Zobacz temat - [R75] problem z kontrolką hamulca ręcznego
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] problem z kontrolką hamulca ręcznego

Hadziaj22 - Pią Mar 29, 2013 18:14
Temat postu: [R75] problem z kontrolką hamulca ręcznego
Witam,
Problem polega na tym, że w trakcie jazdy np(autostrada) przy jeździe jednostajnej np. na 5 biegu od czasu do czasu zapala się kontrolka hamulca ręcznego. Problem jest o tyle dziwny, że towarzyszy temu chwilowe lekkie szarpanie samochodu i tak jakby lekki, chwilowy spadek mocy. Po zapaleniu się tej lampki, podczas przyspieszania, jest znowu ok, autko się zbiera i bez problemów przyspiesza, lecz jadąc znowu jednostajnie, ponownie szarpanie od czasu do czasu.
Na wolnych obrotach, zarówno przy niezapalonej kontrolce(po starcie) i w trakcie świecenia się, silnik pracuje równo.
Dodam, że sprawdzałem poziom płynu hamulcowego, stan klocków i czujników na klockach, kabli, czujnika hamulca ręcznego, i jest wszystko w normie. ABS świecił mi zawsze, ale to od przysmażonego czujnika, kiedy palnikiem musiałem nagrzewać stare łożysko na piaście celem wymiany. Co to może być???

rafalmis1 - Sob Mar 30, 2013 09:04

warto sprawdzić wtyczka na pompie ABS, może wystarczy tylko przeczyścić
grota10 - Sob Mar 30, 2013 10:08

Ja jezdzilem z uszkodzonym ABS-em dlugi czas.W pewnym momencie zaswiecila mi sie kontrolka hamulca recznego i tak juz zostalo. Znawcy mowia ze ABS i reczny sa jakby ze soba powiazane,wiec to normalne.Trzeba naprawic ABS i problem z recznym zniknie
radi - Sob Mar 30, 2013 21:42

Czy auto posiada kontrolę trakcji? Jeżeli tak to pozwolę sobie skopiować parę zdań z WIKI. W każdym razie odpowiedzialnym jest system ABS.

"W momencie rozpoznania przez jednostkę sterującą poślizgu któregoś z kół lub osi (różnica częstotliwości sygnałów z czujników ABS-u dla różnych kół, jest większa niż podczas normalnej jazdy), następuje zmniejszenie ich prędkości, które realizowane może być na kilka sposobów:

-wykorzystanie hamulców do przyhamowania kół znajdujących się w poślizgu – rozwiązanie zapewniające szybki czas reakcji systemu, jednakże negatywnie wpływające na komfort podróży.
-opóźnienie zapłonu lub całkowite jego odłączenie przy jednoczesnym odcięciu wtrysku
-przymknięcie przepustnicy – w rozwiązaniach, gdzie przepustnica jest sterowana elektronicznie by wire, jest ona przymykana wbrew woli kierowcy. W rozwiązaniach tradycyjnych występuje dodatkowa przepustnica. Rozwiązanie najbardziej komfortowe, ale o najdłuższym czasie reakcji.

W zależności od szczegółowych rozwiązań wykorzystywany jest tylko jeden sposób sterowania, dwa lub wszystkie.

W pojeździe bez systemu kontroli trakcji po najechaniu na śliską powierzchnię przez jedno z kół napędowych, spadnie opór stawiany układowi napędowemu przez to koło, koło zacznie się obracać szybciej, niż wynika to z prędkości toczenia się koła, w wyniku czego będą wzrastały obroty układu napędowego. Na skutek (efekt uboczny) działania mechanizmu różnicowego, który powoduje że moment obrotowy jest taki sam na wszystkich kołach napędzanych, drugie koło napędowe toczące się prawidłowo nie będzie wykorzystywać swej przyczepności. Zjawisko utrudnia ruszenie gdy jedno z kół jest na śliskiej nawierzchni, utrudnia jazdę po śliskiej nawierzchni szczególnie na zakręcie. Zjawisko to występuje też w wyniku najechania na kałużę - wówczas silnik, który utracił obciążenie, gwałtownie zwiększa obroty, a po odzyskaniu przyczepności układ napędowy musi wytracić obroty do prędkości wynikającej z prędkości jazdy, co wywołuje szarpnięcie pojazdem, zmianę warunków przyczepności kół do jezdni, bardzo niebezpieczne na zakrętach.

W samochodzie wyposażonym w system kontroli trakcji, system wykrywa taki stan - gdy na śliskiej powierzchni kręci się tylko jedno z kół napędowych - system kontroli trakcji ogranicza moc silnika, a następnie włącza częściowo hamulec ślizgającego się koła, tak aby układ różnicowy mimo wszystko przeniósł moment napędowy również na drugie koło. W ten sposób, dzięki systemowi kontroli trakcji, na śliskiej powierzchni optymalnie napędzane są wszystkie koła napędowe. Należy zauważyć, iż w tym przypadku system kontroli trakcji działa jako elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego."

Posprawdzaj wszystkie połączenia odpowiedzialne za system ABS. Być może zużyte czujniki bądź zabrudzone tarcze ABS ale to tyle co mi przychodzi do głowy.