Zobacz temat - [R75] Tuleje poliuretanowe
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Tuleje poliuretanowe

szpynior - Czw Mar 14, 2013 21:12
Temat postu: [R75] Tuleje poliuretanowe
Monotował już ktoś tuleje poliuretanowe .

Zastanawiam się nad cały kompletem przód i tył.

davidlive - Czw Mar 14, 2013 23:56

A gdzie takie coś mozna kupic i za ile ?
darox - Pią Mar 15, 2013 06:31

Np.tu http://www.inter-rally.pl...ver_75-490.html
davidlive - Pią Mar 15, 2013 08:02

nie są to tanie rzeczy
szpynior - Pią Mar 15, 2013 12:21

Nie chodzi o cenę tylko o to czy się sprawdzają :)
flapjck1 - Pią Mar 15, 2013 14:13

w r400 robia robote az milo
dukat11 - Pią Wrz 20, 2013 09:54

Witam,

Powoli zaczynam być zmęczony co roczną wymianą tulei w wahaczach. Stąd pomysł by założyć poliuretanowe. Czy ktoś korzystał z tulei poliurtanowych w R75 oraz co myślicie o firmie z Olkusza?

http://poliuretany.olkusz...tylna-1kpl.html

Pozadrawiam

rafalmis1 - Pią Wrz 20, 2013 12:34

Jeden z utykownikow forum wszystkiego możliwe tuleje u nich zrobił. Sam będę zamawiam u nich i zdecydowałem się na czerwone
szpynior - Pią Wrz 20, 2013 13:04

cena jest kusząca, szkoda że do R75 nie mają całego kompletu .
dukat11 - Pią Wrz 20, 2013 18:07

szpynior napisał/a:
cena jest kusząca, szkoda że do R75 nie mają całego kompletu


No własnie bardzo kusząca i zastanawia mnie jak będzie z trwałością.

pelson91 - Pią Wrz 20, 2013 18:09

Cytat:
cena jest kusząca, szkoda że do R75 nie mają całego kompletu .

jak by mieli to miałbym spokój pewnie do końca żywota R75 z tulejami ;)

RP - Pią Wrz 20, 2013 21:02

http://autoracing.pl/c/21...awieszenia.html
Aragorn - Wto Paź 01, 2013 16:35

pelson91 napisał/a:
Cytat:
cena jest kusząca, szkoda że do R75 nie mają całego kompletu .

jak by mieli to miałbym spokój pewnie do końca żywota R75 z tulejami ;)


...właśnie robiłem przymiarkę ale poczytałem na innych forach i od problemów ze skrzypieniem, dochodzi szybsze zużycie sworzni wahaczy, guma dużej tulei jednak amortyzuje drgania a zbytnie usztywnienie w jednym punkcie pracującego wahacza musi się odbić na innych elementach
...dlatego sam się zdecydowałem na dobry zamiennik standardowej tulei w cenie tej poliuretanowej ... "lepsze jest wrogiem dobrego" :-) ...opinie były mocno podzielone nawet co do trwałości tych poliuretanowych

...dwa lata temu zmieniłem obydwie tuleje jedna była kompletna a do drugiej kupiłem sam wkład i ta gdzie był wkład się rozleciała więc tym razem kupuję kompletną ...wkład jednak długo nie wytrzymał

amw80 - Sob Sty 11, 2014 16:55

Mam do wymiany tylną dolną tuleję wahacza przedniego i zastanawiam się nad czymś takim:

http://poliuretany.olkusz...tylna-1kpl.html

a to ciekawa stronka na temat poliuretanowego zawieszenia:

http://autokult.pl/2011/1...orowych-czesc-3

Czy słyszeliście coś o kłopotach podczas przeglądu z tego typu zawieszeniem?

Aragorn - Sob Sty 11, 2014 17:12

amw80 napisał/a:
Mam do wymiany tylną dolną tuleję wahacza przedniego i zastanawiam się nad czymś takim:

http://poliuretany.olkusz...tylna-1kpl.html

a to ciekawa stronka na temat poliuretanowego zawieszenia:

http://autokult.pl/2011/1...orowych-czesc-3

Czy słyszeliście coś o kłopotach podczas przeglądu z tego typu zawieszeniem?


...z przeglądem nie będzie problemu ale już z komfortem jazdy tłumieniem drgań przenoszonych na inne elementy karoserii już tak ...takie zawieszenie można stosować w terenówkach gdzie pozostałe elementy są bardziej trwałe a i komfort żaden więc on się nie pogorszy (zauważcie że duża tuleja nie jest cała wylana gumą właśnie dlatego by dodatkowo pracowała)

Ricardus - Sob Sty 11, 2014 21:26

Aragorn napisał/a:
amw80 napisał/a:
Mam do wymiany tylną dolną tuleję wahacza przedniego i zastanawiam się nad czymś takim:

http://poliuretany.olkusz...tylna-1kpl.html

a to ciekawa stronka na temat poliuretanowego zawieszenia:

http://autokult.pl/2011/1...orowych-czesc-3

Czy słyszeliście coś o kłopotach podczas przeglądu z tego typu zawieszeniem?


...z przeglądem nie będzie problemu ale już z komfortem jazdy tłumieniem drgań przenoszonych na inne elementy karoserii już tak ...takie zawieszenie można stosować w terenówkach gdzie pozostałe elementy są bardziej trwałe a i komfort żaden więc on się nie pogorszy (zauważcie że duża tuleja nie jest cała wylana gumą właśnie dlatego by dodatkowo pracowała)


Niesprawdzone fakty.
Przez kilka lat jeździłem Lancią Lybrą z poliuretanami z Olkusza na całym tylnym zawieszeniu.

http://forum.lanciapolska...hp?f=98&t=39241

Nie było żadnych problemów, absolutnie żadnej zmiany w prowadzeniu samochodu (tuleje zamówione o standardowej twardości, pochłaniają drgania jak zwykła guma). Teraz zamówiłem też tuleje poliuretanowe z Olkusza do mojego MG ZT na przednie wahacze. Dawno już się przekonałem, że Poliuteran pozwala zapomnieć o kłopotach z elementami gumowymi w zawieszeniach. Oczywiście jeśli ktoś zamówi tuleje twarde, dedykowane do sportu to może mieć problemy, ale takie o twardości zbliżonej do zwykłej gumy nie powodują zmiany w charakterystyce zawieszenia pojazdu. Skrzypienie występuje sporadycznie ( zresztą wolę skrzypnięcie raz na miesiąc niż wymianę tulei co dwa lata)
Z przeglądami nie ma problemów, zbieżność ustawiana też bezproblemowo.
Kilka tygodni temu poliuretany założyłem tez zamiast gum na tzw. bałwanek (poduszki silnika) i jakoś nie stwierdziłem zwiększonych drgań silnika, a według przedstawianych teorii, powinno być o wiele twardziej i drgania przenoszone na karoserię powinny być o wiele bardziej odczuwalne.
Tak więc z własnego doświadczenia nie potwierdzam przytaczanych opinii o tym, że poliuretany nadają się tylko do sportu i w teren.

Na zdjęciach tuleje poliuretanowe już zamontowane w łapach oraz poduszki silnika też oczywiście poliuretanowe.

Aragorn - Nie Sty 12, 2014 21:59

Ricardus napisał/a:

Niesprawdzone fakty.
Przez kilka lat jeździłem Lancią Lybrą z poliuretanami z Olkusza na całym tylnym zawieszeniu.


oczywiście że są to "niesprawdzone fakty" gdybym miał zamontowanie w R75 w przednim zawieszeniu i przejeździł na takim dłużej niż na standardowym i taka tuleja nie uszkodziła by sworzni wahacza to mógł bym powiedzieć że są sprawdzone

...ale że w Lanci w tylnym zawieszeniu się sprawdzają to już wiemy

MaReK - Nie Sty 12, 2014 23:57

Ja zaczynam testy takich tulejek w wahaczach ;) Otrzymałem od GTParts komplecik, w BritichCars zamontowano mi je zanim zdążyłem wypić szklankę coli... wyjechałem na testy i różnica jest. Na pewno w stosunku do tych, które były już rozdarte ;) Jest sztywniej. Pewniej wchodzi się w zakręt dodając lub ujmując gazu. Nie pamiętam już jak było na sprawnych standardowych. Teraz przy pokonywaniu nierówności poprzecznych na pewno jest dużo ciszej... Od ponad pół roku mam pouliretan w "ósemce" między skrzynią a silnikiem i... zapomniałem co to problem z pękaniem poduszki przy agresywnym ruszaniu. Łącznik elastyczny też dłużej pożyje ;)

Póki co, osobiście polecam ;)

jarekb - Pon Mar 17, 2014 13:59

U Tomateam tez mozna kupic takie tuleje http://www.tomateam.pl/sk...ieszenie&c=306. Ja tez kupilem i w piatek zakladam na dwie strony, a zdecydowalem sie na takie bo taniej mnie wyjda niz zwykle gumowe. Za febi u mnie w sklepie krzycza po 130zl za szt a poliuretanowe wyszly mnie 169 z przesylka za 2szt wiec roznica duza i spokoj swiety. A teknorot to lipa niecale 20 tys pociagnol po rownych drogach.

[ Dodano: Pon Mar 17, 2014 13:59 ]
I jakie wrazenia z jazdy na nowych tulejach? bo ja przejechalem juz ok 500 km i auto jest troszke sztywniejsze niz na gumowych przez co lepiej sie prowadzi przy szybkiej jezdzie wiec pozytywnie ale na dziurawych drogach jest troszke gozej zwlaszcza na profilu opony 55. Podsumowujac to jakies 15-20% twardsze sa tuleje poliuretanowe, oczywiscie w moim odczuciu. Ciekawi mnie jak tam u was.

pelson91 - Pon Mar 17, 2014 16:26

mnie trudno powiedzieć jaka jest różnica w samych tulejach, gdyż jednocześnie z wymianą ich wymienione zostały także sprężyny na twardsze i niższe. No i wiadomo, lepiej się trzyma drogi, mniejsze przechyły, ale jest twardo ;) zdecydowanie odczuwalnie.
lagi - Pon Mar 17, 2014 19:30

jarekb napisał/a:
A teknorot to lipa niecale 20 tys pociagnol po rownych drogach
.



No mi u Tomiego zaproponowano właśnie teknorot..(bardziej wytrzymale) podobno-więc trochę przeraziła mnie twoja wypowiedź, bo pani sprzedawca zachwalała

To jakie wahacze mam wybrać po tych "20 tys " km? heh

pelson91 - Pon Mar 17, 2014 19:34

wahacze teknorota mogą być, ale na allegro i w róznych sklepach są taniej niż w TT.

ja za wahacz teknorot dałem 250 pln i odebrałem osobiście w Żabiej Woli niedaleko Mszczonowa.

Co to tulei wahacza - wybor jest jeden. Poliuretan. Kupilem i mysle ze mam spokoj na dluuuzszy czas

MaReK - Sro Mar 19, 2014 09:25

Ja mam teknorota z TomaTeam, nie pamiętam za ile. Ale żyją już trochę, bo będzie ponad rok. Zawsze jak jest jakiś problem z zawiasem i prowadzeniem, obstawiam sworzeń, a okazuje się co innego... końcówka, tuleja (niepouliretan), drążek... Wahaczy wkładałem już przeróżne marki od chińczyków po ostatnie teknoroty. Jeśli mi się skończy wahacz, na pewno kupię Teknorota.

Robię ok. 18 tyś. rocznie. Lewy wahacz ma więcej, bo zbliża się do 2-go roku, prawy kupiony później coś ok. 1.5 roku. Ja jeżdżę po polskich drogach głównie. Niby są proste i gładkie, ale wiadomo... czasami się wpadnie w dziurwę. Mam 18" 45 profil i troszkę twardsze niż w R75 zawieszenie.

Po wymianie tulejek na pouliretany, mogę stwierdzić, że jest auto nieco sztywniejsze, przez co pokonując nierówności poprzeczne (tarka, rowki kanalizacyjne, progi zwalniające) wydaje się być mniej komfortowy. Przy dużych prędkościach (160/180 km/h) mam jednak wrażenie, że auto pływa po drodze i kompletnie nie słucha się kierownicy. Mógłby to być luz na maglownicy, ale bez przesady - nie taki. Mogą to być jeszcze zimowe opony, które kwalifikują się do wymiany. Jak założę nowe zdam relacje. Póki co jestem i tak zadowolony zwłaszcza dzięki temu, że nie będę tych tulejek zmieniał co pół roku ;)

jarekb - Sob Mar 22, 2014 19:21

Pewnie przez te opony zimowe lata po drodze bo tuleje usztywniaja wiec powinien sie lepiej prowadzic przy duzych predkosciach. Moj przy predkoscisch 180-210 idzie jak po sznurku jedna reka trzymam kiere. Mozliwe ze jak masz szersza opone niz 215 a na drodze sa lekkie koleiny to wtedey ma prawo latac po drodze.W skodzie felicji mialem kiedys wylane przednie amory i latala po drodze juz przy 80km\h
zedziczek - Sob Mar 22, 2014 20:22

Nie chce się tu licytować :) bo nie o to chodzi ale nawet przy 235 (prawdopodobnie z górki bo max powinno być 225 nie wnikam ) auto nie powinno pływać, tzn mówie o ZT więc może dlatego, że niżej obsadzone i sztywniejsze zawieszenie, odczyt prędkości byl z nawigacji, jeśli o chodzi o komfort to nie odczułem różnicy pomiędzy 180 a 235 nie mówimy tu oczywiście o hałasie przy tych obrotach( pięć biegów to przegięcie dla tego auta powinno być zdecydowanie 6 jeszcze przy tym przełożeniu jakie ma wersja 190), ja mam poli też na tyle bo pasują te od BMW ;) poli są twardsze, sztywniejsze i zależy kto co lubi, niemniej jednak pamiętajcie że w przyrodzie nic nie ginie :) coś kosztem czegoś jesli utwardzacie coś to coś innego dostaje bardziej w kość i to jest nie uniknione, więc orginalne części będą szybciej się zużywać.

ps: prędkość ta była sprawdzana u sąsiad na pustej trzypasmowej autostradzie, nigdy nie przekraczam prędkości dozwolanej na danym odcinku, mówie to za nim ktoś pomyśli coś złęgo :) w PL prędkość max jaką jechało moje auto to koło 150 na autostradzie

MateuszG - Pon Lis 17, 2014 14:10

Zamontowałem tuleje poliuretanowe z przodu, pierwsze wrażenia z jazdy pozytywne.
rafalmis1 - Pon Lis 17, 2014 17:02

U mnie piszczą podczas pokonywania dziur z małą prędkością, ale tylko jest to słychać gdy szyby są opuszczone
Comrade - Sro Lis 19, 2014 21:23

Ja mam na przodzie poliuretany z Olkusza od marca, jakieś 10 tys. km. Zapłaciłem z przesyłką 167zł. Czy je polecam? Odpowiedź jest skomplikowana.

Ogólnie trzymają i nie mają luzu. Ale są twarde i dobrze się nimi jeździ tylko na równych drogach i niewielkich nierównościach. Zawieszenie jest bardziej sportowe, samochód lepiej się trzyma drogi na zakrętach.
Ale komfort jazdy ucierpiał. Roverek jest bardziej limuzyną, więc chyba lepiej kupić dobre tuleje, ale standardowe z wkładami stalowo-gumowymi.

Zdecydowałem się na poliuretany, bo stare się rozleciały, a nowe teknorota wytrzymały pól roku.

P.S. Ogólnie ciągle coś mi w zawieszeniu siada, więc może dlatego poliuretany mnie nie zachwyciły.

longer86 - Sro Lis 19, 2014 23:15

zakupiłem poliuretany z olkusza, tak patrzyłem na YT i czerwone gumy wcale nie wygladaja na twarde.

po stronie kierowcy mam jeszcze fabryczną tuleję calą zalaną gumą, wszystkie nowe tuleje które widziałem do kupienia maja dziury i połączone są tak jakby w 2 miejscach. Taka tuleja po stronie pasażera była wymieniana 30 tys km temu i już jest popękana i ma spory luz. Dlatego zakładam poliuretany bo ich twardośc mi nie straszna, w zasadzie wahacz głównie powinien pracować góra-dół a więc w tulei jest oś obrotu. Czekam na paczkę i będę montował.

dukat11 - Czw Lis 20, 2014 22:42

a ja po kilku różnych tulejach w mojej historii zdecydowałem się na takie rok temu. Cena powala ale od roku zero luzów.

http://sklep.landroverowy...x101771slp.html

longer86 - Czw Lis 20, 2014 23:26

na pewno mają więcej gumy niż np te:

Zrywaja się raz dwa

dziś wpakowałem do auta poliuretan, czekam tylko na drugi wahacz i dam znać jak efekty, przy okazji słówko odnośnie tulei.

stronę pasażera wymieniałem jakieś 2 lata temu na taką jak powyżej, zerwała się co było powodem wymiany wkład jest z teflonu i gumy, a na koncówkę wahacza wchodzi metalowy pierścień zalany gumą.

Po stronie kierowcy miałem jeszcze oryginalną tuleję z numerami w całkiem niezłym stanie, aż żal było wyciągać, ale jak PU to równo z obu stron.

Oryginał był na całym obwodzie zalany gumą(tak jak tuleje z PU wypełniał całą powierzchnię pomiędzy wahaczem a obręczą tulei) a więc mocniejszy niż wszelkie zamienniki, obwód tulei nie był teflonowy jak w zamiennikach a metalowy i siedział dużo ciaśniej. to chyba tyle z obserwacji