Zobacz temat - [r200] Kopci po wymianie pierścieni
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise - [r200] Kopci po wymianie pierścieni

violinerpl - Sro Kwi 03, 2013 11:36
Temat postu: [r200] Kopci po wymianie pierścieni
Witam. Ostatnio wymieniłem pierścienie na tłokach w moim R 214 Si, gdyż spalał olej silnikowy. Wymieniłem również WSZYSTKIE USZCZELKI, w tymuszczelkę pod miską olejową. Niestety z wydechu nadal wydostaje się biały dym, który zaczyna się wydostawać po około 2 minutach po odpaleniu ( wcześniej buchał białą chmurą już przy odpalaniu). Co może być tego przyczyną?
leszczu - Sro Kwi 03, 2013 11:47

Biały dym to para wodna, ewentualnie parujący płyn chłodniczy. Przy spalaniu oleju dymek będzie niebieski.
rudealis - Sro Kwi 03, 2013 12:05

Pojezdzij chwile pierscienie musza sie ulozyc.U mnie tez byl taki dymek chwile po odpalenia,a mialem wymieniany jeden tlok ustalo po 2-3 tysiacach tak samo olej minimalnie bral potem przestal
violinerpl - Sro Kwi 03, 2013 15:41

rudealis napisał/a:
mialem wymieniany jeden tlok


Czy miałeś wymieniane pierścienie?

rudealis - Sro Kwi 03, 2013 16:30

Nie tylko tlok i pierscien
violinerpl - Czw Kwi 04, 2013 11:11

Myślisz, że u mnie będzie analogiczna sytuacja?
leszczu - Czw Kwi 04, 2013 11:14

violinerpl, ubywa teraz oleju ??
violinerpl - Pią Kwi 05, 2013 08:56

Ciężko powiedzieć na razie przejechałem tak mało, że nie mam skali porównawczej

[ Dodano: Pią Kwi 05, 2013 08:56 ]
A jak powinienem teraz docierać silnik po wymianie pierścieni? Bo na chwilę obecną na każdym biegu staram się mieć jak najniższe obroty, nawet na 5. Nie wiem czy to dobra metoda. Staram się nieprzekraczać 3 tys obrotów.

sTERYD - Pią Kwi 05, 2013 09:53

Jeździć normalnie bez szaleństw. To wszystko. Trzymanie go cały czas na niskich obrotach też nie jest za zdrowe dla silnika także bez przesady i w tę stronę :cool:
violinerpl - Pią Maj 03, 2013 10:26

Wymieniłem pierścienie, i mniej, ale jednak nadal kopci, moim zdaniem na biało. Po wymianie przejechałem z 2 tys kilometrów. Do momentu instalacji katalizatora parę dni temu, w rury wydechowej z tyłu auta było widać jakieś drobne krople na osmolonej/skorodowanej rurze. Czy tym czymś mogłem zapchać nowy katalizator, który chodzi dziwnie? Od jego wymiany przejechałem na razie z 70 kilometrów. Proszę o odpowiedź
kadzaf - Pią Maj 03, 2013 12:11

dolej do maxa na bagnecie i smigaj ,pilnujac olewke. :)
w sumie biały dym bardziej kwalifikuje sie pod płyn niż olej :razz:

kangaroo69 - Pią Maj 03, 2013 20:36

violinerpl napisał/a:
rury wydechowej z tyłu auta było widać jakieś drobne krople na osmolonej/skorodowanej rurze

A to zależy z czego te krople są ? Bo jeśli to woda to nic strasznego :wink: A czujesz różnicę po dołożeniu Kata, czy już wcześniej miałeś i to tylko wymiana ? :razz:

violinerpl - Sob Maj 04, 2013 14:38

Różnicy w tych kroplach nie czuję. Kata dotychczas nie było bo miałem zamiast niego wspawaną rurę
zabijaka - Sob Maj 04, 2013 23:38

Pojeździj jakiś czas, redukuj i przyspieszaj często, nie jeździj na jednych obrotach, trzymaj raczej go na wyższych tj tak poniżej 2.5/3 tys nie schodź a to wszystko po to by pierścienie się ułożyły i dotarły prawidłowo. Chcesz to wpisz w google jak docierać nowe pierścienie... Możliwe że masz zabrudzony olejem wydech jeszcze z przed wymiany pierścieni ale to w miarę szybko powinno się wypalić tj. po kilku dniach normalnego użytkowania. Sam wymieniałeś pierścienie czy mechanior jakiś to robił ? pewien jesteś że pierścienie na tłoku nie zostały osadzone w jednej linii ? ( kojażysz o co mi chodzi ? ) bo jeśli tak to klasyczny błąd i będzie kopcił nadal...

[ Dodano: Sob Maj 04, 2013 23:38 ]
violinerpl napisał/a:
Wymieniłem pierścienie, i mniej, ale jednak nadal kopci, moim zdaniem na biało. Po wymianie przejechałem z 2 tys kilometrów. Do momentu instalacji katalizatora parę dni temu, w rury wydechowej z tyłu auta było widać jakieś drobne krople na osmolonej/skorodowanej rurze. Czy tym czymś mogłem zapchać nowy katalizator, który chodzi dziwnie? Od jego wymiany przejechałem na razie z 70 kilometrów. Proszę o odpowiedź


Kata nie zapchałeś nie martw się bo kat jest pierwszy po drodze od kolektora, poźniej środkowy tłumik, kat i tłumik koncowy... tj. nie jestem pewien czy w naszych samochodach są środkowe tłumiki ale raczej powinny być, nabyłem swój MG dopiero kilka dni temu jeszcze niue zaglądałem pod niego ;)

violinerpl - Pon Maj 06, 2013 21:17

Właśnie podczas cotygodniowej kontroli auta zauważyłem, że poziom płyny chłodniczego jest pod minimum. Czy to jego spalanie może powodować dymienie? Co może być przyczyną jego spalania?