Zobacz temat - [45]Krótki artykuł o silniku 2.0 iDT.
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Offtopic - [45]Krótki artykuł o silniku 2.0 iDT.

dawidmdj - Pią Mar 22, 2013 10:39
Temat postu: [45]Krótki artykuł o silniku 2.0 iDT.
"Nie tylko samochody Rover korzystały z podwozi i rozwiązań mechanicznych Hondy. Współpraca działała także w drugą stronę. Honda do tego stopnia potrzebowała diesla, żeby pozostać obecną na rynku europejskim, i do tego stopnia nie chciała opracowywać go za własne środki, że korzystała z silników 2.0 iTD marki Rover.

Silnik ten, regularnie opisywany w ogłoszeniach (błędnie) jako TDI, nie ma nic wspólnego z jednostkami TDI z VW, a przede wszystkim nie ma bezpośredniego wtrysku paliwa. Diesel Rovera nie należy może do szczególnie awaryjnych, ale z wyjątkiem mechaników wyspecjalizowanych w naprawach Roverów, prawie nikt nie chce podejmować się jego obsługi serwisowej. Pracuje w nim pompa wtryskowa Boscha, w której często dochodzi do uszkodzeń elektromagnetycznych czujników czasu i dawki wtrysku. Prawidłowe ustawienie kąta wtrysku to kluczowa sprawa, a sporo porad można znaleźć na forum roverki.pl.
Dla kogoś, kto kupił Hondę jako "solidne, japońskie auto", zderzenie z angielską technologią może być szokiem."

Hondy i Roverki z tym silnikiem w artukule są wymienione jako jedne z tych których należy unikać jak ognia.

Co myślicie o tej opinii :) ?

maniaq - Pią Mar 22, 2013 10:52

Mialem 2 ZRy z IDT i zlego slowa nie powiem ! Nieznajomosc mechanikow nie jest argumentem, za nie kupieniem auta- bo to zle auto, nie to raczej slabi mechanicy ;)

czytalem i sie usmiechnalem do siebie, bo z jednej strony pisza ze malo awaryjne a z drugiej zeby unikac :D czyli lepiej kupic vaga, bo kazdy kowal wie jak to naprawic, bo sie co chwila psuje :D

bociannielot - Pią Mar 22, 2013 11:03

tam nie było silników z 45-ki stary tylko SDi i SD z 400 i 200 :ok:

[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 11:03 ]
maniaq napisał/a:
Mialem 2 ZRy z IDT i zlego slowa nie powiem !
a ja powiem, jak się popsuje pompa to wujowo, ale w artykule mowa właśnie o modelach w których pompa pada niezwykle rzadko :ok:
dawidmdj - Pią Mar 22, 2013 11:12

od 2002 czy 2004 wymieniony był tranzystor na inny w pompie i podobno rzadziej psuła sie.
Brt - Pią Mar 22, 2013 11:13

A pozatym mam wątpliwosć co do tego wtrysku paliwa ... o ile pamietam, to właśnie w SDi już był wtrysk bezpośredni.

[ Dodano: Pią Mar 22, 2013 11:13 ]
"The L-Series engine commenced production in January 1995 and was the first Rover designed and manufactured direct injection diesel for use in Rover Cars"

cytat z wikipedii - wiec dobrze pamiętałem

bociannielot - Pią Mar 22, 2013 11:14

dawidmdj napisał/a:
od 2002 czy 2004 wymieniony był tranzystor na inny w pompie i podobno rzadziej psuła sie.
tyle to ja wiem, ale w hondach była inna pompa bo silnik starszy, jak weszło iDT to honda wycofała diesle z oferty :ok:
dawidmdj - Pią Mar 22, 2013 11:20

no ja właśnie zastanawiam się kiedy mogę spodziewać się jakiejś awarii :P
mam R45 2.0iTD 2002r. 120tys przebiegu, ale pewnie znając życie +100 tys.

bociannielot - Pią Mar 22, 2013 11:22

Cytat:
mam R45 2.0iTD 2002r. 120tys przebiegu, ale pewnie znając życie +100 tys.
oby tylko +100 :ok: ;-)
dawidmdj - Pią Mar 22, 2013 11:24

no to już tajemnica dla mnie :)
farek - Pią Mar 22, 2013 11:32

a powie mi ktoś, kto już robił, ile wychodzi regeneracja pompy w iDT? Ile całość a ile sterownik? Jeśli dobrze pamiętam to tam VP30 siedzi..
dawidmdj - Pią Mar 22, 2013 11:41

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=42282 o vp30
bociannielot - Pią Mar 22, 2013 11:42

farek, ja w chipcarze 1200 + przesyłki za pełną regenerację z gwarancją na rok dałem.
Remigiusz - Pią Mar 22, 2013 18:31

Tańsza opcja jest wsadzić pompkę od SD zamiast Vp30. To jest mój plan awaryjny :wink:

Kazdaf ma pompę SD w swoim SDI i działa fajnie nawet bez ECU :razz:

Raptile - Sob Mar 23, 2013 11:07

Remigiusz napisał/a:
Tańsza opcja jest


Kupić polifta :P

farek - Sob Mar 23, 2013 11:09

czyli podobnie jak VP44 bo ten temat miałem już opanowany ;)
bociannielot, cena całkiem sympatyczna ;) rekordzista wśród moich znajomych wyrzucił 3900zł za VP44 w oplu :) Niestety to główny powód dla którego nie kupiłem R45..

Remigiusz - Sob Mar 23, 2013 18:53

Raptile, Tam tez padnie pompa nie łudź się ze jest to wieczne. Ciebie tez to będzie czekało :razz: