Zobacz temat - [MG ZS 2,0T16] MEMS i OBD2
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Wszystkie (Wszystkie modele marki Rover i MG) - [MG ZS 2,0T16] MEMS i OBD2

Markzo - Czw Mar 21, 2013 10:09
Temat postu: [MG ZS 2,0T16] MEMS i OBD2
Siema!

Pojawił się temat diagnostyki Tseri:
http://forum.roverki.eu/v...p=785577#785577

Nie chce robić syfu chłopakom, dlatego piszę tutaj. W moim MG ZS mam silnik 2,0T. Buda 2002r. a silnik 1995r. Wcześniej miałem motor 2,5l KV6. Obecnie silnik nie jest podpięty pod złącze diagnostyczne (pod kierownicą). I tak myślę, że może by to zmienić?

Pinout MEMS'a wygląda tak:
Pin * Description * Colour
1 * Injector 4 * Yellow / Black
2 * IACV - Phase 2 * Pink / Blue
3 * IACV - Phase 1 * Orange /Grey
4 * Main Relay Control * White / Pink
5 * Cooling fan drive parallel * Blue / Yellow
6 * Cooling fan drive series * Blue / Grey
7 * Lambda Sensor +VE * Blue / Yellow (Shielded)
8 * Throttle Pot Wipe * Yellow / Green
9 * Throttle Pot +VE * Yellow / Violet
10 * Diagnostics K-Line Output * White / Yellow
11 * Ignition Sense * Green / Pink
12 * Not Connected *
13 * Engine Immobiliser * Blue / Grey
14 * Earth (Manual) / Park/Neutral (Auto) * Black
15 * Diagnostic Connector Input * Black / Green
16 * Inlet Air Temp Sensor * Green / Black
17 * Knock Sensor +VE * Black / Yellow (Shielded)
18 * Lambda Sensor -VE * Blue / White (Shielded)
19 * Air Con Active * Blue / Black
20 * Fuel Pump Relay Drive * Black / Violet
21 * Purge Valve * Yellow / Orange
22 * IACV - Phase 3 * Orange / Green
23 * Injector 2 * Yellow / Green
24 * Injector 1 * Yellow / Blue
25 * Ignition Coil -VE * White / Black
26 * Injector 3 * Yellow / White
27 * IACV - Phase 4 * Orange / Blue
28 * ECU Positive Feed (From Main Relay) * Brown / Pink
29 * ECU Earth A * Black
30 * Sensor Earth * Pink / Black
31 * Crank Position Sensor +VE * Blue / Violet
32 * Crank Position Sensor -VE * White / Blue
33 * Coolant Temp Sensor * Pink / Green
34 * Fuel Temp Sensor * Grey / Pink
35 * Aircon sense * Blue / Red
36 * Oxygen Sensor Relay * Black / Green
* *
Connector 2 * *
6 * BMV * Black / Pink
15 * Cam Position Sensor +VE * Blue / Green (Shielded)
18 * Cam Position Sensor Wipe * Blue / Violet (Shielded)

Z tego pozycja 10 i 15 to chyba to, co jest potrzebne. Tak to wygląda na schemacie 2,0T16:


Nie mam przy sobie rave'a ale przecież wtyczka OBD2 jest uniwersalna (niby) więc czy da się to ożenić? tutaj jakaś wtyczka z googla:
http://obrazki.elektroda.net/46_1242380792.jpg

tak wygląda w KV6, jeden pin:


Co myślicie? co z czym spiąć? ma ktoś opis złącza lub tego co wychodzi z sterownika Siemensa (KV6) do budy, zeby się wpiąć pod te kable?

sTERYD - Czw Mar 21, 2013 11:44

czysto teoretycznie jeśli to jest ten sam protokół, to wystarczy faktycznie dorobić sobie kabelki z goldpinami z jednej i małymi krokodylami z drugiej strony ewentualnie zamiast krokodyli gniazdo obd, ale to imho droższe i mniej uniwersalne. Coś takiego robiłem KTSem w starych accordach, tylko tam nie trzeba było krokodyli, bo są banany
Markzo - Czw Mar 21, 2013 12:52

hmm... dokopałem się w dokumentacji do różnych interfejsów do czegoś takiego:


W ten sposób podepnę się do złącza OBD2 pod kierownicą. Zobaczymy, może jakiś interfejs się dogada ;)

Mogę coś popsuć?

sTERYD - Czw Mar 21, 2013 16:27

jeśli nie będziesz robił nic poza podłączaniem pod fejs, to nie. Jakbyś próbował zwierać kable, głównie do plusa, to różnie może być :/