Zobacz temat - [ROVER 25 1.8 Sport]Rozrząd,wymiana oleju w skrzyni,schematy
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [ROVER 25 1.8 Sport]Rozrząd,wymiana oleju w skrzyni,schematy

rotflerrafik - Pią Mar 22, 2013 23:54
Temat postu: [ROVER 25 1.8 Sport]Rozrząd,wymiana oleju w skrzyni,schematy
Witajcie :) byłam tu wcześniej z R 200 Silverstone, jednak pewna dziołcha go skasowała. Teraz mam R 25 1.8 Sport 107kW automat i postanowiłam oddać go do doktora od aut. Pilnie potrzebuję informacji o wymianie oleju w skrzyni biegów i wymianie rozrządu. Czy ktoś z Was dysponuje wiadomościami o takich zabiegach i schematami do mojego "Misia"? Będę bardzo wdzięczna za pomoc!!! Pozdrowienia :)
tuners - Sob Mar 23, 2013 06:33

Witam to'wersja sport czy gti? :-) . W każdym razie znam użytkownika który ma identyczną wersje w automacie, napisz do niego on ma już 3 lata swojego więc raczej to przerabiał :-)
Użytkownik kulawy

Co do rave jest raczej to samo co do zwyklej 25/zr
RAVE
Tylko ustaw datę na 2001 rok bo innaczej nie otworzy się :-) .

bociannielot - Sob Mar 23, 2013 10:17

rotflerrafik, na bank masz 107 kw? te silniki zdaje się były tylko w pierwszym roku produkcji a twój jest z 2002
leszczu - Sob Mar 23, 2013 10:25

Jeśli rzeczywiście masz te 107 kw. to masz wersje VVC, a w tej wersji była chyba tylko manualna skrzynia biegów.
bociannielot napisał/a:
te silniki zdaje się były tylko w pierwszym roku produkcji a twój jest z 2002

Tę wersje produkowali od 2000-02. :wink:

bociannielot - Sob Mar 23, 2013 10:29

leszczu napisał/a:
Tę wersje produkowali od 2000-02.
dobrze wiedziec, myślałem że wycofali ją z oferty zaraz po wprowadzeniu ZR ;-) .
kulawy - Sob Mar 23, 2013 19:54

w automacie R25 wychodziły tylko 1.8 120KM a później 1.6 ale zawsze ta sama skrzynia ZF VT1-32a, przynajmniej ja się nie spotkałem z wersją 145KM. Może jakiś swap ale ciekawe czy komp skrzyni polubiłby się z VVC :twisted: i sama skrzynia z tymi kilka Nm więcej a do najmocniejszych nie należy :cry: . A co do GTi to ja mam w swoim z Gti fotele, "carbonową" listwe, czarne kratki grilla wiec to chyba rożnie bywa z wyposażeniem
rudealis - Sob Mar 23, 2013 20:01

Skrzynia miala kompa w r25?u mnie w 216si nie bylo komputera jak mialem automata,wlasciwie to malo co elektryki bylo dwie wtyczki.Co prawda ta w r25 jest cos nowsza,moze ten komputer jest ta glowna roznica.
tuners - Sob Mar 23, 2013 20:20

A byłem pewny że masz 145km, więc teraz się zmieszałem
kulawy - Sob Mar 23, 2013 22:04

w 216si był starszy model skrzyni vt1(13 albo 17 z tego co pamiętam) i nie były sterowane elektroniczne, dopiero 27(uzywane w Mini) i 32 (w R i MG) były sterowane elektronicznie- steeptronic, sportowy tryb itd. Chciałbym 145km :razz: plany w sumie były mam manetki :mrgreen: od TF(135km automat) i czekałem na kompa skrzyni i silnika ale się nie doczekałem :sad:
rotflerrafik - Nie Mar 24, 2013 23:31

Dzięki za info, i tak niewiele z tego wiem. Udało mi się po nr VIN dojść to pewnych szczegółów: 1.8, 16V MPi benzyna, skrzynia automat CVT, LHD. Może kogoś to nakieruje o co chodzi z tą skrzynią i jak w niej wymienić olej. Z góry dzięki za pomoc.
brkzzz - Nie Mar 24, 2013 23:39

rotflerrafik, VIN swoje, życie swoje ;] Najlepiej zrób zdjęcie silnika i wrzuć tutaj.
rotflerrafik - Sro Mar 27, 2013 13:49

Udało mi się ustalić więcej szczegółów! Skrzynia CVT EM6 VT1 32 A, pozostałe dane, które napisałam zgadzają się 1.8 16V 107kW. Czy ktoś może podpowiedzieć jaki filtr do tej skrzyni i jaki olej? Użytkownik kulawy pisał mi o olejach, ale może ktoś jeszcze coś dopisze. W sumie olej został kupiony (Castrol Transmax Dex III Multivehicle), tylko nie wiem czy on się nadaje, bo chyba zbyt pochopna inwestycja. Przy okazji dowiedziałam się, że oprócz oleju wlewa się jeszcze jakiś dodatek, czy to prawda? Z góry dziękuję za pomoc!
Dołączam też zdjęcie silnika.

leszczu - Sro Mar 27, 2013 13:58

rotflerrafik napisał/a:
które napisałam zgadzają się 1.8 16V 107kW

Nie do końca, bo masz 87 kW, czyli 117 KM. :wink:

rotflerrafik - Sro Mar 27, 2013 19:53

107 kW czyli 145KM
brkzzz - Czw Mar 28, 2013 10:01

rotflerrafik, jeśli masz pojemność 1.8, to Twój silnik dysponuje mocą 117KM. 145KM miały wersje z VVC, Ty masz standardowy kolektor dolotowy z K-Serii.

rotflerrafik napisał/a:
Przy okazji dowiedziałam się, że oprócz oleju wlewa się jeszcze jakiś dodatek, czy to prawda?

Żadnych dodatków!

rotflerrafik - Czw Mar 28, 2013 12:26

to niby jakim cudem w dowód i kartę pojazdu jest wbite nie KM a 107kW. Samochód bardzo nietypowy, bo np. skrzynia ma 6 biegów a nie 5!
Adrian - Czw Mar 28, 2013 12:37

W dowód to różne rzeczy mogą być wbite... ;) Mocniejszy silnik powinien wyglądać mniej więcej tak: http://www.google.pl/imgr...Q9QEwAw&dur=452

Widzisz teraz różnicę? ;)

bociannielot - Czw Mar 28, 2013 12:42

rotflerrafik, mojego byłego szefa megane w dowodzie 115km, a w silniku 90 ;-) jak ktos ma znajomosci w wydziale komunikacji i handluje autami to czesto zawyza moc - takie wersje lepiej idą :D
szoso - Czw Mar 28, 2013 12:46

jest też opcja taka, że mógł być robiony swap
ten silnik to nie jest VVC 145KM

brkzzz - Czw Mar 28, 2013 15:34

rotflerrafik napisał/a:
to niby jakim cudem w dowód i kartę pojazdu jest wbite nie KM a 107kW

Cudem mechaniki, bo polscy mechanicy to cudotwórcy :D

sTERYD - Czw Mar 28, 2013 23:15

szoso, tylko, ze w VINie też nie ma nic o VVC, przynajmniej koleżanka nic o tym nie napisała ;)
leszczu - Pią Mar 29, 2013 10:35

Jednym słowem w dowodzie jest błąd. :wink:
STONa - Pią Sie 25, 2017 21:57

Witam,

pozwolę sobie napisać tutaj ponieważ mam R25 1.8 16v 86kw w automacie i totalnie rozsypało mi się sprzęgło oznaczenia skrzyni to VT1 32a tgd 101150 poszukuje sprzęgło do tej skrzyni czy ktoś może pomóc?
Pozdrawiam