemianowic więc jak ktos ma po drodze, w okolicy, mogę pomóc.
Kiedyś oglądałem na ebay-u niemieckim sporo różnych końcówek do Roverów w śmiesznych cenach.

Darek

Czy byłbyś go w stanie pożyczyć? oczywiście odpłatnie ;)

Marrkus - Sob Kwi 13, 2013 21:15

Muszę się pochwalić - udało mi się podłączyć i połączyć zakupionym na allegro euroscanem. Niestety po około 30 s zrywało połączenie - nie miałem niestety czasu by sprawdzić czy to wina pc czy też może coś w aucie. Ale skasowałem se kody błędów (trochę nie do końca to działa, miałem błędy między innymi "cruise control" i "hill descent control" :D ) i można było podejrzeć parametry pracy silnika...

Jednym słowem - działa

ArekL - Pon Kwi 29, 2013 11:49

Myślicie, że w 420 Si też zadziała? Niby ten sam sam silnik (seria T).
Marrkus - Pon Kwi 29, 2013 21:30

Silnik jak silnik - ten sam mems (ecu silnika) - będzie działać
tomii620si - Sob Mar 22, 2014 22:14

Dobra.. Teraz kilka pytań ode mnie bo minęło troche czasu.. Wszyscy mieszkacie lata świetlne ode mnie i czas na serwisowanie Ti na dolnym śląsku haha ..

Co potrzebne ?

1. Interface + kabel ?
http://allegro.pl/interfe...4010680023.html

(Rozumiem ten kabel z aukcji pasuje do R i po kupieniu tego zestawu jestem na 90% przygotowany do diagnostyki auta)

2. Komputer z RS 232

I teraz pytanie co z przejściówką RS 232 na USB ? Mam 3 laptopy na chacie tylko żaden z RS 232 .. I nie chce kupować kolejnego lapka tylko po to aby lezał w Ti .. Bo wtyczka RS ma 7 pinów a z tego co sie orientuje USB posiada 4..

Jest jakaś kompatybilna przejściówka ? Nawet z oprogramowaniem typu:

http://allegro.pl/adapter...4060670972.html

Mówcie co i jak bo ABS mi daje po oczach.. Możliwe, że komputer ma inne błędy i to poważne bo mam problem z paleniem na 1 gar na benz jakby coś sie działo ze sterowaniem wtrysku pb a nie mam gdzie tego sprawdzić i jestem w czarnej d...e :|

sudiero - Czw Mar 27, 2014 20:51

Też miałem takie plany jak ty żeby samemu pobawić się w diagnostykę. Niestety sprawa z tym interfejsem nie jest prosta, jak pewnie zauważyłeś ten interfejs potrzebuje dwóch pełnoprawnych portów COM. O przejściówce z USB możesz zapomnieć. Główny problem jest taki że soft działa pod kontrolą MS-DOS a do tego porty muszą być w pamięci w odpowiednim zakresie. Najłatwiej i najpewniej to było użyć starego PC z dwoma portami. Jednak jest to na pewno uciążliwe cały taki zestaw podłączać. Dostanie starego laptopa z dwoma portami to rarytas na allegro. Jeśli jednak chcesz uparcie użyć któregoś z laptopów to mógłbyś kupić kartę PCMCIA z dwoma portami com, tylko że cena takiej karty odstrasza. Pamiętaj że musi to być karta z pełnoprawnymi portami COM i kombatybilna z systemem MS-DOS. Firma Silicom takie wypuściła. Koszt około 220zł. Jak coraz głębiej wchodziłem w temat to bardziej odchodziłem od pomysłu zabawy z tym. Na elektrodzie niektórzy mieli taki zestaw a nawet z nim nie mogli się połączyć.